Gangster Squad (2013)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Ruben Fleischer
met Ryan Gosling, Sean Penn en Josh Brolin

Los Angeles, 1949. De meedogenloze maffiakoning Mickey Cohen (Sean Penn) voert het bewind in de stad en verrijkt zich door de inkomsten uit drugs, wapens, prostitutie en – als het even kan – elke weddenschap die afgesloten wordt ten westen van Chicago. En hij doet dit alles dankzij de bescherming van niet alleen z’n eigen crew, maar ook van de politie en de politici die hij onder de duim houdt. Hij schrikt zelfs de moedigste en hardste politieagenten af, behalve een kleine geheime afdeling van de LAPD die, onder leiding van Sgt. John O’Mara (Josh Brolin) en Jerry Wooters (Ryan Gosling), hun krachten bundelen om Cohen neer te brengen.

ipman-99
"Back East I Was a Gangster...Out Here, I'm God." ... " !!!

Fantastische Gangsterfilm !!! Sterke rauwe Gangsterfilm met een heerlijke cast en heerlijk acteerwerk !
Heerlijke Gangsterfilm met wat invloeden van Film-Noir ! De actie scènes zijn van een bijzonder hoog niveau
en kennen een harde inpakt met een uistekende choreografie ! De vuurgevechten waren echt waw !
Eén van de beste rollen van Sean Penn als de gangster Mickey Cohen!
De femme fatale van dienst in deze geweldige gangsterfilm is voor Emma Stone ! Verder heerlijke bijrollen voor o.a Nick Nolte
en Robert Patrick ! De rest van de cast moet ik zeker niet voorstellen met o.a Ryan Gosling en Josh Brolin !
Een geweldige film die qua tijdsbeeld en muziek echt zijn visite kaartje aflevert !
Deze kan je in het Gangster rijtje zetten van ondermeer "The Untouchables" !

GuyB
Meteen al een tweede keer gaan kijken. Nu is het wel duidelijk, de regisseur jongleert met alles wat met cinema te maken heeft. Ga hem kijken! 2 uur op het puntje van m'n stoel gezeten, en dat voor de 2e keer.

avatar van DBTim
Wat een tegenvaller. Uiteindelijk niets meer dan een standaard actiefilmpje die gestoken is in een maffiajasje. De setting is wel erg mooi, maar dat is dan ook het enige positieve. Het flinterdunne verhaal stelt niet veel voor en van de acteurs werd ik ook niet warm of koud. Met Gosling als dieptepunt, die probeerde heel smooth te spelen maar hij kwam echt heel ongeinspireerd en karakterloos over. Het leek af en toe wel of ie verdoofd was oid, zo saai en eentonig was ie. Ik vond het al met al maar weinig om het lijf hebben, erg jammer!

avatar van wrist
Overwegend doorzichtige film met te dik aangezetten rollen, met name van Penn en Nolte. Emma Stone was wel erg goed gecast voor deze film

avatar van MGoody
GuyB schreef:

Maar om hem nou boven Heat(Je top 10) te plaatsen gaat wel heel erg ver.

avatar van JohnWilliams
Een prima film dankzij een leuk verhaal, goede muziek en goede acteerprestaties van de mannen en van de dame genaamd: Emma Stone. Wat mij betreft gewoon een lekkere wegkijk film waar ik niet veel over te vertellen heb. De muziek was goed, Penn speelde zoals gewoonlijk weer overtuigend en de rest was prima uitgewerkt. Die gast met die snor had aan het einde ook nog een leuk aandeel

Prima!

GuyB
MGoody schreef:
Maar om hem nou boven Heat(Je top 10) te plaatsen gaat wel heel erg ver.

Waarschijnlijk een deuk in mijn geloofwaardigheid, maar films kijken is héél subjectief heb ik de laatste tijd gemerkt.

avatar van mar007
onzin hoor een deuk in je geloofwaardigheid,het is tenslotte jouw top 10.

ben zo benieuwd naar deze film.

Prima gangsterfilm die soms wat deed denken aan de gangsterfilms uit de jaren '50. Ook een uitstekende sterren cast met als uitschieter Ryan Gosling die was weer fenomenaal ook leuk is dat als Michael Peña mee doet dat het bijna altijd een goede film is hij weet ze wel uit te zoeken. Toch mist de film het nodige drama en dat komt omdat de karakters beter hadden moeten worden uitgewerkt. Ook is de film soms wat ongeloofwaardig omdat het lijkt dat alle politiemensen op de hand van de maffiakoning Mickey Cohen (Sean Penn) zijn.
Emma Stone als Grace Faraday was weer sexy als hel en is weer toe aan een hoofdrol het liefst in een mooi drama , al met al een dikke zeven omdat ik me wel heb vermaakt.

avatar van Breur
"Every man carries a badge"

Vermakelijke gangsterfilm die het vooral moeten hebben van zijn sterke cast, werkelijk prachtige setting en de brute actie. De film scoort niet meer dan een ruim voldoende doordat karakters nogal oppervlakkig zijn (behalve het leven van O'Mara wordt voldoende in beeld gebracht). Tevens heeft het verhaal de dikte van een goede carpaccio, maar enfin, daar draait het verder ook niet zozeer om. Heb overigens ook wel een paar keer kunnen lachen (Mickey Mouse?).

