Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

The A-Team (2010)

Alternatieve titel: The A Team

3,08 (2075)
2075 stemmen

Avontuur / Actie
117 minuten / 133 minuten (extended cut)

geregisseerd door Joe Carnahan
met Bradley Cooper, Liam Neeson en Sharlto Copley

Een groep Irak-veteranen is op de vlucht voor het Amerikaanse leger. Deze groep, die bekend staat als 'The A-Team', probeert zo snel mogelijk hun naam te zuiveren, omdat ze ten onrechte te boek staan als gevaarlijke criminelen. Ze worden beschuldigd van een ernstige misdaad die ze niet begaan hebben.

TEASER

avatar van JacoBaco
Vergeet de serie, vergeet logica. In de serie komt niemand om het leven en de logica is ver te zoeken. Ok, dus de film heeft wel degelijk iets gemeen met de serie. Maar als iemand misschien vroeger 2 of 3 afleveringen van The A-Team heeft gezien en hij of zij weet niet dat er een film van is (los van de namen zoals Face en Murdock), dan zal je niet tot de conclussie komen van: Hey, dit lijkt The-Team wel. Nee, echt absoluut niet. Het is gewoon een actiefilm boordevol humor met vooral onwaarschijnlijke gebeurtenissen. Kortom vermaak. En ik moet inderdaad zeggen dat het geheel erg enthousiast wordt gebracht, maar een eerbetoon aan The A-Team, echt no way. Leuk geprobeerd, maar meer ook niet. Het is een film die je gerust kan kijken, maar vergeet The A-Team. Het is een amusante film die in een modern A-Team jasje is gestoken en dat is tegenwoordig ook wel nodig, maar om eerlijk te zijn vind ik het geen (succesvolle) verbetering. Desalniettemin, ga de film gewoon kijken en niet zeiken.

avatar van wimnoot
I love it when a plan comes together

Dat was de kreet die je regelmatig voorbij hoorde komen in de vernieuwde versie van The A-team. Ik moet zeggen dat het plan aardig gelukt is. Het is een vermakelijke film geworden. Ik ben blij dat ze de film niet zo braaf als de serie gemaakt hebben, dat kan in deze tijd echt niet meer.

Het vergelijken van de oude met de nieuwe acteurs is iets waar je toch niet omheen kan. Wat dat betreft hebben de makers wel wat steekjes laten vallen. Ik had bij niemand het gevoel van herkenning. Vooral aan Sharlto Copley stoorde ik me een beetje. Zijn Zuid-Afrikaanse accent was goed te horen door het accent van Murdock. Ook vond ik het casten van Bradley Cooper als Face niet geslaagd, ze hadden hem voor de rol van Murdock moeten nemen. Verder heb ik wel erg genoten van Jessica Biel, echt een kanjer die meid.

Ik vond de film er erg strak uitzien, en het verhaal wordt nergens saai. Er wordt langzaam naar de grote climax in de haven gewerkt waar alle registers los gaan, en het vuurwerk begint.The A-team is een leuk filmpje voor tussendoor maar zal verder geen diepe indruk achter laten. 3

Gisteravond met een paar vrienden en mijn vriendin naar de bios geweest. Ik had de trailer gezien en ik had zo een beetje mijn bedenkingen. De acteurs zijn natuurlijk onvervangbaar. Film begon met het introduceren van de karakters in Mexico. Hannibal ging op zoek naar de schurk. Face was aan het scharrelen met het liefje van de schurk en werd gevangen genomen. BA ging in een lamborghini op zoek naar zijn 'liefje' (de bus) en Murdock zat in het gesticht.

In het begin had ik een beetje moeite met Hannibal. Hij mist de natuurlijke uitstraling die de echte Hannibal wel had. Na 5 minuten vergeet je dit, omdat het gewoon een lekkere actiefilm is. Het verhaal wordt vlot verteld en er zitten leuke verwijzingen in naar de serie. De actiescenes zijn lekker over de top, met veel wapengekletter en mooie vrouwen. Ook de ontsnappingspogingen zijn erg des a-teams. Ik had een flauw einde verwacht, maar dit viel me nog best mee. Mijn vriendin vond de film ook leuk en die had de A-team nog nooit echt gezien. Ik miste eigenlijk wel de ijzervreter Decker in deze film, Jessica Biel is eigenlijk te lief voor de rol die ze speelde.

Pluspunten: Lengte van de film is goed (2 uur). A-team is weer terug naar 2010. Lekkere knaller

Minpunten: Het is geen echte A-team. Computeranimaties hadden beter gemoeten. Face heeft niet in een corvette gereden! De a-team waren in deze film nog geen huurlingen, maar werkte nog in het leger.

Ga de film lekker in de bios kijken en niet downloaden en ouwehoeren over de cast. Vroeger was alles beter, maar de serie was ook zo low budget als het maar zijn kon. De film heeft de serie weer nieuw leven ingeblazen en dat kan alleen maar positief zijn voor iedere fan.

avatar van Martijnnn
Geweldige over the top actie waar je wel tegen moet kunnen, niet iedereen zal vol vreugde in zijn stoel zitten als het A-Team in een tank uit een vliegtuig dondert. De film is dan ook niet echt geschikt voor de mensen die altijd de neiging hebben het overduidelijke te melden zoals ‘dat kan toch helemaal niet’. Niet dat ik daar ooit 1 moment aangetwijfeld hebt, want je ziet toch dat het kan!

