menu

The Perks of Being a Wallflower (2012)

mijn stem
3,73 (1986)
1986 stemmen

Verenigde Staten
Drama / Romantiek
103 minuten

geregisseerd door Stephen Chbosky
met Logan Lerman, Emma Watson en Ezra Miller

Charlie (Logan Lerman) is een teruggetrokken, impopulaire tiener en zijn sociaal onaangepaste karakter zorgt ervoor dat hij een muurbloempje blijft. Hij probeert op zijn eigen manier vat te krijgen op de wereld van dates, familiedrama’s, seks en drugs. Gelukkig heeft hij vrienden die hem hier af en toe bij helpen.

TRAILER

https://www.youtube.com/watch?v=aF90AQHEWKU

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

zoeken in:
4,0
Nostalgisch en warm coming of age drama. De thema's over het zoeken naar een identiteit en ergens bij willen horen zijn bekend in dit type highschool films, maar niet eerder werd ik zo meegenomen in dit genre. De film is grappig, aandoenlijk, ontroerend en een tikkeltje verontrustend. De cast is voortreffelijk, de film heeft een bak sfeer en de soundtrack is heerlijk. De muziekkennis van de personages komt overigens wat geforceerd over (ja, ze zijn weer fan van The Smiths). Vreemd dat ze een nummer van Bowie dan weer niet kennen.

4*

avatar van Inland Rabbit
3,5
@NW: Als je Miller zo goed vindt, vooral We Need to Talk about Kevin eens een kans geven, al vind ik die persoonlijk wel geforceerder dan deze, maar wel donkerder en meer realisme. Enkel het moraal en de uitwerking zijn wellicht wat overdreven.

Vond Perks trouwens verre van geforceerd, al had ik zonder het trauma plotje kunnen doen. Had de film nog wat leger gemaakt, maar wel luchtiger en minder geforceerd.

avatar van Naomi Watts
2,5
Bedankt dat je het nog even meldt. We Need to Talk.. keek ik destijds enorm naar uit maar is mij op één of andere manier helemaal ontschoten. Zal die binnenkort eens gaan kijken, Miller altijd goed, en dan nog Swinton erbij .

4,0
TMP
Prima film over het eerste highschool jaar van een introverte tiener. Naarmate het verhaal langer duurt, blijkt er echter meer achter Charlie te schuilen, dan je in eerste instantie zou denken. Prima acteerwerk van Logan Lerman die het hoofdpersonage uitstekend neerzet. Ook Emma Watson doet het erg goed, de eerste keer dat ik haar buiten de Harry Potter-films in actie zie. Uitstekende soundtrack, het dansen op 'Come on Eileen' was zelfs een van de beste scenes. Sfeervolle en boeiende film, zeker de moeite waard.

avatar van Ceeda7
2,5
Ik sluit mij volledig aan bij de review van Noami Watts.

Ik vond het een relaas over een tiener in een midlifecrisis. En telkens heb ik het gevoel dat Hermelien het toverstokje gaat bovenhalen om de problemen weg te helpen.
Geef mij maar eerder films a la Garden State, waar je nog kan lachen en pijn hebben tegelijkertijd!

Net de helft. 2,5*

3,5
Leuk filmpje, met boeiende characters, een goede soundtrack en degelijke acteurs.

@Ceeda7
Geef je de film een lager cijfer, omdat je het gevoel hebt dat Mevrouw Watson haar toverstok elke keer tevoorschijn zal halen? Of geef je de film een lager cijfer doordat je vindt dat de film gaat over een tiener in een midlifecrisis?
Ik vind eigenlijk beide redenen niet heel erg logisch.

avatar van david bohm
2,5
Redelijke film over Charlie, een tiener met een aantal in meer of mindere mate ernstige issues die aansluiting vindt bij een groepje alternatieve leerlingen en een band opbouwt met zijn leraar Engels.

De film is zeker niet subtiel en dat is jammer, een aantal scènes zijn erg dik aangezet, haast theatraal heb er nu even geen ander woord voor. Acteerwerk is in orde en ook de muziek is oké. Maar het is geen film die ik zal aanraden.

4,5
Naomi Watts schreef:
Het is weer december en is het dus even een inhaalslagje maken omdat het straks lijstjestijd is.


