The Devil Inside (2012)

Horror / Thriller

geregisseerd door William Brent Bell
met Fernanda Andrade, Simon Quarterman en Evan Helmuth

Haar hele leven heeft Isabella geloofd dat haar moeder drie mensen op brute wijze vermoord heeft omdat ze krankzinnig was. Nadat haar verteld wordt dat de moorden plaatsgevonden hebben tijdens een exorcisme gaat ze op zoek naar de waarheid. Terwijl haar ervaringen in Italie worden vastgelegd door een filmploeg raakt ze betrokken bij een reeks van illegale exorcisme.

avatar van tattoobob
whahahh voor mij toch een goede film

avatar van Angelo2
Drs. DAJA schreef:
The Devil Inside heeft een plaatsje gekregen in de Film Flop 10 van 2012!

Film Flop 10 2012

Vond het een vermakelijk filmpje en kan me zowiezo niet vinden in die flop10
American Pie The Reunion, The Bourne Legacy, The Dictator, House at the End of the Street....geen meesterwerkjes maar de flops van 2012?? Ieder zijn smaak.

Klopt mee eens!!
Naja the dictator mag er van mij wel in blijven hoor!!!

avatar van DjFrankie
Vreselijk saai, na een 1/2 uur uitgezet, geen punt derhalve, maar ook geen aanrader.

avatar van mrwhite
Angelo2 schreef:

Vond het een vermakelijk filmpje en kan me zowiezo niet vinden in die flop10

Ik vind dat hij wel gelijk heeft met films als deze en bvb The Dictator en ook The Bourne Legacy was net zoals hij zegt je valt er gewoon van in slaap dat is bij mij al 2 maal gebeurd !

avatar van tattoobob
Zo zie je maar ieder z,n smaak!

avatar van cinderellaman
geen zak an
miskoop van de week

avatar van mrwhite
cinderellaman schreef:
geen zak an
miskoop van de week

Als dat iedere week gebeurd zou ik toch eens beter mijn films uitkiezen ! Mss een selectie maken ofzo. Dat kan hier perfect op MM.

avatar van nightbreed
O nee, weer die nep-docu-formule.

Ik vond deze film niet best. Net gezien op film 1.

avatar van nightbreed
Na 15 minuten afgehaakt. Dit soort rommel moet verboden worden.

Tegenvallende film waarin een vrouw haar moeder terug ziet, die 20 jaar geleden een exorcisme onderging. Een fake-documentary die nergens overtuigd en ook nergens spannend of eng wordt. Vooral de eerste helft is ronduit saai. Het einde is zeker plots te noemen, en wellicht hierdoor nog niet eens zo heel slecht.

avatar van frolunda
Deze semi-documentaire is niet bepaald origineel maar dankzij enkele enge/spannende scenes scoort hij nog net een voldoende.Alleen voor de liefhebbers.

avatar van Curriculum
Amuserende film.

avatar van Parisa
Verschrikkelijk lelijke en oninteressante film. Er wordt niets nieuws vermeld dan wat we al weten (maar er wordt wel gedaan alsof het heel boeiend is) en het verhaaltje is zo iel als maar zijn kan. Even dacht ik dat het nog iets ging worden. Maar dat was wel laat, toen die vriend van hun ook bezeten werd. Op dat moment kreeg ik wel even een adrenalinestootje. Ik zou alleen niet weten waarom. En dat was ook weer zo over.

De handycam is hier op de meest verschikkelijke manier gebruikt. Nee, dat is niet waar. Dat zou zijn als we de hele film naar onscherp beeld hadden gekeken ofzo. Maar er wordt maar lukraak wat geschoten, en er lijkt nooit gefocust te worden op wat er echt gebeurd. Men zwabbert maar wat heen en weer met dat ding. Bijna net zo vermoeiend als 3D kijken.

