It (1990)

Alternatieve titel: Stephen King's It

Verenigde Staten / Canada
Horror / Mystery
192 minuten / 187 minuten (dvd) (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Tommy Lee Wallace
met Harry Anderson, Dennis Christopher en Richard Thomas

Een plaatsje in Maine werd dertig jaar geleden geteisterd door 'It'. Een groepje kinderen slaagde er destijds in 'It' te verslaan. Nu 'It' terugkeert, opnieuw in de vorm van de clown Pennywise, komen de jeugdvrienden weer bij elkaar om 'It' definitief te vernietigen. Maar 'It' is ditmaal voorbereid.

avatar van unreallerke
mooi verhaal maar deze film is zo slecht geacteerd en die spin.... daar zwijgen we maar over!!!! pennywise was dan weer wel zalig al bij al 3/5

avatar van murtcelP
It blijft over de hele lengte van de film erg spannend, tot dat we bij de eindscene zijn en die vreselijk neppe spin verschijnd. Tim Curry als Pennywise was zoveel enger dan een spin. Dankzij alle goede enge momenten verdient deze film toch nog ****

hele leuke en spannende film.
ik zat een paar keer met de handen voor de ogen en in elkaar gedoken.
ik heb mijn hele leven al iets tegen clowns dus het was wel leuk om deze film te kijken hoe raar dat ook klinkt.
maar de eerste was spannender dan de tweede.
en als je de film gezien hebt moet je niet het boek gaan lezen want dan snap je er niks van.

avatar van markie1978
Typisch Stephen King film, hij heeft vaak een groepje kinderen die om verschillende fronten losers zijn in hun jeugd, Dik jongentje, stotterraar, sproetkop, nerd en een Chinees. Die alle op latere leeftijd erg succesvol zijn.
Ik denk dat Stephen dit doet omdat hij vroeger zelf ook een buitenbeentje was, maar dat hij nu erg succesvol is.

avatar van Tenshinhan
Vroeger vond ik het een erg spannende film. Tegenwoordig ben ik wel wat meer verwent en eis ik toch wat meer, maar goed. Het acteer werk van de jongens en de oudjes is over het algemeen bedroevend slecht en het tempo (zelfs als je het in twee keer kijkt) is ook niet altijd goed, verder is IT wel cool, zitten er wel wat leuke scènes tussen, is de muziek goed en is de horror zo nu en dan wel aanwezig.

3 sterren.

film_kaza
Tenshinhan schreef:

3 sterren.

Rare figurer die snel gepest worden zie je inderdaad snel in een Stephen King boekfilm. Voor degene die het nog niet weten over King:
Stephen King werd vroeger keihard gepest en heeft dus in heel veel boeken pestkoppen en irritante figuren gedaan. In IT heb je ook die grote jongens die dat groepje pest. Zijn eerste boek was Carrie, nou daar kan je wel in merken hoe erg hij pesterij vond.

Maar het gaat er nu om dat ik het erg goed vind van Stephen King dat hij gewoon laat zien hoe kinderen echt tegen elkaar kunnen zijn. (Niet alleen kinderen) Denk maar niet dat alles gladjes verloopt. Het mooiste van alles is dat er fantasy bij zit en humor. Zoals de clown hier, de krachten van Carrie, de hippe duivel uit The Stand, de krachten van John Coffey uit The Green Mile, het drinkgedrag van Jack Torence uit The Shining (1997) enz. Zo kan ik wel een tijd doorgaan.

Ik sta echt op het randje van 4 sterren, ik twijfel enorm maar ik waag het erop. 3x gezien, humor, spanning, eerste anderhalf uur zijn er mooi, blijft leuk. 3,5 is dan te laag. Trouwens de film heeft een mooi oud sfeertje dat onglangs dat de film niet eng is toch aardig scary is. Dan ook nog de kermismuziek, in een horrorfilm. Ik vind het maar geinig.

4 sterren dan.

goede film, alleen de special effects toch een beetje ondermaats voor '90. die spin vond ik meer lachwekkend dan eng. ik stoor me echter geen moment aan het matige acteerwerk.typische' King kinder-loserrollen. goede rol van Tim Curry als Pennywise the clown. ik geef het een 3

avatar van Hando
Jullie moeten het boek eens lezen. Dat einde was veel beter. Je begrijpt dan ook beter waarom de film zo eindigt.

wat een goei film zeg man die pestkop in het begin ong ong dat was goed maar vooral die clown best wel goed hij krijg een 3 van mij (h)

avatar van sinterklaas
Horror leek me gaaf maar meestal durf ik er maar niet naar te kijken omdat niet echt tegen schrikeffecten kan en tegen plotselinge vrouwegillen. Maar ik kan wel tegen enge gezichten en bloed en darmen.

