Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

The A-Team (2010)

Alternatieve titel: The A Team

3,08 (2075)
2075 stemmen

Avontuur / Actie
117 minuten / 133 minuten (extended cut)

geregisseerd door Joe Carnahan
met Bradley Cooper, Liam Neeson en Sharlto Copley

Een groep Irak-veteranen is op de vlucht voor het Amerikaanse leger. Deze groep, die bekend staat als 'The A-Team', probeert zo snel mogelijk hun naam te zuiveren, omdat ze ten onrechte te boek staan als gevaarlijke criminelen. Ze worden beschuldigd van een ernstige misdaad die ze niet begaan hebben.

TEASER

avatar van Sergio Leone
Plat.

Het grote probleem bij deze remake is het verhaal. Ondanks dat het vrij simpel is, wilt het ingewikkeld ogen en dat past totaal niet bij het gevoel dat ik in gedachten had. Ik ben geen A-Teamkenner, maar heb wel een paar afleveringen gezien, en dit lijkt er in de verste verte niet op.

De cast is wisselvallig. Liam Neeson is me een tikkeltje te serieus, Bradley Cooper doet te hard zijn best, die grote neger is een ramp en dan blijft eigenlijk alleen Sharlto Copley over als geslaagd. Soms is hij ietwat irritant, maar hij zorgt tenminste voor wat humor in een voorts lauwe actiekomedie.
Jessica Biel is een totale ramp en ik zou het een goeie zaak vinden mocht ze nooit meer acteren. Patrick Wilson is nog wel komisch.

Een positief puntje aan The A-Team is het tempo, waardoor de tijd (gelukkig) snel voorbijgaat. Er zitten maar weinig rustmomenten in de film en de kijker wordt van actiescène naar actiescène gesleurd. Het is dan ook niet zelden dat chaos overheerst.

Snel vergeten is de boodschap.

avatar van cantforgetyou
Goede actie film. Veel mooie special effects. Zeker bij de haven met de boot vol containers. Zag er spectaculair uit. De spelers waren best goed gecast. Verwacht geen diepgang en prachtige verhaal lijnen. Dit is puur genieten van bommen en granaten. Leuk gedaan.

avatar van RuudC
Met moeite uitgekeken. Vol goede moed koos ik voorafgaand voor de extended cut, maar daar had ik toch erg snel spijt van. Vroeger was ik fan van de serie, maar tegenwoordig vind ik die ook maar ruk. Nu ze bijna dagelijks weer op tv zijn, heb ik een handvol keer geprobeerd er naar te kijken. De langste poging duurde ergens tussen de vijf en tien minuten. Dat de film een andere benadering heeft, gaf me in elk geval hoop.

Zo hoopte ik ook dat de film verlost zou zijn van de bloedeloosheid van de film. Dat pakte even anders uit. Echt genieten was het verder ook niet. Ook dit nieuwe A-team bestaat uit weinig bijzondere personages. Face is een saaie lul, Quinton Jackson mag nog niet de veters strikken van Mr. T. Dat ‘Rampage’ in zijn naam is hij evenmin waardig. Murdoch vind ik in de serie weer een flapdrol. Dat doet Sharlto Copley beter, maar ook niet echt super. Liam Neeson is een prima Hannibal. Heb ik zowaar nog een positief punt gevonden. Jessica Biel kan alleen maar leuk dom lachen.

Wat verder overblijft is een actiefilm die wat de opbouw betreft vrij standaard is. De humor slaagt er zelden in om de mondhoeken meer dan een halve centimeter in beweging te krijgen. Goed, de actie is duidelijk overdreven en eigenlijk ook wel zoals het hoort te zijn. Ware het niet dat er heel veel geouwehoer tussendoor komt wat de vaart er te vaak uit haalt. Het was een perfecte gelegenheid om die duffe serie eindelijk eens wat glans te geven, maar iedere poging om het project te verbeteren is zwak of haalt zichzelf onderuit.