Het is alleen jammer dat iemand het schijnbaar nodig dat ook The A-Team het ‘hippe’ maar oh zo onduidelijke camera werk meekreeg. Het was leuk in de Bourne films maar in deze film is het gewoon veel minder goed gedaan en werkt het gewoon niet.

Ook jammer is dat de film weer zo nodig alles overduidelijk moet uitleggen, ze doen echt alsof elke kijken niet gewoon dom maar compleet achterlijk is. Iets wat 4 minuten geleden voorbij hoeft echt niet herhaalt te worden. En ja de kijker snapt de container link wel!

De lol van de film komt vooral dat het zichtbaar duidelijk is dat de acteurs lol hebben in hun rol, dat stralen ze uit waardoor ze echt perfect in hun rol zitten. Velen waren bang dat Murdock tegen zou vallen, ik vond hem geniaal, met vele geslaagde grappen, gelukkig kwam de humor niet alleen van Murdock en zijn Face en Hannibal ook zeer geslaagde reïncarnaties. Zelfs de nieuwe B.A.(vroeger dacht ik nog dat het voor Boeren Aap stond) is cool.

Kortom, verplichte kost voor elke actie liefhebber en er valt nog wat te lachen ook!

En ja het A-Team deuntje komt voor in de film, volgens mij laten ze zelfs nog even oude beelden zien, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Slecht en leuk tegelijk. Uiteraard is het een verhaal van likmevestje, maar de film kent een stel bijzonder aardige momenten. Verwacht geen ode aan de serie, meer een stel leuke knipogen...

avatar van Ajax&Litmanen1
If you have a problem, if no one else can help,
and if you can find them, maybe you can hire... The A-Team.

Gister maar eens de verfilming van deze legendarische serie bekeken die ik vroeger zoveel keek.

Een worstelaar als BA, hoofdrolspelers van de oude serie die het eindresultaat maar niks vinden, het feit dat verfilmingen van oude series meestal erg matig zijn.....het beloofde weinig goeds.

Gelukkig moet ik zeggen dat het eindresultaat op zich best meeviel, mits je rekening houdt dat dit geen meesterwerkje zal zijn.
Het is fijn dat er best veel dingen uit de oude serie in de film verwerkt zijn. De vliegangst van BA, het oude zwarte busje, bepaalde oneliners, exploderende auto's die over de kop vliegen en ga maar door.
Dus voor de fan valt er best het nodige nog te ontdekken.
Wel vind ik het jammer dat men in verfilmingen van dit soort series vaak de muziek van vroeger wat weglaat. Ik had heel graag bij actiemomenten gewoon graag de oude A-Team tune willen horen. Desnoods in een wat modernere remix jasje. Slechts heel sporadisch hoorde je een paar deuntjes van vroeger. Ik hoorde zelfs van die vreselijke rap muziek helemaal in het begin van de film

Helaas hebben de makers niet de oude sfeer in de film weten te krijgen. Het voelt allemaal niet als de oude serie. De oude serie draaide vooral om The A-Team die ingehuurd wordt om schurken te verslaan die mensen lastig vielen. Het plot van nu is me een beetje te grootschalig. Zaken als een tank die uit een vliegtuig schiet gaan me een beetje te ver. Niet dat de oude serie realistisch was, maar ze draven nu wel erg door.

Daarnaast weten de gecaste leden van dit nieuwe A-Team ook niet erg natuurgetrouw over te komen. Liam Neeson is een uitstekend acteur, maar wel een zwakke Hannibal. Veel te serieus allemaal. De Hannibal van George Peppard van de oude serie deed alles met een knipoog, met humor. Daarnaast vind ik BA echt een enorme miscasting. Die worstelaar die hem speelt kan echt niet acteren zeg. Omdat hij 100x fool zegt en kwaad kijkt, maar hem dat geen goede BA Baracus. Ik had graag Samuel L. Jackson voor deze rol gezien.
De vertolkingen van Murdock en Face waren wel oke. Maar die 2 waren ook meestal niet de belangrijkste 2 van het team in de oude serie.

Goed, te overdreven plot en actie en een redelijk matig A-Team. Slechte film? Nee, dat valt gelukkig mee.
Het kijkt prima weg en door de vele actiemomenten is het zeker aangenaam om te zien. Er zitten ook zeker goede stukken in. De ontsnapping van Murdock was leuk. Grappig dat ze in die kamer op dat moment een oude aflevering van The A-Team aan het kijken waren! De opening van de film was trouwens ook leuk met de helicopters. Zo zijn er meer dingen die me best bevielen. Het slotstukje was ook leuk, waar de tekst die helemaal bovenaan mijn recensie staat eens werd verteld. Zulke verwijzingen had ik graag meer willen zien.

Het is geen topfilm geworden en er had genoeg verbetert nog kunnen worden, maar het is zeker wel vermakelijk om eens te zien.

"Oldskool" omgetoverd tot een waardige versie van de 21ste eeuw! Humor, actie en spektakel. Neem deze film niet te serieus maar laat alles gewoon lekker over je heen komen zodat je optimaal kunt genieten. Zoals bijvoorbeeld een vliegende tank afgewisseld met een shot van een visser in een bootje.....en hoe dat afloopt?

avatar van maxo922
Best aardige film.

Heb helemaal niks met 'The A-team' en heb ook nooit een aflevering gekeken, maar ik heb me best vermaakt.
Het feestje van een vriend leidde me naar de bioscoop.