Dit herken ik

avatar van mjk87
4,5
Tieners die Teen Age Riot luisteren en daar op los gaan – soms lijkt dat alleen in film te kunnen. Althans, mijn vrienden luisteren troep of ze luisteren überhaupt niets maar zeker niet dit. Wellicht dat ik daarom dit soort films ook wel kan waarderen.

In de stijl van wel meer Coming of Age films uit de jaren 80 van Hughes - maar ook zeker een Diner of American Graffiti - is dit op het oog niet eens zozeer een heel bijzondere film. Wederom een prent waarin niet zozeer de plot voorop staat, maar wel de ontwikkeling van de hoofdpersoon en de schets in het algemeen van het leven van jongeren op de drempel van hun toekomst. Dit is overduidelijk ook geen High Schoolfilm, dat meer draait om het leuke leven en de school en de grappen die men met elkaar uithaalt zoals American Pie. Nee, dit is een film die tieners als volwaardige volwassen personen ziet, die hun problemen serieus neemt en dat heel eerlijk durft te tonen. Maar wat deze film voorheeft op sommige andere is dat deze film mij echt wist te raken met goed geschreven personages en enkele prachtige scènes.

We volgen een jaar van het leven van de jonge Charlie die duidelijk niet helemaal goed in zijn vel zit en ook geen vrienden heeft. Enkele shots, uitzoomend terwijl hij alleen zit, zijn dan ook erg tekenend daarvoor. Dan ontmoet hij zomaar wat mensen waarin hij zich thuis voelt en vanaf dat moment zijn er wel verhaalontwikkelingen, maar telt dat enkel als motor om de personages te laten leven. Problemen die men 50 jaar terug had, in de jaren 80 en ook nu nog. Door prima spel van alle drie en vooral van Ezra Miller leven ze echt en voel je mee met pijn, angst en verdriet. Sowieso zijn de dialogen levensecht. Geen mooipraterij of gekunstelde dialogen, maar rauwe teksten die ik ook zou kunnen zeggen.
Dan helpt verder ook mee dat de spelers redelijke tijdloos eruit zien. Het verhaal speelt zich overduidelijk eind jaren 80 af, met lp’s, cassettebandjes en grote telefoons maar enkel Mr. Anderson lijkt rechtstreeks uit die tijd te zijn weggelopen. Ik dacht steeds aan die man uit The Wave in ieder geval. (Ook aan Hugo Weaving met zijn zonnebril, maar dan zou niemand meer Mr. Anderson mogen heten.) Ook de muziek helpt mee. Sowieso is er een heerlijke muziekkeuze (Come on Eileen bij die dansscène, de muziek bij een snelle montagesequence op school die doet denken aan het betere werk van Scorsese, Pavement en Bowie) die ook perfect bij het tijdsbeeld past maar die je toch ook altijd kan draaien, anders dan pakweg Wham of die muziek uit Back to the Future die echt vintage 80’s zijn.

Visueel is de film aardig. Vaak rustige beelden met mooie symmetrische shots in de Diners. Soms zien beelden er wat goedkoop uit, zeker in het daglicht, maar dat lijkt eerder een verwijzing naar die goedkoop uitziende films van de jaren 80. Kijk naar beelden van The Breakfast Club of The Wave en je ziet de overeenkomsten. Nachtscènes zijn dan weer veel warmer met mooie belichting, dus het mooie kan wel. Hoogtepunt is wel de tunnelscène, hoe ze met die muziek van Bowie zo dat licht inrijden. Schitterend. Ook de scène van de eerste kus was erg mooi, gebracht zonder opschmuck maar daardoor wel een heel fijn en plezierig kijkmoment. En ten slotte het vervagen van achtergrondgeluid als Emma Watson haar cadeautje heeft uitgepakt werkt wonderbaarlijk goed. Niet per se origineel, maar wel perfect afgekeken en gemaakt dan. De montage was verder prima, met soms mooie overgangen- zeker aan het eind van een rood-geel verlichte kamer zo naar een helblauwe hemel. Prachtig contrast. Het is eigenlijk de eerste film van Chbosky maar hij weet wel verdomd goed hoe hij een film vakkundig in elkaar moet zetten.

Al met al een film met het hart op de juiste plaats. Goed spel, uitstekende regie, prima script en heerlijke muziek. Een tijd geleden dat een film mij zo wist te raken. Zeker 4,5*, dat wellicht bij een tweede kijkbeurt de topscore krijgt. En voor nu de nummer 1 voor 2012.

