Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole (2010)

Alternatieve titel: Legende van Ga'Hoole 3D

Verenigde Staten / Australië
Animatie / Fantasy

geregisseerd door Zack Snyder
met de stemmen van Jim Sturgess, Hugo Weaving en Abbie Cornish

Soren is een jonge uil, in de ban van zijn vaders grootse verhalen over de ‘Bewaarders van Ga'Hoole’, een mythische groep van gevleugelde helden die in een grote veldslag hebben gestreden om alle uilen te redden van de kwaadaardige 'Volmaakte Strijders'. Terwijl Soren ervan droomt zich ooit bij zijn helden te voegen, spot zijn oudere broer Kludd met dit idee. Kludd doet er alles aan om meer aandacht en liefde van hun vader te krijgen dan zijn jongere broer. Maar de jaloezie van Kludd heeft vreselijke gevolgen… beide jonge uilen vallen uit hun nest en landen recht in de klauwen van de Volmaakte Strijders. Het is nu aan Soren om een moedige ontsnappingspoging te ondernemen met de hulp van andere dappere jonge uilen. Samen vliegen ze over de zee en door de mist om de Grote Boom te vinden, de basis van de legendarische Bewaarders. Zij zijn Sorens enige hoop om de Volmaakte Strijders te verslaan en het uilenkoninkrijken te redden...

avatar van wimnoot
Na Dawn of the Dead, 300 en The Watchmen is Zack Snyder bezig met een tekenfilm. Guardians of Ga'Hoole naar de gelijknamige boeken. Ik had er nog nooit van gehoord maar het lijkt me een interessante film.

wiki

Sam Neill nu ook toegevoegd aan deze 3d boekverfilming

avatar van jipt
Gaat het nou over uilen?? Nou ik ben benieuwd

avatar van Leland Palmer
De titel op IMDb is nog 'Guardians of Ga'Hoole', maar een paar dagen geleden is bekend gemaakt dat de film een andere titel zal gaan dragen. Ik ga er vanuit dat IMDb deze vandaag of morgen ook aanpast. Interessant project voor Snyder, ben best wel benieuwd.

Eerste foto's

Ik vind het er erg mooi uitzien. Ben benieuwd hoe deze ietwat vreemde keuze van Zack snyder uit gaat pakken.

avatar van Metalfist
Snyder die de animatie toer opgaat? Ach, kan best wel eens leuk worden.

avatar van Leland Palmer
En de trailer. Kan best mooi worden, maar vind deze trailer nog niet echt bijzonder. Matige muziek vooral.

avatar van Norma
Die muziek onder de trailer vind ik idd vreselijk. Maar die uiltjes vind ik toch wel wat hebben hoor

avatar van Rosicky
Deze mag op de verlanglijst, ziet er prachtig uit.

avatar van pooper
zack snyder heeft in elke film tot deze dan nog veel gore en bloed gedaan, ben benieuwd of deze wel 6+ gerate gaat worde, (grapje)

zou wel mooi idee zijn, een 3d animatiefilm met veel bloed enz.

avatar van Chrisseh
Het begin van de trailer is haast een parodie op 300. Het gepraat over 'warriors', de slow-mo van de uilen, en zelfs de stem verbazingwekkend veel op de narrator van 300.

En na wat ge-IMDB blijkt dat dan ook waar te zijn; de voice-over van zowel de trailer als 300 komt van David Wenham.

Grappig. Iniedergeval, benieuwd hoe dit uitpakt. Snyder en een kinderfilm, aparte combinatie. De slow-mo is 'ie iniedergeval nog niet afgeleerd. Trailer ziet er wel mooi uit, maar die muziek...

avatar van planet_of_death
Verbluffende animatie in de trailer. Iets om in de gaten te houden.

avatar van wimnoot
De titel is weer verandert!

avatar van Lenzo
Snyder is een van me favo regisseurs, altijd lekker veel gore en goede special effects. Alleen dit is heel iets anders, alleen omdat ik weet dat Snyder hier achter zit zou ik hem willen zien anders vond ik het 3 maal niks. Vooral "from the animation studio behind Happy Feet" want dat vond ik een vreselijk slechte film .

avatar van JohnWilliams
Leuke stemmencast en leuke dieren.
Screenshot ziet er goed uit maar of het wat gaat worden...even afwachten.

avatar van MrEd
Mooie animatie maar een hoog Happy Feet gehalte en meer iets voor kids. Niet het type film waar een volwassen Snyder fan op zit te wachten. Waarschijnlijk een uitstapje van hem.

Happy Feet gehalte?

avatar van MrEd
planet_of_death schreef:
Happy Feet gehalte?

Heb je de trailer gezien? Niet een animatie ala Beowulf en zelfs 9 en Coraline lijken duisterder te zijn. OK misschien is het vergelijken met Happy Feet wel iets te ver gezocht (deed dit waarschijnlijk omdat er stond "from the animation studio behind Happy Feet") maar het lijkt me een 6+ avonturen verhaaltje, zij het met super strakke animatie.

avatar van planet_of_death
Hopelijk zonder liedjes. Vond ik vreselijk.

nokkie335
lijkt me wel wat!
leuke muziek!

30 seconds to mars - kings and queens! (L)

avatar van planet_of_death
Nou niet echt een leuk nummer.

Featurette

Ik heb erg veel zin om deze film te zien. Nog een maand of drie!

avatar van schram101
Wat een prachtige trailer. Die animaties zijn schitterend!

avatar van Rianneke_Dan
De trailer is inderdaad prachtig, het ziet er allemaal zo mooi uit. Lijkt me een van de betere animatiefilms dus ik heb er zin in!

avatar van planet_of_death
Hopelijk blijft de muziek uit de trailer ook in de trailer.

avatar van titia
3D trailer is waanzinnig! Deze film wil ik graag zien.

avatar van canciser
De trailer ziet er geweldig uit, deze wil ik zien!

planet_of_death schreef:
Hopelijk blijft de muziek uit de trailer ook in de trailer.

Ik hb niet zo'n probleem met 30 seconds to mars.

hopelijk wordt dit een visueel spektakel van het hoogste niveau. Ik zal alleszins te vinden zijn in de zalen bij deze film