It (1990)

Alternatieve titel: Stephen King's It

Verenigde Staten / Canada
Horror / Mystery
192 minuten / 187 minuten (dvd) (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Tommy Lee Wallace
met Harry Anderson, Dennis Christopher en Richard Thomas

Een plaatsje in Maine werd dertig jaar geleden geteisterd door 'It'. Een groepje kinderen slaagde er destijds in 'It' te verslaan. Nu 'It' terugkeert, opnieuw in de vorm van de clown Pennywise, komen de jeugdvrienden weer bij elkaar om 'It' definitief te vernietigen. Maar 'It' is ditmaal voorbereid.

avatar van Da Jando
herman78 schreef:

Daarna was hij van zijn slapeloze nachten verlost, dus blijkbaar is het pedagogisch helemaal zo onverantwoord nog niet.

Wat een scherpe opmerkingen zie ik toch allemaal door m'n updateslijst voorbij komen. Pas maar op Nick Kang, je wordt in de gaten gehouden!

avatar van Idol
Wat een geweldige film alleen echt jammer dat ze zo'n einde er aan hebben gemaakt daardoor heb ik toch een ster minder gegeven echt heel jamamer maarja voor 1990 was het mischien heel wat

Idol schreef:

Nee hoor, toen was het ook al niks.

avatar van U-96
Ik blijf me toch elke dag rotverbazen waarom deze film geen plaats heeft in de Top100. Deze film is ZO GOED, en met zulk goed akteerwerk en de film blijft boeien. De muziek is ook fantastisch. Deze film heb ik echt meer dan 15 keer gezien, en hij blijft elke keer steengoed.
Sommige films uit de Top100 verdienen van mij nog niet eens een plaats in de Top100000.

Weergezien op TV en toch niet zo slecht als ik in gedachten had. Het stond hierboven ook al ergens maar ik meende mij ook te herinneren dat in het boek Silver van groter belang was. Het einde is inderdaad knudde. Zal nu het boek nog maar eens een keertje lezen zeker. Waar blijft trouwens de verfilming van "The Girl who loved Tom Gordon"? Ik dacht dat hiervoor ook plannen waren.

avatar van WB
WB
Leuke film Was errug moeilijk te vinden op deze site moet ik zeggen! Kreeg niet één zoekresultaat, maar heb em gevonden (vraag niet hoe )
Spannende film, vooral voor díe tijd! Vond et toen eng, en nu ist gewoon een 'tussendoortje' onder de horrorfilms!
Eerst een compleet deel over kinderen, en dan een groot deel over de tijd dat ze volwassen zijn, en mekaar weer opzoeken! Leuk gedaan!
Krijgt van mij 3,5 sterren!

Deze is inderdaad erg moeilijk te vinden.

gewoon bij uitgebreid zoeken wat opties invullen en...It.

Deze is inderdaad erg moeilijk te vinden.

Ik heb deze film altijd al in mijn Top10 gehad op nummer 2 (ik vind het echt een PRACHTIGE film), maar dat kon dus helaas niet meer wegens het nieuwe systeem.

Deze is inderdaad erg moeilijk te vinden.

Via halloween III en dan op de regisseur drukken. Of De tweede vampires.

avatar van Jordy
Of via "alle films"

aan een goede oplossing wordt nog gewerkt

Gelukkig kan je de film nu ook via gewoon 'zoeken' bereiken. Dan kunnen de mensen hem weer bijvoorbeeld in de top 10 zetten.

Top 10? De top 10 van films met het slechtste einde?

avatar van jassonn
Het einde van It was inderdaad erg slecht.Zou het boek ook zo eindigen?

jassonn schreef:

Het einde van It was inderdaad erg slecht.Zou het boek ook zo eindigen?

Het einde in het boek is veel ingewikkelder dan in deze film. Het is wel deels hetzelfde, de spin komt er ook in voor en in het boek winnen ze natuurlijk ook. Ga het maar een keer lezen, een van de betere van King.

1000- nog wat bladzijdes dacht ik nee dank, je ik hou het wel bij films

avatar van BoordAppel
Je mist echt wat hoor. Ik heb die 1000 bladzijdes in een dag of 10 uitgelezen, ik bleef maar bezig en kon dat boek gewoon niet wegleggen.

avatar van jassonn
Ik zal is kijken,misschien doe ik het dan wel.

Het boek is erg veel beter.

avatar van U-96
Ik heb het boek van Stephen King niet gelezen (véééél te dik). Volgens mijn zus is die echt heel goed, maar de film IS de beste horrorfilm die er bestaat; de sfeer, de muziek, het akteerwerk en natuurlijk het geniale verhaal. 4.5 sterren natuurlijk.

het geniale verhaal

En dat is dus zo jammer van deze (en wel meer King verfilmingen) film. Het verhaal is gewoon stukken minder dan in het boek. Als je dit verhaal al geniaal vind dan zal je het boek zeker beter vinden.

avatar van U-96
Ik denk dat het boek ook inderdaad veel beter is dan de film. Ik zou het boek graag willen lezen (ik heb thuis enkele versies liggen), maar dat zou mij echt de hele zomervakantie van 2004 kosten om het helemaal uit te lezen.

U-96 schreef:

Gewoon proberen! Als je dr niet doorheen komt dan stop je er toch gewoon mee? Voor je t weet lees je t in 1 ruk uit (bij wijze van spreken, anders ben je wel erg lang bezig .

De dikste boeken lezen het makkelijkst.

BoordAppel schreef:

Ik denk dat ik er misschien wel aan ga beginnen in de zomervakantie. Nu momenteel niet, want ik heb het helaas te druk met school en MovieMeter, maar ik heb de film zovaak gezien dat ik wel het boek MOET lezen.
Eigenlijk moet het me wel lukken, ik heb in ongeveer 3 maanden tijd twee boeken van Das Boot gelezen, en daar ging ik ook wel snel doorheen.

Begint aardig, maar het acteerwerk laat te wensen over. Zeker als de volwassen acteurs komen, dan zit je toch erg naar een benedengemiddeld TV-niveau te kijken. Sowieso straalt de film erg uit dat hij voor TV is gemaakt. Langzaam wordt de film minder en minder tot aan het bespottelijke slot.
Hier en daar best spannend, alhoewel het allemaal van cliché's aan elkaar hangt.

avatar van SSeagal
Toen een hele goede horror, nu gewoon niet leuk om nog eens te zien. De film wordt eigenlijk volledig verpest door het einde. **1/2

Wouter schreef:

idd, de volwassen acteurs zijn bijna allemaal onder de maat. de jonge acteurs zijn echter geweldig. erg van genoten.

avatar van U-96
Ik begrijp echt niet wat er zo matig is aan de volwassen akteurs; zowel de jeugdige als de volwasse akteurs vind ik geweldig, echt waar.
Het einde vond ik helemaal niet slecht; ik vond het zelfs een prachtig einde. Ik zal wel de enige zijn, maartoch...

avatar van WB
WB
U-96 schreef:

In ieder geval één van de weinige horrorfilms die niet een vervolg of 5 heeft, en waarvan de 'dader' niet telkens terugkomt! Dus goed einde