ad
  • 8.111.458 stemmen

Total Recall (2012)

Actie / Sciencefiction | 118 minuten / 133 minuten (extended director's cut)
2,99 1.512 stemmen

Genre: Actie / Sciencefiction

Speelduur: 118 minuten / 133 minuten (extended director's cut)

Oorsprong: Verenigde Staten / Canada

Geregisseerd door: Len Wiseman

Met onder meer: Colin Farrell, Kate Beckinsale en Jessica Biel

Releasedatum: 2 augustus 2012

Over Total Recall

"What Is Real?"

Welkom bij Rekall, het bedrijf dat dromen tot werkelijkheid kan brengen. Voor de fabrieksmedewerker Douglas Quaid (Colin Farrell) klinkt deze trip als de perfecte vakantie om aan zijn frustrerende leven te ontkomen, ook al heeft hij een prachtige vrouw (Kate Beckinsale). Echte herinneringen van het leven als een super spion is net wat hij nodig heeft. Maar als de procedure goed fout gaat, wordt Quaid een opgejaagd man. Hij wordt achtervolgd door de politie, geleid door Chancellor Cohaagen (Bryan Cranston) en besluit samen te werken met een vrouwelijke rebel vechter (Jessica Biel) om Cohaagen te stoppen. Het is niet meer duidelijk wat fantasie en werkelijkheid is en Quaid ontdekt zijn echte identiteit, liefde en lot.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van RaoulDuke

RaoulDuke

Matige remake. Het in potentie goede gegeven wordt hier heel mager uitgewerkt. Acteerwerk is teleurstellend, de dialogen clichematig en niet interessant en ook Farrell kan de zaak niet redden. Ook de humor uit het origineel ontbreekt. Rest 'n middelmatige over de top actiefilm met wat fraaie beelden, dat dan weer wel, die maar bij vlagen kan boeien, en verder weinig heeft wat echt beklijft.

avatar van FlorisV

FlorisV

Eigenlijk een pure exploitatiefilm: 2 bijzonder sexy dames, Kate Beckinsale en Jessica Bi(e)l, voor de prijs van 1, plus knappe en goede hoofdrolspeler (Colin Farrell), bijna non-stop actie maar ontzettend goed uitgevoerd en mooi gefilmd in een prachtig futuristisch decor boordevol robots en zweefauto's. Cranston doet gelukkig niet teveel aan Breaking Bad's Heisenberg denken.

Het verhaal wijkt genoeg af om het een eigen plekje te geven. Vergeet niet dat Total Recall maar een heel kort verhaaltje van Philip K Dick was dat inhoudelijk ook al heel anders dan Verhoeven's adaptatie was. Verhoeven deed smalend over deze remake maar kan eigenlijk niet tippen aan Wisemen's visuele kwaliteiten, zo mooi filmt die, Total Recall is gewoon een stuk lelijker. Gelukkig is het verhaal ook in orde.

Vooral een guilty pleasure, een lust voor een oog, zonder de pretenties of diepgang van Blade Runner. Door de visuele praal zeer herkijkbaar.

avatar van Roy Robert

Roy Robert

De film zit goed in elkaar als je van veel actie houd. Goede effecten en zeker geen B film zoals mensen dat willen zeggen hier.

Ben zelf geen fan van veel schietpartijen en achtervolgingen. Dus voor mij was hij te druk en vond het teveel.

Cult Movies Reviewed: Total Recall (Len Wiseman, 2012) - recensie - cultmoviesreviewed.com [/quote]

avatar van Phantasm

Phantasm

Prima remake die lekker wegkijkt.

avatar van FlorisV

FlorisV

Velazques schreef:

Zeer slechte remake, wordt iedere 5 minuten gevangen genomen en moet zich hier weer uit zien te vechten. Bovendien veel te veel zoen, kus en liefdes scenes, hoort niet thuis in een actiefilm.

valt wel mee, bovendien gaat hij niet eens van Biel met Jessica. Er had dus nog wel een dampende kets-scene ingekund, of op zijn minst een vluggertje tussen alle heisa door, om het stressnivo in het lijf wat te compenseren. Ik bedoel je bent een superspion of niet.

avatar van The main man!!

