Trolljegeren (2010)

Noorwegen
Mockumentary / Fantasy

geregisseerd door André Øvredal
met Otto Jespersen, Hans Morten Hansen en Tomas Alf Larsen

Een mockumentary over trollen in Noorwegen. Het verhaal stelt dat er in afgelegen gebieden in het noorden van Noorwegen een trollenpopulatie leeft, die al tijden verborgen wordt gehouden van de bevolking. Een documentaireploeg gaat op zoek naar de wezens en probeert uit te vinden hoe de vork in de steel steekt.

avatar van Jawaddedadde
Clip!

Lachen joh, ooit al zo'n trol gezien?

avatar van Querelle
Dit moet ik zien!

avatar van IcU
IcU
Ziet er veel belovend uit. Ben benieuwd!

avatar van narva77
Oohw, de eerste Trollumentary ooit!

Deze wil ik érg graag zien! Die trailer op Youtube is iig veelbelovend!

Hopen dat dit een serieuze release krijgt!

avatar van Ajax&Litmanen1
Kan best wat worden. Zie de trailer net.
Komt een beetje over als Cloverfield.

PS: Is de enige aanduiding van deze film ''documantaire''? Volgens mij kan er iets als avontuur of actie ook wel bij als ik de beelden zie.

Reinbo
Die moeten ze hier crewlid maken.

avatar van Jawaddedadde
Ajax&Litmanen1 schreef:

Heb er actie / avontuur van gemaakt want het is inderdaad wel duidelijk dat het hier niet over een "echte" docu gaat

Reinbo schreef:
Die moeten ze hier crewlid maken.
Wie? Die trol?

avatar van Lennert
Fantastische trailer! Ik ben dol op trollen, omdat ze verreweg de meest angstaanjagende Europese folklore wezens zijn. Jammer dat Hollywood er stelselmatig in faalt om ze goed uit te beelden (Troll is een leuke film, maar heeft niks met de Scandinavische monsters te maken, om over Lord Of The Rings nog maar te zwijgen), hier ziet het er tenminste naar uit dat men precies de afbeeldingen heeft gebruikt waar ik de trollen van ken.

avatar van eltorro
Leuke trailer, film lijkt zich zelf niet helemaal serieus te nemen.
2011 lijkt steeds leuker te worden kwa film jaar.

avatar van TimZor
Als ik de trailer zie vindt ik dat het genre Komedie ook hier boven gezet mag worden haha

avatar van PsychoTiger
Ziet er leuk uit!

avatar van jarno1975
Maar ze bestaan echt. Ben in 2009 in Noorwegen geweest en hier het bewijs!

jarno1975 schreef:
Maar ze bestaan echt. Ben in 2009 in Noorwegen geweest en hier het bewijs!
Owh, als ik moest kiezen tussen het stelen van een plaatsnaambord van het dorp "Maaskantje" en dit bord, dan had ik voor dit bord gekozen! Maar uit respect voor de Noorse cultuur en mythologie zou ik het toch maar laten staan... Denk ik....

avatar van Butchers
Ziet er wel leuk uit. Doet me ook wat denken aan District 9

Redelijk.

Film type Rec en Blair Witch Project, al pretendeert deze film niet meteen horror te zijn maar draait het meer rond avontuurwerk.

Toch wordt al snel duidelijk dat zelfs voor dat handycam werk best wat regisseurstalent vereist is. Niet dat het er brak of slecht uitziet, daarvoor zijn de kille landschappen ook iets te mooi, maar binnen keyscenes had er zeker meer mee gedaan kunnen worden.

Geen slecht woord over de effecten verder, mooi dat men CG tegenwoordig zo naadloos is shakey camerawerk gepropt krijgt. De trollen zelf zagen er misschien soms iets te goofy uit, maar vaak ook indrukwekkend, zeker de laatste.

Op zich een vermakelijk filmpje dat er wat uitspringt omdat het een keertje geen zombies of ander horrorgespuis betreft, maar eerder folklore. Soms wat kort door de bocht (die nieuwe cameraman) maar verder leuk om een keertje te zien.

avatar van Chrisseh
Inderdaad leuk voor een keertje. Interessant concept; een 'mockumentary' over een trollen-jager. Helaas kan dit concept niet lang genoeg boeien om het echt goed te laten werken als film. Veel stukken 'werken' niet echt en slepen een beetje mee; andere scènes zijn leuk gevonden maar vaak blijft het daarbij. Verder weet ik niet of een mockumentary de goede keuze is geweest; deze aanpak werkt mijns inziens beter bij nog enigszins geloofwaardige verhalen, i.t.t. een verhaal over trollen. Hierdoor heb ik niet echt het gevoel een (avonturen)film met karakters (waar je om geeft) te zien, noch een documentary. Net niet dus.

De laatste trol springt er toch wel boven uit. Aardig filmpje, maar had eerlijk gezegd meer verwacht.

avatar van rep_robert
Valt dit te downloaden of?....

Zo te zien wel...

Een film die soms wat aan Cloverfield doet denken, met camera-opnames die ik als hinderlijk ervaar. Doordat de regisseur de film in een mockumentary giet, boeit het verhaal niet echt, hetzelfde geldt voor de trollen.

avatar van WB
WB
Leuke film. Redelijk luchtig en nergens echt eng. Valt een beetje in het genre avontuur/actie. Erg goede special effects gebruikt, complimentje. Ben ik de enige die elke keer flashbacks kreeg naar David de Kabouter?

avatar van sacha77
Ik vond hem helemaal te gek... Jammer dat er niet meer van dit soort 'Mockumentarys' zijn.

avatar van Mark Tremonti
verrassend goede film met prima special effects en een goede sfeer.

avatar van johnrambo
Zeker de moeite waard van het bekijken.

Spannend, origineel, goed acteerwerk, mooie locaties en verrassende effecten.
Camerawerk is soms te vergelijken met `Rec` en `Blair Witch Project` maar gelukkig hield de vergelijking daar ook mee op.

Reinbo
De troll hunter is koel! Wat een held. Verder kan je deze het best kijken zonder enige voorkennis.

avatar van filmsjefke
pfff na het filmpje in de eerdere post had ik hier toch meer van verwacht , al moet ik zeggen de omgevingen in de film zijn echt super mooi !!! maar de film zelf vond ik toch wel tegenvallen... film probeerd de stijl van cloverfield na te doen maar faalt hier toch wel in...
ook is hij vrij traag, pluspunt is wel dat de acteurs het nog niet eens zo slecht doen.
2*.

Reinbo
Wat een boel lage waarderingen hier. Vond de film ontzettend geestig, bij vlagen lekker spannend en die trollen waren geweldig. Vond de film ook eigenlijk best actie rijk. Vergelijk het dan wel met het eentonige Blair Witch en niet met Cloverfield. Die laatste film had immers een honderd keer zo hoog budget. Nee, vind dit buitengewoon goed geslaagd. Hen de hele speelduur met een grijns zitten kijken.

avatar van vago
ben benieuwd heb de film zal hem van de week eens gaan kijken en dan zal ik wel late weten wat ik er van vind