Meet the Fockers (2004)

geregisseerd door Jay Roach
met Robert De Niro, Ben Stiller en Dustin Hoffman

Nadat voormalig CIA-agent Jack Byrnes de mannelijke verpleger Gaylord Focker toestemming heeft gegeven om met zijn dochter Pam te trouwen, is de tijd daar om de ouders van de twee eindelijk eens met elkaar kennis te laten maken. Jack reist samen met zijn vrouw, kleinzoon en het toekomstige echtpaar naar Miami, waar ze de Focker-familie leren kennen. De eigenzinnige levensstijl van de Fockers staat in schril contrast met de conservatieve Byrnes, wat nogal wat conflicten tot gevolg heeft...

avatar van f2sputnik
Ass...Hoooooooole Fantastisch.
Heb genoten van dat kleine jochie. Die handbewegingen, wat nou ik wil melk, ik wil borst.....
Een leuke film om te bekijken.
Ook onze sex therapeut kan er wat van.....
Heb er graag naar gekeken.

avatar van @quikfit
Een prima vervolg op "Meet the parents",tegenstellingen ten top" in het kennismakingsbezoek tussen beide families.

avatar van Markpsv15
Ja heb hem net zitten kijken en moest paar keer ontzettend lachen. Vooral
"Ring the Bell if you are horny". Geweldig
3,5 ster

Goeie film!

erik1677
Ik blijf dit een prachtige film vinden.
Robert de Niro vind ik the man van de film,en op een goeie 2e plek Dustin Hoffman.
My God! wat heb ik weer gelachen om deze 2 ouwe knakkers.
Stiller is altijd maar zichzelf....een sul.'
Maar dat past wel goed in deze film.

avatar van daxclusive
Super leuke film van Ben Stiller!
Ik vind dit sowiezo al een prima acteur met geinige kanten.

Deze film kan ik eindeloos kijken ;D
net als deel 1

avatar van Whunter
Heerlijke Film! Ik zet hem op mijn verlanglijst most wanted to see again.

avatar van shockdog
Jammer dat de humor zoveel minder subtiel is dan in Meet the Parents

pff
waarom maken dezen bagger?

ga 3 dus zekker niet kijken
zonder van mijn tijd!!!

avatar van m1chel
U-96 schreef:

Ik vond het erg overdreven.

Dat was ook de bedoeling.

Matig vervolg op Meet the Parents waarin de schoonouders elkaar ontmoeten. Het verhaal is opnieuw mager, en de humor is naast flauw deze keer ook vaak banaal. En alhoewel Robert DeNiro en Dustin Hoffman wellicht de grootste trekpleister zijn, is dit niet het soort film waarin ik deze grootheden graag aan het werk zie.

avatar van K. V.
Meet the Parents vond 'k een heel grappige film, maar zoals het meestal met sequels gaat, vond 'k deze weer heel wat minder.

Dick2008
Dick2008 schreef:
Het gebeurt best vaker, dat ik het vervolg op een eerste deel leuker vind, nou dus weer. Robert de Niro komt hier minder op de voorgrond dankzij Dustin Hoffman die goed tegenspel biedt. Prachtige contrasten. Leuke en gezellige film.

Ik zal me wel vergist hebben. Ik meende dat deze toch wel een stuk leuker was dan Meet the parents. Misschien was dat ook de eerste keer kijken wel. Hoffman en Streisand zetten wel een vrij aparte rol neer. Nu ik hem vandaag nog eens heb bekeken, viel hij wel bijzonder tegen. Alleen Stiller was nog wel redelijk grappig en de hond en de kat, Niet dat hij flauw was of zo, maar ik heb gewoon weinig kunnen lachen. Veel te lange speelduur en er zat gewoon geen verhaal in. 2.0

disneystore
MovieMind schreef:
Ze zijn zeldzaam...goede lachfilms.