Leuke film. Verstand op 0 en gaan. Heb me prima vermaakt! 3*

avatar van Filmfan74
Heel veel hersenloze actie, die in een duizelingwekkend tempo voorbij komt. De karakters van Murdoch en B.A. geven enigzins kleur aan deze zepert. Leuk dat B.A. nog steeds niet van vliegen houdt, maar het wordt wel erg veel aan bod gebracht. Enigzins grappig dat B.A. zich tot geweldloze boeddhist bekeerd, maar schaamteloos als Hannibal hem daar weer vanaf weet te brengen met een foute quote van Ghandi die zogenaamd beweerd dat geweld voor een goede zaak wel okee is.
En dan nog wat: als B.A. en Murdoch bij een paspoortcontrole op een vliegveld staan, blijkt dat ze elkaar paspoorten om hebben gewisseld. Murdoch heeft opeens die van iemand uit Tanzania en B.A. heeft die van een rabbi terwijl Murdoch zich daarvoor uit heeft gedost. Ze weten de controleurs met geklets te overtuigen dat het zo wel klopt. Maar sinds wanneer hebben paspoorten geen foto's meer?! Dit is zo'n grove fout, dat vind ik minachting voor de kijker.

avatar van thunderball
Je neemt het wel ERG serieus allemaal.
Je snapt toch wel dat je dat bij een film als deze nou net moet doen?
Net als de serie is het 1 grote flauwekul en uiteraard totaal niet realistisch bedoeld!
Die scene met die tank, vond je dat wel kunnen...?

avatar van jordandejong
Flitsende actie-film.

Liam Neeson als Hannibal is aardig, voor Bradley Cooper als Face geldt hetzelfde, Quiton Jackson als B.A vond ik echt top en Sharlto Copley als Murdock matig al zal dat vooral aan het character liggen aangezien ik Murdock in de originele serie ook stront vervelend vond.

De film zit vol actie en wijkt daarmee aardig wat van de serie af. De actie is explosief en er wordt veel met, uitstekend uitziende, CGI gewerkt. Daardoor wordt de actie vaak enorm over de top (de vliegende tank bijvoorbeeld) maar is het wel erg leuk. Door de goede montage blijven de actiescene's gelukkig ook behoorlijk overzichtelijk.
Ook zijn er vrij veel pogingen tot humor. Bij Murdock vond ik het vaker niet dan wel werken maar de scene's met B.A vond ik dan vaak weer wel hilarisch.

De extended versie van ruim 130 minuten vond ik wel ff net wat teveel van het goede...

Erg leuk, 3,5*

Hoe gedateerd ook, de serie is jeugd sentiment. De film is kijken en niet meer aan terugdenken.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Als stand alone actiefilm is The A-Team maar een matig filmpje. Als remake van de vermakelijke TV-serie uit de jaren '80 stelt het echter helemaal niets voor.

In eerste instantie komen ze met een vermoeiend en vergezocht uitgangspunt en plot dat na vijf minuten al niet meer weet te boeien. Dat hele gedoe rond die belangrijke platen, de missies, de CIA, de dubbele agenda's .. het boeit geen enkele seconde. En hier komen heel wat eendimensionale karakters (Morrison, Lynch, Sosa, Pike etc) bij kijken. Waarom gaat The A-Team niet gewoon lekker achter een stel hillbillies aan, die een arme boer en zijn gezin lastig vallen, terwijl ze door kolonel Decker op de hielen worden gezeten? Hadden ze die talloze over-the-top actiesequenties, met opvallend lelijke special effects, ook mooi achterwege kunnen laten.

Ook de vier hoofdpersonages lijken jammer genoeg maar weinig op de originele karakters. Zo pogen de makers BA meer diepgang te geven en geven hem tegelijkertijd maar bar weinig te doen. Gebruikt hij zijn vuisten überhaupt in deze film? Daarnaast is Hannibal veel te serieus en gespannen, hij geniet veel te weinig en lijkt vaak de boel niet onder controle te hebben. Face is daarentegen veel te veel een actieheld, te dapper en stoer. Vond het juist altijd hilarisch hoe deze womanizer vaak maar een lafaard was in de serie. En Murdock, mijn favoriete karakter (en tevens het karakter waar ik steevast op het schoolplein aan vast zat) mist iets. Sure, hij doet soms gek, maar vind dat Copley het charisma en de energie van Dwight Schultz mist. Over die laatste twee vertolkers gesproken, ook behoorlijk flauw dat hun (hele korte) cameo's snel naar het einde van de end credits zijn geschoven.

