Shame (2011)
Genre: Drama
Speelduur: 101 minuten
Oorsprong:
Verenigd Koninkrijk
Geregisseerd door: Steve McQueen
Met onder meer: Michael Fassbender, Carey Mulligan en James Badge Dale
IMDb beoordeling: 7,2 (205.779)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 9 februari 2012
On Demand:
- Bekijk via Pathé Thuis
- Bekijk via Videoland
- Bekijk via NPO Start Plus
- Bekijk via iTunes
- Bekijk via CineMember
- Bekijk via Film1
- Bekijk via CANAL+
- Niet beschikbaar op Netflix
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot Shame
Brandon (Michael Fassbender) is een dertiger die in New York woont en moeite heeft om zijn seksleven onder controle te houden. Hij is verslaafd aan pornografie en hierdoor heeft hij moeite om echte relaties met vrouwen aan te knopen. Slechts één vrouw kan echt dicht bij hem komen: zijn eigenzinnige, jongere zus Sissy (Carey Mulligan). Brandon mag dan wel in het openbaar de schijn ophouden een normaal leven te leiden, Sissy weet wel beter. Wanneer ze bij hem in zijn appartement komt wonen, loopt Brandons leven uit de hand. Broer en zus brengen immers het slechtste in elkaar naar boven.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (7,2 / 205779)
- Trailer (YouTube)
- Shame (MusicMeter)
- Kijk op Film1
- iTunes: € 4,99 / huur € 2,99
- Pathé Thuis: vanaf € 5,99 / huur € 2,99
- Kijk op Videoland
- Bekijk via NPO Start Plus
- Kijk op Cinemember
- Kijk op Canal Digitaal
Social Media
Acteurs en actrices
Brandon
Sissy
David
Marianne
Woman on Subway Train
Alexa
Steven
Samantha
Elizabeth
Rachel
Reviews & comments
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Aw. Verwachtte hier toch wel veel van. Naja vestig ik mijn hoop wel op Klip (2012).
Heb direct aansluitend Klip gezien, vond ik toch net wat sterker. Denk dat dat verschil met de tijd enkel groter wordt.
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Er zitten wel wat momenten die veel mensen als grappig zouden onderstempelen maar het niet zijn. Maar goed, in de bios moeten ze ook zo vaak lachen om geweld, verkrahctingen of seks. Dan is Shame om te schateren ja.
Mwah, de scenes met zijn baas zijn best geestig en ook echt om te lachen.
starbright boy (moderator films)
-
- 21290 berichten
- 4461 stemmen
Vind ik ook, lachen met een pijnlijk randje. Overigens is de 3.5 niet meer wankel. Ik heb wel wat kritiek, vooral op het script. McQueen is wel een grote aanwinst voor de film, laat dat duidelijk zijn. Tijdens mijn IFFR-review-inhaalslag zal ik er uitgebreid op ingaan.
Filmkriebel
-
- 8946 berichten
- 4129 stemmen
Geen film waar je met een big smile uit de bioscoop komt. Uiteindelijk is de situatie van het hoofdpersonage best pijnlijk. Die pijn zie je duidelijk in zijn ogen wanneer hij bijna op het einde van de film een triootje beleeft en zijn perversies hem in een diepe afgrond storten waarbij hij zich vervreemd van zijn eigen vlees en bloed . De droefenis en leegheid van zijn bestaan valt gewoon van zijn gezicht af te lezen telkens als hij voor de zoveelste keer klaarkomt. Fassbender verdient een oscar voor zijn rol want dit is imposant geacteerd.
En McQueen heeft zijn huiswerk goed gedaan. Hij vat de eigenschappen van seksverslaving imo goed samen in enkele markante scènes en voert het terug tot een scharniermoment in zijn jeugd. Scharniermoment die slechts één keer aangehaald wordt. Terzelfdertijd is dit ook het zwakste punt van de film, want ook mensen zonder nare ervaringen in hun jeugd kunnen aan seks verslaafd raken. Dus waarom zou je dit op deze manier gaan legitimeren?
