Little Fockers (2010)

Alternatieve titel: Meet the Parents: Little Fockers

geregisseerd door Paul Weitz
met Robert De Niro, Ben Stiller en Dustin Hoffman

Na tien jaar lijkt Greg Focker (Ben Stiller) eindelijk geaccepteerd te zijn door zijn eigenzinnige en achterdochtige schoonvader Jack Byrnes (Robert de Niro). Maar wanneer de jonge vader van twee kleine Fockertjes gaat bijklussen bij een farmaceutisch bedrijf krijgt Jack toch weer argwaan. Opnieuw moet hij bewijzen dat hij geschikt is als echtgenoot van Pam (Teri Polo). Zal hij slagen voor Jacks ultieme test, zodat Greg hem zal kunnen opvolgen als hoofd van de familie of wordt het vertrouwen tussen de twee mannen voorgoed verbroken?

avatar van mrkos
DragQueen schreef:
De sterrencast uit voorgaande delen is wederom gestrikt voor dit alweer derde deel. En de film is in zijn genre nog steeds geslaagd, maar toch in alles een tikkeltje minder dan de eerste twee films. Veelal dezelfde soort grappen passeren de revue, en de meeste zijn wel amusant. Het nieuwe is er natuurlijk een beetje af, maar toch een geslaagd filmpje. 3 Sterren.

helemaal met jou post eens.

avatar van Timothyvdmeer
Idd meer van hetzelfde maar nog steeds vermakelijk

avatar van Tommy De Vito
Ja, daar was het lang verwachte derde deel van de Fockers-films. Vrij overbodig is deze ‘Little fockers’. Dit heeft voornamelijk te maken met het verhaal. Wacht.. verhaal? Welk verhaal eigenlijk. De Niro had een groot aanzien in Hollywood en maakte top-films in zijn tijd, maar dwaalt steeds en steeds meer af richting B-films. Hoe kan één van de beste acteur van zijn generatie ‘ja’ knikken voor een film als deze? Simpel natuurlijk, het geld. Begrijpelijk, maar ook zo jammer. Reputatie down stairs, maar zijn klassiekers zullen mij altijd bij blijven en ben blij dat we daar nog altijd van kunnen genieten (denk aan The Godfather part 2, Goodfellas, Taxi Driver, Cape Fear).

Terug komend op de film. Typische Fockers elementen zijn weer terug en bij vlagen is het grappig. Maar ook weer voorspelbaar. Dat doet de film ook nog eens niet het goede. Wilson is also back en daar was ik blij om. Zijn personage Kevin brengt droge humor met zich mee en dat kon me bekoren. Denk aan die tattoo Stiller als Gaylord Focker doet het prima, precies wat van hem verwacht wordt. Aan de cast ligt het hem niet het zijn de bovengenoemde punten die de film veelste kort doen. En dat is jammer, want je kan gerust vier delen maken en dat het nog steeds vermaakt en goed is. Denk aan bijvoorbeeld American Pie films (los van Naked Mail etc).

Toch een 2,5 voor het wegkijken en af en toe met een lach op m’n gezicht zitten kijken.

Niet het soort humor dat ik kan waarderen. Het wordt allemaal veel te vet aangezet —vooral door Robert de Niro— nog erger dan in de beide prequels. Het aantal echt grappige momenten zijn om die reden op de vingers van één hand te tellen. Ondanks de topbezetting erg matig.

avatar van Kondoro0614
Aangezien ik nu tijdelijk vast zit geplakt op de bank met koorts en ik me vrijwel snel begon te vervelen heb ik ‘Little Fockers’ maar even aangeslingerd. Ik heb ooit een keer de film ‘Meet the Fockers’ gezien, alweer een tijdje terug en hier herinner ik me niet veel meer van maar gezien de stem daarop en mijn positieve mening is die film wel goed in de smaak gevallen bij mij. Dit tweede deel is alweer fors minder, zo erg minder dat ik er eigenlijk niet heel veel aan vond als ik eerlijk moet zijn. De film was niet echt aan mij besteed, ik heb me er niet mee vermaakt en ik vond de komedie ook niet in mijn straatje passen. Ben Stiller is nog steeds niet de acteur waarvan ik kan genieten, de beste man heeft mij nooit in zijn greep en weet zich ook nooit te verbeteren in mijn ogen. Ik vind het zelf jammer dat De Niro de laatste tijd in dit soort films mee speelt. Hij kan soms best grappig over komen maar de meeste films die ik van hem gezien heb met als genre ‘Komedie’ komen vaak niet goed binnen en ik heb nog geen film gehad met de komedie label waarin hij zit die mij hoger dan een voldoende heeft laten komen. Nee, ‘little fockers’ is best onnodig en bevat geen leuk verhaal noch concept en hij viel niet in de smaak. Flauw, onzinnig en vaak niet eens lollig.

avatar van martijn011
Het is maar goed dat er niet meer delen zijn gemaakt want dit derde deel is eigenlijk geheel overbodig. De cast is gelukkig nog helemaal intact, alle bekende grote namen zijn weer van de partij, maar het verhaal is totale onzin. Er gebeurt werkelijk niks relevants en alles voelt overbodig. Het is een herhaling van zetten en dan ook nog met weinig echt leuke grappen en situaties, iets wat de voorgaande twee films wel bevatte.
Toch kijkt het best wel aardig weg en de ruim anderhalf uur zijn zo om. Toch is dit geen voldoende waard, daarvoor is de film te matig.