Meet the Fockers (2004)

geregisseerd door Jay Roach
met Robert De Niro, Ben Stiller en Dustin Hoffman

Nadat voormalig CIA-agent Jack Byrnes de mannelijke verpleger Gaylord Focker toestemming heeft gegeven om met zijn dochter Pam te trouwen, is de tijd daar om de ouders van de twee eindelijk eens met elkaar kennis te laten maken. Jack reist samen met zijn vrouw, kleinzoon en het toekomstige echtpaar naar Miami, waar ze de Focker-familie leren kennen. De eigenzinnige levensstijl van de Fockers staat in schril contrast met de conservatieve Byrnes, wat nogal wat conflicten tot gevolg heeft...

avatar van Prudh
Ja, een goede film. Ik hem hem in twee keer gekeken en na het eerste deel moet ik bekennen dat ik het niet meer achtte dan 13 in een dozijn.
Maar het tweede deel werd een stuk leuker. Dustin Hoffman heeft zeker beter werk afgeleverd maar dit is ook een voor een deel te wijden aan zijn rol, die een hem een beetje forceerde te acteren zoals hij deed. DeNiro.. tja.. goed. Barbra Streisand.. ik had had echt 1000x erger verwacht, met haar aarskop, dus dat was weer een meevaller. Stiller is naar mijn mening altijd leuk. De film is een waardige opvolger van het eerste deel, die ook niet uitsteeg boven de massa, maar die zeker vermakelijk bleek. 3,5*

avatar van bioscoopzaal
Wel een aardig vervolg, maar uiteindelijk was Meet the Parents toch nog een stuk leuker. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat Meet the Fockers niet zijn hoogtepunten heeft. Vooral Dustin Hoffman en Barbra Streisand (jawel!) zijn geweldig als de ouders van Gregg, Ben Stiller maakt zich weer eens onsterfelijk belachelijk door de kleine Jack per ongeluk zijn eerste woordje te leren en DeNiro is weer in prima vorm als de aardsconservatieve hark van dienst, die zelfs een rubberen tiet heeft ontwikkeld om 'nipple confusion' te voorkomen.

Helaas missen in tegenstelling tot het eerste deel een aantal grote moppen hun doel en zijn vooral de scènes met het obligate geile hondje en het irritante kind erg vervelend. Gelukkig loeren Hoffman en Streisand altijd wel ergens achter een hoekje om de film telkens opnieuw uit het humor-slob te trekken.

3 sterren.

Om even wat tegengas te geven:

Aardige komedie die lekker wegkijkt en vooral erg leuke rol van DeNiro weer, maar verder nogal standaard en vooral hetzelfde als deel 1.

En natuurlijke veel typische melige Stiller-humor met weinig gedurfde sexuele toespelingen en grappen met dieren, toiletten en dergelijke....

avatar van Hannibal
Ik vond het eerste deel niet bijster leuk, maar werd gisteren de bioscoop ingesleurd om deze film te kijken.
Eerlijk gezegd viel hij me niet tegen, en vond deze een stuk leuker dan het eerste deel. Vooral door de geweldige rollen van Dustin Hoffman en natuurlijk de Niro, is dit een zeer geslaagd vervolg. Er zitten natuurlijk erg flauwe grappen in, maar goed, het blijft toch een amerikaanse komedie, dus dan verwacht je ook geen humor van de bovenste plank. Die Ben Stiller vind ik eigenlijk nooit grappig, maar in deze film was zelfs hij te pruimen.
De enige die mij mateloos irriteerde was die vreselijk bijdehandte baby. (3.5*)

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)
Film volgens vertrouwd recept zal ik maar zeggen. Het zou net zo goed Meet the Parents na de pauze kunnen zijn. De film is best wel grappig hoor maar het sterke element van Meet the Parents ontbreekt. Namelijk dat de eerste kennismaking met je toekomstige schoonfamillie op een complete nachtmerrie uitloopt.
Bovendien vind ik DeNiro veel minder psycho dan in het eerste deel het gaat mij allemaal net iets teveel op de automatische piloot. Hou het op 3 sterretjes omdat ik toch nog wel regelmatig heb moeten lachen.

