Ocean's Eleven (2001)

Misdaad / Komedie

geregisseerd door Steven Soderbergh
met George Clooney, Matt Damon en Brad Pitt

De crimineel Danny Ocean komt na een gevangenisstraf van 4 jaar eindelijk vrij. Hij besluit zijn herwonnen vrijheid meteen goed te gebruiken door drie casino's in Las Vegas te beroven. Om deze bijna onmogelijke klus te klaren, verzamelt hij een grote crew professionals om zich heen. Al snel blijkt dat er voor Danny meer op het spel staat dan alleen maar geld: zijn ex-vrouw Tess is namelijk de nieuwe vriendin van Terry Benedict, de eigenaar van de casino's die hij wil beroven.

avatar van mnrk
Gewoon een heerlijke film om naar te kijken...

Alle acteurs spelen hun rol geweldig en vullen elkaar prima aan !!
Ook het verhaal is heerlijk om naar te kijken en alles gaat in een prima tempo.

avatar van lizzy123
Het script sprak mij erg aan. Het is een geweldig idee. Het klinkt zo makkelijk een bank beroven, maar je ziet het het veel tijd kost. Er waren ook een paar grappige scene's bij. Alles is goed in elkaar gezet. De acteurs zijn erg goed!!!

avatar van Ceeda7
Gisteren herkeken. Het blijft een ongelooflijke aantrekkelijke heistfilm, waar de chemie tussen de hoofdrolspelers uitstekend werkt.
Ook de casinodeuntjes, de sfeer, het plan, de verschillende karakters met hun specialisaties blijt een lekkernij om naar te kijken.

4sterren.

avatar van Klara de Koe
Voorspelbaar verhaal, totaal onrealistisch, het liefdesgedeelte was zwak, de casinohulpjes waren allemaal dom, terry benedict een stereotiep keiharde casino baas. Gelukkig was dit ook niet het doel.
Het blijft een heerlijke film. Een snelle feelgood misdaad film waarbij stelen van een casinobaas wordt verheerlijkt. Alles loopt natuurlijk perfect, het liefje komt terug en het geld is binnen. Dit weet je al vanaf minuut 1.
De humor en het leuke sfeertje maken het toch een amusante film.

avatar van PSV_Supporter
Overduidelijk de beste van de serie.
Prima cast, goed verhaal, lekker kijken dus.

Leuke misdaadfilm, met een uitzonderlijke cast.
Ook de humor, die erg subtiel is, is goed geslaagd.
Omdat ik beide opvolgers al heb gezien, en ook deze, kan ik nu al wel zeggen dat die de beste van de 3 filmen is.
Vooral ook omdat het script wel heel origineel is gevonden.
Ook dit is een van de betere filmen met George Clooney in een hoofdrol, en hij is hier wel goed, hoewel hij nooit mijn favoriete acteur zal worden.
Beter zijn de rollen van de andere leden van de cast trouwens, met uitschieters Matt Damon en Brad Pitt.

avatar van Film Fan
Review. Zeker geslaagde remake van het origineel uit '60. Wat men van het origineel had geleerd is om een top cast voor deze film aan te trekken, wat zijn vruchten heeft afgeworpen. Er zat genoeg vaart en spanning in de film en Las Vegas (geweldige stad overigens) was een goede keuze om als achtergrond te dienen. Natuurlijk zag je van het begin af aankomen dat alles tot een goed einde gebracht zou worden maar de route ernaartoe was leuk om te zien.

avatar van booyo
Vermakelijke film met een goede cast en een niet al te complex verhaal. Bank hangen, popcorn en een pilsje erbij, en je hebt een goede film avond met Oceans eleven.

TMP
Leuke misdaadfilm, met een topcast. De beste van de drie, al komt deel drie wel in de buurt. Vlotte actie en een aardig verhaal.

avatar van Bruens
Leuke cast, kon vooral erg lachen om Caan en Affleck. Tempo zat er goed in.
Beter dan deel 2 en min of meer gelijk met deel 3 in mijn ogen.

avatar van Dennissssss
Fantastische misdaad / komedie die van het begin tot het eind boeiend is. Er valt ook daadwerkelijk te lachen om bepaalde momenten. Geweldig uitgewerkt en een ongelooflijke cast! Ik zou niet weten waar het beter had gekund!

Ik heb maar 1 foutje gezien. Wanneer George Clooney en Matt Damon zich door die schacht naar beneden laten zakken. Dan komen ze beneden en blijken die kabels te kort. Ze snijden die dan door en vallen op de grond, maar die kabels blijven daar dus hangen. De lasers gaan weer aan en dus zouden die kabels het alarm moeten activeren!

avatar van stfuympos
Dennissssss schreef:

Nee dacht dat ook eerst maar luister maar eens goed.

avatar van Dennissssss
Nee dacht dat ook eerst maar luister maar eens goed.