En daar is deze dus opnieuw een voorbeeld van.

avatar van TheLionKingFan
asshoooooole

avatar van mnrk
Ass-'ole

Een leuk vervolg op Meet the parents....

Het verhaal is weer leuk en er zit ook lekker veel vaart in waardoor het allemaal gewoon leuk blijft om naar te kijken...

De cast uit het 1e deel is ook weer van de partij en wordt heerlijk aangevuld door Dustin Hoffman en Barbra Streisand....

avatar van no xqqq
Waar is de tijd dat Robert de Niro nog speelde in films als "the deer hunter".

avatar van soom
Zo'n 5 jaar na de eerste keer opnieuw gekeken, afgelopen vrijdagavond. Ik weet niet echt waarom, maar vond het nu veel grappiger. Ben Stiller, Owen Wilson, Teri Polo en Blythe Danner zijn grappig genoeg, maar Robert en Dustin stelen de show. Van Barbra nog steeds niet helemaal onder de indruk (die kan veel beter zingen dan acteren), maar die 6 zijn leuk genoeg. Van een 1.5* in 2008 naar een kleine voldoende in 2013.

Alleen hoop ik wel dat er geen deel IIII meer komt.

ipman-99
"Ass...Hoooooooole." ... " !!!

Fantastische Komedie - Sequel (Heropfrissing) !!! Leuke komedie voor jong en oud !
De dialogen en situaties zijn alweer om van te smullen !
De scènes met Robert De Niro en Ben Stiller leverden opnieuw het nodige vuurwerk !
De inbreng van de familie Fockers met name Dustin Hoffman en Barbara Streisand
waren geweldig om zien ..., mede ook omdat het complete tegenpoolen zijn !
Er zaten ook weer heerlijke lach momenten in ..., denk maar aan die scène met die kat
en hond !

avatar van NYSe
Robert De Niro met een neptiet... beschamend.

Het zijn vooral Stiller en Hoffman die het mogelijk maken dit onsamenhangende rotzooitje uit te zitten.

avatar van AC1
AC1
Stiller zou niet 'schitteren' als De Niro er niet zou zijn. Eigenlijk doet hij niets anders dan zich juist proberen te gedragen in het bijzijn van De Niro ... en dat werkt op de één of andere manier op de lachspieren. Toegegeven, Christopher Walken zou ook een goede keuze zijn geweest voor Jack.

avatar van Roger Thornhill
Wie gevoelig is voor hoe sympathieke personages buiten hun schuld in vernederende posities terecht kunnen komen zal gesmuld hebben (of, zoals in mijn geval, van plaatsvervangende schaamte ineengekrompen zijn) bij Meet the parents, en in Meet the Fockers waren daar Dustin Hoffman en Barbra Streisand als Stillers schaamteloos seksende hippie-ouders (samen het hoogtepunt van de film, God wat heb ik genoten van hoe die twee probleemloos elke scène waarin ze samen voorkwamen stalen). Nu dan deel 3. Wat voegt het toe? Niets. Ik wil de filmografie van De Niro en Hoffman zo compleet mogelijk zien, dus houd ik hun films bij. Derhalve ook Little Fockers. Punt. De Niro (ooit de grootste acteur van zijn generatie) is al lang niet leuk meer (hoewel soms nog wel goed, zie bijvoorbeeld Stone), Hoffman is nog altijd groots en speels maar helaas niet lang genoeg in beeld om eigenlijk het kijken naar deze film te rechtvaardigen. Dan maar alle blikken op Jessica Alba gericht. Mmm! Lekker. Wàt? Zie ik daar Harvey Keitel? En wat is er met Laura Dern gebeurd?

avatar van Phantasm
Ass...Hoooooooole, fantastisch, heb genoten van dat kleine jochie. Die handbewegingen, wat nou ik wil melk, ik wil borst.....zoals al eerder vermeld. Een erg leuke komedie om naar te kijken wat me geen moment heeft verveeld.

avatar van lars-pixar
'Een gat in de trilogy van de Meet The... films, hoe kan ik dit opvullen?'