Stuk leuker dan de eerste. DeNiro blijft erg geestig en wordt hier leuk aangevuld door Streisand en Hoffman. 3,5*

avatar van otherfool
Zwak vervolg op het leuke Meet the Parents. Hoffman en Streisand zijn even extravagant als De Niro en Danner, maar lang niet zo leuk. De grollen zijn platvloerser en als geheel is de film een danige teleurstelling.

1,5*.

avatar van Fran
Ik vond dit deel juist leuker dan het eerste deel. Ik moest onder lichte maar toch zekere dwang kijken van mijn man. Het duurde toch wel even voordat ook ik hem wel leuk ging vinden. Maar uiteindelijk kwam ik toch in de film en heb ik een paar keer kunnen lachen. Toch niet helemaal mijn humor. Hofman en De Niro waren top en helemaal goed voor hun rol. Streisand heeft me verrast. Zij vervulde haar rol echt heel goed ! Grappig filmpje.

neo (crew)
Dezelfde makkelijke humor als Meet the Parents, al kon er wel zo nu en dan een lachje van af. De kritiek op De Niro en zijn komedie rollen vind ik eerder van toepassing op Hoffman hier; hij doet het een stuk slechter.

En dit stukje trivia nog:

The MPAA would not allow the movie to use the title unless they found a family with the name "Focker".

2.5 sterren

avatar van hellblazer93
onbekend! schreef:
Leuke film met scenes als: nep-tiet,toeteren naar een stel geile meiden,asshole,hond in wc
Volgens mij waren dat al de grappige momenten

Geef je leuke films wel vaker een halve ster? Maargoed, naar mijn mening leuke, vermakelijke film, maar niet bijzonder. Robert de Niro had een leuke rol net als in Meet the Parents en er zitten meerdere hilarische scenes tussen. Van mij gewoon 3.*

een beetje tegenvallend. Af en toe paar lachmomenten, bvb kat die Moses doorflusht, en de "ass-hoooooole", maar over het algemeen te beperkte humor. Ok, er is fockerhumor a volonté, maar meer dan een kleine glimlach viel daar meestal niet mee te winnen. Ook het happy end van beide families die terug samenkomen was verwacht, maar had uiteraard niet gemoeten.

Verdienstelijke rol van sommige acteurs zoals Stiller, al vond ik De Niro en Hoffman in deze film toch een beetje ondermaats

avatar van Ajax&Litmanen1
Prima film, maar de originaliteit en het concept is wel minder. Ik bedoel, nu krijg je de ouders van Stiller geintroduceerd, maar das minder grappig dan de strijd die hij met zijn schoonvader had die hem niet mocht in 1. Nu bestaat die band al en is de echte glans er wel vanaf.
Neemt niet weg dat ook deze film lekker wegkijkt. De ouders van Stiller worden wel erg grappig vertolkt door Hofman en Streisand. Dat had de film wel nodig nu Jack en Gaylord elkaar beter hebben gevonden.

avatar van Chainsaw
Vond Meet the Parents al een behoorlijk matige komedie, maar waar deze nog enigszins wat aardige momenten telde, weet Meet the Fockers nog maar zelden een glimlach op het gezicht van de kijker te voorschijn te toveren. De poep, plas en voorhuid- humor weet nergens aan te slaan en praktisch elke grap uit deze cliché komedie is van een verre afstand te voorspellen.

Af en toe een redelijk geestig momentje gezien, maar meer dan die ene kleine glimlach hier en daar was dit maar erg weinig. Zo blijkt maar weer dat een combinatie van een groep grote namen als cast en een regisseur met voldoende ervaring in het genre geen garantie zijn voor een goed product.

2 héle kleine sterren.

Beter dan het eerste deel.