Denk jij dat ze zogenaamd automatisch terug oprollen?

avatar van stfuympos
Dat denk ik niet dat hoor je.

avatar van riinyosa
Slick, solid entertainent. Het plezier van het sterrenensemble spat van het scherm, de uberheist wordt flitsend en vakkundig gepresenteerd en op de regie van Soderbergh valt weinig aan te merken.

avatar van r_AW
Prima remake dit.

avatar van sweetlover100
Iemand heeft hier ooit gezegd dat Brad Pitt in deze film bij elke shot of scène met hem iets aan het eten of drinken is.. Toen ben ik erop gaan letten, en niet normaal.. hij doet het bijna elke keer..

avatar van VforVictor
sweetlover100 schreef:

hoort bij zn personage he

speranza
Dit is een vermakelijke film met sterk acteerwerk van George Clooney en Andy Garcia. De vernuftige actie scènes zijn goed uitgewerkt en er zit veel humor in deze film.

avatar van Jordidj
Geniale film is dit. Goede cast, goed verhaal, heel veel humor en een verrassend sterk einde.

Nu 4,5 ster, maar misschien bij herziening 5 sterren.

Driello
Prima schelmenverhaal, met leuke humor, beetje actie, een wat onnodige romance en een hoog gehalte aan 'feel good'. De vlotte manier van filmen, de one-liners, de setting en het verhaal an sich vormen een cocktail die prima uitwerkt. Wel staat de film bol van de 'toevalligheden' die de geloofwaardigheid aantasten, maar dat gaat niet echt ten koste van het kijkplezier. Vergeleken met de twee opvolgers, Ocean's 12 en 13 is dit top. Maar dat is ook vooral omdat de beide anderen dramatisch zijn.

avatar van jipt
Prima heist geneuzel. Eigenlijk kon het gedeelte tot de heist me vrij weinig boeien en zeker het de hele relatie tussen Ocean en z'n ex kon me gestolen worden. Maar de heist is toch wel cool, alhoewel ik het einde gedeeltelijke al aan van veraf aan zag komen. Snap eigenlijk de hoge score niet want de film is toch niet meer dan een average heist film met een shitload aan bekende acteurs om het scherm mee op te vullen. Leukste personage was de pikey neger.

Film kent wel een lekker tempo en hier een daar een leuke grap, alhoewel de humor mij niet altijd lag. Las Vegas is altijd wel een leuke locatie voor zo'n film als dit. Lekker soundtrack overigens. 3*tje

Akron777
Wat een verschrikkelijke cast. Desondanks toch een zeer vermakelijke film. Dat hele heist-gebeuren is mooi opgezet.

avatar van Fran
Ik vond er eerlijk gezegd niet zo veel aan. De dialogen vond ik niet grappig. Ik denk dat ik ze toch wat te geforceerd grappig vind overkomen. Daarnaast vind ik het ook nergens echt spannend worden. De karakters vond ik ook niet interessant genoeg om me echt in hun verhalen mee te leven. Gezien de vele positieve reacties hier moet ik hem nog maar eens bekijken. Maar dit keer heeft het me nog niet gepakt.

avatar van eavymetal
Puike misdaad/komedie van de bovenste plank.

LoTroPan
om te huilen

avatar van VincentL
LoTroPan schreef:
om te huilen

beargumenteer eens?

avatar van Dennis Evahi
Nog nooit zo'n intens belabberde film gezien als deze...wat een grote teleurstelling is dit. Gigantische sterrencast en dan nog om te huilen zo dom & slecht.

Zwaar overschatte film dit. Schande!!!

1.5 ster en dat is eigenlijk al te veel. ben nog gul.

Loki87
Zeer matige film. Flauwe personages, slecht gefilmd, niet grappig en niet spannend. Sterrencast op de automatische piloot.

Edit: Bij nader inzien geef ik liever een dikke 1.5.

avatar van Spetie
Erg fijne film van Soderbergh, die vooraf al opvalt door de enorme sterrencast.

De kar wordt getrokken door George Clooney en Brad Pitt, die er ook duidelijk zin in hebben. Het verhaaltje is in feite vrij simpel, een beroving van drie casino’s, maar de uitwerking en invulling door Soderbergh mag er zijn, waarbij ook de locatie Las Vegas natuurlijk behoorlijk tot de verbeelding spreekt.

Mede door het enthousiasme van de acteurs en de stijlvolle aankleding, ontstaat er een film die heerlijk wegkijkt en een ontzettend fijn sfeertje kent. De film kent verder erg sterke dialogen en Soderbergh weet met zijn strakke regie ook Las Vegas af en toe op fraaie wijze vast te leggen. Verder wordt er een hoop aandacht besteed aan de voorbereiding en uitwerking van de casino-overval en ook dat ziet er goed uit. De film is verder luchtig en bevat ook de nodige humor.

Erg fijne film dus. Jammer dat het vervolg alleen behoorlijk tegenviel. De derde film is dan overigens wel weer oke.