In dit tweede deel is er tijd om kennis te maken met de ouders van Greg en laten we er dan vanuit gaan dat er weer veel ruimte is voor grappige situaties en veel word grappen.
Helaas valt het mij enorm tegen en worden de grappen naar mijn idee per minuut in gestopt en komt het allemaal wat flauw over.

Zelf vindt ik het eerste deel eigenlijk veel beter, waarvan ook de grappen op een andere manier worden gebracht. Ook het derde deel vond ik leuk, maar wat moet ik nu met dit tweede deel.
Het verhaal is in ieder geval wel gepast en de titel sluit daar leuk bij aan.

avatar van Kondoro0614
Meet the Fockers

Op zich een best geinig komedie film die mij wel vaak aan het lachen heeft gezet. Wij hadden hier niet veel zin in een actie film. Maar wel in een komedie film. Nou na lang zoeken op Netflix zijn we deze tegen gekomen. Ik heb me goed vermaakt en het is zeker een leuke komedie. Helaas soms een beetje te vreemd maar het maakt hem ook wel lachen.

Robert De Niro speelde zeker een hele leuke rol in de film. Ook Ben Stiller deed het niet slecht. Dustin Hoffman deed het ook leuk en dat vond ik ook wel de leukste drie. De rest vond ik allemaal meh. Barbra Streisand, lelijke vrouw. Om eerlijk te zijn... Maar, acteren kan ze een beetje. Zingen lukt haar beter ! Blythe Danner nouja, die deed bijna niks in de film.....? Teri Polo deed het redelijjk..

Het verhaal van Meet the Fockers was oke en geinig te volgen. Ook het concept was wel lachen. Geinig dat hij in het begin alleen maar geluk had, met het vliegveld etc. maar dat het toch later weer als een ramp uitliep. Misschien een addertje onder het gras? Leuk om een keer tussen door te zien!

avatar van Bweapon96
Deze film heb ik met moeite afgekeken. Ondanks de grote cast met De Niro, Stiller, Hoffman en een klein rolletje voor Owen Wilson vond ik het niet echt wat. Af en toe waren er momenten die wel vermakelijk waren, maar daar blijft het bij. Er zit niet echt een doel in deze film, ook geen verhaal maar wel een richtlijn die zo dun is naald. Maar daar is dan ook alles mee gezegd.

avatar van misterdhdh
Klein beetje een teleurstelling deze Meet the Fockers, het verhaal stelt niet zo veel voor maar is wel vermakelijk. De uitwerking is soms redelijk maar echt vaak moeten lachen heb ik toch niet. De humor was niet altijd mijn smaak, en soms leek het zelfs niet echt op een komedie. De hoofdpersonages zijn wel leuk en acteren goed. Ook de baby was wel grappig, en de asshole-scene vond ik misschien nog het beste van de hele film. Het einde was natuurlijk voorspelbaar maar zeker niet slecht. Al bij al heb ik er niet zo van genoten en zeer weinig gelachen, bijzonder slecht is dit natuurlijk ook niet maar voor mij absoluut geen topper.
2.75/5
***

avatar van martijn011
Dit tweede deel is ook weer uitermate vermakelijk.
De chemie tussen de Niro en Stiller is fantastisch, vooral eerstgenoemde kan me erg bekoren met zijn rol.
Deze keer ontmoeten ze de familie van Stiller, gespeeld door Hoffman en Streisand. Dat levert uiteraard weer voldoende vuurwerk op en een hoop vermakelijke en ongemakkelijke scènes.
Alhoewel het best veel van hetzelfde is allemaal verveelde het me totaal niet en voordat ik het wist verscheen de aftiteling weer op het scherm.
Ook voor deze film 3.5*, vermakelijke kost.