Total Recall (2012)

Verenigde Staten / Canada
Actie / Sciencefiction
118 minuten / 133 minuten (extended director's cut)

geregisseerd door Len Wiseman
met Colin Farrell, Kate Beckinsale en Jessica Biel

Welkom bij Rekall, het bedrijf dat dromen tot werkelijkheid kan brengen. Voor de fabrieksmedewerker Douglas Quaid (Colin Farrell) klinkt deze trip als de perfecte vakantie om aan zijn frustrerende leven te ontkomen, ook al heeft hij een prachtige vrouw (Kate Beckinsale). Echte herinneringen van het leven als een super spion is net wat hij nodig heeft. Maar als de procedure goed fout gaat, wordt Quaid een opgejaagd man. Hij wordt achtervolgd door de politie, geleid door Chancellor Cohaagen (Bryan Cranston) en besluit samen te werken met een vrouwelijke rebel vechter (Jessica Biel) om Cohaagen te stoppen. Het is niet meer duidelijk wat fantasie en werkelijkheid is en Quaid ontdekt zijn echte identiteit, liefde en lot.

avatar van RaoulDuke
Matige remake. Het in potentie goede gegeven wordt hier heel mager uitgewerkt. Acteerwerk is teleurstellend, de dialogen clichematig en niet interessant en ook Farrell kan de zaak niet redden. Ook de humor uit het origineel ontbreekt. Rest 'n middelmatige over de top actiefilm met wat fraaie beelden, dat dan weer wel, die maar bij vlagen kan boeien, en verder weinig heeft wat echt beklijft.

avatar van FlorisV
Eigenlijk een pure exploitatiefilm: 2 bijzonder sexy dames, Kate Beckinsale en Jessica Bi(e)l, voor de prijs van 1, plus knappe en goede hoofdrolspeler (Colin Farrell), bijna non-stop actie maar ontzettend goed uitgevoerd en mooi gefilmd in een prachtig futuristisch decor boordevol robots en zweefauto's. Cranston doet gelukkig niet teveel aan Breaking Bad's Heisenberg denken.

Het verhaal wijkt genoeg af om het een eigen plekje te geven. Vergeet niet dat Total Recall maar een heel kort verhaaltje van Philip K Dick was dat inhoudelijk ook al heel anders dan Verhoeven's adaptatie was. Verhoeven deed smalend over deze remake maar kan eigenlijk niet tippen aan Wisemen's visuele kwaliteiten, zo mooi filmt die, Total Recall is gewoon een stuk lelijker. Gelukkig is het verhaal ook in orde.

Vooral een guilty pleasure, een lust voor een oog, zonder de pretenties of diepgang van Blade Runner. Door de visuele praal zeer herkijkbaar.

avatar van Roy Robert
De film zit goed in elkaar als je van veel actie houd. Goede effecten en zeker geen B film zoals mensen dat willen zeggen hier.

Ben zelf geen fan van veel schietpartijen en achtervolgingen. Dus voor mij was hij te druk en vond het teveel.

Cult Movies Reviewed: Total Recall (Len Wiseman, 2012) - recensie - cultmoviesreviewed.com [/quote]

avatar van Phantasm
Prima remake die lekker wegkijkt.

avatar van FlorisV
Velazques schreef:
Zeer slechte remake, wordt iedere 5 minuten gevangen genomen en moet zich hier weer uit zien te vechten. Bovendien veel te veel zoen, kus en liefdes scenes, hoort niet thuis in een actiefilm.

valt wel mee, bovendien gaat hij niet eens van Biel met Jessica. Er had dus nog wel een dampende kets-scene ingekund, of op zijn minst een vluggertje tussen alle heisa door, om het stressnivo in het lijf wat te compenseren. Ik bedoel je bent een superspion of niet.

Een goede remake,met flitsende actiescenes!!

Een beetje veel domme actie in zo’n intelligent verhaal vol filosofische kwesties (in dat opzicht lijkt de film op The Matrix (1999) - MovieMeter.nl) maar de film lijkt me als remake van het prachtige Total Recall (1990) - MovieMeter.nl oké. Sowieso is het verhaal bijna niet kapot te krijgen en blijft Dick’s dystopische toekomstvisie waarin het onderscheid tussen illusie en werkelijkheid niet meer te maken is fascineren.

avatar van debbietino
Minder dan het origineel maar moet zeggen dat ik het weglaten van Mars wel weer beter vond. Dit kwam bij mij beter over dan een kolonie op Mars.
Verder in grote lijnen hetzelfde verhaal als de 1990 versie met hier een daar een leuke verwijzing naar die film zoals de prostituée met drie borsten.
Minpunt in de film was voor mij het personage van Kate Beckinsale die Lori speelt. Niet meteen in het begin maar begon me te ergeren aan haar karakter naarmate de film vorderde. Vooral omdat ze puur leeft om te moorden omdat ze de beste wil zijn en daar niemand voor spaart. Ook omdat ze een soort “uber” mens lijkt te zijn die beter en sneller is dan de robots om haar heen en alleen zij steeds als eerste de strijd aangaat en simpel weg niet dood gaat. Wat dat betreft is het eind nogal grappig aangezien hier wel in een handomdraai naar de eeuwige jachtvelden wordt gestuurd. Wat dat betreft vind ik Sharon Stone’s karakter in de 1990 versie vele malen beter.

Hoe dan ook, leuke actiefilm voor een keertje.