Maargoed. Laatst zag ik deze dvd op de markt liggen voor 4 euro(in plastick) ik dacht: ik waag het erop, ik moet maar es leren tegen horrorfilms te kunnen. (Heb hem nog niet gezien hoor) Maar.....nou blijkt er weer iets te zijn in deze film waar ik helemaaaaal niet tegen kan: GROTE SPIN Shiiitt en ik dacht dat it een slang was, iets ergers kan ik niet bedenken in films, het geeft me echt koude rillingen, en dan blijft zo'n beest in je hoofd zitten(zoiets had ik met LOTR, en nou zit ik te twijfelen of ik het einde nog wel durf te zien, of dat ik me ogen half dicht moet houden. Damn!!!

avatar van sinterklaas
Gisteren het toch maar gewaagt.

Ik snap echt niet waarom veel mensen nachtmerries hadden over de film want echt eng was ie niet, meer een komedie af en toe. Maar toch evengoed een mooi verhaal. Met alweer een vroeger en nu doormekaar. De 7 hoofdrolspelers speelde goed. Als ze weer bijelkaar komen na 30 jaar krijgen ze alleen maar hallucinaties over die clown. En die scene met dat doucheputje viel ook wel reuze mee. En die spin.... viel trouwens ook wel mee.

Niet super eng maar toch leuk.

Vond het gewoon een enge film.
Maar goed was hij wel!

avatar van ViggøJøhnny
Ik heb die film nu 2x gezien eerst met kennissen en toen vond ik hem eigenlijk best wel eng
later heb ik hem nog een keer gezien en toen vond ik hem niet meer zo eng, maar andere nog wel die hadden hem nog niet gezien, maar eerst durfde ik bijna niks meer alleen bang dat die clown kwam

avatar van Phoebe318
Deze film heb ik 2x gezien, vreselijk gewoon!

Maar daarnaast is Tim Curry steengoed in deze film!
Dat moet ik dan wel weer toegeven.

2,0* verhoogd naar 2,5*

spannende film..
Tim Curry speelt zeker goed !

avatar van Castor Troy
Best aardig, hij duurt wat te lang en met name het einde is uiterst zwak!

Wat een domme film,,
Op televisie zeggen ze dat die voor 12 jaar en ouder is .
Ik ken iemand die is 18 en die is echt stoer ook die vond hem echt eng zelf ben ik er ook bang van geworden want het is zo'n misselijke film zeker niet aan te raden
* 1.0

avatar van U-96
Ik ken iemand die is 18 en die is echt stoer ook die vond hem echt eng

Dan is hij dus niet stoer.

avatar van Anjin
Kan die beter naar Bassie en Adriaan kijken.
Alleen zonder schmink is bassie ENG.
Hahahaha...

avatar van Drs. DAJA
sinterklaas schreef:

Wat ben ik blij dat je wel tegen darmen kunt.

heb er vroeger nachtmerries aan overhehouden... moet je hem ook nie kijken op je 4de :S hahaha.. maar ach...

nu ik hem kijk vind ik hem nog steeds btje freaky, maar blijft wel goede film....

avatar van J.Bell
Xx_YOU schreef:
Wat een domme film,,
Op televisie zeggen ze dat die voor 12 jaar en ouder is .
* 1.0

Drs. DAJA schreef:

Wat ben ik blij dat je wel tegen darmen kunt.

Hoe bedoel je?

Jimmy009
Vond de clown meer grappig dan eng. Deze film is zeker goed genoeg om meerdere malen te zien alhoewel hij wat te lang duurt en het einde nogal weinig special efffects heeft. 3.5*

ik vond de film niet eng, en het einde was mischien teleurstellend, maar het verhaal vond ik gewoon geniaal.
Ik vond het erg goed gedaan, met die verschillende tijdlijnen. En die pennywise heeft wel iets..

avatar van Glacius
Heel vaak gezien deze film.
Het verhaal zelf vind ik erg goed en de clown is echt geweldige.. Sommige effecten zijn toch erg matig vooral die van het einde die ik heel erg jammer vind.. Ook de acteerprestaties zijn niet overal even goed, met name van de volwassen hoofdrolspelers vond ik persoonlijk.
Ondanks alles een 4*

avatar van psycholamp
Drie uur naar een anti-climax toewerken. Jammer, want de film lijkt best spannend.

Weeten jullie ik vind um DOOD & DOOD eng maar kijk, ik heb Dark water (makers van The ring) wel gezien vind ik niet egt eng en it wel ik durfde nietteens te pissen en ben 13 omg.. maar ik ben dan ook anti horror ik zie het meer als een uitdaging

een top film spannend en een beetje horror

4.0