• 15.835 nieuwsartikelen
  • 178.414 films
  • 12.235 series
  • 34.017 seizoenen
  • 647.724 acteurs
  • 199.123 gebruikers
  • 9.378.910 stemmen
Avatar
 
banner banner

Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides (2011)

Fantasy / Avontuur | 137 minuten
3,14 2.726 stemmen

Genre: Fantasy / Avontuur

Speelduur: 137 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Rob Marshall

Met onder meer: Johnny Depp, Penélope Cruz en Ian McShane

IMDb beoordeling: 6,6 (602.222)

Gesproken taal: Engels en Spaans

Releasedatum: 18 mei 2011

Plot Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides

"Live Forever Or Die Trying."

Kapitein Jack Sparrow (Johnny Depp) kruist wegen met een mysterieuze vrouw (Penélope Cruz) die hij ooit eerder heeft ontmoet. Hij valt als een blok voor haar, maar al snel blijkt dat haar bedoelingen niet zuiver zijn. Ze dwingt Jack aan boord te gaan van het schip van piraat Blackbeard (Ian McShane) om de geheimzinnige 'Fontein van de Eeuwige Jeugd' te vinden. Een onverwacht avontuur begint waarvan Jack er niet over uit is welke hoofdrolspeler daarin hij meer moet vrezen: Blackbeard of de mysterieuze vrouw van het verleden.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Hectometerpaal

Hectometerpaal

  • 722 berichten
  • 964 stemmen

Volgens mij heeft Reinbo een iPhone....


avatar van JulesTMNT

JulesTMNT

  • 286 berichten
  • 198 stemmen

Vind dat 3D ook echt amper toegevoegde waarde hebben. Krijg er ook nog eens vreselijk last van mijn ogen van.


avatar van Jessen0wnt

Jessen0wnt

  • 3199 berichten
  • 2582 stemmen

Ligt er natuurlijk aan vanuit welk standpunt, economisch is het een mooie uitvinding en in films zoals Avatar, en bv. potc lijkt het me een zekere meerwaarde omdat het concept toch al veel uit special effects bestaat, zie ik deze techniek alleen maar als een voorruitgang en een bevestiging van de visuele en technische kant van de IMVFX-productie. Mooie manier om uit te pakken


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Hectometerpaal schreef:

Volgens mij heeft Reinbo een iPhone....

Dat typt vaak lastig.. Een aanpassen is een rotwerk.



avatar van gizmo_o

gizmo_o

  • 1390 berichten
  • 241 stemmen

Waarom specifiek deze? Er zijn ook zat positieve te vinden.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Is dat zo?


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

Ja, hoor. Voila: IMDb :: Boards :: Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides (2011) :: Pirates of the Caribbean 4 Review Threa...

Maar ik ben bang dat de 'grotere' recensenten het uiteindelijk niet een geweldige film zullen vinden... Op RottenTomatoes scoort ie nu met 12 reviews een cijfer van een 5.3 en het procentuele aantal positieve reviews is 58%. Niet echt een flitsende start dus


avatar van thunderball

thunderball

  • 5882 berichten
  • 1414 stemmen

Laten we wel wezen:

alleen het eerste deel was echt goed.

De (negatieve, maar haarscherpe) recenties over het vorige deel klopten ook als een bus(buskruit).

Groot nadeel is ook dat deze regisseur geen enkele feeling heeft met dit (komische) actie- en avonturengenre.

De enige reden dat ik naar de vorige ben geweest en ook naar deze ga is Keith!


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik ga enkel omdat het me in Imax 3d wel trekt. Was het 2d geweest dan zou ik m wel ooit op br zien. Maar actie en avontuur in de jungle kan in 3d al snel lekker wegkijken. Tenminste als de regisseur een beetje snapt hoe je dat moet aanpakken.... Inhoudelijk verwacht ik er heel weinig van.