Het begon allemaal wat rommelig en amateuristisch. De nieuwe B.A. kwam ongeloofwaardig over en de gebeurtenissen maakte weinig indruk.

Als dan eindelijk vertelt wordt waar het over gaat en wat er precies gebeurt is wordt het een stuk beter. De personages komen beter uit de verf en ik had er best wel weer zinin.

Het verhaal verloopt lekker vlot en er zitten weinig opstoppingen in. De actie scenes zijn best wel tof!

Uiteindelijk viel de Cast goed mee en B.A. wist toch wel te overtuigen. Maar.... Was dit nou die grandioze A-team. Dé A-team die miljoenen fans heeft overtuigd het leger in te gaan ( ).
Nee, qua vermaak was het dik in orde, maar de grootsheid was nergens echt te zien.
Ik hoop eerlijk gezegd niet op een vervolg. Eigenlijk boeit het me niet want ik zou er toch niet naartoe gaan.

Voor één keertje dan.

* 2,5

avatar van N_SANE
Eindelijk gisteravond bekeken en ik kan er alleen maar vol lof over zijn!

De serie heb ik tig keer bekeken, ik heb besloten om alle seizoenen in huis te halen zodat ik het altijd in mijn bezit zal hebben.

Dat de film nooit het gehalte van de welbekende serie zou kunnen halen (mede door het ontbreken van de sterke cast van de serie) kon je al van ver zien aankomen. Bovendien slaan verfilmingen vaak niet al te hoog aan. Daarom heb ik de film bekeken met niet al te hoge verwachtingen.

De film heeft een heerlijk verhaal dat goed a.d.h.v. special effects, humor en een flinke dosis actie wordt uitgewerkt. De sfeer zat er goed in en de actie was echt om van te genieten. Wat een heerlijke film zeg, als het uitkomt, ben ik van plan om het direct op bluray te halen. Ik ben altijd een keiharde fan geweest van de serie en ik ben zeker niet teleurgesteld in deze verfilming. Integendeel juist, wat een heerlijke film.

Paar puntjes die wel jammer waren:
- aan het begin bij het opkomen van de naam van de film had best het deuntje van The A-Team afgespeeld kunnen worden,
- Face had altijd een geschoren gezicht en dat had Bradley Cooper niet hierin. Verder had Face altijd zijn haar naar de zijkant toegekamd en Bradley Cooper had het wat warrig naar achteren,
- BA uit deze film was wat aardig, zacht en heeft in totaal maar 2 of 3 keer 'fool' geroepen. Een wat stoerder, norser persoon met dito gezicht had stukken beter op zijn plaats geweest. Bijvoorbeeld Ice Cube heeft dat wel in zich en had de rol van BA echt perfect kunnen vertolken. Verder was het een gemis dat BA uit deze film helemaal geen sieraden om had, althans niet zoveel zoals Mr. T altijd wel had. Dat is toch wel iets dat BA kenmerkt.

En dat Benedict en Schultz er op het eind nog in beeld komen, had op zich niet gehoeven, maar ik vond het wel erg leuk om hen weer te zien. Vooral Schultz is vreselijk veranderd. Maar de rollen werden door de personen uit de film overigens prima vertolkt.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Laat ik beginnen met de paar positieve punten van deze film.
Vond Bradley Cooper als Face & Liam Neeson als Hannibal redelijk goed uit de verf komen alleen Rampage Jackson als B.A. en Sharlto Copley als Murdock vond ik vrij slechte keuzes, Copley speelde zijn rol met veels te weinig humor en was te serieus voor de rol van Murdock(dit kan natuurlijk ook aan de regisseur liggen)
En natuurlijk B.A, Mr T is gewoon moeilijk te vervangen en Rampage Jackson weet niet echt te overtuigen en acteerde nogal heel standaard.
Voor de rest waren vooral de actie scenes aan het begin leuk in elkaar gezet, maar de rest van de film is best slordig gemonteerd.
Deze A-team film is een redelijke standaard actie film geworden die eigenlijk op een paar leuke verwijzingen na maar weinig te maken heeft met de serie, ook vond ik het nogal vreemd dat binnen de 15 tot 20 minuten het busje van B.A. al weg was

Kortom: Vermakelijke film met als pluspunten Bradley Cooper & Liam Neeson, voor de rest wel erg standaard en niks nieuws onder de zon.

2,5 sterren.

avatar van Justinw
Aardig,

Was al van plan om naar The A-Team te gaan, maar omdat we op een zeker moment doelloos in de stad liepen en de bioscoop passeerden zijn we maar meteen gegaan. En we hebben ons prima vermaakt.

Het is zeker geen meesterwerk en de sfeer is anders dan die van de geweldige serie, maar toch is het voor get mainstream publiek een leuke film.
De rollen worden aardig vertolkt. Rampage Jackson is geen B.A maar doet het toch wel aardig. Niemand zou naar mijn mening B.A goed kunnen naspelen(op een Samuel L. Jackson na mischien?).
Neeson doet het leuk maar is inderdaad wat te seruis af en toe, Face en Murdock doen het ook gewoon degelijk.

Het inhuren van The A-Team komt jammergenoeg niet aan bod. Andere dingen zoals de vliegangst van B.A. Zelf armour maken en nog veel andere kleine dingetjes komen wel aan bod. De film voelt dan ook niet echt aan als The A-Team.
De twistplotjes zijn leuk maar helpen hier ook aan mee.

