Ocean's Twelve (2004)

Misdaad / Komedie

geregisseerd door Steven Soderbergh
met George Clooney, Brad Pitt en Matt Damon

Terry Benedict is nog steeds woedend over het geld dat Danny Ocean en zijn crew hem afhandig gemaakt hebben. Hij dreigt met geweld als ze dit geld niet binnen twee weken met een fikse rente aan hem terugbetaald hebben. De crew van Ocean besluit naar Europa af te reizen voor enkele lucratieve klusjes. Hier komen ze in aanraking met de Europol-agente Isabel Lehiri en een andere meesterdief, bekend onder de naam "The Night Fox."

avatar van jippie2010
Druk, rommelig, sfeerloos en vooral heel lelijk.
Het voelt als een jaren '90 film.
Deed me weinig. *2,5

avatar van umbra
Zoals m'n voorgangers hier reeds verschillende malen hebben aangehaald, rommelige film en slecht (lees vies) gefilmd, ziet er eerder film uit '90 dan 2004...heb ze nu echt volledig in 'verkeerde' volgorde gekeken, eerst Thirteen, dan Eleven en nu dus de Twelve. Omdat ik Thirteen aardige film vond, is meteen ook de beste vd 3. Deze de minste.

Ik kon me er wel mee vermaken. Zeker een leuke film ,omdat ze in Amsterdam waren en daarnaast ook vanwege het "naaien" van Matt Damon

avatar van Atheistus
Einde niet gehaald, wat een waardeloze film zeg. De eerste was best leuk, maar dit was meer een flauwe klucht van John Lanting.

Aardige film waarin de bestolen casino-eigenaar de dieven een ultimatum geeft. Dit vervolg heeft dezelfde toon, uitstraling en tempo. Het duurt even voordat het verhaal goed op gang is en het wat korter gemogen. Verder is de heist zelf minder boeiend dan in het eerste deel. Vermakelijk is het zeker nog wel (vooral een leuke scene waarin Julia Roberts zichzelf speelt).

avatar van Ajax&Litmanen1
Kort geleden op Netflix Ocean's Eleven herzien, wat me best is bevallen. Dit geldt helaas niet voor de opvolger die echt vreselijk langdradig, oninteressant en weinig geestig is. Toch knap dat je na een fris vorig deel dan met zo'n opvolger komt. Zelfde regisseur, zelfde cast. Spijtig. De nieuwe locaties halen het ook niet bij Las Vegas. En wat ik jammer vond is dat het nu echt volslagen onrealistisch is. Niet dat Eleven dat nou was, maar daar had je nog het gevoel dat het kon. Maar als je hier bijvoorbeeld zo'n scène ziet met die blauwe lasers, sja. Rondom belachelijk. Het kostte me moeite om tot het einde toe de focus erbij te houden. Nu binnenkort Ocean's Thirteen maar eens opnieuw proberen, die is in mijn geheugen beter.

2* (was 2,5*)

avatar van filmfan0511
Een waardeloos vervolg, deze Ocean's Twelve. De eerste film was nu geen briljante cinema, maar wel erg vermakelijk en charmant. Dit tweede deel bevat niets van dat charme, duurt veel te lang en is ronduit saai. Las Vegas als locatie wordt duidelijk gemist ook. Dit werkte allemaal niet. Vanaf het middenpunt lijkt er ogenschijnlijk nog wat schwung in het geheel te komen, maar op een paar scènes na was dat ook maar valse hoop. Het gedeelte met Bruce Willis was, hoewel flauw, nog wel geinig. Het vervelendste is natuurlijk dat de twist op het einde het hele tweede uur van de film totaal nutteloos maakt. Een heel gedoe rond niks uiteindelijk.
Wat was wel positief? De cast natuurlijk. Pitt vond ik hier wat ongeïnteresseerder overkomen, maar vooral Clooney en Damon waren uitstekend en best grappig. Van de bijfiguren is Elliot Gould veruit de leukste. Met een sterrencast als deze moet je toch een betere film kunnen maken, zou je denken.

Magere 2*. Puur ter voltooiing gooi ik het derde deel er ook nog wel eens achteraan, hopelijk kan die het niveau terug wat omhoog krikken.

avatar van eRCee
Diep vanbinnen zit hier best een leuke film in. Je moet daar alleen als een archeoloog naar op zoek en je dus door lagen rommel heenwerken.

Had zoveel beter kunnen zijn! Waar ik ocean's eleven nog origineel vond qua sfeer en muziek viel dit helaas erg tegen! erg rommelig en van de hak op de tak verfilmd en verteld! Erg zonde dit..

Zeer vermakelijke film met een hoop memorabele scènes. Naar mijn idee vertegenwoordigt de zeer lage score hier op MoMe niet zozeer de kwaliteit van de film als wel de teleurstelling ten opzichte van Ocean's Eleven. Het plot van deze sequel is inderdaad veel minder sterk dan van haar voorganger maar er blijft genoeg leuks over. De snelle regiestijl van Soderbergh staat het schitteren van de cast niet in de weg. Matt Damon is geweldig als onzeker lulletje rozenwater die het zo graag zo goed wil doen. De wisselwerking tussen Pitt en Clooney blijft genieten met de bank en wijn-scène als een van de hoogtepunten en ook Julia Roberts is leuk als... Julia Roberts. Ik heb me erg goed vermaakt en ga snel Thirteen ook kijken .