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

Tja, ik schijn een van de weinigen te zijn die deel 2 ook nog erg goed vind, maar wat deel 3 betreft sluit ik me bij de meesten aan, ja. Dat was niet veel. Het wordt afwachten, maat tot nu toe zijn de recensies gewoon erg gemixed.


avatar van RuudC

RuudC

  • 4636 berichten
  • 2529 stemmen

Deel twee is wel aardig hoor. Ik vind het alleen zo zonde dat het succes van de eerste film zo uitgemolken moest worden. Pirates Of The Caribbean zal nooit een groots epos worden als LoTR of Star Wars om maar iets te noemen, omdat deel 1 een vast avontuur op zich is. Alles wat erna gekomen is, is er veel te makkelijk aan vastgeplakt, terwijl in de twee voorbeelden die ik noem, de 'serie' als een grote film gezien kan worden.


avatar van Albus Dumbledore

Albus Dumbledore

  • 2041 berichten
  • 884 stemmen

Ja, dat klopt, daar heb je gelijk in. De enige reden dat er vervolgen zijn gemaakt van Curse of the Black Pearl is geld. En geld verdienen ze ermee, daarom zullen ze ze blijven maken. Ik geloof dat het script van deel 5 al klaar was. Ik hoop dat ze verstandig zijn en alsnog na dit deel stoppen. Als dit deel slecht wordt, moeten ze sowieso stoppen omdat het dan gewoon klaar is. En als dit deel goed wordt dan moeten ze stoppen omdat dan het laatste Pirates-deel toch nog goed is, een beetje een 'stoppen op het hoogtepunt' idee.


avatar van gizmo_o

gizmo_o

  • 1390 berichten
  • 241 stemmen

Albus Dumbledore schreef:

Ja, hoor. Voila: IMDb :: Boards :: Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides (2011) :: Pirates of the Caribbean 4 Review Threa...

Maar ik ben bang dat de 'grotere' recensenten het uiteindelijk niet een geweldige film zullen vinden... Op RottenTomatoes scoort ie nu met 12 reviews een cijfer van een 5.3 en het procentuele aantal positieve reviews is 58%. Niet echt een flitsende start dus

Ja, daar heb gelijk in. Maar elk persoon heeft weer een andere filmbeleving, dus ik ga er liever onbevangen in. Het zal wel wat al die reviewers schrijven, aan het eind van de rit bepaal ik zelf wel of ik het niks vond.


avatar van chevy93

chevy93

  • 12754 berichten
  • 1324 stemmen

Albus Dumbledore schreef:

Tja, ik schijn een van de weinigen te zijn die deel 2 ook nog erg goed vind,

Hier nog eentje.

Albus Dumbledore schreef:

maar wat deel 3 betreft sluit ik me bij de meesten aan, ja.

Gewoon van hetzelfde niveau. Snap niet hoe men zo kan struikelen over deel 3, want het is gewoon hetzelfde als de voorgaande delen. Datzelfde verwacht ik van dit deel.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Albus Dumbledore schreef:

Ja, hoor. Voila: IMDb :: Boards :: Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides (2011) :: Pirates of the Caribbean 4 Review Threa...

Maar ik ben bang dat de 'grotere' recensenten het uiteindelijk niet een geweldige film zullen vinden... Op RottenTomatoes scoort ie nu met 12 reviews een cijfer van een 5.3 en het procentuele aantal positieve reviews is 58%. Niet echt een flitsende start dus

Die positieve reviews komen veelal ook niet verder dan een 3/5 of 7/10...


avatar van verduyntjee

verduyntjee

  • 10 berichten
  • 33 stemmen

ference-b schreef:

stond er zojuist van te kijken dat er nog voldoende kaartjes zijn voor de 18de bij cinestar enschede... wel gelukkig natuurlijk maargoed is wel raar voor een primière voor een film van dit formaat.

Vind ik niet gek met de examenweek om de hoek. De drukte komt nog wel.


avatar van Jessen0wnt

Jessen0wnt

  • 3199 berichten
  • 2582 stemmen

Ik ga anders gewoon in mijn examenweek naar de bioscoop hoor, rond 22:00 uur is leren bij mij toch niet echt productief


avatar van verduyntjee

verduyntjee

  • 10 berichten
  • 33 stemmen

Jessen0wnt schreef:

Ik ga anders gewoon in mijn examenweek naar de bioscoop hoor, rond 22:00 uur is leren bij mij toch niet echt productief

Ik zit ook midden in de examenweek, maar ik zeg toch ook niet dat niemand gaat, en wat jij doet moet jezelf weten, er zijn er genoeg bij die niet gaan wegens de examens


avatar van Chainsaw

Chainsaw

  • 8845 berichten
  • 3576 stemmen

Ik was benieuwd of On Stranger Tides de boel nog een beetje kon redden na het rommelige At World's End. Want Curse of the Black Pearl was destijds een erg aangename verrassing en nog steeds één van de leukere grote blockbusters. Het is daarom jammer dat On Stranger Tides op de platgetrapte paden van de vorige delen blijft wandelen. Het voelt nergens als een nieuw begin, maar gewoon het zoveelste vervolg en Rob Marshall kan niet voorkomen dat er een Pirates- moeheid ontstaat. Want nee, die zoveelste (veel te lang durende) zwaardgevechten doen me echt weinig meer. En die soundtrack van Zimmer heb ik nu ook wel gehoord. Zelfs Depp en zijn geschmier gaan vervelen.

