Legend of the Guardians: The Owls of Ga'Hoole (2010)

Alternatieve titel: Legende van Ga'Hoole 3D

Verenigde Staten / Australië
Animatie / Fantasy

geregisseerd door Zack Snyder
met de stemmen van Jim Sturgess, Hugo Weaving en Abbie Cornish

Soren is een jonge uil, in de ban van zijn vaders grootse verhalen over de ‘Bewaarders van Ga'Hoole’, een mythische groep van gevleugelde helden die in een grote veldslag hebben gestreden om alle uilen te redden van de kwaadaardige 'Volmaakte Strijders'. Terwijl Soren ervan droomt zich ooit bij zijn helden te voegen, spot zijn oudere broer Kludd met dit idee. Kludd doet er alles aan om meer aandacht en liefde van hun vader te krijgen dan zijn jongere broer. Maar de jaloezie van Kludd heeft vreselijke gevolgen… beide jonge uilen vallen uit hun nest en landen recht in de klauwen van de Volmaakte Strijders. Het is nu aan Soren om een moedige ontsnappingspoging te ondernemen met de hulp van andere dappere jonge uilen. Samen vliegen ze over de zee en door de mist om de Grote Boom te vinden, de basis van de legendarische Bewaarders. Zij zijn Sorens enige hoop om de Volmaakte Strijders te verslaan en het uilenkoninkrijken te redden...

avatar van planet_of_death
wimnoot schreef:

Ik hb niet zo'n probleem met 30 seconds to mars.

Ik wel. Zoveelste commerciele flutband.

avatar van jeroentjuhhhhh
Kippenvel van de trailer, al krijg ik dat al spontaan bij het zien van een aankomend pareltje van Snyder. Grappig dat je die visuele identitiet zelfs in animatievorm terug ziet komen, die typische slow-mo's van 'm e.d Ziet er allemaal fantastisch uit, wat kan deze man niet?

avatar van Starmaster501
Leek af en toe wel op Avatar met Uilen.
Maar,, waarom nou weer uilen? Het zag er best seriejeus uit en dat word voor mij lachwekkend omdat het over uilen gaat...
Maarja ik zie wel wat het word.

avatar van Fox McCloud
Lijkt me wel een originele film. Het verhaal klinkt veelbelovend. Ben benieuwd!

Trailer was erg mooi. Prachtige shots van de uilen. Ik heb niet zo veel weg met het verhaal, maar De Ravin's accent is genoeg om me waar dan ook naar te laten luisteren.

Ziet er zwaar kitsch uit. En aardig onkomisch. Enige lichtpuntje lijkt de techische kant en de afwijkende stijl voor een Amerikaanse animatiefilm. Gaat een beetje de verkeerde kant uit met Snyder.

avatar van wimnoot
Dat heb al snel gezien dan. Heb je voor zijn volgende film Sucker Punch ook al een oordeel klaar?

Nee, daar is nog geen trailer van, of wel dan?

avatar van wimnoot
Nee nog niet, Maar als het met Snyder toch de verkeerde kant uit gaat kun je daar ook al vast wat over zeggen.

Ik vind het persoonlijk een beetje voorbarig.

Na 2 minuten aan kitscherige graphics, slechte voice acting en mislukte grappen moet er anders heel wat gebeuren om hier nog iets goeds van te maken.

En na Watchmen heeft de mens toch echt al wat goed te maken. Dus hopen dat hij met Sucker Punch weer iets leukers weet te brengen.

Onderhond schreef:

Heb je de goede trailer wel gezien? Ik heb een trailer gezien die wel wat van Happy Feet weg had, en waarschijnlijk net zo grappig, serieus en spannend is.

onderhond schreef:
En na Watchmen heeft de mens toch echt al wat goed te maken.

Voor jou misschien, voor mij niet. Ik vind The Watchmen helemaal super!

onderhond schreef:
Dus hopen dat hij met Sucker Punch weer iets leukers weet te brengen.

Nog leuker?

avatar van dutchtuga

Erg slecht teken.

wimnoot schreef:
Voor jou misschien, voor mij niet. Ik vind The Watchmen helemaal super!

En daarom mag jij zeggen dat je uitkijkt naar deze film, en ik dat Snyder zich dringend maar eens moet herpakken.

avatar van wimnoot
Het gaat mij vooral om de stelligheid waarmee je Snyder, zijn film en zijn toekomst als regisseur afdankt. De manier waarop je dat doet laat geen ruimte over voor discussie. Deze film is slecht en Snyder is de weg kwijt en daarmee basta.

Je kan het toch ook een beetje aardiger brengen?

wimnoot schreef:
Deze film is slecht en Snyder is de weg kwijt en daarmee basta.

Zo zie ik het ook, alleen "is" deze film niet slecht, hij "lijkt" me slecht.

Dat is beter, bedankt.

88Fabian
Dit lijkt me een pracht animatiefilm eerlijk gezegd

88Fabian
Onderhond schreef:
Ziet er zwaar kitsch uit.

Vindt je?,dat vind ik zelf wel meevallen eerlijk gezegd,het is prachtig gemaakt eigenlijk,hele mooie details enzo

avatar van benthe
Ziet er mooi uit, mooi verhaal en zover ik in de trailer kan zien mooie animaties.

avatar van Knisper
Wie zit er in godsnaam te wachten op een Lord of the Rings/Avatar met uilen?!?!

Ikke

avatar van Knisper
En verder nog iemand?

Aan de andere kant had ik me ook af kunnen vragen wie op tapdansende pinguïns zat te wachten, maar deze trailer getuigde wel van heel heel weinig originaliteit. Als je toch een budget heb, doe er dan iets mee, in plaats van een of andere script uit de prullenbak te vissen.

avatar van schram101
Hiero nog één..

Ben het niet helemaal met je eens. Vond de trailer er namelijk schitterend uit zien.

avatar van sonyjh
vond 300 en vooral watchmen geweldig, maar de trailer van deze film was echt te slecht voor woorden.
En het onderwerp spreekt me ook totaal niet aan...

avatar van schram101
Hier nog een aantal tvclips.

Zier er werkelijk prachtig uit!

Drie oogstrelende tv-spots van Legend of the Guardians - FilmTotaal filmnieuws

avatar van benthe
Wauw, ziet geweldig uit!

avatar van Rianneke_Dan
Heb de 3D trailer gezien in de bioscoop, en het zag er werkelijk waanzinnig mooi uit. Zoveel details in de uilen en omgeving, echt prachtig! Ik kijk hier heel erg naar uit

puckb96
Dit noem ik nou een leuke film.

avatar van Sjoerdow
Dit word dé animatiefilm van het jaar denk ik.

Trailer vind ik ontzettend mooi gedaan, al heb ik meestal moeite met emotie in animatiefilms. Het blijft een kunst opzich om dat over te dragen aan je publiek.

Overigens is het een misvatting als mensen denken dat dit een komische film moet worden, om even op Onderhond zijn kritiek terug te komen.

Hier heb ik grootse verwachtingen van!