Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

The A-Team (2010)

Alternatieve titel: The A Team

3,08 (2074)
2074 stemmen

Avontuur / Actie
117 minuten / 133 minuten (extended cut)

geregisseerd door Joe Carnahan
met Bradley Cooper, Liam Neeson en Sharlto Copley

Een groep Irak-veteranen is op de vlucht voor het Amerikaanse leger. Deze groep, die bekend staat als 'The A-Team', probeert zo snel mogelijk hun naam te zuiveren, omdat ze ten onrechte te boek staan als gevaarlijke criminelen. Ze worden beschuldigd van een ernstige misdaad die ze niet begaan hebben.

TEASER

avatar van schram101
De opnames van de A Team film zijn begonnen.

Hier wat foto's van de set

A-Team Movie - Photos Of Cast | Movie Moron - movie-moron.com

Ben benieuwd. Helaas niet de tv acteurs, maar het zal vast wel een retro spektakel worden..!

avatar van AGE-411
Maja, Hannibal is al dood van 1994

avatar van schram101
Echt waar joh? Goh, dat wist ik niet eens.

Maar goed, kijk toch wel uit naar deze film!

avatar van thunderball
Hummm... de cast vind ik nu niet echt geweldig.
Behalve Neeson, die ik ongeloofelijk slecht gecast vind als Hannibal, ken ik verder niemand.
Stelletje grijze muizen in vergelijking met de originele cast.

avatar van schram101
Bradley Cooper speelt een grote rol in The Hangover. De overige twee zijn mij ook onbekend.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
thunderball schreef:
Hummm... de cast vind ik nu niet echt geweldig.
Stelletje grijze muizen in vergelijking met de originele cast.

De originele cast bestond uit een gevallen Hollywoodster wiens carriere volledig in het slop was geraakt door een drankverslaving, een voormalige uitsmijter die in Rocky III was beland en toen maar besloot te gaan acteren, een tv acteur, vooral bekend uit Battlestar Galactica en een een wannabe-acteur met enkele bijrolletjes van een paar zinnen op zijn naam. Op papier klinkt dat niet als een cast voor een successerie.

Ik denk dat het slim is om relatief onbekende acteurs te casten. Anderen worden al helemaal niet geaccepteerd in die rollen.

avatar van Curly1985
geen film waar ik op zit te wachten, vroeger leuk.. nu niet meer..

plus niet de originele acteurs.. ze hadden op zn minst mr T moeten strikken..

starbright boy schreef:

Je kunt natuurlijk OOK zeggen:
Peppard was al een bekend acteur van films als Breakfast at Tiffany's en Operation Crossbow; Mr.T stal de show in Rocky III en Bennidict was al een TV ster door Baltasar Galactica.

Maar waar het om gaat is dat de originele cast allen een enorme uitstraling hadden en wat ik hier op de foto's zie zijn een stel grijze muizen en Neeson staat nu ook niet bekend als iemand met veel uitstraling.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Peppard was wel leuk in de serie, maar een etter op de set. Jaloers omdat Mr. T alle aandacht kreeg en een hevige tegenstanders van te grote rollen voor vrouwen in de reeks waardoor de rol van Amy al snel verdween.

Ik ben blij met de vrij onbekende namen in de casting. Met bekende koppen wordt de inleving een pak moeilijker, wat nu al gaat zijn omdat de oude gezichten zo bekend zijn. Met onbekende gezichten kan je beter zonder vooroordelen het team nieuw leven inblazen.

De oude acteurs terug laten meespelen zou nogal dom zijn. We zijn tenslotte 20 jaar later en de kolonel moet toch sowieso vervangen worden. En hen een klein bijrolletje geven zou ook maar van te weinig respect zijn en verwarrend met het nieuwe team.

avatar van thunderball
Dat was de discussie niet.
De oude cast is dood of te oud.
Ik vind dat ze een slechte cast hebben gekozen voor deze nieuwe versie.
De nieuwe cast heeft geen enkele uitstraling.
Bovendien met Neeson er bij vrees ik dat het een veelste serieuze film gaat worden, zonder humor of zelfspot, waardoor de sfeer van de oude serie ontbreekt.

Pastichio Rocker
Het zou leuk zijn als het A Team nu opeens uit 3 negers en één blanke zou bestaan.

