De Verbouwing (2012)

Nederland / België
Thriller / Drama

geregisseerd door Will Koopman
met Tjitske Reidinga, Peter Blok en Alex Hendrickx

Het verhaal gaat over de succesvolle plastisch chirurg Tessa (Tjitske Reidinga), die op het punt staat haar privékliniek te openen. Maar gelukkig is ze niet. Haar huwelijk dreigt op de klippen te lopen. Tegelijkertijd lijkt de verbouwing van hun huis een ramp te worden. Als Tessa zich vervolgens inlaat met een oude vriend (Peter Blok), lijkt er geen uitweg meer mogelijk.

Bij Will Koopman:

START OPNAMES DE VERBOUWING MET TJITSKE REIDINGA

HILVERSUM – De opnames van de film De Verbouwing starten op maandag 5 september. De Verbouwing, gebaseerd op de gelijknamige bestseller van Saskia Noort, komt van dezelfde makers als de succesvolle film Terug naar de Kust. De opnames van de film duren tot eind oktober.

Tjitske Reidinga, bekend van Gooische Vrouwen, speelt definitief de hoofdrol van Tessa. Andere grote rollen zijn weggelegd voor onder anderen Peter Blok (In Therapie, Evelien), Mark Rietman (First Mission, Vuurzee) en nieuwkomer Alex Hendrickx. Will Koopman, die eerder Gooische Vrouwen en Terug naar de Kust regisseerde, neemt de regie voor haar rekening. Lex Wertwijn is verantwoordelijk voor het script.

De thriller vertelt het verhaal van de succesvol plastisch chirurg Tessa (Tjitske Reidinga), die in alle opzichten geslaagd lijkt in het leven. Haar leven ligt in werkelijkheid overhoop met een puberende zoon (Alex Hendrickx) en haar onstabiele partner (Mark Rietman) die de verbouwing van hun huis op zich neemt. De verbouwing lijkt uit te lopen op een ramp en in een wanhopige poging neemt ze hulp aan van een oude vriend (Peter Blok). Daarmee komt ze in een situatie terecht waaruit geen weg meer mogelijk lijkt.

Na Terug naar de Kust en De Eetclub is De Verbouwing de derde boekverfilming van Saskia Noort.

De Verbouwing wordt geproduceerd door Column Film en gedistribueerd door Entertainment One Benelux. De film wordt in 2012 in de bioscopen verwacht.

(persbericht eOne)

avatar van BlueJudaskiss
En huppakee.... wéér een zoon-van in een hoofdrol!

kappeuter (moderator)
Bedoel je Alex Hendrickx? Is dat een zoon van Monic Hendrickx?
Ik lees dat nergens trouwens.

avatar van BlueJudaskiss
Goed, dat weet ik inderdaad niet zeker. Ging er een beetje vanuit aangezien het de laatste tijd redelijk vaak voorkomt. Zal het zo eens googelen.

avatar van Jessen0wnt
Morgen komt Will, design en producer bij ons huis, beslissen of de film deels hier word opgenomen

avatar van Donkerwoud

wow, bijzonder!!!

avatar van mikey
Jessen0wnt schreef:
Gaan jullie verbouwen dan?

avatar van Jessen0wnt
Mijn huis is het huis van ''een oude vriend'' gespeeld door Peter Blok, daarin wordt niet verbouwd.

avatar van Kippie.
Geen sterke trailer. Laten we hopen dat de film beter is.

avatar van %%%%%%
Jessen0wnt schreef:

En is het iets geworden ?

%%%%%% schreef:

En is het iets geworden ?