4,0
Ik heb deze in het buiteland in de bioscoop gezien en ik vond hem erg mooi. Goed acteerwerk en het verhaal wist me te raken.

avatar van Ceeda7
2,5
Archibald schreef:
Leuk filmpje, met boeiende characters, een goede soundtrack en degelijke acteurs.

@Ceeda7
Geef je de film een lager cijfer, omdat je het gevoel hebt dat Mevrouw Watson haar toverstok elke keer tevoorschijn zal halen? Of geef je de film een lager cijfer doordat je vindt dat de film gaat over een tiener in een midlifecrisis?
Ik vind eigenlijk beide redenen niet heel erg logisch.


Watson is gewoon niet overtuigend noch geloofwaardig. Waar ze bij Harry Potter het knappe twijfelende nerdje neerzette, acteert ze hier weeral als onzekere puberende tiener. Hetzelfde geklaag en gezaag die me idd aan Hermelien deed denken ja.
Ik zie een magere toekomst voor haar in de filmindustrie, nog een geluk dat ze een mooi snoetje heeft.

Noch geef ik een laag cijfer voor het thema. Het is gewoon niet aangrijpend genoeg+ de met zichzelf worstelende hoofdpersonages begon ik te associeren met hetzelfde verhaal van onze fameuze Bella uit Twilight + de personages raakten mijn koude kleren niet. De moraal over vrijheid en zich goed voelen + cast die de armen spreidden op de auto net als Kate Winslet in Titanic deden mij huiveren. Ik kan geloven dat het boek veel beter is dan de film, maar zeker geen verfilming waardig is.
Kijkers die deze film appreciëren hebben misschien voeling met personages die deelnemen in de film, maar in mijn schoolwereldje ging het er helemaal niet zo aan te keer. Een Freshman van 13-15 die naar een fuif gaat met vrienden waar ze hem een spacecake en drugs aanbieden?Only in America zeg ik dan, of had ik dan zo'n brave vrienden?

Dat zijn volgens mij twee goede logische redenen. Nog een wonder dat deze de helft krijgt nu ik mijn eigen verhaal herlees. Vertel jij eerder waarom je de film zo goed vindt.

avatar van Barry83
4,0
Een warme en meeslepende film waarbij humor en drama elkaar perfect afwisselen, met een hedendaags thema. Pak daarbij de prima uitgekozen muziek en je hebt een prima film die ik iedereen heel zeker kan aanbevelen

avatar van Oliveri
3,0
Vrij ongeloofwaardig om een figuur als Logan lerman door te laten gaan als onpopulaire tiener. Cast verder wel okee en ook de muziek is goed geslecteerd

avatar van euroshopper
3,5
Apster schreef:
(ja, ze zijn weer fan van The Smiths). Vreemd dat ze een nummer van Bowie dan weer niet kennen.

4*


Dit vond ik ook heel vreemd. Ik heb geen overweldigende muziekkennis, maar die kon ik ook nog wel bedenken. En dat terwijl dat nummer van Bowie al minstens 10 jaar uit had moeten zijn tegen die tijd en ook zeker geen onbekend nummer zou zijn geweest.

Dit is overigens ook een van mijn bezwaren tegen de film. Soms voelt het een beetje als pretentieus 'namedropping', inspelend op de huidige hipster-hype om zieltjes te scoren. Terwijl de film genoeg in zijn mars heeft om ook zonder dit interessant genoeg te zijn. De emotionele bagage die de karakters hebben weet je aardig mee te slepen in de film en daarnaast heb ik een zwak voor dit soort high-school drama's. En met Emma Watson in een film hoor je mij sowieso niet klagen. Ik denk dat ik toch minstens 50 keer opnieuw verliefd ben geworden. Ondanks zijn opzichtig tranentrekken was ook het einde erg mooi.

avatar van mjk87
4,5
euroshopper schreef:
Dit vond ik ook heel vreemd. Ik heb geen overweldigende muziekkennis, maar die kon ik ook nog wel bedenken. En dat terwijl dat nummer van Bowie al minstens 10 jaar uit had moeten zijn tegen die tijd en ook zeker geen onbekend nummer zou zijn geweest.
ooi.


