• 10.609 nieuwsartikelen

Releasedatum: 6 september 2012

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • iTunes Bekijk via iTunes

Plot De Verbouwing

Het verhaal gaat over de succesvolle plastisch chirurg Tessa (Tjitske Reidinga), die op het punt staat haar privékliniek te openen. Maar gelukkig is ze niet. Haar huwelijk dreigt op de klippen te lopen. Tegelijkertijd lijkt de verbouwing van hun huis een ramp te worden. Als Tessa zich vervolgens inlaat met een oude vriend (Peter Blok), lijkt er geen uitweg meer mogelijk.

logo tmdbimage

avatar van Phantasm

Phantasm

Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keertje gezien te hebben.

avatar van Robertdeniro

Robertdeniro

Goede thriller van Nederlandse bodem, goed opgebouwd en een redelijk einde. Einde had wat beter gekund en gemoeten! Boek was heel goed, film redelijk tot goed.

avatar van Jan met de pet

Jan met de pet

Niets mis met deze Hollandse thriller drama, film is hier echt ondergewaardeerd :3,5

avatar van mjk87

mjk87 (moderator films)

Nogal duf. Spannend wordt dit nergens, verhaal is matig en het eind kent nogal wat typische punten en ongeloofwaardigheden die de film geen goed doen. Serieus viel dit ook nergens te nemen, terwijl ik vind dat een goede thriller dat wel in zich moet hebben. Maar de film kijkt wel makkelijk weg, sfeertje is aardig en Reidinga doet het behoorlijk. 2,0*.

avatar van jordorientje

jordorientje

Bizar hoe Tjitske Reidinga op deze cover lijkt op Renée Zellweger

En in de film heeft ze af en toe wat weg van Bridget Maasland (ook qua stem).

Over de film zelf, tja, een gewone film. Niet goed, niet slecht. Wel oké. Niet speciaal. Niet heel spannend en soms een tikkeltje voorspelbaar. Een gewone film dus.

avatar van jippie2010

jippie2010

Op zich houd ik wel van een Nederlandse film op zijn tijd.

Maar deze film kon me niet bekoren.

Reidinga speelde zielloos waardoor voor mij de spanning er wel af ging. Helaas. *2.0

avatar van het lallende kadaver

het lallende kadaver

en het begon gelijk alweer met dat afgezaagde sex!!!! ik wil nu toch ook naast skip intro een skip love funktie op dat netflix!!!! en op het einde was het weer van je pief poef paf,.. en de zaak was weer opgelost

het orgineel ken ik niet maar dit was in iedergeval behoorlijk vermakelijk

avatar van Dutchfan

Dutchfan

Een plastic chirurg heeft huwelijks en financiële problemen. Haar problemen lijken voorbij als ze een oude minnaar ontmoet,waar niet alleen de liefde weer mee opbloeit,maar die haar ook financieel er bovenop helpt.

Helaas blijkt dit het begin van een vreselijke nachtmerrie te zijn.

Ik vond dit een ijzersterke,goed geacteerde,spannende thriller.

Waar al die negatieve reacties vandaan komen weet ik niet,want de film is gewoon (erg) goed gemaakt.

Reidinga en Blok werden (in het echt) verliefd tijdens de opnames en Blok verliet zijn gezin voor haar,wat voor een schandaaltje in de roddelpers zorgde.

BBarbie

Verrassend sterke thriller van eigen bodem. De scherpe twist in het verhaal zag ik niet aankomen. Een aangename verrassing.

avatar van mrklm

mrklm

Prima verfilming van gelijknamige roman van Saskia Noort waarin plastisch chirurg Tessa [Tjitske Reidinga] letterlijk en figuurlijk wordt verleid door oude vlam Johan [Peter Blok], een aannemer die met behulp van Poolse werknemers de verbouwing van Tessa’s aanstaande privékliniek zal bespoedigen. Te mooi om waar te zijn, want al gauw blijken zowel haar echtgenoot [Mark Rietman] als zoon Tom [Alex Hendrickx] pionnen te zijn in een smerig spel. Reidinga weet de egocentrische, ietwat zelfingenomen hoofdpersoon de juiste kwetsbaarheid te geven om haar geloofwaardig en sympathiek te houden. Blok en Bervoets (als de gluiperige geldschieter) zijn effectieve schurken, de score van Jeroen Rietbergen roept aangename herinneringen op aan klassieke thrillers en Koopman houdt de spanning erin door de juiste dosis stijl toe te voegen. Geen meesterwerk, maar prima in zijn soort.

avatar van MOVIEMAZZTER

MOVIEMAZZTER

een vrij acceptable thriller van eigen bodem met overwegend een goede performance van de cast. Het einde vind ik echter wat jammer met name wanneer Eus opduikt en het om orgaan donors en transplantaties blijkt te gaan en deze twist was wat mij betreft ook niet echt nodig. het had ook bij die Johan kunnen blijven en bv drugsgeld of iets dergelijks
Maar desondanks een redelijke thriller met een iets te lage waardering naar mijn mening.