Yes! Zijn 3 scenes geschoten, zelfs 1 actie-scene. Weet niet precies wat ze inhielden dus zal achteraf pas kunnen aanwijzen welke.

avatar van m1701
Toch wel verrassend goed.
Goeie opbouwing van film, verhaal goed.
Alleen het einde had wel ietsjes langer/spannender gemogen.
Maar vond het zeker geen slechte film!!
Moeite waard om te kijken!

avatar van Lefgozer
Is dit weer zo'n typisch Saskia Noort verhaal dat totaal niet spannend is en waar je de dader al van mijlenver ziet aankomen?

avatar van Donkerwoud
Van de eerste recensies word ik niet bepaald vrolijk.

avatar van Prudh
't Is niet zo bijzonder allemaal, maar ook niet heel slecht. Ligt denk ik meer aan het bronmateriaal en het daaruit voortkomende script dan aan Koopman en de cast. Vooral Reidinga, Blok en Rietman halen het maximale uit wat mogelijk is. Verder goedbedoelde polderthriller, maar daar blijft 't wel bij.

ik vond dit toch wel een ijzersterk film, 1 van de beter nederlandse film van de laaste tijd.

De Verbouwing scoort flink in de bioscopen | nu.nl/film

Sinds woensdag hebben al meer dan 30.000 mensen De Verbouwing gezien.

Tsjah, ladies night all over the place op woensdag. Beetje non-nieuws.

Goeie film. Alleen jammer dat haar zoon niet schoot met zijn fps ervaring

avatar van pierre18
Goeie film, gewoon beter dan ik verwacht had. Na 'de eetclub' komt deze zeer aardig op het witte doek tevoorschijn. Goed geacteerd, goed geregisseerd, zeer goed carmerawerk en een aardig verhaal. Het boek, van Saskia Noort, had ik niet gelezen. Vind haar stijl helemaal niets, maar de verhalen zijn wel hedendaags in Nederland en zeer goed te gebruiken voor een film. Als je het verhaal niet van te voren kent blijf je redelijk gekluisterd aan de film. Dan neemt de film een aardige wending die ik niet verwacht had. Misschien is mijn advies daarom; niets van tevoren erover lezen maar gewoon gaan kijken en neem even de tijd om in de film te groeien want het begin is vrij rustig.

Ik was benieuwd naar de verbouwing, natuurlijk als menig man de gooische vrouwen serie met toch wel veel plezier afgekeken. Dus was ik wel erg benieuwd naar deze film met een aantal B á C acteurs qua cast op 'Claire' na die eindelijk een hoofdrol had.

De film kwam heel traag opgang, normaliter vindt ik dit geen enkel probleem maar hij was wel erg traag. De vooruitblikken van 1 á 2 seconde hadden tevens wat beter uitgewerkt mogen worden, nu miste hij volledig zijn doel. Naarmate de film verder borduurde kwam hij na de pauze eindelijk! in een 'normale thriller vaart'. Z'n half uur, het eindplot is echter wel erg snel afgeraffeld.
Achteraf een matige Nederlandse thriller die nooit echt spannend wordt. En in de laatste 3 kwartier veel spannender had kunnen zijn, maar dat was duidelijk niet het doel.

Hiertegen is wel duidelijk te zien dat film echt bedoeld is voor de vrouwelijke doelgroep (18-55), een wegkijkfilm zonder na te denken, verwacht dus geen hoogstaande theorien of spanningsbogen. Maar gillende vrouwen achter je in de zaal die nog nooit gehoord hebben van Se7en of Hannibal, noch veel film kennis hebben en die zelden een film kijken.

Goeie thriller van nl bodem.

Film bouwt goed op en is redelijk spannend. Acteer kunsten zijn aardig. Alleen einde had wat spectaculairder gemogen.

avatar van seantogood
Een aangename film, met sterke acteer presentaties en een goede switch van kleurrijke toon naar thriller.

avatar van tukkerstein
Helemaal geen slechte film. Prima acteerwerk, lekker naar sfeertje. Veel drama rond een gezin dat in de wurggreep genomen wordt door een stel manipilatieve figuren met stinkende zaakjes, maar ook genoeg spanning.

avatar van John Lee Hooker
Enorm duffe, voorspelbare en achterhaalde bedoeling. Het zijn matige acteurs en de dialogen komen er zeer stroef uit. Tjitske Reidinga praat continu hetzelfde en heeft ongeacht de situatie steeds een vermoeiende gezichtsuitdrukking. De route met de onbekende redder uit nood kun je op voorhand al uitstippelen en blijft 104 minuten lang vervelend.

avatar van Vriendts
Eindelijk is de film eens beter dan het boek.