The A-Team (2010)

Alternatieve titel: The A Team

3,08 (2075)
2075 stemmen

Avontuur / Actie
117 minuten / 133 minuten (extended cut)

geregisseerd door Joe Carnahan
met Bradley Cooper, Liam Neeson en Sharlto Copley

Een groep Irak-veteranen is op de vlucht voor het Amerikaanse leger. Deze groep, die bekend staat als 'The A-Team', probeert zo snel mogelijk hun naam te zuiveren, omdat ze ten onrechte te boek staan als gevaarlijke criminelen. Ze worden beschuldigd van een ernstige misdaad die ze niet begaan hebben.

TEASER

avatar van Imperial Figure
In de bios ging het wel (misschien was ik toen ook in een happy bui) maar na 2de keer zien en dit keer op dvd, veel minder en uiteindelijk een erg slappe cash-in verfilming.

avatar van blurp194
Elke willekeurige aflevering uit de originele serie steekt mijlenver boven dit misbaksel uit. Zelden heb ik zo'n stelletje strijkplanken zien acteren. Te triest voor woorden, en een smet op de verder toch niet onaardige lijstjes van Liam Neeson, Jessica Biel, en Patrick Wilson.

Het verhaal slaat werkelijk nergens op, en heeft niets gemeen met wat de serie tot een succes gemaakt heeft - en de laatste jaren in de herhaling een cultstatus bezorgt.

Hannibal zonder grijns is als BA zonder kettingen is als Face zonder smoeltje is als Murdock die op de verkeerde manier gek is. En dan het ergste: er spreekt nog geen seconde plezier uit deze film. Het lijkt er werkelijk op alsof niemand de moeite heeft genomen om ook maar een enkele aflevering uit de serie te kijken - of hebben ze er zo weinig van begrepen?

Links laten liggen, is mijn advies.

avatar van boozebelly
blurp194 schreef:
...Links laten liggen, is mijn advies.

Het spijt mij dat ik niet naar je advies heb geluisterd, want ik heb inderdaad tijd verspilt met het kijken naar deze film
Man, man wat was dit een kinderachtig geheel zeg. Totaal geen spanning, überflauwe grappen, de verhaallijn is volledig RUK, sommige acteurs presteren voor geen meter en de film duurt véél te lang waardoor de verveling je al snel bij de strot grijpt.

Ik zie het nut ook totaal niet van deze remake van de originele serie.
Ten eerste doet deze film de originele serie geen enkele eer aan. Ten tweede, waarom zou je anno 2010 een serie uit de jaren 80 willen verfilmen?!
Want laten we eerlijk zijn...'The A-Team' was toen populair, maar als die serie vandaag de dag voor het eerst op de buis zou komen dan keek er praktisch geen mens naar. Hiermee wil ik zeggen dat de serie vooral fans heeft die heden ten dage rond de 25 á 50 jaar oud zijn en die de 'A-Team' hype in de 80's bewust mee hebben gemaakt.
ALS je die fans dan persé tegemoet wil komen met een verfilming van de serie, moet je niet met deze wanproductie op de proppen komen. Dan moet je de originele karakters wel wat meer eer aan doen en vooral de 80's (pulp)sfeer over weten te brengen. Want die 80's sfeer heb ik nou juist nergens kunnen proeven.
Het klassieke busje komt ook maar eventjes voor

Deze verfilming is uiteindelijk niets meer geworden dan een flauwe, kinderachtige actiefilm dat vrijwel niets met de originele serie te maken heeft. Alleen de namen zijn hetzelfde en het busje is héél eventjes in beeld, maar verder he-le-maal niets.

Overigens was ik ook nooit een echte fan van de serie, maar zelfs ik kan zien dat de serie totaal geen eer wordt aangedaan. Had dan de personages maar totaal andere namen gegeven en de film een B-naam als 'Demolition Commandos' gegeven ofzo en laat 'The A-Team' hier buiten.

