Ocean's Eleven (2001)

Misdaad / Komedie

geregisseerd door Steven Soderbergh
met George Clooney, Matt Damon en Brad Pitt

De crimineel Danny Ocean komt na een gevangenisstraf van 4 jaar eindelijk vrij. Hij besluit zijn herwonnen vrijheid meteen goed te gebruiken door drie casino's in Las Vegas te beroven. Om deze bijna onmogelijke klus te klaren, verzamelt hij een grote crew professionals om zich heen. Al snel blijkt dat er voor Danny meer op het spel staat dan alleen maar geld: zijn ex-vrouw Tess is namelijk de nieuwe vriendin van Terry Benedict, de eigenaar van de casino's die hij wil beroven.

avatar van Fixi88
De beste van de 3 naar mijn mening. 12 was ronduit slecht en 13 ging wel weer.

avatar van SnakeDoc
Ik vond dit ook de topper van de 3!

Anderen deden me niets tot weinig!

avatar van jumpstylemovie
Opzich wel een leuke film maar er miste iets heel belangrijks. Misschien een ietwat bombastische soundtrack of iets meer actie. Acteerprestaties zijn wel erg goed en het is opzich wel leuk bedacht. Inderdaad doet Brad Pitt het wel grappig. Het einde is wel het hoogtepunt. Ik hou het nu op:

avatar van canciser
Mooi uitgewerkte misdaadfilm. Acteurs van het hoogste niveau en een verhaaltje dat ook niet verkeerd is. 3.5*

Matige film, snap werkelijk niet de hoge waardering. Geen boeiend verhaal, een nogal zelfingenomen clooney, nergens wordt het spannend of is het nou echt hilarisch, maar goed wel veel bekende namen.

avatar van FillumGek
Ik hou van misdaadfilms met een goed verhaal of uitgedacht plan, ik hou van de goede cast en ik hou van Vegas, waar ik deze zomer ook heen ga. Desondanks heb ik deze film al twintig keer aan me voorbij laten gaan en ik weet niet waarom. Hij is namelijk briljant!

De film is vanaf de eerste minuut tot en met de laatste erg stijlvol. Er worden sfeervolle plaatjes getoond van Vegas en natuurlijk de casino's. Op de achtergrond speelt een relaxt muziekje en de misdadigers zijn al even classy. Al gebeurde er niks op het scherm, toch was ik continu aan het genieten van de setting.

De cast is ijzersterk met bijna alleen maar grote namen. Iedereen speelt overtuigend en het is duidelijk te zien dat ze er lol in hebben. Vooral Brad Pitt deed het erg leuk. Grappig is dat we kijken naar een bende misdadigers, maar doordat ze niet levensgevaarlijk zijn en eigenlijk best cool, weten ze veel sympathie op te wekken en hoop je gewoon op een goede afloop. En dat gebeurd gelukkig ook, en dit keer is iedereen gelukkig fair; niet dat er weer een verrader in de groep zit want dat geintje ken ik nu wel.

De voorbereiding voor de kraak was ook goed gefilmd en briljant uitgedacht. De uitvoering is net zo goed. Mooi om te zien hoe alle puzzelstukjes kloppen en de scène waarin Pitt alles uit de doeken doet aan Garcia. Ik heb weinig tot geen minpunten kunnen ontdekken. Topper!

avatar van simonvinkie
" Helaas " was ik ziek deze dagen en was het tijd voor wat herzieningen zo ook deze film. En moet zeggen dat de film me iets minder was bevallen dan de eerste keer. Zeker een leuke misdaadfilm met goeie acteerprestaties maar ik vond het net de final toutch missen.

avatar van aburex
Prachtige misdaadfilm met een cast om U tegen te zeggen. Je ziet zo dat alle acteurs plezier hebben in hun werk. Wist u dat alle acteurs tegen een zeer lage prijs meespeelden in de film. Julia Roberts kreeg de formidabele som van 20$ (die Clooney zelfs uit zijn eigen zak betaalde).

avatar van moviemafketel
moviemafketel schreef:
Topcast deed deze film voor een vriendenprijsje werd toen gezegd.
Ze vonden het zelf ook een leuk script en wilden het wel doen voor iets minder.

yep, zouden ze vaker moeten doen, die miljonairs! Komen leuke films uit over het algemeen.

avatar van firekiddo
Onwijs vette film!
een supermix van humor en actie.
geweldige acteurs en zeker heerlijk om weg te kijken.

avatar van Betamax
Onwaarschijnlijk verhaal.
Maar wel een spannend onwaarschijnlijk verhaal.
Het sfeertje in de film was ook lekker om naar te kijken.
prima film.

avatar van Jesse93
Gewoon lekker om naar te kijken
Goede acteurs, lekker sfeertje, spannend verhaal.

avatar van Keutul
Leuke film met genoeg actie en humor.