Met dank aan De Niro, die zich eigenlijk compleet laat afzeiken in deze film. Heerlijk om te zien hoe z'n vrouw zich verkneukeld bij de Focker ouders en De Niro compleet voor lul staat steeds. De Niro zelf hoeft er niet eens wat voor te doen verder, want veel meer dan dezelfde bek trekken als in deel 1 doet hij niet. Maar leuk dat hij z'n imago leent aan de film.

De rest doet het allemaal leuk, lekker excentriek en vlot in hun rol. Grappen zijn iets flauwer en de film houdt z'n vorm wat langer aan.

Jammer dat ook hier weer naar het einde zo'n dramatisch stuk in de film gepompd wordt, waar De Niro uiteindelijk ontdooit. Beetje een dooddoener die de rest van de film gelukkig niet onderuithaalt, iets wat in het eerste deel wel het geval was.

Vlotte comedy, genoeg lolligheden, makkelijk filmpje geschikt voor werkdagen en los entertainment.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Ook dit vervolg op het betere eerste deel is genoeg vermakelijk. Helaas niet zo hilarisch als deel een, ondanks de prima rollen van Streisand en Hoffman. De grapjes zijn soms een beetje voorspelbaar maar e.e.a. is absoluut onderhoudend. Goed.

Het eerste deel was leuk maar dit deel slaat nergens op en was ook niet grappig. Streisand en Hoffman vond ik vreselijk in deze film en ze waren ook totaal niet grappig. Alleen De Niro doet het nog aardig in deze film.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Niet meteen het genre van humor waarvoor ik sta te springen, maar door acteurs als Robert De Niro, Dustin Hoffman en zelfs Ben Stiller toch nog vrij goed. Wisselende humor, maar over het algemeen nog wel te doen. Toch prachtig om te zien dat grote namen als Hoffman en De Niro zich hier even goed amuseren en de rol naar zich toe trekken. Ben Stiller is in deze film niet slecht, maar dient als aangever, waardoor je geen sfeer krijgt dat iedereen de aandacht naar zich wil trekken. Geen film die zal bijven hangen, op de asssshooooolee-grap. Maar zeker geen komedie die me verveelde, wat zeker niet slecht is. Ideaal voor een avondje simple vertier.

avatar van Spetie
Aardige onderhoudende film, die voorborduurt op het zeer leuke eerste deel, maar deze keer vaak wat platter is qua humor en minder inteligente grappen bevat. Het is vooral te danken aan Dustin Hofmann en Barbara Streisand, dat de film op sommige momenten zo leuk is. Vooral Hofmann zet een zeer goede rol neer als gekke Joodse hippie die in alles zowat de tegenpool lijkt van de Niro.. De overige spelers hebben hun hoogtepunt al in het eerste deel beleefd en spelen allemaal toch een tikkeltje minder. Ook is niet elke grap geslaagd. Robert de Niro met een opblaasborst voor is nu niet bepaald het toppunt van grappigheid. Gelukkig is het tempo hoog en voegen de nieuwkomers een hoop fris elan en humor toe aan de film, waardoor een voldoende zeker gerechtvaardigd is!

avatar van rep_robert
Leuk vervolg op Meet the Parents, maar toch een stukje minder dan het origineel.
Ik miste vooral de leuke dialogen tussen de Niro en Stiller, die waren in deel 1 een stuk grappiger.
Daarbij komt wel dat Hoffman en Streisand geweldig zijn als Hippie achtig stelletje dat heel open minded is.
Precies het tegenovergestelde van de Niro, dat zorgt voor leuke situaties en een vermakelijke film.
Alleen net wat minder dan het origineel, ze gaan veel op de herhaling tour wat het natuurlijk ook wat voorspelbaarder maakt.
Maar zoals hier boven al wordt gemeld, why change a winning formula?

avatar van Bottleneck
Net als het eerste deel een erg leuke comedy waarin Stiller en DeNiro weer lekker op dreef zijn. Toch vind ik de film minder grappig (zoals zo vaak). De Fockers, de grootst denkbare tegenpolen, vind ik net wat te ver gezocht, maar het levert gelukkig wel enkele geweldige scenes op. Sommige scenes vind ik dan weer overdreven (hond versus kat) in de poging om de tegenstellingen zo duidelijk te maken.