De film is uiteindelijk nog niet zo kil uitgedraaid als ik dacht en bevat ook enkele warme scènes met zijn zus, die hem de betekenis van echte menselijke liefde opnieuw leert aanvoelen. Het is Mulligan die voor die warmte zorgt, het naieve zusje die hunkert naar genegenheid en "New York" zingt met een emotie die niet lijkt door te dringen bij haar broer. Voor mij zal dit voorlopig Fassbender's mooiste rol blijven.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Mwah, de scenes met zijn baas zijn best geestig en ook echt om te lachen.
Vind ik nou bepaald niet. Ook de scenes met zijn baas niet, zelfde geldt wat betreft zijn keywords in zoekmachines op zijn computer en het Live Jasmin akkefietje met Sissy. Awkward is het wel maar nog altijd een another ballpark als daadwerkelijk grappig zijn.
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Ik doel ook op de stuntelige en overdreven manier waarop hij die eerste vrouwen probeert op te pikken. En wat dacht je van de over?
starbright boy (moderator films)
-
- 21290 berichten
- 4461 stemmen
Allereerst is McQueen prima filmer. De scene waarin Mulligan haar hele liedje uit mag zingen is zo'n voorbeeld. Heel veel filmmakers kappen dat af, McQueen maakt er een sleutelmoment in de film van. Fasbender die gaat joggen is ook al zo'n fraaie scene. En zo zijn er meer. Ook op de cast en dan met name Fassbender is niets aan te merken. De zwakke plek van Shame zit 'm in toon en script.
Het probleem van Shame zit 'm wat mij betreft in het verhaalverloop. Ik vind het erg jammer en makkelijk dat de film die vrij sterk de huidige staat van Brandon weet te schetsen er niet voor kiest om een eventuele verandering echt vanuit hemzelf te laten komen of desnoods niet laat te komen, maar de film zet een instabiel naar aandacht hunkerend familielied naast 'm die een eind aan haar leven maakt. Dat is nogal grof geschut in een film die verder behoorlijk subtiel is en maakt de toon meteen een stuk moralistischer en de film minder interessant. Ben het overigens ook met Filmkriebel eens dat de verklaring voor Brandons gedrag wat karig en weinigzeggend is. Doe er meer mee of (liever) laat het weg.
Een heel goede film met een paar foutjes. Lichte tegenvaller na hele hoge verwachtingen.
3.5*
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Goed vinger op de zete plek gelegd. Had het zelf nog niet zo scherp gezien.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4100 stemmen
De conclusie die ik wel kan trekken is dat Shame mij uiteindelijk koud heeft gelaten. Ik waardeer de vertelwijze en de cinematografische kalmte, maar scriptgewijs vond ik dat Shame teveel fouten maakte. Het is fijn dat ze eens een andere verslaving uitlichten, maar het personage van Fassbender vond ik weinig geloofwaardig (vooral die switch in karakter tegen het einde) en de rol van de zus krampachtig erin geworpen om een soort van reactie uit Fassbenders personage te krijgen, o.i.d. Kortom: er was sprake van weinig character development. De conclusie deed me daarom ook vrij weinig. Jammer, ik had hier best veel van verwacht.
3*
Filmkriebel
-
- 8946 berichten
- 4129 stemmen
Nog een zwak punt die bij me opkomt is de werk PC van Brandon die vol porno zat. Nogal ongeloofwaardig van die baas om hem niet op de rooster te leggen en dit simpelweg te wijten aan een hacker. Conflict met baas en de dreiging van ontslag zou de film veel meer goed hebben gedaan.
cordiacovens
-
- 1526 berichten
- 1447 stemmen
Na een 2e kijkbeurt blijft deze film enorm intrigerend werken..
de film is imo zo enorm realistisch, goed geschoten en echt steengoed geacteerd door Fassbender. daarnaast ook de muziek die sommige scenes ondersteund maakt dit tot een meesterwerk van Mcqueen..ik kan er alleen niet de volle 5 sterren voor geven..al weet ik niet waarom niet
Brandon verliest zichzelf in New York en zijn sexverslaving, zijn zusje is denk ik de enige die hem ervan kan redden/ hoewel dit natuurlijk alleen maar door hem zelf kan..maar of dit gebeurt word niet duidelijk.