Het is wel Amerika hè? Bowie is (voor zover mijn kennis reikt) vooral in Europa groot geworden. Daarnaast is dit een tijd waarin je muziek moest bezitten of op de radio moest horen, anders ken je het niet. Dat is nu wel anders. En liedjes die geen single waren zullen niet snel air-play krijgen. Die andere muziek in de film (Smiths, Sonic Youth is van die tijd, dus dan op de radio of in de winkel bij de nieuwe platen, dus eerder kenbaar) En gezien wiki is Heroes daar niet als single uitgebracht en is de LP ook geen grote hit geweest. En die liedjes worden veelal al genoemd in het boek uit '99, dus dat namedropping komt uit een tijd dat dat nog niet vaak gebeurde. Althans, niet zoals je bedoelt.
Deze Heroes vond ik daarnaast muzikaal en tekstueel prima passen bij de beelden en de sfeer. En hier een interview met de schrijver/regisseur, ook inzake Heroes.

Schitterende avatar trouwens euroshopper, die oude blikken nog.

avatar van deft0nes
4,0
Godverdomme de beste closing scene in tijden.

avatar van stinissen
4,5
stinissen (crew)
Prachtig en warm coming of age drama met werkelijk uitmuntende acteer prestaties en een dito cast. Logan Lerman komt zeer geloofwaardig over als de beschadigde tiener Charlie . Emma Watson als Sam was ook geniaal en zorgt samen met Mae Whitman ( Deze week nog gezien in de The Factory (2011) ) voor het vrouwelijke schoon. Ook Ezra Miller als de homofiele jongen Patrick was zeer indrukwekkend en ik voorspel hem een gouden toekomst. Verder zat het met de bijrollen ook goed met o.a. Paul Rudd , Dylan McDermott en Kate Walsh. de soundtrack van deze film was geniaal en laat ons tijdens de film genieten van al dat moois , kortom een echte aanrader

avatar van SnakeDoc
3,0
Voor mij persoonlijk niet meer dan een gemiddeld puber filmpje. Een aantal grappige dialogen, over het algemeen goed geacteerd, toffe muziek, maar weinig afwisseling in het verhaal.

Net iets te eentonig, en daarom maar gewoon drie degelijke sterretjes, en niks meer!

avatar van AGE-411
3,5
sinterklaas schreef:
Dissocatie krijg je natuurlijk door seksueel misbruik, en uiteindelijk veranderd de film ook in een soort moordverhaal aangezien Charlie er langzamerhand ook achterkomt dat hij zijn tante heeft vermoord die de dader was. Dat was dus iets wat hij al die tijd wegstopte. Charlie voelde dus als het ware dat er iets niet goed zat maar in de film word dat nog mooi verborgen gehouden en langzamerhand komt de waarheid dichterbij.


Hij vermoord haar toch niet? Ik kreeg de indruk dat hij enkel dat gevoel kreeg doordat hij hoopte dat haar iets ergs ging overkomen. Omdat ze dan ook effectief verongelukte, voelde het voor hem alsof hij haar vermoord had met zijn gedachten.

avatar van AGE-411
3,5
Bwa, tienerdrama’tje.

Had er eigenlijk weinig zin in, en het eerste half uur stijgt eigenlijk helemaal niet boven het gemiddelde uit. Het zit vol met de gebruikelijke cliché’s die je wel kan verwachten in dit soort luchtige films. (Oa het hele eerstjaars-gedoe.).
En hoewel de verhaaltjes ook vrij standaard zijn (eerst liefje, eerste keer seks, blauwtje lopen, …), wordt de toon wel net iets serieuzer, en begin je je als kijker ook af te vragen wat dat is met die tante van hem. De film wordt hoe langer, hoe meer beklijvender.
Het was misschien ook de bedoeling om het te doen overglijden van een 13-in-een-dozijn tienerfilmpje naar een doodserieus drama? Men is er alleszins in geslaagd.

Achteraf gezien is het personage van Charlie veel zwaarder dan je op voorhand kan vermoeden. En ik had het misbruik van z’n tante echt niet zien aankomen. Bovendien wacht men echt tot op het laatste om z’n psychische problemen (die te verklaren zijn aan het misbruik) op de voorgrond te laten treden. Daarom heb je de hele film het gevoel dat er ‘iets’ is dat sluimert onder het gelukkig ogend personage van Charlie. Slechts zelden wordt er eens een hint gegeven van wat er scheelt, waardoor je nog curieuzer wordt naar de uitkomst.
Achteraf blijkt dat z’n aanvankelijke bewondering voor z’n tante voort komt uit z’n schuldgevoel (“I Killed Her”). Hij had namelijk gehoopt dat er iets ergs zou gebeuren met haar.