Geen echte A-Team sfeer geproefd maar toch erg vermakelijk.
* * *

avatar van Q Jones
De A-Team verfilmen brengt de nodige risico's met zich mee, Ten eerste de cast. Daar zijn ze aardig ingeslaagd alleen B.A. vond ik zeer slecht, je kan ook zien dat Rampage geen ster acteur is. Ik snap ook eerlijk niet waarom ze hem hebben gepakt. Dwanye Johnson had ik liever gezien. Murdock vond ik geniaal al denk ik dat Harrelson het ook wel redelijk goed had gedaan. Face was ook goed gecast alleen zijn charmes vielen niet echt op maar misschien dat dat in een vervolg meer tot uiting komt. Ik had trouwens liever Luke Wilson gezien. Kijk maar Wendel Baker dan snap je waarom ik dat vind, Neeson als Hannibal is natuurlijk perfect en ik had geen andere acteur kunnen wensen.

Tweede probleem. Hoe passen we het verhaal aan in een modern jasje, want als we niemand gewond of dood laten gaan dan kijkt er ook niemand en valt een groot publiek af. Dat hebben ze uitemate goed opgelost. Ze hebben er gewoon een goede actie film van gemaakt.

Derde probleem. Een goed verhaal. Daar zijn ze goed in geslaagd met een leuke plottwist er in. De film is lichtelijk gebasseerd op de A-Team, maar al met al hebben ze het goed gedaan en ik sta open voor eventuele vervolgen.

Kortom The A-Team is gebasseerd op de personages uit de serie en is gewoon een prima actie film die voor iedereen toegangkelijk is fan of niet

avatar van Captain Pervert
Een vrij matige B.A. met een stom stukje over het afzweren van geweld (waar sloeg dat op?), een Liam Neeson die vreselijk overacteert en het ontbreken van een echte superevil slechterik: duidelijke minpunten.

Maar verder een leuk, modern eerbetoon aan The A-Team. Het is wat harder, wat grauwer, heerlijk over the top en gewoon een leuke achtbaanrit met prettige onzin.

3,5 sterren

"Are they trying to shoot down the other plane?"
- "No... They are flying the tank."

avatar van wwelover
Ik moet zeggen dat The A-team me heel erg is meegevallen. Al moet ik voorop stellen dat ik geen fan was van de serie, en slechts enkele afleveringen heb gezien. Maar ja de film bevat veel meer actie natuurlijk, en is minder lief dan de serie. Vond het verhaal niet eens zo slecht,al was het eerste uur wel nogal saai. Het was grotendeels wel voorspelbaar, maar er zaten wel wat leuke verrassingen in. De actie was prima, niet heel hoogstaand maar wel goed te doen. En de cast.. Jammer van Jessica Biel, totaal ongeloofwaardig persoon. Liam Neeson is een topacteur, maar niet echt geschikt als Hannibal. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik commotie rondom Quinton 'Rampage' Jackson erg overdreven vind. Alsof Mr. T daadwerkelijk kon acteren. Vond Quinton het nog wel aardig doen, op het begin na. Bradley Cooper is topgast en heel goed gecast. Zelfde geld voor Sharlto Copley.

ja, JimCarrey had de film naar een veel hoger niveau kunnen brengen dan Liam Neeson! die is vrdmme oud geworden, veel teoud voor deleeftijd van zijn personage! en het erge is dat Neeson nog aleens zo oud niet is als je zijn leeftijd kent. dat is nog het ergst van al! iemand jong een oud personage laten spelen die er in de film ouder uitziet dan bedoeld is!!

avatar van Elineloves
You pancaked my van! I'm gonna kill you, fool!
-You can't park there, that's a handicap zone!

Wat heb ik een heerlijke avond gehad. Aangekomen in de zaal, bleek dat we vrijwel de enige meiden waren die de film kwamen kijken. Alleen maar mannen in de zaal, mij hoor je niet klagen. Ik had natuurlijk wel al gedacht dat deze film vooral een jongensavontuur zou zijn, maar oh boy, wat ben ik dan graag een van de jongens. Ik heb me werkelijk kostelijk vermaakt bij dit zeer geslaagde actiespektakel. Is het over the top? Ja. Is het onrealistisch? Ja. Is het een absurde film? Abso-fucking-lutely! And guess what, dit is de enige manier waarop je een goede remake kunt neerzetten. Een goede dosis humor, indrukwekkende actiescènes, prima special effects en een knuffelbare (Vooral de knappe Face, uiteraard) cast! What do I need more?