The main man!!

Een goede remake,met flitsende actiescenes!!

avatar van De filosoof

De filosoof

Een beetje veel domme actie in zo’n intelligent verhaal vol filosofische kwesties (in dat opzicht lijkt de film op The Matrix (1999) - MovieMeter.nl) maar de film lijkt me als remake van het prachtige Total Recall (1990) - MovieMeter.nl oké. Sowieso is het verhaal bijna niet kapot te krijgen en blijft Dick’s dystopische toekomstvisie waarin het onderscheid tussen illusie en werkelijkheid niet meer te maken is fascineren.

avatar van debbietino

debbietino

Minder dan het origineel maar moet zeggen dat ik het weglaten van Mars wel weer beter vond. Dit kwam bij mij beter over dan een kolonie op Mars.

Verder in grote lijnen hetzelfde verhaal als de 1990 versie met hier een daar een leuke verwijzing naar die film zoals de prostituée met drie borsten.

Minpunt in de film was voor mij het personage van Kate Beckinsale die Lori speelt. Niet meteen in het begin maar begon me te ergeren aan haar karakter naarmate de film vorderde. Vooral omdat ze puur leeft om te moorden omdat ze de beste wil zijn en daar niemand voor spaart. Ook omdat ze een soort “uber” mens lijkt te zijn die beter en sneller is dan de robots om haar heen en alleen zij steeds als eerste de strijd aangaat en simpel weg niet dood gaat. Wat dat betreft is het eind nogal grappig aangezien hier wel in een handomdraai naar de eeuwige jachtvelden wordt gestuurd. Wat dat betreft vind ik Sharon Stone’s karakter in de 1990 versie vele malen beter.

Hoe dan ook, leuke actiefilm voor een keertje.

avatar van psychopath

psychopath

Als het een film apart was 5* maar los daarvan. Wat een KUT film.

avatar van Shadowed

Shadowed

Best knap.

Vooral op visueel niveau dan. Ik heb het origineel van Verhoeven nog niet gezien (zowat de enige Verhoeven die ik nog echt wil zien) maar dat komt echt nog wel. Voor nu vond ik het ook beter om met de remake te beginnen omdat als ik het origineel eerst zie ik hem waarschijnlijk een mindere ervaring ga vinden.

Acteerwerk van Farrell is solide, zet best een overtuigende hoofdrol neer. Alleen krijgt hij wel echt waardeloze en standaard dialogen om mee te werken. Biel is weer leuk om te zien, zie haar altijd graag terug. Beckinsale zakt wat door de mand als actie actrice, helaas.

Visueel knap, aantrekkelijke actie die soms lekker in beeld gebracht is. Knappe camerabewegingen dan ook, waardoor het allemaal nog een stukje gaver werd, alleen was dat vooral in het eerste deel eigenlijk. Designs zijn weer leuk, aankleding ok.

Haast non-stop actie, die altijd wel leuk is en vooral in de slotfase nog aardig over-the-top gaat. Het had alleen nog wel wat meer over-the-top gemogen van mij, dan heb je echt een gave film. Nu is het nog net een iets te brave Hollywood kaskraker.

Maar het resultaat is meer dan netjes. De actie is tof, en de film kent genoeg tempo en spanning om het allemaal vermakelijk te houden. Ik heb genoten, ondanks mijn concentratieloze bui. En dat is dan toch wel een groot compliment.

Ook nog een bonusje voor de scene met de draaiende kamer zonder zwaartekracht. Dat zijn echt de scenes waarvan 125 miljoen als budget echt geholpen hebben.

avatar van eempag

eempag

Een remake maken van Total recall daar moet je lef voor hebben.

En het is niet dat deze film niet genoeg actie heeft want dat is meer dan genoeg.

Dat hij geen humor heeft want dat is nou eenmaal zo.

Dat de special effects niet goed zijn want dat waren ze natuurlijk wel.