avatar van Donkerwoud
Ik vond het eerste deel al niet overtuigend grappig. Dit deel is net iets grappiger, maar ook weer niet zo dat ik over de grond van het lachen rolde. Het had een slag meliger gemogen.

avatar van DonOswaldo
Ook deze herzien. Weet eigenlijk niet waarom ik deze (net) iets leuker vind, misschien omdat ik deze eerder zag, of omdat we nu met beide maffe gezinnen te maken hebben.

Maar ook hier plenty fun te beleven aan de grappige momenten en situaties.

Ook mooi dat de cast en regie er niet op achteruit is gegaan (wat bij veel sequels wel het geval is).

avatar van thunderball
Deze tot nu toe altijd vermeden tot -helaas- gisterenavond.

De originele film was redelijk amusant, maar dit vervolg komt maar niet op gang en wordt eigenlijk nooit echt leuk.

Je zit twee uur te kijken naar een groep van bekende sterren, die ontzettend staan te schmieren en zich zelf kennelijk heel erg leuk vinden.
Leuk doen is nog wat anders dan ook leuk zijn.
Alleen De Niro is bij vlagen nog wel geestig, maar ook zijn optreden kan niet in de schaduw staan van dat in het origineel.

De cameo helemaal tegen het einde van Owen Wilson is dan wel weer een leuke verassing!

Een vijf, ofwel 2,5 ster.

avatar van 606
Vond het qua grappen beter dan deel 1.
Dat manneke was erg schattig, ook de rest van de cast is goed.
Mooie omgeving.

3,5 ster

avatar van Ceeda7
Ik had bij deze film een "how-low -can-you-go" gevoel. Na het geslaagde Meet the Parents moest er natuurlijk weer een sequel komen, met daarin ondermaatse en platvloerse pogingen tot humor als gevolg. Gewoonweg schandelig dat topacteurs zoals De Niro en Hoffman het zelfs durven hierin mee te spelen. Vito Corleone keert zich om in zijn graf.

avatar van John Lee Hooker
Wat is dit slecht zeg. Heel veel saaier kan het niet worden, ook al kijk je het hersenloos. En net zoals Ceeda snap ik niet dat de topacteurs er voor kiezen om in zo'n film mee te spelen.

- 1 -

avatar van Minotaures
''Okay, let's toast and let's make a sandwich and mam want's to be the cheese.''

Een leuke vervolg. Vele leuke stukjes bij, met name de ouders van Gaylord. Verhaal vond ik leuk, met een klein beetje verrassingen en schoonouders-angst.

De nieuwe personages waren kleurrijk en anders dan normale mensen. L.J. was ook een lief en mooi baby, met z'n ''Ass...hooole.''

Huisje zag er grappig en apart uit en dan nog de 'Wall of Gaylord' Ook 't halfappartement busje van Jack zag er supermooi uit. Ik zou het niet erg vinden om een week op vakantie met zo'n ding te gaan

En als eindklap was het leuk om Owen weer te zien, helaas was het maar een kleine rol.

Meet The Fockers is in mijn ogen wat beter dan zijn voorganger en bevat enkele hilarische momenten (die baby! ). Meer dan aardig kan ik de film echter niet vinden. Leuke komedie, maar geen topper.

avatar van Vinokourov
Redelijk kut, deze film, die continu irriteert en nergens sense maakt. Alleen een norse Robert de Niro was te pruimen, de rest is onuitstaanbaar met als dieptepunt die vervelende huilbaby.

Matig vervolg op Meet the Parents waarin de schoonouders elkaar ontmoeten. Het verhaal is opnieuw mager, en de humor is naast flauw deze keer ook vaak banaal. En alhoewel Robert DeNiro en Dustin Hoffman wellicht de grootste trekpleister zijn, is dit niet het soort film waarin ik deze grootheden graag aan het werk zie.