En ja, ik geef het toe: Ik ging alleen om Bradley Cooper te checken, want het feit dat ik jaren geleden met mijn pa de serie (mee)keek deed me niet meer veel. En ja, vanaf nu ben ik er zeker van: Het is niet alleen een cutey, maar ook nog een gevatte, overtuigende acteur. Leuk om Face te zien als iemand die meer kan dan alleen mooie vrouwtjes versieren. (Damn Jessica Biel!) De grote verrassing was echter Sharlto Copley. Ik moet bekennen dat ik mijn twijfels bij hem had. Mijn eerste reactie was dan ook: Sharlto wie? Copley? Wie is dát? Misschien is het maar beter ook dat ik hem niet kende, want ik ben erg onder de indruk. Jim Carrey, screw you! Copley in de huid van Murdock blijkt een briljante casting. ''You spin me right round baby, right round.. '' En zelfs met een pot blauwe verf weet hij een grote lach op je gezicht te brengen. Om nog maar te zwijgen over de scène op het vliegveld.. "Do you speak Swahili?". "Yeah, don't you?" De interactie tussen B.A. en Murdock was schitterend, iets wat ik me niet meer goed kon herinneren uit de serie maar in deze film absoluut goed zichtbaar was. Bij Quinton 'Rampage' Jackson had ik dezelfde reactie als bij Copley: Kennen we hem? Ik vond hem een betere B.A. dan ik gedacht had. De ''echte'' B.A. kan ik niet meer luchten of zien na de vele reclamefilmpjes waar hij zich voor geleend heeft, daarom was deze vent een fijne verandering. Niet alleen een krachtpatser die behangen is met gouden kettingen, maar dit karakter kreeg filosofische diepgang. Dat gezeur over zijn acteerprestaties neem ik maar met een korrel zout, want laten we nou niet doen alsof Mr. T. wél kon acteren. Hij wist zich prima staande te houden te midden van zijn ervaren collega's. ''He looks like a banana!'' Zelfs Liam Neeson stoorde me niet. Hij is een tikkeltje serieuzer dan wat we gewend zijn van een Hannibal maar dat is absoluut geen negatief punt. Over deze castleden hoor je mij dan ook niet klagen. Het enthousiasme spat er van af en ze slagen er in om dit op de kijker over te brengen.

Het enige minpunt vond ik -sorry heren- Jessica Biel. Waarom krijgt zij deze rol? Puur vanwege het feit dat het een mooie vrouw is? Zo lopen er wel meer rond. Ik vond haar allesbehalve geloofwaardig als bikkelharde ''Captain''. Hoe sexy ik haar normaal gesproken ook vind, deze rol heeft meer nodig dan alleen mooi zijn.

Natuurlijk zijn er een aantal situaties waar je de knop moet omzetten naar ''verstand op nul'', denk aan de scène waar het Duitse vrouwtje brood aan het snijden is en haar man in het vissersbootje vissen aan het vermoorden is met bommetjes, maar dit is juist waarom de film zo leuk is. De belachelijkheid maakt het enorm grappig.

De stijl van de film is prima, lekker vlot. Terwijl de kijker enerzijds uitleg krijgt betreft de voorbereiding van een volgende missie, krijg je tegelijkertijd flashforwards te zien waardoor de film fijn wegkijkt en je als kijker niet het gevoel hebt dat je naar ''hetzelfde'' zit te kijken.

Ik kan er niks anders van maken: Deze cast van het A-Team is voor mij het 'echte' A-Team geworden. Na het kijken van deze remake ben ik de originele acteurs al vergeten, en dat is een positief teken. Carnahan heeft erg goed werk geleverd. Zijn regie, de stijl die hij hanteert, de zorgvuldig gekozen actiescènes en de mooie beelden maken dit voor mij een topwerkje.

Ik twijfel tussen een 4.0* en 4,5*, maar omdat ik zo'n heerlijke avond heb gehad en me ontzettend vermaakt heb met deze film (sinds tijden weer een film waar ik écht enthousiast over ben) krijgt hij gewoon een 4.5*! Zo dan!

avatar van Pink'eltje
Eindelijk weer een film die alles in huis heeft voor een geslaagd avondje uit.

Heerlijk om mensen bezig te zien die met zoveel enthousiasme een film maken, het plezier dat ze eraan beleefde straalde ze uit tot in de achterste rijen van de bioscoopzaal.
Zelf heb ik vooral heel veel gelachen, als een van de weinige had ik de indruk.
Maar we waren dan ook de enige 2 meiden in de hele zaal, de mannen zullen toch om een andere reden kijken.

De regie was super, bijvoorbeeld als hanibal het plan uit de doeken doet heb je steeds een korte flashforward waardoor je niet eerst een hele monoloog krijgt en dan pas de actie zelf.

Een lekkere verstand-op-0-en-kijken-film.
4.5 sterren omdat het de eerste film sinds tijden is die de moeite is om de dag erna te bespreken.

zeer goede film, veel actie maar ook zeer veel humor die er wordt ingevoerd.

avatar van rep_robert
Ik ging met een laag verwachtingspatroon heen en kwam met een big smile de bios uit.

Het ideale moment is natuurlijk om na een wk wedstrijd van Oranje naar de bios te gaan, ik had zaal 1 te pakken en dus lekker veel plek om er is voor te gaan zitten.

Het begin van de film was helaas zoals ik al van tevoren had verwacht, vrij dramatisch. Het ontmoeten van de teamleden komt erg geforceerd over. Het feit dat ze allemaal een tattootje hebben en in het leger hebben gezeten vind ik alles behalve een goede reden om je leven op het spel te zetten voor een vreemde.

Gelukkig zat de sfeer er gelijk wel in en was op dit slappe begin na de film toch een stuk beter. Er zit veel humor in en de actie is zeer vet in beeld gebracht. Over de actie gesproken, je moet de film natuurlijk niet al te serieus nemen. Alles is namelijk zo erg over de top in beeld gebracht dat je niets anders kunt doen dan genieten van de Special Effects en de geweldige stunts + creatieve actiemomenten.

