Black Out (2012)

Nederland
Misdaad / Komedie
92 minuten / 89 minuten (dvd-versie)

geregisseerd door Arne Toonen
met Raymond Thiry, Katja Schuurman en Birgit Schuurman

Ex-crimineel Jos Vreewijk (Raymond Thiry) wordt de dag voor zijn huwelijk wakker met een lijk, een pistool in zijn hand en een black-out. Daar bovenop wordt hij beschuldigd van het stelen van twintig kilo cocaïne. Hij heeft 24 uur de tijd om uit te zoeken wat er is gebeurd.

Telefilm die 26 januari 2012 ook een bioscooprelease krijgt (Benelux Film).
Eind mei 2012 wordt Black Out uitgezonden door BNN.

Het verhaal van Black Out is gebaseerd op de thriller Merg en Been van schrijver Gerben Hellinga.

blackoutdefilm.nl

Interessante visuele stijl weer. Toonen is zonder twijfel een regisseur die nog veel moois kan gaan maken in de toekomst.

avatar van Quentin
Heel leuk!

Goed dat dit in de bios komt, ziet er erg leuk uit.

avatar van raymon
Heb zin om naar de bioscoop te gaan! Wat ziet dit er goed uit!

Gister de trailer in de bios gezien. Zag er goed uit. Beetje in de sfeer van Britse/Amerikaanse misdaadkomedies. De Schuurmanzen zijn bad!

Ziet er heel, heel, heel erg uit als een Hollandse Guy Ritchie poging?

Zal best grappig zijn.

AHWA
"Stop eens met pijpen, joh. Er komt alleen maar gelul uit je mond".

Slap Ritchie-aftreksel inderdaad, maar de Schuurdames zien er mooi uit.

Tja, beter dan Ritchie gaat het toch niet meer worden. Maar ik waardeer deze Nederlandse poging (trailer = erg vermakelijk).

AHWA
Ja, liever zo'n film dan nog een Komt een Vrouw bij de Dokter.

avatar van schram101
Wow, wat een leuke trailer zeg.

Reinbo
Trailer ziet er cool uit!

avatar van Macmanus
Weet het nog niet. Net iets teveel afgekeken, maar hopelijk met genoeg enthousiasme gebracht dat het niet te veel opvalt. Inderdaad allang blij dat er opeens een stuk minder boeken worden verfilmd.

avatar van SnakeDoc
Haha, die trailer ziet er waanzinnig uit. Ben benieuwd.

avatar van Naomi Watts
Straalt wel erg wannabe uit, al leent de Nederlandse taal zich wel perfect voor ee ndroge delivery. Hopen dat het inderdaad een enthousiaste uitwerking krijgt.

avatar van IcU
IcU
Verassende trailer. Nog nooit van deze productie gehoord, maar het ziet er bijzonder fraai uit.

avatar van Fortune
Hoewel ik de poging wel waardeer komt de trailer als een grote 'net niet' over.
Net niet grappig of net niet lomp genoeg en anderzijds gewoon net niet origineel genoeg.

'Ik laat me niet bestelen door een hondenuitlaat service.'
'Het is een hondentrimsalon.'
'wat?'

Is net niet grappig sowieso niet origineel en dit is een grap uit de trailer nog wel.

avatar van sinterklaas
Eentje om naar uit te kijken!

Mooie poster!

(verwijderd)
't ziet er wel redelijk leuk uit, maar echt bizar guy richieachtig (die zelf weer 't 1 en ander vrij opzichtig weg heeft van tarantino), en waarom iedereen 't altijd zo hilarisch vindt om met honden in films in de weer te gaan is me ook een raadsel. Dat gedoe met die hond die een diamant inslikt in snatch, dan kijk ik liever bassie en adriaan. evenals die hond die wat windjes laat in sherlock holmes, allemenakkes wat is dat voor bizar infantiel kutgebeuren.
't spreekt wel voor de makers dat ze alex van warmerdam hebben gecast.
't spreekt dan weer heel erg tegen de maker dat ie van dik trom 1 of ander moralistisch kut verhaal heeft gemaakt, godallemachtig zeg, de trailer van die film wil ik wel nomineren tot meest wanstaltige gore 'eo' trailer allertijden.

(verwijderd)
Respekked schreef:

nee ritchie is wel de crème de la crème der cineasten,
die vogel heeft toch wel de cinema totaal opnieuw uitgevonden
met z'n humoristische onzin dialogen (britse accenten, met vloekwoorden, en willekeurige verwijzingen naar de 2e wereldoorlog), en criminele typetjes, en random geweld, 't is een genie.
Ware het niet dat Tarantino 't allemaal beter doet, behalve die britse accentjes dat moet je guy ritchie toch nageven.

Tweet van filmjournalist Robbert Blokland:
#blackout van talent arne toonen maakt verwachtingen van trailer waar! NL'se lock stock meets the hangover. raymond en alex stelen de show.

avatar van QuentinTarantino
Tof, ziet er erg strak uit. Dit lijkt een Nederlandse film te worden waarvoor ik graag naar de bios wil gaan.

avatar van Donkerwoud
Ziet er toch wel aanlokkelijk uit als Hollandse gangster-film. Heb wel een tikkeltje het gevoel dat het een geval gaat zijn van alle leuke dingen zaten in de trailer. Maar ik ga er zeker naartoe.

De nieuwe single ‘What If’ van de rockband Go Back To The Zoo (GBTTZ) is de titelsong van BLACK OUT.
Dit is vandaag bekendgemaakt door producent Hazazah Pictures en Universal Music.
Vanaf 26 januari is BLACK OUT in een groot aantal Nederlandse bioscopen te zien.
‘What If’ is afkomstig van het nieuwe album ‘Shake A Wave’, dat op 6 april verschijnt en werd eerder deze week tot nieuwe Megahit verkozen op 3FM.

YouTube - Go Back To The Zoo - What If HD

Belbios prijsvraag: Samen met een vriend(in) naar de première van Black out?

avatar van SnakeDoc
Vandaag in de bios twee keer de trailer gezien, en begin hier zo langzaam aan toch ontzettend veel zin aan te krijgen. Hoop dat hij beetje in de buurt gaat draaien.