ad
  • 8.148.939 stemmen

L'Innocente (1976)

Drama / Romantiek | 129 minuten / 112 minuten (VS)

Genre: Drama / Romantiek

Speelduur: 129 minuten / 112 minuten (VS)

Alternatieve titels: The Innocent / The Intruder / De Onschuldige

Oorsprong: Italië / Frankrijk

Geregisseerd door: Luchino Visconti

Met onder meer: Giancarlo Giannini, Laura Antonelli en Jennifer O'Neill

Oorspronkelijke taal: Italiaans

Over L'Innocente

Verhaal dat zich afspeelt in de aristocratische kringen van het 19de eeuws Italië. De rijke Tullio schaamt zich er niet voor om zijn minnares openbaar lief te hebben, terwijl al zijn vrienden en bekenden het kunnen zien. Zijn vernederde vrouw begint uit wraak een relatie met een impulsieve schrijver. Tullio kan dit maar niet accepteren en de affaire drijft hem langzaam maar zeker tot waanzin.

imageimageimageimageimage

The Prince

Filippo d'Arborio

The Princess

BBarbie

Als twee mensen kort na elkaar zeggen dat ik dat moet doen, wie ben ik dan om het beter te weten. Rocco... komt binnenkort aan de beurt. Ik houd jullie bij die film op de hoogte.

avatar van kevin_vp

kevin_vp

BBarbie schreef:

Ik ben benieuwd wat je er van gaat vinden.

Heb je al de film 'Morte a Venezia' van Luchino Visconti gezien? Ik heb die film een half uur geleden gezien en dat was echt een magische filmervaring voor mij, de volle 2 uur lang.

Die film moet je beslist ook eens kijkje gunnen, BBarbie

avatar van Movsin

Movsin

Een portret van de Italiaanse aristocratie uit de 19de eeuw.

Een banaal en ook weerzinwekkend (de moord op de baby) verhaal.

Niet bepaald boeiend, met de vele dialogen, grillige opvattingen en houdingen ivm het huwelijk, liefde en trouw, maar de film blinkt vooral uit door het visuele. Weelderige decors en costumering, netjes verzorgde personages, romantische en idyllische plaatjes, beeldcomposities tot in de puntjes verzorgd, en algemeen de geslaagde weeergave van de praal van deze maatschappij.

Een onmiskenbare Visconti. Mooi maar niet de klasse van een "Rocco..." en vooral niet van "Morte a Venezia"

avatar van Boenga

Boenga

• 2021 berichten

De setting is bijzonder mooi; de interieurs zijn indrukwekkend, de kledij is tot in de puntjes afgewerkt. Maar helaas, dat is dan ook het enige wat nog een paar dagen in m'n geheugen zal kunnen blijven hangen.

Het verhaal sleept zich verder in saaie, soms lege dialogen. In se bij momenten levensecht: verliefdheid weg, verliefd op een ander, geluk gaan zoeken bij een ander, leugens,...: zo dagdagelijks (in elk geval in deze tijden), zo normaal, dat er iets bijzonders, iets 'anders' mee moet gebeuren om te kunnen boeien. En dat gebeurt pas, in beperkte mate, wanneer Giuliana zwanger wordt, na een uur of wat. En dan nog is er tot de moord op de baby weinig animo.

Met de acteurs kan ik leven, vooral Giannini zet zijn personage dat-geen-duidelijke-richting-kan-kiezen goed neer. Maar van de nasynchronisatie krijg ik het dan weer echt wel op mijn heupen. Ergerlijk om te zien, en ik ben er zeker van dat die her-ingesproken conversaties tammer zijn dan de originele. Jammerjammerjammer.