Waar ik voor de film het meest voor vreeste waren de acteurs. Ik was bang dat de nieuwe mensen, respectievelijk Neeson, Cooper, Jackson en Copley de oude acteurs niet zouden kunnen doen vergeten.
Ik moet zeggen dat het me allemaal reuze meeviel, misschien komt dat ook wel omdat de originele cast natuurlijk ook geen topacteurs waren. De typetjes zijn allemaal trouw gebleven aan de serie en het plezier bij het maken van deze film straalt echt van de cast af.

Waar de "Grote 4" niet teleurstellen vind ik bijvoorbeeld de bijrol van Jessica Biel compleet overbodig en niets toevoegend. Ondanks dat ze er sexy uitziet en dat ze niet dramatisch acteert vind ik dit soort bijrolletjes helemaal niet passen binnen zo'n film. Zo krijg je weer van die geforceerde liefdesverhaaltjes die totaal niet passen in de lijn van de rest in de film. Het leukste moment was dan ook het moment dat Biel en Cooper in het pasfotohokje zaten en dat er iemand in de zaal een dikke scheet liet. Zo'n gevoel had ik dus ook bij deze geforceerde romantiek.

Het verhaal is weinig verrassend, maar ook niet bepaald slecht te noemen. Het leent zich prima uit om de vetste stunts in beeld te brengen en vooral de eindscene in de L.A. Harbour is spectaculair als einde. Ook zaten er veel knipoogjes in de film naar de oude serie, zoals het opzetten van een A-Team dvdtje in een gekkengesticht. Erg humoristisch en tegelijkertijd ook spectaculair.

Ik kan me overigens wel voorstellen dat Benedict en die andere originele Murdock niet tevreden zijn met het eindproduct, want hun cameo na de aftiteling is best geinig, maar helaas was de zaal ook al leeg. Over de rest van de film ben ik het niet eens met Mr. T en de anderen, want het is een perfecte over the top popcorn film voor in de bios!

Elineloves schreef:

Je kunt er niet verder naast zitten!

Ik geef toe, voor een humorvolle actiefilm is de film zeker geslaagd. Maar als remake van The A-team? Absoluut rampzalig! Met een goede dosis humor, indrukwekkkende actiescenes, prima special effects en een goede cast kun je een geweldige actiefilm neerzetten, maar zeker niet automatisch ook een remake van The A-team. Die naam hebben ze er mijn inziens aan de haren bijgesleept vanwege de bekendheid, want deze film heeft niets met de serie van doen.

Beter hadden de makers de film een andere titel gegeven en de castleden een andere naam, dan was het een geweldige actiefilm geweest die op zijn eigen merites goed gescoord had.
De enige in de cast die nog een beetje aan de rol in de serie doet denken is Murdock. De overige castleden kunnen zo weer ingewisseld worden voor iemand anders.
Als actiefilm geef ik de film 3,5 sterren, maar puur als remake? Dan komt de film niet verder dan 1,5 sterren.

avatar van Quentin
Toon van deze remake was eigenlijk best ok, humor en 'serieuzere reboot' gingen prima samen. Maar de ongelooflijk ongeloofwaardige en vooral slecht geanimeerde 'grote' actiescènes (tank en haven sequentie) deden echt veel van het kijkplezier bederven. Gemiste kans.

avatar van Double Deuce
The A-team is jeugdsentiment en aangezien we al lang niet meer in de jaren tachtig leven, weet je niet echt wat je van deze film anno 2010 kan, mag of moet verwachten.

Het viel me allemaal heel erg mee. Zeker als ik kijk naar wat er de afgelopen jaren aan verfilmingen is gepasseerd van comics, leesboeken, tv-series en remakes. Dan lees je bijna altijd dat de film te weinig eer doet aan het origineel, dat je er te weinig van terug ziet etc.

Nou in The A-team film zit veel uit de serie met af en toe een modern sausje. Want wat verwacht iemand die de serie kent nu van de film? Je weet dat de originele cast sowieso geen optie meer is voor een film. Verwacht iemand een film die zo een aflevering van de oude serie kan zijn?

De pluspunten:
- de 4 leden van The A-team.
- het busje.
- de sigaar van Hannibal.
- vintage machinegeweren van de 4 heren.
- de bekende one-liners zitten er ook in.
- van niks een leuk wapen maken of iets dat er op lijkt (gadgets hier, wat dingetjes daar)
- de inrichting waar Murdock in, zit en dat hij een helicopterpiloot is
- BA die niet van vliegen houdt, Murdock is/doet dus lekker gek, Face is goed met vrouwen en Hannibal de denker.
- Lynch.
- Lamborghini (ok, niet uit de oude serie maar wel gaaf )
- veel humor.
- veel actie.
- cameos!

De minpunten:
- de originele begintune is niet heel nadrukkelijk aanwezig: jammer!
- de film legt meer de nadruk op het plot dan de personages. In sneltreinvaart worden de leden een soort van voorgesteld en dan is het hoppaaaaaaa: snel naar de ontknoping.
- BA heeft zijn gouden kettingen in de kast gelaten.
- het internationale tintje moet voor mij niet: USA en eventueel Mexico doen het voor mij wel.
- acteerniveau is niet hoogstaand maar stoorde me verder niet.

Maar de minpunten wegen bij lange na niet op tegen de pluspunten want ook al gaat het allemaal snel in de film, het is allemaal zeer vermakelijk en de tijd vliegt. Zat regelmatig met een big smile te kijken bij sommige scenes.
Murdock steelt de show in een aantal fantastische scenes Voor wie de serie nooit gezien heeft (je weet maar nooit): een actiefilm met de nodige humor: verstand op nul en genieten

4 sterren!

avatar van Montorsi
Haha wat een volslagen krankzinnige film zeg, werkelijk totaal debiel, maar wél verrassend leuk.