De film bevat cinematografisch erg mooie dingen en ook vond ik de one-take scene in het restaurant erg leuk. voor mij was New York. New York het hoogtepunt van de film , Sissy word hier zo kwetsbaar neergezet door Mulligan en haar broer laat hier echte emotie zien
de film is imo zo realistische omdat ik denk dat een echte verslaving ook met pieken en dalen gaat..dat hij er wel van af wilt op bepaalde momenten, maar op andere momenten zich er ook volledig aan overgeeft..het is dus niet zwart-wit
insurtia
-
- 10 berichten
- 0 stemmen
Niet boeiende film naar mijn inziens.
Als het gaat om iemand die een pornoverslaving heeft en die dit maar met moeite onder controle kan houden dan slaat de verhaallijn in de film bij deze de plank totaal mis.
Ik irriteerde me ook mateloos aan dat kereltje dat sterk overdreven en als een loopse hond de godganse tijd elke meid die hij zag probeerde te versieren die kan je beter bestempelen als iemand die zijn sexuele driften niet onder controle kan houden wat dat aangaat had dat de hoofdrolspeler moeten zijn,wat een irritant mannetje.
Dat eeuwige geslinger van de hoofdrolspeler aan zijn worm is ook niet echt realistisch,je zou verwachten dat diegene wel voor zijn pc zat te kijken naar enige opwindende filmpjes of een bioscoopje zou pikken ook hier was geen sprake van hmmm pornoverslaving? niet echt nee.
Nee mensen als je dan al een film gaat maken over een pornoverslaving doe het dan ook goed en niet zo omslachtig als het hier in Shame wordt aangeduid en weergegeven.
Sommige delen in de film waren veel te langdraderig en het hoofdpersonage waar het om ging leek me meer iemand die met zichzelf in de knoop zat en met zijn zus waarvan ik niet echt van een pornoverslaving kon spreken.
De film op zich kwam op mij meer over als een vrijgezel die af en toe even zijn sexuele behoeftes kwijt moest,dat doen toch de meeste vrijgezellen? dat meneer tussen de bedrijven door ook nog even aan zijn worm loopt te slingeren is gewoon gebrek aan beter.
Slechte film die niet echt laat zien wat een pornoverslaving inhoudt,Shame on you Steve McQueen.
Zo en nu eerst maar even weer wat vieze filmpjes opzoeken ben zo verslaafd niet normaal meer
Gegroet Insurtia....
timbo_
-
- 13112 berichten
- 3720 stemmen
Nog een zwak punt die bij me opkomt is de werk PC van Brandon die vol porno zat. Nogal ongeloofwaardig van die baas om hem niet op de rooster te leggen en dit simpelweg te wijten aan een hacker. Conflict met baas en de dreiging van ontslag zou de film veel meer goed hebben gedaan.
Was juist doodsbang dat ze die cliché weg in zouden slaan. Dolblij dat film niet voor die makkelijke weg koos.
timbo_
-
- 13112 berichten
- 3720 stemmen
Ik vind het erg jammer en makkelijk dat de film die vrij sterk de huidige staat van Brandon weet te schetsen er niet voor kiest om een eventuele verandering echt vanuit hemzelf te laten komen of desnoods niet laat te komen, maar de film zet een instabiel naar aandacht hunkerend familielied naast 'm die een eind aan haar leven maakt. Dat is nogal grof geschut in een film die verder behoorlijk subtiel is en maakt de toon meteen een stuk moralistischer en de film minder interessant. Ben het overigens ook met Filmkriebel eens dat de verklaring voor Brandons gedrag wat karig en weinigzeggend is. Doe er meer mee of (liever) laat het weg.