We krijgen evenwel geen diepgang in alle personages. Ik had liever nog wat meer achtergrondinformatie gekregen over de relatie tussen Patrick en z’n stiefzus. Je wordt niet zomaar iemands stiefbroer, en ik vermoed dat er ook binnen die familie wel wat te vertellen valt.

Ezra Miller’s personage (Patrick) krijgt wel voldoende diepgang, en fungeert in deze film een beetje als de excuus-homo, die in films als deze gewoon verplichte kost zijn. (Hoewel ze niets aan het verhaal bijdragen). Dit subplotje bulkte een beetje van de voorspelbaarheid en de cliché’s, maar ach, het was best geinig en ging niet prompt in beeld komen. Storend was het dus niet.


Opvallend dat er jonge acteurs worden gebruikt. Geen 30igers die men met wat make-up terug 18 doet lijken. En dat ze het goed en geloofwaardig doen is wel duidelijk.

Ik hoop dat het voor hen een doorbraak is (en voor Emma Watson: ik hoop dat dit bij draagt om haar Harry-Potter imago af te werpen). Ik zie dat zowel Watson als Lerman in Noah (2014) gaan meespelen. Ik had die film al aangeduid, maar wist er eigenlijk niets van. Bij deze hebben we dan weer 2 redenen om er naar uit te kijken.


Het is niet enkel de combinatie verhaal + acteurs die voor het vuurwerk zorgt. De film is prima in beeld gebracht (Met de meesterlijke tunnel-scène, waar binnen een paar jaar nog over spreekt). De muziek maakt het hele plaatje compleet.

BTW; kinderen die serieus in muziek geïnteresseerd zijn en “Heroes” niet kennen?
Edit: ik zie dat dat hier in dit topic al voorbij kwam..

Klein minpuntje: De film leek hier en daar nogal ‘goedkoop’. Bij de scéne in de sneeuw is het zelfs duidelijk dat kunstsneeuw zelfs te duur was, en men dus aangewezen was op het gebruik van een soort poeder. Het lijkt echt nergens op. (Wat brandblussers leeggespoten?)

Een sterk, maar ondergewaardeerd filmpje. Raar dat ik hier niets over vernomen had tot iemand gisteren zei: “deze moet je zien”.
3,5* (Maar ik neig naar hoger)

avatar van SnakeDoc
3,0
Ben het voor de verandering is helemaal met je eens Prima omschreven.

avatar van AGE-411
3,5
AGE-411 schreef:

Een sterk, maar ondergewaardeerd filmpje. Raar dat ik hier niets over vernomen had tot iemand gisteren zei: “deze moet je zien”.
3,5* (Maar ik neig naar hoger)


Ik heb trouwens net gezien dat de film pas deze week uit komt in Vlaanderen. Als ik dat geweten had, had ik het gepindakaasde exemplaar afgewezen, en zou ik hem wel eens in de bioscoop zijn gaan kijken.

avatar van Thomas83
3,0
Dit leek me na het zien van de trailer een geweldige film te worden, maar ik ben toch een beetje teleurgesteld. Nog steeds is het een mooie film hoor, maar ik vond veel van de gevoelige scènes in de film niet echt oprecht aanvoelen. Aan het begin is het tempo ook wat raar, en helaas is het hele high school sociale gebeuren wel behoorlijk aangedikt hier en daar.

Charlie wordt door Lerman erg goed gespeeld. Ezra Miller steelt natuurlijk de show als Patrick, en Emma Watson laat haar talent ook weer zien met een leuke rol. Ik vond het alleen wel erg raar hoe weinig haar personage was uitgediept. Het lijkt me dat juist de achtergrond van haar onzekerheden heel belangrijk is, omdat het een belangrijke basis vormt van de klik tussen Charlie en Sam. Ik vond dat Charlie ook wel erg makkelijk en snel werd opgenomen in het vriendenclubje van Sam en Patrick.

Het liefdesverhaaltje tussen Charlie en Mary Elizabeth, en hoe dat zorgde voor een tijdelijke breuk met de vriendengroep vond ik maar slecht uitgewerkt en weinig toevoegen. Verder sowieso al wat ongeloofwaardig dat Charlie als veel jongere puber zo in trek is bij de meisjes binnen zijn cllubje. Ik vond de grote twist over Charlies verleden van seksueel misbruik wel erg sterk. Dat zag ik eerlijk gezegd totaal niet aankomen. 3.0*.

avatar van Drs. DAJA
5,0
AGE-411 schreef:
(quote)


Ik heb trouwens net gezien dat de film pas deze week uit komt in Vlaanderen. Als ik dat geweten had, had ik het gepindakaasde exemplaar afgewezen, en zou ik hem wel eens in de bioscoop zijn gaan kijken.