Eigenlijk ben ik vrij tevreden, was bang voor Neeson, ik zag daar gewoon echt geen Hannibal in. Dat is hij dan ook niet, geeft een eigen draai aan het karakter, en pakt goed uit. Ik was ook erg bang voor Rampage, en niet onterecht want dat slaat werkelijk nergens op, en ook niet op een grappige manier. Acteren kan hij echt niet, presence is totaal afwezig, hoe hij 'Fool' uitspreekt is belachelijk (al was het niet belachelijker dan hoe hij de andere dialogen bracht), hij ziet er niet uit. Enige leuke momenten rondom zijn persoon komen volledig voort uit goed geschreven sciptmomentjes of voorzetjes. Die 'inner-struggle' van hem ook, wtf wat een dwaze fase was dat ook weer zeg..

Het meeste beviel Copley me die erg knap uit de verf kwam als Murdoch met een hoogtepuntje in de film met het op de hak nemen van Braveheart.. Jammer dat hij na halverwege niet zo meer gebruikt werd, want dat was veruit de grappigste van het stel. Bradley Cooper viel me ook wel mee trouwens, die was echt niet te harden in The Hangover, hier al een stuk beter.
Zijpersonages zijn erg wisselvallig, Patrick Wilson was best goed, de rest was vrij slecht zonder uitzondering.

Ik was ook bang dat het veel te serieus 'cool' zou worden. Nou dat was het dus even niet Een zeldzaam achterlijk verhaal, met talloze waanzinnig lompe scenes, maar wel vaak vermakelijk. De humor werkte vrij regelmatig erg goed, maar zeker ook weer niet altijd helaas. Film duurt uiteindelijk ook wat lang en wordt wat flauw met opstapelingen van ontknopingen enzo, maargoed. Carnahan is ook een nogal vervelende regisseur vind ik zelf, met quasi-coole montage en lopende cameramannen die alle kanten op bewegen enzo (want zo lijkt het blijkbaar dat je er zelf bijbent ofzo, nooit echt begrepen). Toch wel een flink smetje. De soundtrack was verder erg onzichtbaar, maar misschien is dat ook niet eens zo'n slecht teken, normaal valt die toch altijd wel op in negatieve zin in zulke films.

Al met al een absolute meevaller, had er niks van verwacht, maar het is best grappig. Net zo stompzinnige als de serie, maar wel op een heel andere manier. En er vielen doden/gewonden blijkbaar, iets wat onmogelijk is in het wondere universum van het A-team, kon eigenlijk toch niet.

avatar van Fixi88
Een zeer aardig actiefilm. Had er eigenlijk minder van verwacht. De actie was uiteraard over the top en Murdock was wel echt grappig. Toch steeg de film niet boven de middelmaat uit. In ieder geval ben ik niet teleurgesteld.

avatar van Groznyy
Jaja, ik wist de film wel te smaken gisteren. De film bleef lange tijd boeien, enkel naar het einde toe (de scène in de haven) verslapte mijn aandacht wat. Vanaf het begin zit er reeds humor in en die blijft ook gedurende de hele film. De actiescènes zijn geweldig en vrij vaak over the top, maar daarom hoeft het niet slecht te zijn. De plaatsen waar er gefilmd is geweest, zijn prachtig en de 4 A-team leden vertolken hun rol briljant. Vooral Bradley Cooper en Quinton Jackson konden vaak mijn lachspieren in werking zetten!

avatar van s0062423
Slecht.

Als eerste valt het uiteraard direct op dat dit niet meer dan een slap afkooksel is van de originele serie. Geen enkel van de originele personages is ook maar op enige manier recht aan gedaan. De sfeer is verloren gegaan. De humor verdwenen, zo ook de inventiviteit en de algehele charme. Dit was gewoon huilen met de pet op, in vergelijking met de originele serie dan.

Op zich - als hedendaagse actiefilm - scoort hij eigenlijk evengoed ondermaats. Een drukke en hyper-energieke flair is duidelijk niet iedereen gegeven. Sommige actiescènes sterven door een overdosis aan drukdoenderij, terwijl andere (in theorie en idee) waanzinnig spectaculaire scènes uitermate droog en saai in beeld worden gebracht.

Zoals reeds gesteld vond ik de personages hier zwak. Elke acteur bezoldigt zich hier aan overacting, waardoor ze allemaal typetjes worden, wat wel eens de bedoeling kan zijn geweest, maar juist hierdoor ironisch genoeg niet aan de originele typetjes kunnen tippen. Los daarvan, is het iets moeilijker te beoordelen, maar in mijn boek zijn toch enkel Cooper en Copley geslaagd. Neeson was in tegenstelling tot gewoonte belachelijke zwak en Jackson is een compleet nonacteur. Biel blijft voor mij dat trutje uit 7th heaven. Enkel in de remake van The Texas Chainsaw Massacre heb ik tot dusver van haar kunnen genieten.

En het verhaaltje . Niet dat dit bij de serie beter was, maar daar viel dat dan ook niet serieus te nemen. Hier wordt er nog gezocht naar een serieuze ondertoon (bijvoorbeeld; BA's evolutie), wat zelfs ik, zelfs in mijn slaap had kunnen bedenken.