Heb me kapot verveeld! 1,0*

Erg matige actieprent. Erg over the top allemaal met daarbovenop nog eens een banaal verhaal van een vrijwel bedenkelijke regisseur. Nee, je kan nog de grootste fan zijn van The A-Team, maar goed kan je dit bezwaarlijk noemen. De acteur die B.A. speelde was een erg slechte imitatie van het origineel en weet nergens te overtuigen. Het belachelijk slappe script zal daar ook wel mee te maken hebben, ook al zou dat deze film nog niet gered hebben. Skippen, tenzij je van breinloze popcorn pulp houdt.

avatar van Chief
Heerlijke actiefilm! Van A tot Z vlot filmpje vol met actie en humor.
Verademing om weer eens een fatsoenlijke actiefilm te zien. `Long Time No See` eigenlijk.

rayman
Wat een waardeloze film.
Heeft niets met de orginele A-Team te maken.
Niet eens zo heel slecht geacteerd, maar het verhaal slaat gewoon nergens op, en de acties ook niet, zoals b.v. die tank die aan een parachute omlaag komt.
Ik had liever gezien dat ze net als bij de oude A team burgers in nood helpen i.p.v. dat stom gedoe in afghanistan.

avatar van Filmkriebel
De humor en actie waren overdadig aanwezig, maar wat is het overdreven allemaal. Zo erg zelfs dat het bijna debiel is. Ik denk dat de makers niet goed hebben begrepen wat een goede The A-Team aflevering inhoudt. Een goede remake zou eigenlijk alle hi-tech (CGI, Lamborghini) die hier aan bod komt overboord moeten gooien en het met ouderwetsere effecten moeten doen. Rangschikt zich probleemloos in de lijst van remakes die nooit het leven hadden mogen zien uit respect voor de originele reeks. Een milde 2,5* omdat ik het op sommige momenten best amusant vond.

Mmm in tegenstelling met de serie gaan er nu wel mensen dood
En wel grappig dat wat echte karrakters is de film te zien zijn

Filmkriebel schreef:
momenten best amusant vond.

Hoezo dat nou weer? Humor en actie waren in de oude A team ook overdadig aanwezig. Face was daar ook de pretty boy en je had er ook altijd een fijne dame in zitten. Dat is nu niet anders?

Dat concept waar je het over hebt had nooit gewerkt, van alle B-films die nu uitkomen die het oude 'A-team' principe gebruiken komen niet veel verder dan een 2 op IMDB. Overal schieten, geen dooien, plannetjes die nergens op slaan. Ja, vroeger werkte dat wel, maar dat is omdat mensen het kunnen relativeren en in die tijd kunnen zien. Maar nu niet meer.

Deze prent is zeker wel een boven gemiddelde actie prent, zeker boven de gemiddelde actie film zoals die laatste van Stallone.

avatar van Filmkriebel
Filmi Corleone™ schreef:

Humor en actie waren ook geen punt van kritiek. Het overdrijven viel tegen, zoals met die "vliegende tank" .

Filmi Corleone™ schreef:

Hunor bevatte deze film helemaal niet, tenzij je die belachelijke en zwaar overdreven dingen bedoelt. Er is echt maar 1 scène die Hunor bevat en dat is die met Murdoch en de ambulance.
Verder mag deze film absoluut niet eens in de schaduw staan van welke Stallone film dan ook, zeker zijn laatste 2 niet!

avatar van T.S.S.A.
Als je je bij deze film gaat verbazen over het gehalte 'over de top'... Dan had je vroeger wat meer naar de serie moeten kijken.

Ik heb me bijzonder goed vermaakt met deze film. De humor was goed, actie lekker overdreven en de karakters perfect gecast. Ik snap de negativiteit niet. Als dit een serieuze film was geweest, met extreme plotwendingen, ingetogen actie en humor van hoog niveau... Dan was het The A-Team niet geweest...

Dus als je zin hebt in iets serieus, blijf vooral weg van deze film. Ben je in voor een blockbuster die aan alle kanten overdrijft, dan is dit zeker een aanrader!

