It (1990)

Alternatieve titel: Stephen King's It

Verenigde Staten / Canada
Horror / Mystery
192 minuten / 187 minuten (dvd) (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Tommy Lee Wallace
met Harry Anderson, Dennis Christopher en Richard Thomas

Een plaatsje in Maine werd dertig jaar geleden geteisterd door 'It'. Een groepje kinderen slaagde er destijds in 'It' te verslaan. Nu 'It' terugkeert, opnieuw in de vorm van de clown Pennywise, komen de jeugdvrienden weer bij elkaar om 'It' definitief te vernietigen. Maar 'It' is ditmaal voorbereid.

avatar van Jordy
Paar jaar geleden gezien, toen vond ik 'm erg spannend.. totdat je uiteindelijk "It" zelf ziet, dan is de spanning er wel af. Maar de manier waarop die clown eng gemaakt wordt is wel knap gedaan. 3 sterren.

Goede Stephen King verfilming.
The Shawshank Redemption blijft mijn favoriete S.K. verfilming. Pet Sematary was ook wel ok.

geronimo
En Stand By Me.
It heb ik ook jaren geleden gezien. Inderdaad de onthulling van It is zwaar teleurstellend.

Als het einde niet zo stom was geweest had ie van mij nog een hogere score gekregen. Helaas begon het bergafwaarts te gaan nadat ze allemaal groot waren geworden.

neo (crew)
vroeger vond ik hem natuurlijk eng enzo,maar nu vind ik er iegenlijk niks meer aan.toch 3 sterren

avatar van Goodfella
Doodenge film. (nu nog steeds!) Alleen is idd het eindmonster een verschrikkelijke afknapper.

th
Matige televisieserie

Jordy, dit is inderdaad een miniserie (net als The Stand). Mag dit dan wel?

avatar van Jordy
volgens mij niet nee.. ik zal het morgen even met de rest van het Movie Meter Commitee overleggen.. maar volgens mij moet ik deze dan er afhalen inderdaad.... alhoewel da's ook weer zo zonde.. laten we dit dan als uitzondering houden (zoals we er ook NA de toevoeging van pam&tommy pas achterkwamen dat een ban op porno-films misschien handig zou zijn)

*edit* IMDB vindt dit een tv-film en geen tv-miniserie... niet bedoeld om in 3 delen van een uur uit te zenden (ondanks dat dat hier altijd wel gedaan wordt) dus

Volgens mij hoort de miniserie in twee delen worden uitgezonden. Maar ik zou het gewoon hier laten staan. Als het op 1 videoband of DVD is uitgegeven is er toch wat voor te zeggen?

lindastuurman
Deze film is van 1980. Een van die kleine jongetjes speelde een paar jaar later als student in de Dead Poets Society. Ben z'n naam even kwijt...

volgens imdb uit 1990

avatar van Knoei
Geweldige film!!!!!
Kheb net het boek gelezen (1100 paginas) ook zeer goed.
moet je gezien hebben

BS
gewoon een van de beter films.Spannend,goed gemaakt,herkenbare gevoelens en eng.prachtige verfilming van het boek en zeker de moeite waard. 4.5 ster
p.s. The Stand vind ik net iets beter.

ik vond hem vroeger wel een beetje eng

avatar van Macmanus
1e deel met de kinderen is geweldig echt eng. 4 sterren uit 5 sterren.

2e deel als ze groot zijn erg slecht en het einde.
Dat is wel erg kut.
1.0 sterren uit 5 sterren.

Dus 3 sterren uit 5 sterren voor de hele film.

avatar van Ralfke
De clown is eng en het einde is echt lachwekkend saai en belachelijk. Daar komt nog bij dat ik Kings werk niet te pruimen vind. *1/2

Yak
Ik vind 'It' een film die heel sterk begint en naarmate hij langer duurt steeds meer begint in te kakken. Met als klap op de vuurpijl een ongelooflijke anticlimax.

Begin was mooi maar mate de film vorderde werd het steeds minder 3*
als het eind beter was kon het wel wat hoger naar 4*

avatar van jester
Zoals vaak bij de mindere King-films vind ik de casting weer matig. Zat John Boy Walton hier ook niet bij?
Uitzonderingen zijn uiteraard Shawshank Redemption en The Green Mile.

Zat John Boy Walton hier ook niet bij?
Was die niet aan het darten dan?

avatar van petey
Was al vroeg uitgeschakeld, had wat tijd over en kon de poen goed gebruiken.

avatar van jester
Voor degenen die hun klassiekers niet kennen: ik refereerde aan de TV-serie De Waltons (EO), uit de jaren 70 en 80 (schat ik).
Maar nu je het zegt, hij heeft ook wel iets weg van de darter.

Mik
hey Tennisbabe, 1 ster maar? Oef, ik zie dat een aantal mensen je al voorgingen, mag ik vragen om uitleg?

avatar van pjotr
Ik ben eerlijk gezegd ook niet zo kapot van de film. Het boek vond ik (vroeger) erg goed en de film erg tv-film-ig.
Het boek zat beter inmekaar vanwege een ingenieuzer gebruik van flash-backs.
En ook de sfeer en dreiging komt veel beter over (maar dat kan ook aan mijn fantasie liggen)

Mik
Eigenlijk zijn er meerdere dingen waarom ik deze film zo goed vind,

Tim Curry speelt een super Pennywise
De film is een beetje jeugdsentiment
Tim Curry speelt een super Pennywise
De film heeft enorm veel humor
Tim Curry speelt een super Pennywise
Hij is op sommige momenten echt wel eng
en Tim Curry speelt een super Pennywise

Yak
Tim Curry speelt inderdaad een super Pennywise. Voor de rest vind ik de film uiteenvallen in een behoorlijk sterk eerste deel, een nogal zwak tweede deel en een regelrecht flauw einde.

Mik
Ik ben het redelijk met je eens, op het begin is de film het best, het einde is zeker matig, maar daarom kijk ik de film ook nooit meer af tegenwoordig, gewoon genieten van Tim en that's IT!!!

Yak
Don't you want a balloon?

de film erg tv-film-ig.

Daar is het dan ook voor gemaakt..