Eindverdict; Zeer slechte film, die op allle vlakke afbreuk doet aan de originele serie. Ik heb mij verveeld en geërgerd aan deze actiefilm, wat mij zelden overkomt. The A-Team - 2010 schiet dus minstens twee keer te kort (als remake/eerbetoon én als moderne actiefilm), waardoor ik niet anders kan dan een lage score uit te delen. De vliegtuig/tank-scène was wel een klein hoogtepunt.

avatar van Revolt
Gewoon een hele vermakelijke film, met flitsende actie en een hoop droge humor.

Toch zijn er wel een paar puntjes die de film niet naar hogere sferen tilt: Een mager verhaaltje en de weer cliché schele vijanden, met als toppunt de scene dat B.A. naar beneden zeilt langs een gebouw, de man op het volgende gebouw schiet 3 magazijnen op hem leeg maar mist alles. Vervolgens beslist hij het touw van de lift kapot te schieten, en dat doet ie met 3 kogels .

Gewoon lekker vermaak.

7,2/10

AchmedATM schreef:

Dan ben je echt "Hard Wired" voor de serie, als je niet gelijk de karakters kon herkennen.

PS: De donkere man met de mohawk was B.A.

Natuurlijk zag ik wel wie wie was.
En zeker B.A. Maar B.A. is anders geworden.
Ze doen heel anders dan in de serie.Het is moeilijk uit te leggen
Gister nog eens stukjes uit de serie bekeken.Prachtig !!!
Die muziek erbij mis je ook in de film.
Ik had een film voorgesteld als vervolg van de serie.En dat is mijn fout geweest.
Net als bij de laatste Bond films.Dat zijn voor mij ook geen Bond films meer.
Terwijl iemand anders het misschien wel mooi vind.Meningen verschillen nu eenmaal.

avatar van thunderball
Deze afgelopen zondag in Antwerpen gaan zien.

Ik was aanvankelijk niet echt enthousiast over een A-team film, ook omdat mij de cast en vooral Neeson als Hannibal me niet veel leek.

Na het zien van de film kom ik hier toch voor het grootste deel op terug.

Erg geinig werkje en met een hele enthousiaste leuke cast, waarvan juist Neeson erg goed opdreef is en er duidelijk plezier in heeft

Ook Cooper als Face -hoewel een totaal ander type als de originele-is erg leuk en steelt zo'n beetje de show.
Jackson doet het aardig, hoewel hij niet de uitstraling van een Mr. T. heeft,

alleen Copley als Murdock viel wat tegen, niet eens zozeer door de acteur zelf, want dat zat wel ok, maar meer door het script, waarin hij wel erg weinig te doen had en ook niet echt met alle remmen los kon gaan. Zeker de tweede helft van de film was zijn bijdrage vrij gering. Beetje zonde.

Verhaal zelf was wel ongeveer wat je er van kunt verwachten, vol idiote situatie's, maffe stunts en rake one-liners.

Hoogte punt is uiteraard de uit het vliegtuig vallende tankscene, zo absurd en gestoord, dat het bijna geniaal wordt!

Alleen de finale had voor mij nog wel wat meer spectaculairder en specialer gemogen. Vond het nu wat te veel doorsnee.

Jammer dat de originele muziek nauwelijks gebruikt wordt en je bijna helemaal tot het einde van de aftiteling moet wachten voordat je het gehele maintheme nog een keer kunt horen.

Cameo's aan het eind waren leuk, maar ik herkende Schultz nauwelijks of niet.

Een acht, ofwel vier sterren.

avatar van The One Ring
The A-Team is geen jeugdsentiment voor mij. Ik heb slechts eenmaal een aflevering van de serie gezien en dat was een jaar geleden. Ik vond het vreselijk. De film heeft dan ook weinig waar te maken voor mij. Ik verwachtte niets en kreeg ook niet bijzonder veel. Toch kon ik er wel om lachen.

Ik was vooral erg blij dat er gekozen was voor een over-the-top-aanpak in combinatie met een totaal niet serieuze toon. Teveel actiefilms tegenwoordig tonen de meest ongeloofwaardige situaties met een misplaatste ernst. Als er in The A-Team echter met een tank veilig geland moet worden lijken de makers zich te beseffen dat ze onzin maken en de acteurs gaan helemaal los. The A-Team-film heeft veel weg van een Looney Tunes cartoon en zo hoort het ook. Tijdens de meer vergezochte actiescènes en de plannetjes viel er dan ook genoeg te lachen. Bij de rest niet zo. De meer standaard actiescènes waren erg rommelig gemonteerd en de verhaalscènes, wel, die worden nooit meer dan verhaalscènes. De bijrollen zijn allemaal niets omdat ze vooral serieus gebracht worden. Alleen Patrick Wilson probeert zijn rol komisch te maken, maar volgens mij zat dit niet in het script, want het overtuigde totaal niet. Gelukkig spelen de hoofdrolspelers wel als cartoonkarakters. Met name Copley is geïnspireerd als Murdock. De rest gewoon zoals je mag verwachten.

Een briljante actiefilm is het nog lang niet. Een regisseur met gevoel voor stijl en een nog grotere stroom aan vergezochte situaties zouden hier op zijn plaats zijn. Van mij had zelfs het verhaal nog een stuk idioter gemogen. Maar zoals het is vond ik het wel een aardige wegkijker.