En daarbij komt, ook de nieuwe elementen van de film zijn niet echt overtuigend. Ik was blij dat Bloom en Knightley weg waren, maar hun plaats wordt ingenomen door onder andere de oninteressante en vervelende rol van Cruz. Zo'n rol met echt veel te veel screentijd, als je het mij vraagt. Zeker als je naast haar Ian McShane als Blackbeard hebt lopen. Dat personage had op zich heel erg tof kunnen zijn, maar hij blijft een beetje oppervlakkig de schurk uithangen, hij mist de charme van een Barbossa uit de eerste film of een Davy Jones uit het eerste vervolg. En als laatste stoorde ik me bijzonder aan het geforceerde stukje romantiek dat weer in het geheel verwerkt moest worden. Een romance tussen twee oersaaie karakters, waar ik geen moment ook maar iets om zou geven, die uit het niets komt en ook helemaal nergens naar toegaat.

Gelukkig zit er ook een positief tintje aan de film. En dat is eigenlijk met twee woorden samen te vatten; Geoffrey Rush. Zijn karakter Barbossa zorgt ongetwijfeld voor de leukste momenten in de film, vooral als deze rauwe, doorgewinterde piraat zijn beschaafde kant moet laten zien en hier eigenlijk niet in slaagt. En zet je Depp naast Rush, dan merk je dat ook Depp nog prima kan functioneren als Sparrow. Mijn gedachte was; maak een film rond die twee en laat die belabberde bordkartonnen bijpersonages eens achterwege. Verder is de film redelijk goed qua spektakel, met name de scène met de zeemeerminnen was erg sterk. Die sprong er als enige echt bovenuit. Verder is het allemaal gewoon aardig en redelijk amusant, maar alles behalve bijzonder of vernieuwend.

3 kleine sterren.


avatar van Prudh

Prudh

  • 3124 berichten
  • 1874 stemmen

Terug naar de roots, ofwel terug naar het nog niet eens zo oude eerste deel. Dat was namelijk ook het beste deel en zat nog niet vol bizarre plotlijnen die toch niemand uit elkaar kon houden. Het snoeiwerk leverde een verschrikkelijk banaal en ongeïnspireerd hoopje saai op. Rob Marshall regisseert saai. Johnny Depp speelt saai. Die koolraap die Orlando Bloom moet vervangen in deze film is nog het saaist. Amper een spannende avonturenscène maar wel een hoop gekeuvel. De openingsscène was gelukkig nog spectaculair, ik zou het bijna ouderwets leuk willen noemen. Dat zette dus niet door. Halverwege ergens zijn er nog wat coole zeemeerminnen, al worden die uiteindelijk ook maar ongeïnspireerd en vooral fantasieloos ingezet. En die laatste term beschrijft de hele film: fantasieloos. Ik heb me 140 minuten lang verveeld. Schatzoekende piraten zijn niet leuk als ze al kibbelend van A naar B slenteren.

Cruz is overigens nog het beste wat de film te bieden heeft. Maar dat kan ook omdat ze zo'n ontzettend fijn accent heeft om naar te luisteren. En omdat de personages sowieso teveel tijd hebben om te praten. McShane zit ook lekker in zijn rol, alleen jammer dat zijn rol ook weer zo verschrikkelijk... saai is. Hij moet een grote boef zijn, maar eigenlijk is hij een enorme softie. Hij gaat zelfs in discussie met zijn gevangenen. Blackbeard, je hebt een groot zwaard. Hak eens een hoofd af! Maar misschien is de grootste sof Jack Sparrow, de gladde aal die zich overal tussendoor weet te wurmen. In On Stranger Tides is hij een schoothondje dat overal achteraan loopt, vooral achter de feiten. Het script biedt amper de ruimte voor Depp om te excelleren. Misschien zit hij nog in zijn rol als Rango, want hij blendt als een kameleon in de achtergrond van de andere saaiheid.

