It (1990)

Alternatieve titel: Stephen King's It

Verenigde Staten / Canada
Horror / Mystery
192 minuten / 187 minuten (dvd) (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Tommy Lee Wallace
met Harry Anderson, Dennis Christopher en Richard Thomas

Een plaatsje in Maine werd dertig jaar geleden geteisterd door 'It'. Een groepje kinderen slaagde er destijds in 'It' te verslaan. Nu 'It' terugkeert, opnieuw in de vorm van de clown Pennywise, komen de jeugdvrienden weer bij elkaar om 'It' definitief te vernietigen. Maar 'It' is ditmaal voorbereid.

ik vond het op zich wel een erg goede film. Alleen vond ik het wel irritant dat ze steeds bleven zeggen dat ze het samen moesten doen..
Het boek vond ik toch wel minder leuk. Soms zag het er een beetje nep uit, maar dat krijg je met een wat oudere film.

They all float down here..

film_kaza
feanaro surion schreef:
Ook de flashbacks die maar bleven komen waren soms vervelend. .

volges mij hadden de kinderen een nog grotere rol dan de volwassen. te vaak kwam er een flashback

Gisteren de film gezien en moet zeggen hij was niet slecht maar het einde is zwak.
De Clown vond ik zeer goed en best wel scarry .
De film duurd wel vrij lang maar had niet echt problemen mee maar het einde is zo slecht uitgewerkt dat daardoor voor mij de hele film slecht maakt.

Gothepica
Dead01 schreef:

Inderdaad *** Btw die spin was te slecht

avatar van Filmfanaat
Groot gelijk, de hele film was mooi!
Maar het einde lijkt echt wel afgeraffeld.. BAH!! ZONDE. Heb je meer dan 3 uur zitten kijken naar een film....
De clown is echt eng als je alleen s'nachts kijkt.. maar kom op dan die spin.... tjonge tjonge tjonge...

Eng? Wat lees ik? Ik heb me serieus dood gelachen om deze film ( Oke ik snap dat deze film heel oud is ) maar het was ZOOOO nep.

avatar van dutchtuga
illogical schreef:
Oke ik snap dat deze film heel oud is .

Idd ik vond het einde ook zwak
Maar Pennywise the dancing clown maakt alles goed

avatar van 606
ik heb deze film 2 keer gezien maar hij blijft super.
ik doe het voor de clown want die is geweldig en zeker zijn stem.

5 sterren

lowhusky
Best wel een leuke, spannende film en er zaten wel wat enge scenes bij

NERD schreef:
TIM CURRY WAS PENNYWISE????

dat maakt die film een stuk minder eng

Pvt. Sanders
Dead01 schreef:
3 sterren

Dat is altijd zo he met stephen king hij maakt altijd de eindes heel snel af voor de rest ik vond het een goede film

ik had maar een dvd maar ik vond het einde nogal raar, zijn er misschien twee dvd's met deze film?

Als je het boek hebt gelezen, valt de film heel erg tegen.
Het boek is zoveel beter, maargoed dat is meestal zo.
De film is helemaal verdraaid in vergelijking met het boek, das wel jammer. Maar die clown blijft een engerd, bah.
Tim Curry speelt dat wel goed.
Het verhaal is erg goed, de kinderen spelen leuker dan de volwassen. Vooral kleine Bill en Eddie zijn leuk.
Ik geef hem een 3,5.

En godlydevil7, ja het klopt, er zijn 2 delen.
Als je de film op dvd kijkt, heeft de dvd als het goed is 2 kanten.

avatar van Thomas83
Wat is dan het verschil tussen beide dvd's?

Sommigen beweren dit :
IT : MEESTERWERK ??? what the fuck , van welke planeet komen jullie the exorcist uit 1973 ( dat is pas een film die kan je over 10 jaar nog kijken ) had nog betere special effect's en acteerwerk en verhaal het is naar mij mening gewoonweg een schande om deze film meer dan 1 ster te geven het zegt toch al genoeg dat de kinderen in deze film beter acteren dan de volwassenen , waarom dan meer dan 1 ster geven omdat het een stephen kings verhaal is laat me niet lachen ik geef deze een 1 ster omdat deze film zo lachwekkend is dat ik zelfs een keer moest lachen dus toch nog 1 ster

al_pacinO
Goede film van stephen king die je wel een paar keer kan zien wel jammer dat hij zo lang duurt en op het laatst verandert pennywise in een grote spin? dat stukje begreep ik echt niet was het net zo spannend in het riool wordt hij een spin?

best gaar maar toch nog een leuke film

Zeker een must voor het oog!

we flow down here!

een 4,5. een hele goede rare horror film. de film is leuker dan het boek.

avatar van MiSs CrY bAbY
Ik vond de film de eerste 2 á 2.5 uur hartstikke goed opgebouwd, maar op een gegeven moment vond ik hem afzwakken.... Ik geef 'm 3.5 sterren. Het boek moet ik nog lezen, die lijkt me ook erg leuk, ik ben eigenlijk niet zo'n lezer, maar als ik wat lees is het over het algemeen Stephen King. Ik momenteel een ander boek aan het lezen van Stephen King: "Vel over Been", weet iemand of daar een verfilming van is??