Tot slot jammer dat de film een retake heeft moeten doen in verband de massale schietpartij in die bioscoop in de US, er zat namelijk een soortgelijke scene in die ook al in de trailer te zien was. Het feit dat ik deze scene niet heb gemist zegt genoeg.

avatar van ralfsjam
Lekkere film met een prima sfeer. Verhaal is zozo. Toch doet de film je laten boeien, en dat komt door de personages. de ene beter dan de andere, maar allen zijn leuk. Acteerwerk is dikke prima! De sfeer van de film, de personages en het acteerwerk zorgen er voor dat de film overeind blijft. Nogmaals, het verhaal is niet zo interessant, en daarom blijft het een ontspannen achteroverleun film. Geen moment het puntje opgezocht. Gosling stal de show naar mijn mening, en Penn deed zijn rol goed, maar het was niet echt een Penn rol. Moest wel even wennen.
Prima film! 3.5

avatar van zxstyle
Typische hollywood productie, met alle voorspelbaarheid en onmogelijke acties van dien.
Desondanks blijft de film wel spannend genoeg om te blijven kijken. Een aanrader voor actieliefhebbers.

avatar van cordiacovens
Leuke popcornfilm in een gangsterjasje.

Niets vernieuwend maar ondanks zeer vermakelijk met een prima cast.

avatar van Captn Kaos
Goeie fillem.
Mooie setting, 1949. De autos, de sfeer, de muziek, de kleding....
De cast vond ik ontzettend sterk. Goeie rol van Penn en van Brolin. De stem van Brolin vond ik helemaaaaal passen als verteller (dacht hem gisteren nog bij een docu op History te horen).
Mooie acties. Typisch voorspelbaar Hollywood verhaal, maar keek toch lekker weg. Kan niet wachten tot ik de DVD in de kast heb staan.

avatar van Vito Andolini
Niet veel bijzonders, maar kijkt lekker weg.

avatar van loreen
super film goede cast mooie muziek alles mooie goede rollen van Sean penn en Brolin
Gosling

avatar van mar007
vanavond eindelijk gezien, ik had de zaal bijna voor mij alleen dus lekker rustig.
prima film alleen anders dan ik had verwacht ik vond dit meer een actiefilm niet dat ik dat
erg vind hoor ik hou van het actie genre.
het verhaal vond ik nogal mager karakters werden niet echt uitgediept.
sean penn vond ik niet echt geweldig kwam bij mij nogal nep over.
de rest van de cast vond ik wel goed en vooral gosling vond ik een prettige uitstraling hebben.
de sfeer de kleding zag er allemaal mooi uit.
dan de actie wow echt helemaal geweldig.
misdaad/drama dacht het toch niet dit is gewoon een keiharde actiefilm.
ik vond het zeer vermakelijk.

Driello
Op papier een aantrekkelijke film, in praktijk een aan ergernis grenzende mislukking. Het idee van een illegalepolice squad die achter een gansterbende aangaat, in een interessante tijd, slaat natuurlijk wel aan. Daarbij dan nog een rits aardige acteurs als Nolte, Penn, Brolin en Gosling. Maar mijn hemel: wat een slap verhaal, wat een flauwekul dialogen en wat een misplaatste emoties.
In plaats van spanning biedt deze verhaal vooral lachwekkende scenes. De aankleding, decor, sfeer, dat zit allemaal wel snor. Maar in vele gevallen kan het niet verhullen dat deze film weinig om het lijf heeft, akelig voorspelbaar is en overloopt van lachwekkende, typische Hollywood stoerdoenerij.

avatar van Mister Kubrick
Driello schreef:

Amen!!

De trailers van Gangster Squad bezorgden deze jongen grote verwachtingen, die jammer genoeg niet waar gemaakt werden.

