De Verbouwing (2012)

Nederland / België
Thriller / Drama

geregisseerd door Will Koopman
met Tjitske Reidinga, Peter Blok en Alex Hendrickx

Het verhaal gaat over de succesvolle plastisch chirurg Tessa (Tjitske Reidinga), die op het punt staat haar privékliniek te openen. Maar gelukkig is ze niet. Haar huwelijk dreigt op de klippen te lopen. Tegelijkertijd lijkt de verbouwing van hun huis een ramp te worden. Als Tessa zich vervolgens inlaat met een oude vriend (Peter Blok), lijkt er geen uitweg meer mogelijk.

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keertje gezien te hebben.

avatar van Robertdeniro
Goede thriller van Nederlandse bodem, goed opgebouwd en een redelijk einde. Einde had wat beter gekund en gemoeten! Boek was heel goed, film redelijk tot goed.

avatar van Jan met de pet
Niets mis met deze Hollandse thriller drama, film is hier echt ondergewaardeerd :3,5

avatar van mjk87
Nogal duf. Spannend wordt dit nergens, verhaal is matig en het eind kent nogal wat typische punten en ongeloofwaardigheden die de film geen goed doen. Serieus viel dit ook nergens te nemen, terwijl ik vind dat een goede thriller dat wel in zich moet hebben. Maar de film kijkt wel makkelijk weg, sfeertje is aardig en Reidinga doet het behoorlijk. 2,0*.

Bizar hoe Tjitske Reidinga op deze cover lijkt op Renée Zellweger
En in de film heeft ze af en toe wat weg van Bridget Maasland (ook qua stem).

Over de film zelf, tja, een gewone film. Niet goed, niet slecht. Wel oké. Niet speciaal. Niet heel spannend en soms een tikkeltje voorspelbaar. Een gewone film dus.

avatar van jippie2010
Op zich houd ik wel van een Nederlandse film op zijn tijd.
Maar deze film kon me niet bekoren.
Reidinga speelde zielloos waardoor voor mij de spanning er wel af ging. Helaas. *2.0