Kikkerdril (2009)

Nederland
Familie / Avontuur

geregisseerd door Simone van Dusseldorp
met Nino den Brave, Whitney Franker en Juul Vrijdag

Kikkerdril gaat over de zesjarige Max die denkt dat zijn broer, die zijn amandelen heeft moeten laten knippen in het ziekenhuis, nooit meer kan praten en dat alleen kikkerdril hem kan genezen. Dus moet en zal Max het vinden! Na het ziekenhuisbezoek bij zijn broer ontmoet hij het meisje Jesse, waarmee hij een spannende tocht maakt langs weilanden, boerderijen, langs slootjes en door het bos. Zal Max onderweg kikkerdril vinden om zijn broer te genezen?

avatar van qwatje
prima kinderfilm, zelfs aardig om mee te kijken.
Ga hem niet beoordelen want als niet doelgroep zijnde kun je deze moeilijk beoordelen

avatar van VierkanteOogjes
Ik beoordeel hem wel, ondanks dat het echt een kinderfilm is.

Leuk gedaan dat kinderen nu ook weten hoe je (met plezier) pannenkoeken kan bakken, weet je meer van de natuur en de dieren die in NL leven. Verder bouwt zich een vriendschap op tussen tussen Max en Jesse (2 verschillende culturen) en er zitten zelfs nog liedjes in.

Verdiende 3,5 *

avatar van Bubblez
Onzettend leuke film zeg. Ik zal nooit voor een échte kinderfilm gaan zitten, maar gezien ik hier "in viel", was ik blij verrast dat er goede Nederlandse kinderfilms worden gemaakt. Er zijn er vast veel meer, maar ik hou me daar niet mee bezig. Over deze ben ik in ieder geval te spreken. Goede kwaliteit, leerzame inhoud, een echt avontuur. En Max is een enorm aandoenlijk joch met zijn loensende oogopslag!
Ik vond het persoonlijk jammer dat Georgina Verbaan er (gelukkig niet veel) in zit. Ik vind haar acteerstijl altijd hetzelfde, en zo ook hier.

avatar van Nicolage Rico
Sympathieke kinder feelgoodmovie. Goede tijdsduur ook.

Knap dat je met zo'n klein gegeven iets leuks weet te maken. Soms knulligheid, door de - net als bij veel Nederlandse films - lange stiltes. Verder is het meisje een nogal vervelend kind. Sommige liedjes waren geslaagd, andere minder. Leuke rol voor de oma.

En soms verlang ik terug naar soortgelijke dagen die ik als kind had.

avatar van Fran
Nou inderdaad Nicolage Rico, mijn gedachte bij het kijken van deze film was "was ik maar weer kind". Deze film laat je ook heel goed de belevingswereld van een kind zien. De manier waarop dat kind geboeid is door de natuur doet mee heel erg aan mij eigen vakanties in mijn jeugd denken en hoe ik minutenlang met een torretje bezig kon zijn. Ik vond dat heel knap weergegeven in deze film.

De liedjes zijn een hele leuke afwisseling in de film. Vooral het pannekoekenlied was erg leuk.

avatar van soom
Aardig aandoenlijke film. Vind Georgina Verbaan, hoe klein haar rol ook is, altijd een leuke, enthousiaste actrice, die haar rollen goed neerzet, vond haar al leuk in GTST als Hedwig, daarna in Costa!, Volle Maan, en ga zo maar door.

Vraag me af, hoe ze het zelf gaat doen als moeder, maar dat soort dingen weet je natuurlijk nooit, dûh. Maar vind het toch leuk dat ze zwanger is... Ghehe. Ik vind zwangere vrouwen sowieso fascinerend en mooi.

Nino den Brave is leuk, Whitney Franker is leuk, het verhaaltje boeit, houd de aandacht vast, en er zitten leuke en aanstekelijke liedjes in. Mooi gemaakte film. Ben benieuwd naar Melody Klaver in Diep.

avatar van Donkerwoud
Ik ben afgehaakt bij het pannenkoekenlied. Maar het is zeker geen slechte film. Mooi in elkaar gezette ode aan de onschuld van de kindertijd. Dit soort films maken we in Nederland wel vaker met succes.

avatar van lars-pixar
Een verrassend, vermakelijk, Avontuurlijk verhaal van begin tot eind, met een leuke cast die erg goed in hun rol zitten.De liedjes waren ook erg gezellig en de hele film was vermakelijk tot de 70 minuut. 3,0*

avatar van job98
leuk,ja,voor de kinderen !

Leuke film, heb hem samen met mijn dochter van 6 gekeken en we hebben ons kostelijk vermaakt. Gewoon leuk voor kids.

avatar van cantforgetyou
Echt een kinderfilm. Leuk gedaan.

avatar van flmfrk
Leerzame kinderfilm waarin avontuur, buiten spelen en de natuur centraal staan. Gelukkig blijft de rol van Verbaan beperkt. De oma is fantastisch; alles mag en alles kan. Hup, die pannekoek tegen het plafond!

masterton
Prima kinderfilm waarbij de kinderen weer eens worden herinnerd, aan het echte avontuur, in de natuur zijn is dat namelijk, lekker buiten spelen, en niet constant binnen hangen, was wel erg verbaasd toen ze riepen in het bos hoe een schuinsmarcheerder loopt, dit woord heeft 5 betekenissen, ik dacht gelijk aan de vreemdganger eigenlijk, was benieuwd welke definitie bij de filmmaker op kwam, en waar de kinderen aan dachten, toen ze dat woord riepen !

Mooie familie en natuur film.

avatar van tattoobob
Best een aangename kinderfilm die voor volwassene ook best te pruimen is.
Grappig maar simpel acteerwerk van de kinderen in de film.....die trouwens ook 95% van de film vullen.
Ook best een leuk bedacht verhaaltje.......mijn zoon was er weer stil van.