Ik vind ook dat ik te weinig echte stukken exorcisme heb gezien om het acteerwerk echt boeiend te vinden. De later bezeten vriend en de moeder doen het misschien nog het beste.

Een welverdiende ster voor de scene ergens tegen het einde en de bekende krakende botten, want die blijven leuk.

avatar van Boeikens
Na een hoopgevende opening was het vet al ver van de soep.

Uiteraard niet erg origineel en vooral zeer dun verhaaltje maar er had veel meer mee gedaan kunnen worden.
Vooral de traagheid en het vele babbelen laten geen echte sfeeropbouw toe.
Spannend wordt het vrijwel nooit en op enkele kleine schrikmomentjes en wat leuke lenigheidsoefeningetjes na boeide de film weinig.

avatar van RuudC
Kort, vermakelijk, maar nergens echt spectaculair. Ik vind alle negativiteit weer erg overdreven. Met de duur van een uur en een kwartier is het eigenlijk wat aan de korte kant. Graag had ik meer uitdrijvingspogingen gezien. In elk geval zit de vaart er wel in. Als je je hier al verveelt, dan is dit je genre niet, of ben je wel heel makkelijk afgeleid.

Het probleem is eigenlijk dat men overal net te weinig tijd voor neemt. De personages leren we slechts oppervlakkig kennen, de exorcismes duren te kort (of het zijn er eigenlijk te weinig) en de ontknoping is erg abrupt. Wat wel gaaf is, zijn de confrontatiescènes met (vermoedelijk) bezeten personen. Je weet nooit hoe er gereageerd gaat worden en wat er eventueel mis kan gaan. Ook een simpele ontmoeting kan naargeestige gevolgen hebben. Bovendien is het hier niet de Duivel in eigen persoon die zielen claimt, maar komen zowaar twee gevallen engelen aan bod. Ook daar liggen nog best mogelijkheden om een exorcismeverhaal verrassender en origineler te maken. Naar het einde toe wordt de film best goed en verder zijn er weinig echte kritiekpunten. Het acteerwerk is goed genoeg en wat het handycamgebeuren betreft, heeft de cameraman gelukkig een vaste hand. Best leuk voor een keer, maar niet onderscheidend genoeg in dit toch al niet innovatieve genre.

avatar van TomBroers
Films over exorcisme spreken me erg aan, ook deze manier van filmen vind ik erg fijn, de trailer zag er goed uit, dus the Devil Inside moest bekeken worden.

Het verhaal is weer eens anders dan we gewend zijn van dit soort films, Vrouw vermoordt 3 mensen terwijl er een exorcisme op haar word uitgevoerd, haar dochter wil hier meer over weten en gaat naar het vaticaan. Het verhaal klinkt best oke, en dat is de film zeer zeker ook. Bijna de hele film is gefilmd met een handcam, dit zorgt oa. bij de exorcisme die in de kelder word uitgevoerd voor een zeer spannende en donkere sfeer. Ook wanneer de vriend opeens bezeten raakt word de spanning weer tot het puntje opgevoerd. Het einde is ook zeker geslaagd.

Misschien is de film wat kort en zijn sommige stukken niet altijd super interessant voor iedereen, toch weet deze film een constante spanning te creëren waardoor hij zeker het kijken waard is.

3,5* een ruime voldoende voor The Devil Inside.

Naar mijn mening is het een slechte film, weinig spanning. Zonde van je tijd.

avatar van Daan258
Vandaag voor de 2e x gezien en heb me hier weer goed mee vermaakt.
Snap echt de lage score niet van deze film, het is gewoon een prima exorcisme filmpje.