De cast oogde nochtans veelbelovend. Brolins smoelwerk is gewoon gemaakt voor dit soort rollen (benieuwd wat dat gaat geven in Spike Lee's aankomende remake van Oldboy). Emma Stone ziet er verrukkelijk uit als het obligatoire gangsterliefje Grace Faraday. Die gebeeldhouwde, gegroefde kop van Sean Penn! Dat doorrookte stemgeluid van Nick Nolte! De sinistere Robert Patrick als besnorde scherpschutter van dienst! De onnavolgbare Giovanni Ribisi!

Ook de sfeer zit aanvankelijk goed. Het naoorlogse Amerika vult het scherm. We schrijven 1949. De voormalige bokser Mickey Cohen regeert over de Stad der Engelen met de nodige aanleg voor sadisme. Corruptie viert hoogtij. Het is aan de onkreukbare Sgt. John O'Mara en zijn Gangster Squad om orde op zaken te stellen. Daarbij wordt al eens een loopje met de wet genomen. Een beloftevol uitgangspunt, en toch raakte ondergetekende nooit helemaal verzadigd. Was het dat irritante hoge toontje van coming man Ryan Gosling? De abrupte ontknoping? De onbedoeld hilarische vertolking van Sean Penn als hardvochtige, Joodse gangsterbaas?

Deze prent mist gewoon wat. Een goed scenario misschien? Een langere opbouw? De hand van een grootmeester als Scorsese? Ganster Squad is een aardig filmpje om even te kunnen ontsnappen aan het juk van de alledaagsheid. Met films die dergelijke ambities koesteren, is natuurlijk niets mis mee. Alleen had deze jongen een gangster epos verwacht dat de tand des tijds vlotjes zou doorstaan. En die klassieker in wording is het helaas niet. En daarom valt er helaas niet meer te rapen dan drie sterren.

avatar van Justinw
Prima film, alleen de standaard setup/story zorgt er echter voor dat er weinig ruimte is om een buitengewone film te creëren. Voor de rest alles prima in orde, paar aardige shots en het eind jaren 40 begin jaren 50 sfeertje van Los Angeles vind ik sowieso al tof. Tip als je het sfeertje tof vind kijk dan L.A. Confidential of speel de game L.A. Noire.

Driello schreef:

Hier sluit ik me volledig bij aan. Het dieptepunt was wat mij betreft Sean Penn. Hij deed me af en toe zelfs een beetje denken aan de baron bij Bassie en Adriaan.

avatar van YouDrunkGoHome
legkoning schreef:

Drommels drommels en nog is drommelssss

avatar van david bohm
De bezetting van de cast is ijzersterk en ook het verhaal lijkt interessant. Helaas is de film mij niet meegevallen. Emma Stone, toch één van mijn favoriete actrices, weet niet te overtuigen als gangsterliefje, wel ziet ze er fraai uit. Het is allemaal ook een tikje voorspelbaar. De goeden tegen de slechten.
Geen aanrader, maar goed kijkbaar.

Viel mij zwaar tegen. Verhaal slaat nergens op. Actie valt mee.

avatar van Toontje G
Weer veel mensen die de AOW leeftijd niet hebben gehaald. Misdaad? Mwa, meer een actiefilm met een flinke dosis gangster praktijken en een vleugje humor.

Ik had andere verwachtingen van deze film, maar heb me nog thans geen minuut verveeld. De film is het kijken zeker waard.

avatar van Piratje
Bedoeld voor liefhebbers van maffia-films kom je van een kale kermis thuis.

Echt niet wat ik er van verwacht had.

Een heel zwak verhaal, bijgesleurde scenes, zwakke vertolking, soms niet te volgen... Kortom vergelijkbaar met de oude western waar de mensen vallen lijk vliegen.
Politiek, politie, sex, drugs, media en alles wat je maar kunt bedenken aan de overzijde van de rechtvaardigheid krijgen hier best hun mederol in een flinterdun, voorspelbaar verhaal waarin een David het moet opnemen tegen een Goliath die Los Angeles regeert.
Gewoon zwak.
Gewoon 1 omdat het doek na de film toch nog mooi wit was in plaats van bloederig.

Deze film is inderdaad niet te vergelijken met een klassieke maffia film. Het is een actiefilm met zoals gewend een hoop onrealistische scenes. Het verhaal is matig en soms vaag en onduidelijk.
De sfeer in de film is wel oke.

HALVE TAMME.
Eindelijk bemachtigd,vanavond maar eens kijken.

Hij viel mij een beetje tegen. Deze film zit wel goed in elkaar en de acteurs doen ook hun best. Ik miste echter elke vorm van spanning! Alles in deze film is erg voorspelbaar en er zit niet één verrassingselement in. De dialogen zijn mager en dat met zo'n cast . ik had ik er meer van verwacht. Dit is een film die wel makkelijk wegkijkt maar het absoluut geen topper.