Ik vond het een geweldige film 4,5*

avatar van MecG
Ik had er veel van verwacht, maar moet zeggen dat ik zwaar teleurgesteld ben!

Ik houd van over-the-top movies en actiescenes die nergens overgaan, maar om één of andere reden vond ik het in deze film helemaal niets. De film heeft ook niets met de originele serie te maken.

Ik begon met een goed gevoel aan de film en elke minuut werd het goede gevoel minder en ong. 30 minuten voor het eind was ik met hele andere dingen bezig dan de film. Toen heb ik de film maar afgezet, dit zegt alles.

Geen 0,5*, maar 1* omdat de "Van" (GMC G-Series (G-15)) van BA erin zit!

T.S.S.A. schreef:
Dat heb ik gedaan, zowel toen de serie 'nieuw' was als de re-run half jaren '90. Ik had gehoopt dat de makers van dit wanproduct beter naar de serie hadden gekeken!
Zoals, onder (vele) andere, MecG ook zegt; Deze film heeft niets met de serie te maken!

Maar zelfs als deze film geen "The A-team" had geheten, had het echt niet meer dan 0.5* van mij gekregen hoor, dit gaat echt helemaal nergens over.

avatar van dutchtuga
Vooral erg vermakelijke actie nonsens. Zo zie ik dit soort film graag. Jammer dat de film ergens na de helft begint te sleuren en het einde tegenvalt, maar tot dan een meer dan uitstekende reboot. Erg coole cameo overigens van de echte Face .

In precipice een leuke film... Maar om dit nu de naam The A-Team te geven, nee... Gaat totaal nergens over in vergelijking met de serie. Meer uitmelkerij dit, jammer.

avatar van RSmovie91
Om deze film leuk te vinden, moet je je hele kennis van de originele serie overboord gooien. Er zijn zoveel dingen die niet kloppen, dat als je er op gaat letten je helemaal gek wordt.

Mocht je het origineel vergeten, is dit nog best een aardig actiefilmpje.
Er zit genoeg geweld in, wat het allemaal wel kijkbaar houdt. Ook zorgt Murdock (net zoals in het origineel) voor genoeg grappige momenten.

Het verhaal is zoals je het verwacht, niet al te denderend. Maar het is genoeg.

Leuke film, zolang je maar niet aan 'vroeger' denkt.

RONIN4X4
Jammer! is gewoon een slechte film! Slecht lopend verhaal, slecht geacteerd, voorspelbaar, slecht gefilmd, volledig over de top en alles wat ik nog vergeten ben.....

Ik heb de film zelfs gekocht omdat ik een groot fan ben van dit genre....... Met de orginele A-team heeft dit niets tot weinig te maken..... opsomming van alle overeenkomsten: De tune, maar dan slecht eventjes de beroemde bus, 7,5 seconden de echte face in beeld! ( voor wie het niet heeft gezien, scene met de zonnebanken) De karakter omschrijving....... Dit hebben ze gepropt in een wel heel erg dun verhaal.......

Dit is de tweede film die ik geef met het laagste cijfer van de vele films die ik heb gezien geef...... De film komt bij mij te staan naast "return of the killing Tomatoes" die toch nog 2 sterren kreeg van mij

avatar van Thorak
Je hebt dan de originele Murdoch gemist, de psychiater aan het eind als ze de nieuwe Murdoch opnemen.
Ik kan me trouwens juist de tune niet herinneren, dacht dat die alleen in de trailer zat (voor zover je die 2 toontjes de tune kunt noemen).

avatar van Vinokourov
De serie vond ik nou niet bepaald hoogstaand, nogal lomp en stompzinnig, maar goed stoer was het originele A-Team natuurlijk wel. Jammer daarom ook dat in deze film de originele cast niet aan het werk te zien is. Maar naast die teleurstelling is de film zelf ook niet veel soeps.