Het probleem van deze film is dat hij maar door gaat.

Door gaat als het al lang niet meer boeiend is en je het eigenlijk wel gehad hebt met steeds maar weer hetzelfde.

Maar als het dan toch echt klaar is en de wereld of de kolonie gered is en de grote boef dood, en dan komt als een duveltje uit een doosje toch weer een nieuwe aanval van de gemene echtgenote.

Ja dan wordt het echt vermoeiend.

Lange zit hoewel het toch geen 2 uur duurt dat is op zich toch ook weer niet heel lang voor een film.

Wie zou dan achteraf toch gewenst hebben dat hij voor de extended version gekozen had?

De verkorte uitvoering, die was beter voor mij geweest, maar die is er kennelijk niet.

avatar van Hans Posthumus

Hans Posthumus

Toch wel grappig hoe een film die ik al twee of drie keer gezien heb met Arnold nu in de remake hetzelfde is, maar toch weer totaal anders. Ik zit met veel plezier te kijken. Niks bijzonders, maar wel lekker gemaakt distropisch actiespektakel met twee prachtige vrouwen om de actie aan te vullen.

avatar van panax

panax

prachtig visueel spektakel

de stad in verdiepingen mooi weer gegeven

schitterende aktie en special effects

goeie cast ,niks mis mee!!

avatar van nachtvlinder

nachtvlinder

Heftige actiefim...visueel soms te absurd kaak, koud... Super schöne dames en heer...kon me de originele versie niet meer herinneren, teveel afwijkingen.. Dat domme handvechten kunnen die Amerikanen niet laten... Verhaal rammelt af en toe... Of de beschrijving van de film klopt.? ... ☺ Niet voor volgens mij... ☺ ☺ Maar wel mooi spektakel zonder teveel diepgang...

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Vorig jaar nog de classic aan de beurt, gisteren de niet goed beoordeelde remake, die weer eens op tv was. En ik moet zeggen dat de 2012 versie, behalve tegenvallen, tevens het beeld van de oude een beetje bijstelt. Is deze nu zo slecht? Mwoah...super is het niet om verschillende redenen. Maar is de classic dan zoveel beter? Nee, ook niet.

In een visueel beter ogende wereld dan 1990 gaat 2012 van start met het reeds bekende verhaal. Doug en zijn nachtmerries, Doug met vragen, een daarop volgende Recal poging en een vrouw met een dubbele agenda. Het is daarna vooral de aanwezigheid van twee erg prettige dames en een vracht aan actie en spektakel die opvalt. En het ziet er echt goed uit, het camerawerk, de montage en CGI is top.

Als verhaal weet 2012 verder geen moment te verassen, ook al zijn er enkele momenten anders aangekleed. Niet dat dit heel veel pijn doet overigens, grootste pijnpunt is aan te duiden met Farrell die prima kan acteren maar geen moment deze rol echt kan dragen noch empathie of medeleven opwekt. Het maakt de 2012 versie vooral tot een aardige film om eens te zien maar niet een film waar ik in mee ga leven. Sterker, karakterologisch faalt de film eigenlijk vreselijk, zijn de personages geen moment interessant, lopen de acteurs wanneer ze niet in een actiescène zit er verloren bij en boeit de film eigenlijk totaal niet.

Total Recal 2012, in die zin een overbodige remake, een film die het best te classificeren is als redelijk actie sci/fi filmpje mocht dat je genre zijn, en daarna snel vergeten kan worden. Dus dan rest de vraag, is 1990 dan zoveel beter met die Oostenrijkse boom die ook niet zo bijster acteert, een film overigens waar eigenlijk ook niet eens zo gek veel gebeurt? Toch slaagt die film er mede door de kenmerkende Verhoeven wijze in om spraakmakende te zijn met zijn speciale effecten en soms rauwe en ranzige momenten. De conclusie is dat 2012 er gewoon niet toe doet, en 1990 vooral cult is met zijn mengeling van humor, smerigheid, bijzondere effecten en rauwe actie.