Wordt toch helemaal geen verklaring gegeven? Er wordt een keer gezegd dat ze geen slechte mensen zijn maar dat ze van een slechte plek komen. Daar kun je natuurlijk van maken wat je wilt. Hoorde sommige mensen daaruit meteen concluderen dat ze misbruikt zijn. Vond ik en gelukkig McQueen ook wel een erg snelle conclusie.
Denk bovendien dat het juist veel logischer en realistischer is dat verandering door iets of iemand anders komt. Geloof niet dat verslaafden vaak veranderen voor zichzelf. Volgens mij gaan de meeste verslaafden in behandeling door druk vanuit hun omgeving of omdat ze iets meemaken waardoor ze inzien dat ze moeten veranderen.
Tot slot begrijp ik goed dat jij meent dat Brandon aan het eind van film veranderd is? Want ik ben daar na het zien van film eigenlijk helemaal niet zo van overtuigd. Kan wat mij betreft nog alle kanten op.
Number23
-
- 8253 berichten
- 4940 stemmen
Prachtig geschoten film. Vol met mooie en lange scenes en mindblowing acteerwerk. Daarmee doel ik trouwens puur alleen op Fassbender, wat een rol zet hij hier neer. Vaak heeft hij niet eens woorden nodig. Alleen al die scenes in de metro, de bar en de vrijpartij met het Afro-Amerikaanse meisje zijn 4* waard. Van Mulligan ben ik daarentegen nog steeds geen fan. Ze doet het aardig, jammer dat ik haar personage een van de mindere dingen in de film vind. Maar de film blijft gewoon oogstrelend mooi
starbright boy (moderator films)
-
- 21290 berichten
- 4461 stemmen
Ik ben daar ook niet van overtuigd, maar er gebeurt wel wat met 'm en ik vind de aanleiding, zelfs al komt hjet van buiten veel te weinig subtiel. Voor wat betreft zijn verleden, het is inderdaad maar suggestie, maar zelfs die had ik weggelaten. IK ben het trouwens ook niet eens met filmkriebel over de PC-toestand, godzijdank niet.
timbo_
-
- 13112 berichten
- 3720 stemmen
Ik ben daar ook niet van overtuigd, maar er gebeurt wel wat met 'm en ik vind de aanleiding, zelfs al komt hjet van buiten veel te weinig subtiel. Voor wat betreft zijn verleden, het is inderdaad maar suggestie, maar zelfs die had ik weggelaten. IK ben het trouwens ook niet eens met filmkriebel over de PC-toestand, godzijdank niet.
Is inderdaad niet heel subtiel maar heb vaak het idee dat er al iets gigantisch mis moet gaan bij echte verslaafden voordat ze willen veranderen. Vind het op dat vlak misschien niet heel subtiel maar wel realitstisch. Over dat verleden kun je twisten. Vond het vooral een mooie zin maar film was zonder die suggestie inderdaad geen spat minder geweest.
Filmkriebel
-
- 8946 berichten
- 4129 stemmen
Was juist doodsbang dat ze die cliché weg in zouden slaan. Dolblij dat film niet voor die makkelijke weg koos.
Wat is daar zo cliché aan? Ieder normale werkgever zou zich toch zo gedragen? Dit is geen cliché dat is de logica zelf. En dat het een buddy is waar hij nu en dan eens een pint mee gaat pakken maakt niks uit.
jacobine_rodijk
-
- 2812 berichten
- 9511 stemmen
Wat is daar zo cliché aan? Ieder normale werkgever zou zich toch zo gedragen? Dit is geen cliché dat is de logica zelf. En dat het een buddy is waar hij nu en dan eens een pint mee gaat pakken maakt niks uit.