Gewoon een ordinaire actiefilm met wat momenten die het onwaarschijnlijke overschrijden en dan ook nog van die schijtlolligheid erbij. Das inherent aan het originele A-team, maar niet aan een stel wannabes. Kortom, dit scoort onvoldoende.

avatar van planet_of_death
De orginele cast laten zien is nogal moeilijk als de acteur die Hannibal speelde dood is. Misschien hadden ze Mr. T op kunnen trommelen, aangezien de beste man zich stierlijk moet vervelen in die Tellsell reclames.

avatar van Vinokourov
Ach dat van Hannibal wist ik niet eens. Kun je nagaan hoe goed ik The A-Team gevolgd heb. Mr. T echter vond en vind ik nog steeds een baas. Had echt niet misstaan in een film zoals deze.

movies2323
The A-Team (2010) wam gewoon totaal niet in de buurt van de originele A-Team series.
Deze film wouden ze al in de jaren 90 maken, en na 20 jaar komen ze met dit soort onzin..
Dit was zeer zwak

avatar van riesma
Allerbelabberdste film,
-kudos voor dit gedrocht.
T was ook wel te verwachten,
Een remake die niet eens in de schaduw van de serie mag staan.
Als actiefilm stelt het al helemaal niets voor.
Met een vertrapt sentiment geef ik dan ook een zware onvoldoende.

avatar van aburex
Ondanks al deze slechte kritieken van hierboven vond ik deze film meer dan het bekijken waard. Hij steekt vol aktie en grappen en dat was ook de bedoeling van de oorspronkelijke serie, waarvan ik ook genoten heb in de jaren 80. Mensen die het er niet mee eens zijn moeten dan maar filmen filmen zien die ergens een prijs gewonnen hebben op één of ander duister festival: de zogenaamde cinfielen (sic)

Ik lees veel negatieve reacties, maar dat vind ik toch niet helemaal terecht. Hoewel deze film ook niet het niveau haalt van bijvoorbeeld de Die Hard serie. Maar zo slecht vind ik het allemaal niet. Het verhaal is wel leuk, de voorspelbaarheid vind ik ook wel meevallen. Verder is het gewoon een gezellige film die voor alle leeftijden leuk is om te zien, omdat de film heerlijk overdreven is zoals de A team ook hoort te zijn.

Ik vind het alleen jammer dat B.A zo soft is. Maar je moet hem zeker niet vervangen door Mr T, want dan moet je vind ik de hele cast vervangen. Hoewel niemand natuurlijk kan tippen aan de echte B.A Baraccus.
Verder mochten ze van mij de andere personages ook wel iets meer op de originele personages laten lijken. En ik heb zoals heel veel mensen het busje iets teveel gemist.

Desondanks krijgt de film van mij een 3.5

avatar van Thorak
Tja Mr. T is heel erg tegen geweld dus die zal je niet snel in een film als dit zien, sterker nog hij heeft deze film flink veroordeeld. Dwight Schultz (Murdoch) en Dirk Benedict (Face) hebben een klein cameotje na de aftiteling.
En George Peppard,... tja die zal niet zo lekker meer ruiken en er goed meer uitzien na 16 jaar onder de grond te liggen... Hij is in 1994 overleden aan de gevolgen van een longontsteking.

Matige actiefilm gebasseerd op de gelijknamige populaire tv-serie uit de jaren '80. Het verhaaltje stelt niet al te veel voor en is nogal voorspelbaar. Ook is de film als geheel nogal chaotisch, wat in het tweede gedeelte gelukkig een beetje wordt recht getrokken. Een aantal spectaculaire actiescenes die soms wel te snel gemonteerd zijn, waardoor je het overzicht verliest. De acteurs zijn goed gekozen en stellen niet teleur. Verder blijft de film behoorlijk trouw aan de serie en kijkt het op zich wel lekker weg. Daardoor nog net 3.0 sterren.

avatar van nightbreed
Slecht acteerwerk en een niet al te interessant script. Gelukkig maakt de domme aktie nog wel wat goed.

avatar van oemoemenoe
1e uur was super en zeker 5 ster waard.
daarna zakt het in naar een gewoon 13 in een dozijn actie.
veel gelachen over de landing van de vliegende tank in het Duitse meer.
whahaha...