Black Out (2012)

Nederland
Misdaad / Komedie
92 minuten / 89 minuten (dvd-versie)

geregisseerd door Arne Toonen
met Raymond Thiry, Katja Schuurman en Birgit Schuurman

Ex-crimineel Jos Vreewijk (Raymond Thiry) wordt de dag voor zijn huwelijk wakker met een lijk, een pistool in zijn hand en een black-out. Daar bovenop wordt hij beschuldigd van het stelen van twintig kilo cocaïne. Hij heeft 24 uur de tijd om uit te zoeken wat er is gebeurd.

avatar van loreen
het is een leuke film met Nederlandse cast

avatar van Drs. DAJA
Video-interview met Raymond Thiry en Arne Toonen over Black Out voor MidnightMovieReview.tv;

Arne Toonen en Raymond Thiry over Black Out

avatar van de-alchemist
Nu al uit de bios??

avatar van Drs. DAJA
Nee hoor, draait nog in De Munt.

Hoe kan deze in mei al op tv worden uitgezonden?

avatar van lars-pixar
Arbil schreef:
Hoe kan deze in mei al op tv worden uitgezonden?

Het is een Telefilm dus die worden met alle andere Telefilms uitgezonden.
Net als Plan C en DOODSLAG (Theo Maassen)

Ik heb er wel zin om naar te kijken want anders zou je er voor moeten betalen om in de bioscoop te kijken.

En nu kan het op tv!

Correctie: Plan C is geen telefilm.

Zijn de zussen Schuurman trouwens bloot te zien in deze film. Of durfde manlief Arne Toonen dat niet aan.

Qrst1000 schreef:
Blackout is een steen goede film. Leuke spelers, vooral Bas keijzer is weer - eigenlijk zoals altijd - erg grappig. Hij speelt zo makkelijk. Check maar in de films Nova zembla en de eetclub. maar ook zijn theaterwerk is erg goed. Wij zijn dus fan!
De match met de andere Black out spelers is goed gecast. Check this out!

De zussen zijn niet bloot te zien helaas. Vond het wel een zeer vermakelijke film van nederlandse bodem. 3,5*

Persoonlijk vond ik dit één van de betere in de telefilm reeks.

Een soort Nederlandse versie van Lock stock ala Snatch, het acteer werk liet hier en daar wat te
wensen over en ook vond ik de zusjes Schuurman erg tegenvallen.

Voor de rest een prima telefilm met een leuke cast en af en toe leuke humor momenten.

Zeer leuke film voor een Maandagavondje.

3 sterren.

avatar van Yugnav
Idd een Nederlandse Snatch. Best leuk om te kijken, maar door het Nederlands kan ik het vaak toch niet al te serieus nemen...

Yugnav schreef:

Inderdaad door het typische Nederlands wordt het her en der een beetje over the top hilarisch. En al hoewel er best leuke scenes in zaten en Raymond Thiry goed zijn best deed en serieus over kwam waren sommige scenes een beetje Tim Oliehoek achtig (vet hard)

Dus iedereen die hem vanavond gaat kijken, ik zou zegen hij is wel de moeite waard.

neem hem wel op,
helaas geen tijd om te kijken,
vond het in de bioscoop een goede film,
kijken hoe ie overkomt op klein scherm.

avatar van SnakeDoc
Keek hier ontzettend naar uit. De trailer leek heel redelijk en ook de poster was wel stoer.
Toch vond ik het allemaal zeer matig. Er leek zelfs even niet door heen te komen. De homofiele maffia baas was buitengewoon slecht en vervelend gespeeld en het heen en weer switchen naar flashbacks en mensen met een bijrolletje zorgden voor een warrig geheel. Weet nou eigenlijk nog steeds niet wat er echt gebeurd is. De aandacht er bij houden werd steeds moeilijker.

Het enige echte pluspuntje vond ik Raymond Thiry, een heel prettige acteur om naar te kijken. Overtuigende speler die me soms wat aan James Bond doet denken.

Gemiddeld genomen niet bijzonder genoeg.