Mijn interpretatie daarvan was dat ie het opbracht omdat ie de avond ervoor met Brandon's zus had geslapen. Wat volgens mij ook niet naar normen is in de werkomgeving. Zo balanceerden ze weer hun werkrelatie, David brengt Brandon's porno niet op en Brandon brengt David's affaire met Sissy niet op.
Filmkriebel
-
- 8946 berichten
- 4129 stemmen
Ik vind jou interpretatie wel steek houden, al twijfel ik nog wel een beetje of David zich daar zo schuldig over voelt. Maar vanaf dit moment zie je de baas helemaal niet meer in de film. Ik weet niet wat, maar er schort daar toch iets.
timbo_
-
- 13112 berichten
- 3720 stemmen
Ik vind jou interpretatie wel steek houden, al twijfel ik nog wel een beetje of David zich daar zo schuldig over voelt. Maar vanaf dit moment zie je de baas helemaal niet meer in de film. Ik weet niet wat, maar er schort daar toch iets.
Die baas is volgens mij vooral een bijpersonage om het contrast met Brandon en later ook zijn zus te schetsen of aan te scherpen. Als dat eenmaal is gebeurd verdwijnt dit personage weer. Wat mij betreft volkomen logisch zeker omdat ik hem ook nooit als een belangrijk personage in de film beschouwde.
Verder vond ik die computer sowieso al een klein minpuntje. Misschien was de reactie inderdaad niet de meest logische maar was vooral blij dat ze niet doorgingen op zoiets oninteressants. En wat die reactie betreft. Als je iemand heel goed meent te kennen en je hoort zoiets, dan is het ook weer niet zo enorm raar dat je een stagiair verdenkt
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4100 stemmen
Vind de reactie nog best logisch. Naast baas was die kerel toch ook een goede vriend van Brandon? Misschien een kwestie van door de vingers zien?
Filmkriebel
-
- 8946 berichten
- 4129 stemmen
Die baas is volgens mij vooral een bijpersonage om het contrast met Brandon en later ook zijn zus te schetsen of aan te scherpen.
Inderdaad. Ergens staat hij voor de gezonde mannelijke seksualiteit maar dan weer niet want hij bedriegt zijn vrouw door met Brandons zus naar bed te gaan . Maar om nog eens op die PC terug te komen : David lijkt heel erg te geloven dat de viezigheid op zijn PC niet van Brandon zelf afkomstig is. Daar heb ik geen twijfel over omdat hij dan zegt : "je moet een zieke geest zijn om naar dit soort dingen te kijken." . Als hij wist dat het van zijn buddy was zou hij dit soort bewoordingen niet gebruiken.
timbo_
-
- 13112 berichten
- 3720 stemmen
Inderdaad. Ergens staat hij voor de gezonde mannelijke seksualiteit maar dan weer niet want hij bedriegt zijn vrouw door met Brandons zus naar bed te gaan . Maar om nog eens op die PC terug te komen : David lijkt heel erg te geloven dat de viezigheid op zijn PC niet van Brandon zelf afkomstig is. Daar heb ik geen twijfel over omdat hij dan zegt : "je moet een zieke geest zijn om naar dit soort dingen te kijken." . Als hij wist dat het van zijn buddy was zou hij dit soort bewoordingen niet gebruiken.
Ik sluit ook niet uit dat hij oprecht dacht dat een stagiair de schuldige was. Vind dat ook niet zo raar.
Mr Thee
-
- 1562 berichten
- 1108 stemmen
Ik sluit ook niet uit dat hij oprecht dacht dat een stagiair de schuldige was. Vind dat ook niet zo raar.
Ik kreeg na de film absoluut niet de neiging om te willen verklaren met welke gedachte de baas zou zeggen "je moet een zieke geest zijn om naar dit soort dingen te kijken." Misschien had ik die neiging wel even op het moment dat hij deze woorden sprak, dat zorgde dan ook voor spanning.
Als een film onduidelijkheden laat bestaan kan dat bewust zijn gekozen of niet (foutjes). Als het bewust is gekozen -zoals (overduidelijk) in dit geval- is het de vraag hoe je het als kijker ervaart: is het irritant of heeft het waarde voor het verhaal? Ik vond de PC kwestie een goed gekozen element in het verhaal.