Ik moest om deze film altijd wel lachen.
Dit noem ik geen griezel-film, maar meer een zwarte-humor film, ..al zitten er natuurlijk een paar mooie griezelmomenten in.
Het hardst moet ik lachen om de stotteraar die de koelkast opent en er opeens een hoofd in ligt die de stotteraar op een erg sarcastische manier nadoet, en zo heb ik wel meer momenten in de film gehad die erg op mijn lachspieren werkte.

film_kaza
MiSs CrY bAbY schreef:

Dat was wat ik wilde zeggen maar vergat. Nadelen die kwamen op een gegeven moment.
- De eerste anderhalf uur waren de flashback interessant. Je zag hoe de 7 mensen als kind vrienden werden, en Het versloegen. Ik dacht bij mezelf dat ik hem 4,5 zou gaan geven, maar nee hoor. Daarna kwamen er nog steeds flashbacks en allemaal dingen die we al wisten en erg overbodig waren.
- Ik vond dat er iets teveel gepraat werd op gegeven moment. Ik werd kwaad en wou dat ze in actie kwamen.

Die dingen vervelen zo erg dat de film gewoon slechter wordt. Maar niet slecht is.

Ook 3,5.

Over dat van Vel Over Been, dan moet je op de fansite kijken. www.stephenking.nl

avatar van MiSs CrY bAbY
film_kaza schreef:

Ook 3,5.

Ow ok dank je wel, ik zal even kijken of het daar te vinden is.

avatar van Sven Vermant
Stephen King films zijn meestal wel spannend .
Dit vond ik toch een van de betere, die mij het meeste is bijgebleven.

4 * dus.

avatar van Phoebe318
Vreselijke film! Ik vind deze film DOOD-eng!
Ik heb deze film gezien toen ik 8 was (domste fout van m'n leven)
Ik heb hem laatst weer gezien,
Maar blijf deze film eng vinden!
Maar voor de horror-fans: Deze film moet je zien!

Heerlijke film, het is een lange ruk naar het einde maar dat maakt deze film zo goed! Pennywise is na Chucky mij favoritie horror-fan!

4* voor deze heerlijke film!

vroeger toen ik 9 was vond ik hem pas egt eng

avatar van rep_robert
dit is echt zo'n typische jeugdsentiment film...ik heb hier vroeger zulke erge nachtmerries van gehad hahahaha...

maar als je het nu kijkt dan kan je het haast niet meer serieus nemen vanwege de slechte special effects, maarja datk otm ook vanwege de tijd.

De put, ballon en douche scene blijve heerlijk eng

Serieus, ik durfde toen ik deze film als kind had gezien niet meer alleen te plassen of me tanden te poetsen omdat ik bang was dat er een rode clowns neus uit het putje kwam zetten .

Maar goed, moet hem zeker nog een keer kijken, want het is zekers lang gelee.:Y

lowhusky
x_Roxanne_x schreef:

Maar goed, moet hem zeker nog een keer kijken, want het is zekers lang gelee.:Y

Nu zal het wel anders zijn. Als kind vond ik hem eng maar nu lach ik de hele tijd om tim curry's acteerprestaties.

Njah.

Ben het met de meerderheid eens dat het einde stom is. Die crappy stop-motion hooiwagen ziet er echt niet uit.

Alleen vind ik de rest van de film op hetzelfde niveau. Die clown is stom, allesbehalve eng en heeft enkel een vermakelijk stemmetje. Enige wat hij doet is een beetje rondlummelen en random z'n tandjes tonen. Het helpt ook niet dat alle enge scenes voorzien zijn van rampzalige sfx. Het pratend skelet, de weerwolf, It in de douche. Ik moest denken aan scenes uit Weird Science, die er met wat geluk nog beter uitzagen.

Film wordt ook niet geholpen door de alles behalve goed acterende cast. De kindjes zijn irritant en doen het erg slecht, de volwassenen lopen rond met dollartekens in hun ogen. En dan lijkt er nog eens geopteerd te zijn voor het dubbel aan filmmateriaal in plaats van een goeie art director en cinematograaf in te huren.

Een lange aflevering van een ondermaatse TVserie, meer vond ik het niet. Jammer, want in m'n herinner is het boek best fijn. De film doet het zeker geen eer aan.

Als ik mijn stem moet bepalen op hoe angstaanjagend ik de film vind dan krijgt deze zeker een 5,0
Als klein(er ) meisje van 6 jaar kroop ik al achter de bank als mijn moeder deze film aanzette. Tegenwoordig heb ik iets meer succes, maar ik weet hem nog steeds niet af te kijken.

(Een andere beoordeling kan later nog komen als ik de film wel heb weten af te kijken )