avatar van Chaos Industry
Ik kwam eerst wat moeilijk op gang omdat er tig namen voorbij kwamen en ieder kreeg een rol. Later viel dit prima op zijn plek.
Heb erg genoten van deze film, die niet alleen de casinobeheerder, maar ook jou bedriegt waar je bij zit. Een cast om van te smullen met daardoor niet mindere acteerprestaties. Een film die je gezien moet hebben.

avatar van niethie
Hangt misschien iets teveel met losse eindjes aan elkaar en is soms net een beetje te opvallend, hip, gestyleerd, maar dat was in mijn ogen ook niet echt storend verder, vond hem immers erg goed. De speelduur vliegt werkelijk voorbij en hij werkt op een relaxte manier, met veel nodige humor, naar zijn climax toe. De prima samengestelde sterrencast is ook goed op dreef verder en maakt het helemaal af. Vooral Clooney blijf ik een coole gast vinden, begrijp wel wat al die vrouwen daar in zien. En ja, ben nu ook wel benieuwd geworden naar de vervolgen, al betwijfel ik of die dit niveau zullen halen...

3,5 sterren

avatar van AjaxRulezzz
Mooie film met een goed verhaal en goede acteerprestaties, maar dat de acteerprestaties goed zouden zijn was wel te verwachten.

avatar van Minotaures
Uitstekende cast, leuke personages, goede beelden van zowel het casino als de kluis en personeelsruimtes en natuurlijk een briljant en tot op de tand geplande overval. Er kwam redelijk wat voor waar je totaal niet aan gedacht hebt of verwacht.

Deze heeft toch zijn plek verdient bij de meest perfecte overval-misdaadfilms als Inside Man.

lekker tempo, lekker verhaal!

top

avatar van sofripa
Heerlijke boevenfilm. Mooi verhaal met een fijne twist. Goede acteurs die lol met elkaar hebben. Hier krijg je positieve energie van. 4 sterren

natuurlijk goede cast , beste uit de 3 die gemaakt zijn

avatar van Shaky
Leuke film, kijkt zich erg makkelijk weg.
(kan echter natuurlijk niet tippen aan het origineel)

avatar van van duijn
NEEEEEE niet weer op t.v. en volgende week dan natuurlijk weer oceans twelve.....

88Fabian
Ja dit is een coole film,vooral cinematografie is super.

Heb deze film net gezien. Goeie film, goed geplande overval. Vooral om het gedeelte waar men erachter komt dat Brad en zn maatjes de blauwe team vormden en dat de videobeelden eigenlijk gewoon eerder waren opgenomen moest ik ff grinniken.
Ook lekker tempo en goeie acteurs.
****

Ik heb de film eens eerder gezien, toen vind ik er echt niks aan.
Ik denk als ik toen op deze site had gezeten, had ik 2 sterren gegeven. Ik kon het niet volgen allemaal, ging te snel, snapte het niet.

Nu heb ik m weer eens gekeken... en man wat kan er veel veranderen in de loop der jaren!!

Wát een film zeg. Goede cast natuurlijk, maar ook het script is fantastisch. Heb af en toe gewoon bijna in mn eentje op de bank zitten klappen om sommige zinnen. Haha. Echt uiterst sterk.

Nu was het verhaal voor mij ook goed te volgen. Er zitten ook bewust een paar stukjes in de film die wat onduidelijkheid moeten scheppen, maar dat wordt direct daarna duidelijk gemaakt.

Deze film is mij zeker 4 sterren waard.

avatar van Siem Shady
topper

avatar van Boneka
Zelden zo'n goedkope derderangs film gezien. Grote aanfluiting. Had de film nog nooit gezien omdat ik het vermoeden had dat dit weer zo'n flutfilm is die je totaal niet boeit. De film is uiterst voorspelbaar heeft totaal geen leuke verrassingen en is slecht gespeeld. Nu ben ik sowieso geen fan van Brad Pit. Slecht acteur. Nog slechter vond ik de goedkope copy band trick om de bankier om de tuin te leiden. Dacht gelijk aan de film Speed. Gewoon gekopieerd. Kortom misschien leuk voor de meiden, maar dit soort films gaan bij mij de prullenbak in......

avatar van Boneka
Juist die tape was zo slecht in die film. Gewoon gejat van Speed.

@Boneka
Goedkoop, voorspelbaar, slechte acteurs, bankier, speed??
Waardeloze comment van de hoogste plank ga toch lekker Speed 2 kijken.

Goede acteurs, leuk verhaal, spannend, Topper!!

avatar van Conantoon
Voor mij een uitstekende film. Hou van het genre goed geplande overvallen met geniale ideen. Brad Pitt en George Clooney hebben een ontzettend goede klik in deze film, dat maakt de film meer dan compleet. Resterende acteurs hebben ieder een eigen rol en weten deze, ieder voor zich, goed neer te zetten.

Veel grappige plots deze film blijft vermaken.