Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole (2010)

Alternatieve titel: Legende van Ga'Hoole 3D

Verenigde Staten / Australië
Animatie / Fantasy

geregisseerd door Zack Snyder
met de stemmen van Jim Sturgess, Hugo Weaving en Abbie Cornish

Soren is een jonge uil, in de ban van zijn vaders grootse verhalen over de ‘Bewaarders van Ga'Hoole’, een mythische groep van gevleugelde helden die in een grote veldslag hebben gestreden om alle uilen te redden van de kwaadaardige 'Volmaakte Strijders'. Terwijl Soren ervan droomt zich ooit bij zijn helden te voegen, spot zijn oudere broer Kludd met dit idee. Kludd doet er alles aan om meer aandacht en liefde van hun vader te krijgen dan zijn jongere broer. Maar de jaloezie van Kludd heeft vreselijke gevolgen… beide jonge uilen vallen uit hun nest en landen recht in de klauwen van de Volmaakte Strijders. Het is nu aan Soren om een moedige ontsnappingspoging te ondernemen met de hulp van andere dappere jonge uilen. Samen vliegen ze over de zee en door de mist om de Grote Boom te vinden, de basis van de legendarische Bewaarders. Zij zijn Sorens enige hoop om de Volmaakte Strijders te verslaan en het uilenkoninkrijken te redden...

avatar van rep_robert
Eens met Sjoerd. Dit lijkt me niet bepaald een animatiefilm met komische elementen.

Denk vooral een episch verhaaltje voor de wat jongeren onder ons(jaartje of 12?), verpakt in een fantastisch jasje. Kijk alleen al die haartjes van al die uilen. De details en prachtige animatie spatten van het scherm af.
Mensen die een volwassen verhaal verwachten met een intelligent script kunnen deze film denk ik beter overslaan.

avatar van planet_of_death
We weten nog totaal niet waar de film naar toe gaat. We zullen zien.

Klik

Een prachtige clip van Legends of the Guardians! Het is maar 1:12 maar ik zat er gelijk in! En dat wordt alleen maar meer als je straks je 3D bril op hebt. Nog maar twee weken wachten!

klik

En de theme song!

een animatiefilm zonder komische elementen goeie details, het verhaal lijkt me een beetje standaart maar het gaat uiteindelijk hoe je het uitwerkt... en aan de trailer te zien is wordt het nog wel wat leuks , ben benieuwd

avatar van Sjoerdow
Damn, dat ziet er wel fantastisch uit.

Begin me er op te verheugen man

88Fabian
Die clip is subliem kan niet anders zeggen.

wimnoot schreef:
Klik

klik

En de theme song!

Wordt er alleen maar huiveriger voor door deze clip.Neigt wel erg sterk naar een overkill aan mooie beelden.

avatar van Koekjesdeeg
supermooie beelden! er is ook nog weinig met uilen gedaan (prachtige dieren ook, trouwens)...

maar ik vrees een beetje voor het verhaal. ik heb niets tegen kinderfilms maar het klonk een beetje als een soort lord of the rings, eragon achtig (niet dat die 2 te vergelijken zijn) plotje. slaakte toch een kleine zucht bij het horen van het idee van een 'strijd' tegen andere dieren, en dan die soort harnasjes, beetje jammer. maar we zullen zien

puckb96
Lijkt me een prachtige film.

avatar van wimnoot
Klik Nog twee clips van de film. Nog een dag of 10!

avatar van Sam_Bracke
Kan niet wachten op deze film!!!!
Mooiste animatie tot nu toe

Heb in de bios de trailer in 3D gezien: het zag er waanzinnig uit!!
Kan niet wachten om de film te zien!!

avatar van SaNDuTjE
De trailer in imax zag er inderdaad erg goed uit. Ben benieuwd of het nog meer te bieden heeft dan mooie plaatjes.

avatar van vrossi
vind er nog niet veel aan het verhaal moet wel heel bijzonder zijn om deze in de bios te willen zien. voor mooie beelden ga ik wel naar het museum.

avatar van Rianneke_Dan
Zaterdag eindelijk naar de bioscoop. Ik kan niet wachten, heb hele hoge verwachtingen van deze film

avatar van moviemafketel
Wat ziet de trailer in 2D er al schitterend uit zeg. Misschien alleen iets te kinderachtig allemaal?

avatar van rep_robert
Film is ook voor alle leeftijden, voor de kids is er ook een Nederlandse gesproken versie. Dus je kan er al wel rekening mee houden van tevoren.

avatar van Jules15
Vrijdag eindelijk zo ver! Heb zo weinig mogelijk clips e.d. gekeken behalve de trailer(die kwam als voorstukje bij andere films dus ik kon niet anders of ik moest vlug naar wc rennen ) Ben benieuwd de animatie ziet er schitterend uit! Alleen vrees ik een beetje voor het verhaal maar dat zal ik vrijdag weten.

avatar van Leviwosc
De trailer spreekt mij niet aan. Ik hoopte op een serieuze animatie. Maar die typische American dream zit duidelijk in de film dat zie je al in de trailer. Als je maar hard genoeg strijdt bereik je je doel. Telkens wordt dezelfde oude kool gestoomd.

Een oude wijn in een nieuwe zak, waarin we weer iets krijgen voorgeschoteld waarin een jongeling zichzelf gaat bewijzen in een strijd tegen het kwaad.

Ook de 'humor' zie ik niet zitten. Als het verhaal episch moet zijn moet je er geen kinderfilm van maken. Het is het één of het ander. Geantropomorfiseerde uilen met grappige of sarcastische gelaatsuitdrukkingen, welke harnassen dragen vallen bij mij niet onder het kopje episch.

Deze film laat ik aan mij voorbij gaan.

avatar van _Se7en_
De trailer in de bioscoop was inderdaad prachtig. Het verhaal spreekt me niet aan maar ik wil hem zeker gaan kijken!

avatar van Naomi Watts
Ik weet niet wat ik hier van moet verwachten maar het is in handen van Snyder, dus het zal weer helemaal geweldig worden.

avatar van wimnoot
Ik heb net kaartjes besteld voor vanavond 20:50 ! Review om een uur of twaalf!

avatar van _Se7en_
Zit met spanning te wachten, veel plezier!

Wat lief!

Naomi Watts schreef:

Komt helemaal goed zaterdag, ik heb er vertrouwen in

avatar van Naomi Watts
. Volgende week maar naar Enter the Void als tegenprestatie .

avatar van Rianneke_Dan
Dan mag ik het weekend nog wel een film uitkiezen, aangezien die ruim 2.5 uur duurt Maar ik weet (bijna) zeker dat je deze ook leuk gaat vinden, de 3D trailer zag er in ieder geval waanzinnig uit, dus dat moet haast wel goed komen

Nomak
Pratende uilen, dat kan toch helemaal niet.

avatar van _Se7en_
En jij hebt The Thing in je top 10 staan?

avatar van wimnoot
Kan wel hoor! Deze filmstudio kreeg zelfs pinguins aan't zingen.