• 8.299.909 stemmen

Met onder meer: Robert De Niro, Ben Stiller en Dustin Hoffman

Releasedatum: 10 februari 2005

Plot Meet the Fockers

"Misery loves family."

Nadat voormalig CIA-agent Jack Byrnes de mannelijke verpleger Gaylord Focker toestemming heeft gegeven om met zijn dochter Pam te trouwen, is de tijd daar om de ouders van de twee eindelijk eens met elkaar kennis te laten maken. Jack reist samen met zijn vrouw, kleinzoon en het toekomstige echtpaar naar Miami, waar ze de Focker-familie leren kennen. De eigenzinnige levensstijl van de Fockers staat in schril contrast met de conservatieve Byrnes, wat nogal wat conflicten tot gevolg heeft...

imageimageimageimageimage

Isabel Villalobos

Kevin Rawley

avatar van DiamondsRealDeal

DiamondsRealDeal

Dat mensen dit een 4 of hoger kunnen geven. Dat zijn zeker mensen zonder gevoel voor humor.

avatar van Paranoid_Fish

Paranoid_Fish

Slecht gewoon.

avatar van princesspeach

princesspeach

Vreselijk

avatar van mariamadeliya

mariamadeliya

Echt te erg voor woorden. In alle opzichten. Geen woorden voor.

avatar van RevengeN

RevengeN

Haalt het niet bij het eerste deel. De ouders van Gaylord zijn totaal niet grappig, en over de top neergezet door Hoffman en Streisand.

De Niro en Stiller dragen de hele film.

avatar van pamela200

pamela200

De leukste Focker. Superrol voor Dustin en Barbera. Heb nog buikpijn van het lachen van die scene van dat hondje met die kat Jinx in het toilet. Onovertroffen. Je vindt dit leuk of afschuwelijk. Ik vond het leuk. 5 points.

avatar van stratmans

stratmans

zwakker vervolg op meet the parents

avatar van Shadowed

Shadowed

Stuk minder.

Zelfde regisseur met een film die zich in het zelfde universum afspeelt met nagenoeg dezelfde personages. Hoe kan het dan toch zo dalen in het niveau? Ik denk dat Stiller meer zichzelf wilde zijn of meer humor wilde hebben die in zijn straatje lag, want de film is nu vrijwel van al het menselijke ontdaan en een volbloed komedie geworden.

Sowieso vind ik de toevoeging van Streisand en Hoffman wat jammerlijk. Apart van de film best redelijke acteurs die ook zeker opgaan in hun typetjes, maar de hoeveelheid aan gestoorde personages is nu wel overkill geworden. Meet the Fockers is een volbloed komedie geworden, zonder drama of romantiek en daarmee ook weinig menselijkheid meer, wat juist in de vorige film goed wist te werken.

Ik ergerde me toch een aanzienlijk stuk meer aan de grappen die keer op keer de plank misslaan. Het enige leuke eraan is dat ze worden uitgesproken door acteurs met behoorlijk wat status. Sowieso vind de film enkele grappen die in het vorige deel gemaakt werden te leuk, zoals al dat gedoe met de naam "Gaylord Focker". Leuk als je het een of twee keer hoort, maar als het 40x is wordt het snel repetitief.

Aangezien het nu ook weinig inhoud meer heeft begin je als kijker de speelduur, die nu zelfs nog langer is geworden, wel te voelen. Locatie is wel leuk gekozen maar verder kijk je toch bijna 2-uur tegen types aan die niet zo heel leuk zijn. Stiller is niet erg grappig meer hier, lijkt ook meer achtergrond te zijn geworden. De Niro is dan nog wel aardig, maar de rest is nergens leuk.

Eerste deel vond ik al niet zo hilarisch, maar vooral te behappen omdat het nog wel menselijk aanvoelde hier en daar met een dieper laagje. Nu is de keuze gemaakt om er vooral dwaasheid aan toe te voegen, en dat kan je waarderen of niet waarderen. Misschien dat ik het als eigen film leuker had gevonden, als sequel vind ik het vooral jammer. Alsof er toch nog centjes binnen moesten komen maar de koek in de trommel eigenlijk op was. Een stuk minder.