Paar leuke momenten, verder niets. 2 sterren.

Meneer Bungel
helemaal eens met je breakdown van de vertolkingen (en die zijn key als je als klein jochie vroeger aan de buis gekluisterd zat - ja, ook Murdock was mijn favoriet, compleet met t-shirt!), al heb ik maar zo'n tien minuten gezien - het is nu al weer genoeg. Bah. -edit- Heb me door nóg een blok geworsteld, maar niets... B-team, C-team... Z-team.

P.s.: Ik zou ze bij Myth Busters wel eens de magneet/truck-truuk willen zien uitproberen!

avatar van Toontje G
Het is weer eens wat anders, 2 uur achter elkaar het A Team, normaal hoefde je dit maar 45 minuten achter elkaar vol te houden dus ik dacht dit wordt een lange zit. Maar die 2 uur waren eigenlijk zo voorbij. Het viel niet tegen en je weet eigenlijk al voordat de film begint hoe het af gaat lopen. Ja, i love it when a plan comes together.

avatar van ILDIB
T goeie is dat aan t eind je de echte ateam mannen bent vergeten. Zeker peck en ba zijn niet minder. Hannibal kost me wat meer moeite.
De film zelf is veel te gehaast , dr zitten echt mooie scenes in, maar helaas ook veel te veel poespas uit de computer.

Meneer Bungel
ILDIB schreef:
T goeie is dat aan t eind je de echte ateam mannen bent vergeten.
Het einde heb ik niet gehaald, maar dat lijkt me, nee, is onmogelijk. -edit- in mijn beleving, laat ik het er maar bij zeggen.

avatar van mikey
Ik had het idee dat de makers van deze film nauwelijks doorhadden waar ze mee bezig waren. De actiescenes (en het verhaal) zijn belabberd geregisseerd en ge-edit. Op een gegeven moment hebben ze maar overal explosies gefilmd om zo hun gebrek te camoufleren.

J.Biel was wel weer om te smullen.

avatar van swenbos
Één woord: hersenloos.

avatar van Timba69
Tegenvaller. De film weet geen keuze te maken tussen een serieuze actiefilm of het komische laagdrempelige tv serie format. Dus nu is het allebei niets. Veel actie dat wel, maar ook nogal overdone.

Ook de vergelijking met de originele acteurs en die van de film valt negatief uit. Hannibal te serieus, Face gaat nog, BA een lachertje en Murdock valt helemaal in het niet.

2,5 *

Vond t vervelend en langdradig en alleen face en murdock vielen mee

Vond t trouwens ongepast dat er zoveel doden vielen

Echt heerlijk vermaakt. Veel grappige momenten. Het is allemaal zwaar onrealistishc maar dat maakt het juist goed. Deze film moet je niet al te serieus nemen dan is het gewoon een heerlijke film.

avatar van FunkStarr
Hersenloos, maar vooral ook zeer matig. Voor een hersenloos actiefilmpje is er bijna niet doorheen te komen. Kan dit ook niet echt een actiefilm noemen, wat het wel is kan ik ook niet zeggen. De humor is ook maar matig. Nee, we kunnen wel zeggen dat dit een behoorlijk wanproduct is. En daar laat ik het verder maar bij: 1,5*

avatar van Strike0ut
als ik naar de reacties kijk en kijk wat voor cijfers er bij staan, vraag ik mij af hoe het mogelijk is dat deze film vrij hoog scoort..