De reeks onwaardig, komt niet in de buurt van hoe een goede avonturenfilm moet zijn, dat soort dingen. En de 3D? Die past geheel in de lijn van de rest. Ik heb denk ik na Clash of the Titans niet meer zulke afwezige 3D-effecten gezien. Of was het Alice... Disney kan het beter laten. Het is werkelijk schandalig. Hopelijk weer een nagel aan de doodskist van dat hele gebeuren, al verwacht ik dat het Pirates fanvolk zich er wat minder aan zal storen. Hoe dan ook: On Stranger Tides is vlak, rechtlijnig, ongeïnspireerd, duf en fantasieloos. Honderdveertig (!) minuten lang. Nou ja, minus de eerste tien minuten dan. Het resultaat en de potentie van deze film liggen zeemijlen uiteen.


avatar van akkerman20

akkerman20

  • 43 berichten
  • 224 stemmen

Gister de film gezien op uitnodiging als voorpremiere. Viel mij tegen. Special effects waren leuk, vooral de zeemeerminnen, maar het verhaal was vergelijkbaar met alle andere "Pirates". Erg saai, bovendien was de film erg lang(draderig). Om mij heen hoorde ik veel mensen kreten roepen als 'prachtig', 'spannend' en 'wauw' maar als vroeg waar ze op doelden konden ze mij dat niet uitleggen.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Pfff dat voorspelt niet veel goeds, vrees dat ik deze maar aan me voorbij laat gaan. Gekeuvel kent niet echt een meerwaarde in IMAX 3D....


avatar van Glacius

Glacius

  • 4297 berichten
  • 3033 stemmen

Waarom zou je uberhaupt veel verwachten van een film reeks als deze? Deel 1 was niet meer dan vermakelijk en dat was het beste deel. Zegt genoeg. Johnny Depp's truukjes beginnen een beetje oud te worden, net zoals het piraten genre gewoon dood is. Dit soort films scoren alleen hoog door de 'alleen commercieel kijkende film leken.'


avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

  • 4413 berichten
  • 3097 stemmen

Reinbo schreef:

Pfff dat voorspelt niet veel goeds, vrees dat ik deze maar aan me voorbij laat gaan. Gekeuvel kent niet echt een meerwaarde in IMAX 3D....

Bovenstaande recensies zijn "maar" meningen. Ik had ook betere (eerste) recensies verwacht, maar laat dat vooral geen vooroordeel vellen. Gewoon gaan kijken en hopen dat hij wat meevalt.


avatar van akira124

akira124

  • 667 berichten
  • 3621 stemmen

Pff word wel een beetje moedeloos van 3D, persoonlijk vind ik dit vreselijk kijken. Ben benieuwd of deze weer het niveau van deel 1 gaat evenaren.


avatar van Reinbo

Reinbo

  • 70660 berichten
  • 0 stemmen

Sergio Leone schreef:

(quote)

Bovenstaande recensies zijn "maar" meningen. Ik had ook betere (eerste) recensies verwacht, maar laat dat vooral geen vooroordeel vellen. Gewoon gaan kijken en hopen dat hij wat meevalt.

Probleem is dat die meningen precies benoemen wat ik van te voren vreesde: vlakke regie, veel geleuter en te lang (dradig)


avatar van Aazhyd

Aazhyd

  • 640 berichten
  • 305 stemmen

Zal wel aan mij liggen, maar ik kan al die Pirates-versies niet uit elkaar houden.


avatar van Skywalker'

Skywalker'

  • 19 berichten
  • 80 stemmen

Zaterdag naar de Avant priemeré in Disneyland Parijs geweest.

IMAX 3D.

de NL ondertiteling was zeer slecht afgewerkt. Je keek je continue scheel op de ondertiteling. Lees je de ondertiteling appart, kijk je je weer scheel op het beeld). Dit was dus geen prettig kijken.

De Film was vermakelijk, maar niet waaaauw.

Het had het allemaal NET niet.

Johny depp speelt zijn rol als Jack Sparrow weer goed, maar nog altijd het zelfde als voorgaande delen, het is amusant, maar niet meer speciaal.

Wel een film die leuk is om te kijken, maar niet één die je gezien MOET hebben.

Daarom een 2,5*

Maar krijgt een 2 om het gemiddelde wat omlaag te halen, aangezien een 3.53 veel te hoog is voor deze film


avatar van Jessen0wnt

Jessen0wnt

  • 3199 berichten
  • 2582 stemmen

Net alsof dit gemiddelde representatief is voor de film, stem gewoon hoe je wilt stemmen, dalen zal het gemiddelde toch wel.