The Sunset Limited (2011)

geregisseerd door Tommy Lee Jones
met Tommy Lee Jones en Samuel L. Jackson

Gesitueerd in een New Yorks huurappartement richt het verhaal zich op twee zeer verschillende mannen. De zwaar religieuze zwarte ex-gevangene (Samuel L. Jackson) dwarsboomt de zelfmoordpoging van een asociale blanke professor (Tommy Lee Jones) die zichzelf voor de aanstormende metrotrein 'The Sunset Limited' probeerde te gooien. Terwijl de ene man contact probeert te maken op een rationeel, spiritueel en emotioneel niveau, blijft de andere standvastig in zijn zuurverdiende wanhoop steken. Opgesloten in een filosofisch debat verdedigen beide mannen hun persoonlijke credo en proberen ze de ander daarvan te overtuigen.

avatar van pieterTk
Prachtige film Op een heerlijk hoog niveau! Fantastische acteerprestatie's. Zeker het kijken waard.

Goirle_NL_Bas schreef:

Iedereen heeft zo zijn eigen mening, dat je de film slecht vind heeft helemaal niks met levenservaring te maken.
Ik hou van films met een goed verhaal, en geloof boeit mij totaal niet, als het dan de hele film lang over geloof gaat, dan is het in mijn ogen een slechte film, dat jij daar anders over denkt mag duidelijk zijn.

Onzin natuurlijk. Als je niet van voetbal houd is toch ook niet elke wedstrijd een slechte wedstrijd? Het verhaal ligt je of ligt je niet, maar het is wel een goed verhaal. Cormac McCarthy is een groot schrijver en schrijft niet zomaar onzin op. Je staat niet open voor het verhaal of een discussie dan is het al snel niet boeiend.

Ik vond het een zeer boeiende film. Diepgaand gesprek tussen 2 mensen, die bedoelt is om na te denken over het leven.
Vind de film zelf in het rijtje passen "the man from earth" en "into the wild". Je blijft als je hem gezien heb er toch nog over nadenken.

Inderdaad prachtig acteergeweld. Ga deze film over een tijdje nogmaals kijken.

avatar van markel66
Mooie film. alhoewel ik me voor kan stellen dat niet iedereen het daar mee eens is.
Boeiend neergezet door beide akteurs, af en toe slecht te volgen.

avatar van Noud
Niet voor mensen met een korte spanningsboog.
De film raast als de trein aan mij voorbij. Dialogen zijn wel interessant. Maar al gauw raak ik de draad kwijt, doordat het te snel gaat en het te filosofisch wordt. Terwijl ik aan stuk A denkt, is de film al verder op stuk D. Nog een keertje kijken maar.. een keertje.
Decor vond ik niet opwindend, zag er erg theaterachtig uit. Vond het licht ook zo vreemd. Vel licht in een relatief donkere ruimte. Goed geacteerd maar niet uitmuntend.

avatar van hatebreeder
Een film die waarschijnlijk voor de 1 saai is en voor de ander juist interessant. Ik behoor tot de laatste categorie.
Het eerste uur vond ik zeer sterk en het laatste halfuur zwakte de film naar mijn mening ietsje af.
Groot pluspunt van de film is het zeer sterke acteerwerk van zowel Tommy Lee Jones als dat van Samuel L. Jackson.
Als de film 1.5 uur lang het nivo had behouden zoals dat de film begon had ik er 4 sterren voor gegeven, nu wordt het 3.5 ster.

avatar van HALVE TAMME.
mug13 schreef:
Het inhuren van Tommy Lee Jones en Samuel L. Jackson heeft zo ie zo meer gekost dan de hele film(vraag mij niet om een uitleg,maar ik vind het apart&geweldig tegelijk).Deze twee diamanten zijn een genot om naar te kijken.Een simpele filmproductie met een zeer krachtig en ijzersterk script.Ik ben meer dan tevreden over de acteurs en het verhaal wat verteld wordt.Prachtfilm .

Echt helemaal niks aan toe te voegen.

avatar van witboek
3 keer gezien en wat een film

avatar van Rmie
Relifilm, nuff said

two points for......

avatar van Yann Samsa
Als dit een relifilm is volgens jou, dan heb ik slecht nieuws: dan zie je zaken meer zwart-wit dan de meeste godsdiensten.

Interessant filmpje. Dialogen zijn fascinerend, en toch niet te pretentieus (zo valt, in tegenstelling tot wat de meesten hier menen, het filosofisch gehalte goed mee - het is stripped down tot een eerlijke vorm). Vooral het acteerwerk is subliem natuurlijk. Moeiteloos volgbaar zonder je aandacht te verliezen.

avatar van jermaineoneal7
Eigenlijk komt zo een beetje van alles aan bod in deze film. Ijzersterke dialogen in deze film.
Ik hou van actie-geweld en blockbuster-films as much as the next guy, maar deze film is een goede verademing en uiteraard 2 vd beste acteurs hier aan het werk, back and forth. 4 sterren!