Teleurstellend.

avatar van jipt
SnakeDoc schreef:
Weet nou eigenlijk nog steeds niet wat er echt gebeurd is.
Niet zitten opletten? Uiteindelijk zegt cocaInes 'Dit is geen film waarin alles uiteindelijk duidelijk wordt'.

avatar van White Trash
Een leuke Nederlandse film die inspiratie op heeft gedaan bij Lock stock..
Maar dat hinderd niet gemakkelijk te kijken in een film.

avatar van cordiacovens
jammer genoeg vrij matig, had meer ingezeten..komt nogal verward op me over. zeker geen Nederlandse Snatch

Zeker niet de originaliteitsprijs, maar vermakelijk genoeg. Katja, nog steeds vlieft.

orbit
Tsja, zo'n film waar je met een dubbel gevoel naar kijkt. Aan de ene kant inderdaad best gedurfd om Tarantino en Ritchie te kopieren in het Nederlands, maar daarmee schiet het ook een beetje mis. Aangezien Ritchie natuurlijk een aaneenrijging van clichés is, wordt dit een soort ongeloofwaardige equivalent daarvan, met name omdat je het in de Nederlandse situatie maar moeilijk voor je kan zien allemaal. Daarnaast zijn veel van de dialogen of situaties lang niet zo sterk gevonden als in de Amerikaanse/Engelse varianten hiervan. En ook die films zijn vaak flauw, dus dat wordt niet meteen beter door het in het Nederlands te zien.

avatar van ILDIB
Vanwege het hoge jatgehalte geen 4, maar zeker meer dan de moeite waard, al is wat er in de black out gebeurde me nog niet helemaal duidelijk.
Hoog tempo, leuke scenes etc. Gewoon lock stock meets true love op zijn nederlands met goede acteurs.

avatar van Robi
Dat is nou jammer ! Laat ik nou toevallig de afgelopen dagen twee films hebben gezien die nog vrij vers in mijn geheugen zitten. De ene was "Lock, stock and two smoking barrels". Maar dat niveau haalt deze film toch echt bij lange niet. De andere film was "Oom Henk". Dat was ook een misdaad komedie. Alleen bij die film heb ik wel gelachen. kim van Kooten en vooral Alex van Warmerdam horen tot mijn favorieten. Maar hier kwamen ze toch niet echt uit de verf. En tenslotte was niet alles altijd even duidelijk te verstaan. Zeker de negers in de trimsalon hadden wel wat ondertiteling kunnen gebruiken. Alhoewel het ook niet echt een flutfilm was hoor .......

avatar van mikey
Zoveelste BNN misdaadkomedie volgens... tja wat is het... snatch stramien of zo? 100 karakters waarvan geen eentje boeit. Afgrijselijke rollen van die schuurmannen trouwens, en nergens grappig.

avatar van schram101
Prima Nederlandse film waarbij op het einde inderdaad nog niet helemaal duidelijk is hoe het allemaal is gelopen, maar dan neemt niets aan de kijkervaring weg. Origineel is het misschien wel niet, althans voor een film van Nederlandse bodem wel, maar het is allemaal lekker luchtig. Eigenlijk is er maar één typetje dat niet leuk is en dat is Vlad. Een vooral heel flauw personage dat gelukkig niet veel screentime heeft. Willy Wartaal en Kempi (wie kent ze niet) zijn daarentegen wel komisch al klunzige kruimeldieven.

Ps. De Schuurman zusjes zijn natuurlijk een welkome toevoeging.

avatar van Sisko
Film net op tv gezien. Erg vermakelijk. Actie, humor en absurdistische scenes. Er wordt ook goed geacteerd. Helaas geen blote zussen hahaha.
Gelukkig maken ze af en toe nog erg leuke films in Nederland.

avatar van patrick17
Een lekkere asociale 'Godverdomme' film. Heerlijk een beetje gevloek en getier.
Als het maar binnen de perken blijft. Dat bleef het bij deze film zeker.
Ik heb leuke personages erin zien spelen. Waar ik toch wel krom van het lachen lag.
Uiteindelijk als de beelden terug komen wordt het een en ander duidelijk!
Ik heb me vermaakt en dat is de bedoeling bij een film.

avatar van nightbreed
Nee, dit was het net niet. Eigenlijk een rip off van 'Lock, Stock...' met hier en daar wat geripte oneliners van andere films. Het acteerwerk is van redelijk tot matig.

avatar van Tup&Joep
Redelijk te pruimen misdaadfilm. Het had allemaal wel iets spectaculairder gemogen. Het bleef een beetje een rommelig verhaaltje. Ook de zusjes schuurman voegden weinig toe.

Ach, alles is al gezegd de verwijzingen etc......maar ik vond het wel vermakelijke film tijdens het kijken. Maar eigenlijk is hij nu al weer vervlogen.....M'n sterren zijn voor Willie Wartaal en Kempi die me het meest zijn bijgebleven. : ))

avatar van DwarreI
Een bijeenraapsel van andere misdaadfilms en nog bar slecht gekopieerd ook. Een film die helemaal niets toevoegd aan wat we al zo vaak zoveel beter hebben gezien. Om de miskleun compleet te maken nog wat strontvervelende cameo's van mensen die totaal niet kunnen acteren zoals Jerrely Slijger. De minimale score is hier volledig op zijn plaats.