Morgan Freeman - Hannibal
Denzel Washington - Face
Chris Rock - Murdoch
Mickey Rourke - B.A. Baracus

avatar van Elineloves
Lol, that would be lovely!

avatar van Ajax&Litmanen1

Zeg het dan goed. Dan zou me een blanke voor BA moeten casten

Pastichio Rocker
Ajax&Litmanen1 schreef:

Zeg het dan goed. Dan zou me een blanke voor BA moeten casten

Mickey Rourke is toch blank, ofnie?

avatar van mrwhite
liam neeson lijkt mij zowizo niet de goeie keuze om hannibal te spelen niet dat ik iets heb tegen hem maar hij is in ierland geboren en dat hoor je toch aan zn accent plus er deden lang geruchten dat bruce willis die rol op zich ging nemen dat ging zeker veel beter geweest zijn maar goed eerst de film zien en dan pas oordelen zeker.
de rest van de cast lijkt op het eerste zicht wel goed gekozen al had dit mss wel de beste geweest:

brad pitt : Lt. Templeton 'Faceman' Peck
jim carrey : Capt. 'Howling Mad' Murdock
bruce willis : Col. John 'Hannibal' Smith
ice cube :Sgt. Bosco 'B.A.' Baracus

maarja de film moet ook nog betaalbaar blijven natuurlijk

avatar van thunderball
Dat was idd ook het soort cast waar ik zelf aan dacht, vandaar mijn iets wat teleurstelling een paar berichten terug.

avatar van schram101
Wel ja, laten we hopen dat het geld dat men bespaart op de casting nu spendeert aan de film zelf!

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
mrwhite schreef:

brad pitt : Lt. Templeton 'Faceman' Peck
jim carrey : Capt. 'Howling Mad' Murdock
bruce willis : Col. John 'Hannibal' Smith
ice cube :Sgt. Bosco 'B.A.' Baracus

maarja de film moet ook nog betaalbaar blijven natuurlijk

Bruce Willis zie je al teveel in actie films, er komt nu ook weer een nieuwe van hem uit, plus dat hij pas geleden die hard 4 nog maakte, denk dat mensen het dan een stuk minder serieus namen als hij dan opeens weer in de rol van Hannibal zat, dus wat dat betreft zeker geen goede keuze.
Brad Pitt, ok, misschien heeft hij de looks, maar zeker niet het talent voor die rol, zelfde vind ik bij Ice Cube, alleen Jim Carrey had ik nog wel graag willen zien als Murdock, maar daar komt ook weer bij dat je ook hem weer steeds meer terug ziet komen in films

Denk dat het inderdaad zoals hier al eerder gezegd was, beter is dat de meeste acteurs van de vaste cast uit de film niet te bekend zijn, en ok, 1 acteur was laatst nog te zien in the hangover, maar denk wel dat dit gaat werken
In afwachting, ben echt heel benieuwd naar het resultaat, de zelfspot en de echte a-team humor moet er zeker in blijven, maar de film zou wel iets volwassener mogen dan de serie was,sowieso omdat we niet meer in de jaren 80 leven..

avatar van HarmJanStegenga
Ben best wel benieuwd. De serie was geweldig, al zal dit waarschijnlijk wel een beetje anders worden. Iedereen lijkt mij (verassend) goed gecast.

avatar van wimnoot
Wat je zegt: de serie WAS geweldig.Ik kan er nu niet meer naar kijken.En als je naar de andere televisieserie verfilmingen die gemaakt zijn kijkt ben ik toch een beetje negatief.Miami Vice, Dukes of Hazard en Starsky and Hutch waren best leuk maar toch heel anders dan de serie's.Ik hoop gewoon dat ze The A-team niet zo braaf maken als de serie.Een beetje bloed en geweld zou niet verkeerd zijn.

avatar van Montorsi
Typisch een film waarvan de kans levensgroot is dat het bizar slecht wordt, maar je alsnog stiekem nog naar uitkijkt ook.. Maargoed die cast, het lijkt me echt een regelrechte ramp. Liam Neeson als Hannibal Voor BA hebben ze echt een willekeurige reusachtige neger uitgekozen en er wat bakkebaarden opgeplakt.. Dat figuur uit District 9 als Murdock heeft nog wel potentie, en Bradley Cooper heeft zo'n gebrek aan charisma dat elke geloofwaardigheid wegvalt.

Maar zoals gezegd, stiekem heb ik nog wel zekere verwachtingen zolang het maar zo fout mogelijk wordt, en er 0 doden en 0 gewonden zullen vallen, zoals het hoort! Maar als je dan de regisseur ziet (Narc, Smokin Aces), dan weet je bijna al dat het een slecht pief-paf-poef werkje wordt.

Montorsi schreef:

Grappig dat wij precies het tegenovergestelde willen. Ik denk alleen dat wat jij wilt niet meer kan in 2010. Hele magazijnen leegschieten en niemand raken en uit een beetje rommel en een grasmaaier in de schuur een bulldozer lassen om vervolgens een half leger teverslaan.Kijkend naar de regisseur zal het denk wel wat harder worden, Smokin Aces was een bloedbad.

wimnoot schreef:

Waarom kan dat nu niet meer?