De "sluimerende" PC kwestie is tekenend voor het verloop van het verhaal: ookal loopt de hoofdpersoon een tijd lang niet tegen de lamp...de spanning stijgt...en het verhaal bereikt de climax..
jacobine_rodijk
-
- 2812 berichten
- 9511 stemmen
De "sluimerende" PC kwestie is tekenend voor het verloop van het verhaal: ookal loopt de hoofdpersoon een tijd lang niet tegen de lamp...de spanning stijgt...en het verhaal bereikt de climax..
...xav?
Redlop
-
- 8962 berichten
- 3566 stemmen
Mijn hoge verwachtingen kwamen zeker uit als het gaat om de acteerprestatie van Michael Fassbender. Hij acteert zonder opsmuk, zonder overdreven method-acting trekjes. Oogt verademend Hollywood ongepolijst.
Een Mike Leigh-personage in New York. De seks in de film was net als in Naked bijna te misantropisch om aan te zien.
De vrouwelijke tegenhanger van Fassbender anno 2012 is Carey Mulligan, maar haar aanwezigheid droeg niet enorm bij aan de film. Ze had er evenzogoed niet in kunnen zitten.
Ik ben het met Starbright Boy eens dat de film de fout maakt om te kiezen voor de zelfmoordpoging van Sissy om naastenliefde wakker te schudden.
De beste scene vond ik de poging tot een relatie met zijn collega (Nicole Beharie, erg goeie actrice ook) waarbij hij tot de conclusie komt dat zijn verslaving de eenzaamheid deed vergeten, en om zijn verslaving te voeden zal hij moeten kiezen voor de eenzaamheid.
Na de eerste kijkbeurt (niet dubbelzinnig bedoeld) voorlopig 3,5*
timbo_
-
- 13112 berichten
- 3720 stemmen
waarbij hij tot de conclusie komt dat zijn verslaving de eenzaamheid deed vergeten, en om zijn verslaving te voeden zal hij moeten kiezen voor de eenzaamheid.
Na de eerste kijkbeurt (niet dubbelzinnig bedoeld) voorlopig 3,5*
Volgens mij komt hij vooral tot de conclusie dat hij gewoon niet in staat is om te binden. Om ergens de controle niet over te hebben Overigens is dit een beetje oneerlijk van mijn kant. Want alleen die eerste conclusie heb ik zelf getrokken. Die tweede kwam van McQueen zelf
Redlop
-
- 8962 berichten
- 3566 stemmen
@ Timbo
Maar waarom kan hij zich niet binden? In mijn optiek is dat omdat hij in de seksverslaving een surrogaat gevonden heeft, dat uiteindelijk een doel op zichzelf geworden is.
Het laatste nieuws
Thriller 'Blood for Dust' met Kit Harrington wordt met 'Breaking Bad' vergeleken: dit is de rauwe nieuwe trailer
'A Gentleman in Moscow' met Ewan McGregor als Russische gevangene binnenkort op SkyShowtime
Ongeziene WOII-film 'The Photographer of Mauthausen' op Netflix wordt een must-see genoemd: 'Hakt er flink in'
Austin Butler speelt alcoholverslaafde oud-honkballer in nieuwe misdaadfilm 'Caught Stealing'
Bekijk ook
Jagten
Drama, 2012
713 reacties
La Vie d'Adèle
Drama / Romantiek, 2013
683 reacties
12 Years a Slave
Drama / Biografie, 2013
525 reacties
Submarino
Drama, 2010
145 reacties
Ruang Rak Noi Nid Mahasan
Drama / Romantiek, 2003
67 reacties
El Abrazo de la Serpiente
Drama / Avontuur, 2015
43 reacties
Gerelateerde tags
new york citypornografiesex addictionco-workers relationshipinternet pornself-loathing brother sister relationship
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.