Fanboys

avatar van T-man
De actie is zo als ik die had verwacht als ik terug denk aan de serie in de jaren 80. De special effects zijn veel beter wat deze film voor mij acceptabel maakt.

avatar van Fran
Nee, deze film kon de sfeer van de serie "The A-team" toch niet echt overbrengen. Ik miste als eerste de voice-over die je aan het begin van de serie hoort. Met een spannende stem word uitgelegd wie het A-team is en waar ze voor staan. Natuurlijk hoorde je dit iedere keer weer maar zelfs na de 50e aflevering bleef het toch wel iets hebben. Het was echt zo'n herkenbaar iets voor het A-team. Zo wist je dat het ging beginnen.

Daarnaast vond ik niet alle leden helemaal goed nagedaan. Vooral B.A. kwam totaal niet over zoals hij in de serie was. Wel grappig om te zien te krijgen waar zijn vliegangst nou vandaan kwam. Ik vond Murdock en Hannibal wel veel meer overeenkomen met hun personage uit de serie.

Voor mij dus geen feest van herkenning. Sommige dingen wel maar echt veel haalde ik er ook niet uit. En als actiefilm op zich vond ik het toch allemaal wat zwakjes.

avatar van Friday the 13 th
Mooie cast!

Het verhaal vond ik persoonlijk wat saai. Maar het werd zeker niet saai gebracht. Erg leuke actiescènes (ongeloofwaardig wel) vooral met de helicopter en de scènes in de nationale bank.

Bij momenten grappig. Zeker bij de 3 D brillen scène met het A team muziekje erbij.

avatar van Jawaddedadde
Vrij slecht.

Was geen fan van de serie, maar de film heeft me al helemaal een afkeer doen krijgen. Eigenlijk enkel Sharlto Copley's performance was goed, de rest was een miscast, met Quinton 'Rampage' Jackson op kop. Rampage, yeah right. Had B.A. trouwens geen gouden kettingen rond z'n nek in de serie?

Los van de miscasting is wordt het verhaal ook onnodig complex gemaakt. Kon weinig met de rollen van Biel en Wilson. En de actie, tja, mag spectaculair zijn maar qua onmogelijkheid scheert deze toch wel de hoogste toppen. Maar goed, dat was zeker niet het grootste euvel.

Vond er gewoon te weinig A-Team in terug, wat op zich niet eens een ramp is, maar wat overblijft is toch wel bedenkelijk.

Teleurstellende film versie van een oude tv serie die in het rijtje van Charlies angels past.

De casting (lees ik hier meer) is belabberd met name B.A vond ik waardeloos en totaal niet kwa uitstraling en karakter trekken lijken op die van Mister T, de actie sloeg gewoon nergens op wat een zwaar overdreven gedoe, met name de helikopter scenes.

De plank is totaal mis geslagen, en dan komt en film als expendables kwa actie en idee meer en beter in de richting van de oude serie dan deze film (zullen sommige geen leuke uitspraak vinden)

avatar van K. V.
Tja een leuk filmpje om eens mee te pikken als ze hem op tv uitzenden. Veel actie, niet zo'n bijzonder verhaal, zo'n typisch verstand op nul filmpje.
Er zaten ook wel leuke stukjes in, bv met die filmvoorstelling en het einde was indrukwekkend. Verder zat de vaart er wel goed in, er viel genoeg te beleven.
Niet zo memorabel, maar prettig kijkvoer.

avatar van pollyke
'k vond hem toch niet zo spectaculair goed zoals de series

Er is weinig verschil tussen krankzinnig en geniaal en dat laat Murdock maar
al goed blijken, vooral de helicopter-scene vond ik super!

avatar van underground
Na eerst een paar afleveringen van de serie te hebben bekeken toch maar de film erop gezet.
Verwachte er niet echt veel van omdat het natuurlijk een remake is,
Maar gewoon verstand op 0 gezet en gekeken
Nu ik hem gezien heb denk ik er toch anders over namelijk :

Er zat een goed verhaal in dat naar mijn mening niet snel verveeld,
Actie zat er ook genoeg in alleen vielen er in de film niet veel doden,
Mijn favoriete acteur in de hoofdrol (Liam Neeson)
En een TOP einde

Heb toch wel genoten van de "remake" A-Team