Me stem blijft een dikke 3,0*

edje555
Mijn Favoriet nog steends !
Het is geen lange zit, en het verhaaltje boeit mij wel.
nee...ik heb absoluut geen probleem met deze film.

persoonlijk.
ik vind hm vermakelijk.

avatar van jeroentjuhhhhh
Niet al te best, maar de negatieve tendens rond deze film is erg opvallend. Dit ontbreekt bij vele (al dan niet even populaire) genre-genoten die het evenzeer verdienen. Mits je de kriteria consequent toepast..

avatar van Insignificance
Nee, voor een verhaaltje, originaliteit of meer van dat soort platitudes hoef je dit ding niet op te zetten. Sowieso frappant om bij dit soort horrors uit te komen, als je zoiets als voorwaarde voor een geslaagde film stelt. Ik zie het hooguit als een mogelijke meerwaarde. Nog frappanter is, dat áls het zich dan eens anders als anders gaat gedragen, het schijnbaar óók niet wordt gepruimd. Dan wordt het erg lastig.

Ik vond het einde in ieder geval wel een prima zet. Het docu stijltje is ietwat geforceerd, verder doet het wat een exorcisme film doorgaans doet en minimaal behoort te doen. Griezelig zijn als er een duiveltje aan de haak wordt geslagen. Dat gaat spastisch, vuilbekkend, krakend, bloedend en gierend, terwijl het moedertje eruitziet als een spook, bij wie elk moment de stoppen en meer kunnen doorslaan.

Het kleine bochtje dat Bell heeft, geeft-ie helaas wat knullig weg. Als je even oplet tijdens de les, weet je wel zo ongeveer waar dit naartoe gaat. Daar staat tegenover dat z'n geagiteerde camera's in het laatste pakweg half uur een paar keer effectief zijn. Deed, in de verre verte, qua intensiteit en dergelijke even aan [REC] denken en de cast doet het naar behoren voor zo'n kleine, compacte horror. Niet onaardig.

avatar van joolstein
Hand-held camera werk kan me vaak niet boeien maar er zijn uitzonderingen ook in dit genre. Deze film haalt het niet bij andere films maar was zeker ook niet de slechte in zijn soort. Verder vond ik de bezetene mooien scary in beeld gebracht. Daarnaast was het een goed horror einde. Wat deze film naar de drie sterren brengt!

avatar van mjk87
Nou vooruit, sommige scènes rond het excorcisme waren nog wel creepy, maar verder was dit helemaal niets. Vooral dat docu-stijltje doet wat goedkoop aan en wordt ook nog eens niet consequent doorgevoerd. Had er dan een echte ficitieve docu van gemaakt. Spannend wordt het nergens, film ziet er niet bijzonder uit en matig acteerwerk. 1,0*.

avatar van U96
U96
nl1sms schreef:
Wat een waardeloze K film..... helemaal drie keer niets... heb hem halverwege uitgezet... Wat een drama, is absoluut geen horror, helemaal niet eng en is gewoon niets aan.
. Geen horror ??? Dit moet je nu echt eens verklaren !!!!

Gisteravond deze film bekeken aangezien ik 'm een tijdje geleden had opgenomen. Op zich niet een onaardige film maar het had wel wat spannender gekund. Het einde was ook heel plotseling. Het enige wat ik wel goed vond aan deze film was het verhaal en de schrikmomenten zo af en toe maar was 'ie eng?? Ik vond het meevallen! Leuk om een keer gezien te hebben maar de DVD ga ik niet aanschaffen! The Exorcist was een stuk beter vind ik.

avatar van Noodless
De film wordt weergegeven als een reality documentaire waarbij de gekozen techniek met handycam gelukkig niet vervelend werkte. Het verhaal wordt langzaam opgebouwd met oog voor veelvuldige dialogen rond exorcisme. Toch komt de vaart er wel in naarmate de film vordert. Echt spannend of griezelig is het wel niet. Wel een pluspunt is dat de bezetenen goed in beeld komen en ook voor een nare sfeer zorgen. Vooral de scène wanneer Isabella haar moeder ontmoet is de moeite. Jammer van het plotse abrupte einde dat voor mij onbevredigend werkte. Het acteerwerk is matig. 5/10