Alsnog doen, een van de beste films van het jaar. Heb hem twee keer in de bios gezien, fantastisch.

avatar van Elineloves
4,0
Gekeken n.a.v. de recensie van Drs. DAJA (2012 top 10 lijstje).

Blij dat ik het gedaan heb. Het was lief. En mooi. Dit vooral door de geweldige en overtuigende cast, jeetje wat leefde ik met ze mee en ik genoot er van ze te leren kennen. Met name Ezra Miller is er eentje die ik in de gaten moet gaan houden. Hij heeft iets, zijn hele voorkomen trekt mijn aandacht al. Ook 'Hermelien' (Ik blijf haar toch zo zien, kwam er moeilijk los van) heeft me in positieve zin weten te verbazen. Wat een leuk meisje is dat toch! Charlie was nieuw voor me en ik moest er even aan wennen, maar ook hij wist uiteindelijk mijn interesse te krijgen.

De bijrollen: TOF! Paul Rudd met zijn gesprekken met Charlie en Dylan McDermott en Kate Walsh als ouders.. Jawel, goede keuzes. Dat maakte me wel blij, dat iedereen zo goed bij elkaar leek te passen. Er was duidelijk sprake van chemie en dit maakte de sfeer nog beter. Geweldige muziek, mooi gefilmd en het verhaal was interessant en bleef zich 'ontwikkelen' tot aan het eind.

I'm impressed!

avatar van Drs. DAJA
5,0
Ha! Leuk om te horen dat je hem n.a.v mijn video hebt gekeken!

Inderdaad Ezra Miller is er een om in de gaten te houden. Ik vond hem al fantastisch in We Need to Talk About Kevin. Daardoor wou ik deze film ook graag zien, en zoals hij deze rol er dan achteraan gooit... Hij speelt de rol van flamboyante nicht heel mooi genuanceerd. Er is geen twijfel over z'n geaardheid maar hij blijft heel menselijk en geen typetje (zoals dat veelal in films gebeurt). Daardoor had ik ook niet het gevoel, zoals AGE dat zei, dat hij een verplicht homorolletje had. Ik vond dat zijn personage waardig en met diepgang was vormgegeven. Ik ging direct mee met de rol en met zijn problemen, die tegen het einde toch meer om het lijf lijken te hebben. Vooral het moment dat hij geanalyseerd werd als iemand die iedere afspraak energiek en vol dromen begon maar later telkens vanwege confrontatie met de realiteit inzakte vond ik prachtig. Dit is werkelijk een nieuw personage in de (Amerikaanse) cinema. In ieder geval op dit niveau!

Ezra Miller zou wel eens een van mijn favoriete acteurs kunnen worden (als hij dat niet stiekem al is).

avatar van TomaskeX
Eindelijk in de cinema vanaf overmorgen in België! Heb hier ZO lang naar uitgekeken!

4,5
Dit is zonder meer 1 van debeste films die ik dit jaar (ja heb em op oudjaarsavond gegkeen!) heb gezien. Bijzonder sterk acteerwerk, en een verhaal dat in 1e instantie niet heel ''zwaar'' en dramaitsch voelt maar waar veel meer achter zit dan in 1e instantie lijkt....
en op t einde komt alles samen tot een zeer krachtig einde.
De film pakt je van het begin tot het eind en ook mooie muziek erin.
Echt een geweldige film
dikke 4.5*

avatar van schumacher
3,5
Ik heb het niet zo voor zo'n films, je moet er echt voor zijn.
Toch kon ik deze nog best smaken, het is eens wat anders dan vele andere films die ik zie.
De acteurs waren goed, schoon meiske ook die de hoofdrol speelde, ik ben blijven kijken ook omdat ik heel den tijd wilde weten hoe het zou aflopen en hoe het zou verder gaan enz....
Al bij al leuk om eens gezien te hebben.

Goeie film die gaat over de dingen die echt belangrijk zijn in het leven: echte vriendschap en echte liefde.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:57 uur

geplaatst: vandaag om 22:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.