Mr_White
Men heeft al aangegeven dat het minder campy wordt, wat een gigantische vergissing kan worden. The A-Team leunt gewoon op camp, van de personages tot aan de actie. Het ergste is nog als de makers denken slim te zijn door er inside jokes over te maken, dat als ze in een shootout allemaal mis schieten iemand opmerkt over hoeveel kogels ze wel niet verspillen. Dat soort humor kan deze film echt compleet de grond in boren.

Ik ben weinig onder de indruk van regisseur Carnahan, maar ik ben wel tevreden over de cast. Ben het dan ook niet mee eens met Montorsi dat ze zomaar een 'gigantische neger' hebben uitgekozen voor BA. Rampage Jackson is één van de weinige charismatische vechters uit de UFC, en laten we eerlijk zijn, Mr T had ook niet veel meer dan zijn imago om mee te werken.

avatar van Montorsi
Mwoa, ken eerlijk gezegd niks van dat vechtwereldje, maar als je die screenshots zien had Humberto Tan B.A. ook kunnen vertolken als hij een maand in de sportschool had vertoefd en wat bakkebaarden opgeplakt had gekregen. En ja, Mr. T. is ook niet meer dan een enorme neger met bakkerbaarden die niet durft te vliegen, maar het is wel B.A. Kan me echt net voorstellen dat het ook maar ergens de feeling zal hebben van 'de echte B.A'. En verder ben ik teleurgesteld in het feit dat het minder campy zou worden. Het zal toch niet zo zijn dat de makers denken dat er ooit mensen waren die The A-Team daadwerkelijk serieus namen. Zo ja is de hele re-make een grote fail, zijn er medewerkers die wel inzien dat het een slecht gemaakte serie was met een zooitje onnozele stereotypen, in een setting waarin doden en gewonden simpelweg niet voorkwamen kan het wel iets worden. We zullen wel zien wat het oplevert.

montorsi schreef:
Waarom kan dat nu niet meer?

Ik denk dat het nu niet meer kan omdat door realistische harde computergames en andere films we meer gewend zijn dan in de jaren tachtig.Als je kijkt naar de laatste populaire remakes,zie je dat er wordt gekozen voor een meer realistische aanpak.Kijk naar de Batman franchise, in plaats van de over de top setting en fluroriserende kleuren van de Tim Burton Batman films, wordt er nu gekozen voor een grijze en legerkleurige militaire aanpak.Ook het geweld is meer aanwezig.Dat blijkt erg goed te werken als je kijkt naar het succes van deze films.

Mr_White
wimnoot schreef:

Batman '89 was net als The Dark Knight de bioscoophit van het jaar. Dat zit dus meer in de franchise en niet in de uitwerking
(en het zijn niet de Tim Burton maar de Joel Schumacher Batman-films met de fluorescerende kleuren, en dat zijn de films die Batman verpest hadden).

avatar van Metalfist
Ik heb in ieder geval wel mijn twijfels bij de cast, Mr. T had gewoon moeten terug komen want niemand anders is B.A. Na District 9 te hebben gezien heb ik ook al mijn twijfels over Sharlto Copley maar toch kijk ik hier wel naar uit.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ik zie hier weinig in. Sowieso vind ik de cast op Neeson na niet te best gecast. Ik had trouwens liever Clooney gezien als Hannibal.

Ik denk dat The A-Team in huidige tijd niet te verfilmen valt. In die tijd was de serie gewoon bijzonder maar vandaag de dag denk ik van niet. Het vele schieten en alles missen, het bouwen van een rijdend fort met 3 planken en een paperclip...dat breng je niet over in een film denk ik.

En ik vind ook dat men Mr T had moeten vragen om terug te keren als BA Barracus. Hij is de enige. Shut up, fool!

Maar goed, ik zal deze heus wel proberen tegen die tijd.

montorsi schreef:

Ik had het niet over of het hits waren of niet.Ik had het over het verschil van aanpak. Van het comicbookachtige van de oude Batmanfilms naar de realistische aanpak van de nieuwe. De twee laatste Bond films zijn ook een goed voorbeeld waar de makers afgestapt zijn van de wollige opzet van hun voorgangers.En die scoren nu ook erg goed.En zo zijn er nog meer voorbeelden.

Het waren inderdaad de films van schumacher met die fluorescerende kleuren.Maar de twee van Tim Burton waren ook een stuk theatraler dan Batman Begins en The Dark Knight.

Ik denk dat de brave aanpak van The A-team de serie niet werkt in deze tijd.