The A-Team (2010)

Alternatieve titel: The A Team

3,08 (2087)
2087 stemmen

Avontuur / Actie
117 minuten / 133 minuten (extended cut)

geregisseerd door Joe Carnahan
met Bradley Cooper, Liam Neeson en Sharlto Copley

Een groep Irak-veteranen is op de vlucht voor het Amerikaanse leger. Deze groep, die bekend staat als 'The A-Team', probeert zo snel mogelijk hun naam te zuiveren, omdat ze ten onrechte te boek staan als gevaarlijke criminelen. Ze worden beschuldigd van een ernstige misdaad die ze niet begaan hebben.

Teaser

avatar van knusse stoel
Wat een heerlijke flauwe humor , daarvoor moet je echt deze film zien.
Eerlijk, ik heb mij vermaakt met deze "puberfilm", mijn vriendin vond het , dus niets. Smaken verschillen soms ook gelukkig. Ikzelf ben begonnen met een rondje Liam Neeson en deze was de zoveelste in de rij.
Persoonlijk vond ik het wel te pruimen, alleen de actie.....daar begreep ik soms niets meer van. Net als in de originele serie kunnen ze doodklappen krijgen maar zij hoeven niet eens naar een ziekenhuis. U en ik waren waarschijnlijk dood gegaan. Maar goed, zo is deze film en zo was de serie. Als je dat niet leuk vindt...........
Een 7+!

avatar van Tapa
Ik vond de film een feest der herkenning. Moest er eerst wel inkomen, maar na nog een keer te hebben bekeken, met een brede glimlach weer uit de blue-ray gehaald. Aantal heerlijke scenes, o.a. met die tank en de 3D film. I love it when a plan comes together.

avatar van TronMan
Ben een groot fan van de tv serie, maar vond deze film toch ook erg prettig. Alleen vond ik hier in B.A. echt een tegenvaller. Ook zijn GMC bus was veels te weinig in beeld. Toch één van de betere verfilmingen van oude tv series.

avatar van Shadowed
Tja.

Niet echt mijn film die ervan had verwacht. Ik keek regelmatig op de klok en dat is geen goed teken. De oude serie heb ik wel wat van meegekregen, en die vond ik opzicht wel lollig. Maar het plezier daarvan zie ik hier niet echt in terug.

De karakters zijn leuk en de introductie daarvan is ook erg geinig. Hierdoor zijn er hier en daar ook best behoorlijk komische scenes maar de actie viel vooral erg tegen. Ik verwachtte veel geinige actie, maar de blijf eigenlijk uit.

Redelijk acteerwerk, maar ik vond het allemaal maar wat saai. Geen interessant verhaal, leuke introductie en leuke karakters. Maar dan heb je het ook weer zo'n beetje gehad eigenlijk. Voor de rest is het niet helemaal mijn cup of tea.

colinkelly
Goede actie film. Veel mooie special effects. Zeker bij de haven met de boot vol containers. Zag er spectaculair uit. De spelers waren best goed gecast

avatar van roger queen
so flauw zout erop

avatar van Duke Nukem
markwiering schreef:

Ik vind het een zeer goede film. Het is minstens vier sterren waard, maar ik geef het vijf sterren om het gemiddelde wat omhoog te halen.
En ik vindt hem 3 sterren waard dus geef ik hem 2 sterren om het gemiddelde wat omlaag te halen. (onzin natuurlijk)

avatar van numb nuts
herkeken gister en van 2,5 naar 3 gezet,vermakelijke film die shartlo copey is ongezien voor mij probeer ze naam te onthouden 1 van me onbekende acteurs was toch ff verrast dat hij het was na district 9 alysium en chappie.en dat hij dan toch swahilli spreekt was top.
uiteindelijk zag ik in dat dit een top pilot is voor de serie waarvan ik vroeger genoten heb.
het einde met die containers ja was voor mij te te te.
maar blij dat ik hem toch voor de 2dex heb gezien

avatar van Lovelyboy
Wat moet je zeggen? Met het oude concept van The A-Team heeft dit bitter weinig te maken, en een flauwe bedoening is het soms ook wel, maar vermakelijk is het bij tijd en wijlen wel.

Soort cross over wordt geprobeerd te creëren met de welbekende karakters in de 'huidige' tijd. Een beetje raar en ongemakkelijk is de eerste kennismaking waar de meesten nog vreemden van elkaar zijn. De daaropvolgende achtbaan van spektakel is niet serieus te nemen en duizelt je soms voor de ogen. Het plot vol met bedenkelijke dingen, staat verder bol van shady types en verraadt.

Heel bijzonder is The A-Team dan ook niet te noemen, toch heeft de film een bepaalde factor van vermaak over zich en weet de film aan sympathie te winnen door de kleine accenten rond de herkenbaarheid van de karakters. Copley als Murdock is werkelijk een hit, Cooper als Face is ook prima. Het is ook de uit de serie bekende chemie en wrijving dus de leden die herkenbaar is en veel goed doet. Vooral Murdock brengt met zijn knettergekke gedrag veel sjeu.

Maar dat is het dan ook wel. Het plot en bepaalde ontwikkelingen zijn belachelijk, de actie regelmatig over de top, slechts de bekende karaktertrekken doet goed. Overigens de echte Dwight Schultz en Dirk Benedict niet kunnen spotten. Nee, The A-Team is veel, en aardig voor een keer maar vooral geen top.