Meet the Fockers (2004)

geregisseerd door Jay Roach
met Robert De Niro, Ben Stiller en Dustin Hoffman

Nadat voormalig CIA-agent Jack Byrnes de mannelijke verpleger Gaylord Focker toestemming heeft gegeven om met zijn dochter Pam te trouwen, is de tijd daar om de ouders van de twee eindelijk eens met elkaar kennis te laten maken. Jack reist samen met zijn vrouw, kleinzoon en het toekomstige echtpaar naar Miami, waar ze de Focker-familie leren kennen. De eigenzinnige levensstijl van de Fockers staat in schril contrast met de conservatieve Byrnes, wat nogal wat conflicten tot gevolg heeft...

avatar van fappie
Film Fan schreef:

Dat is nu juist de klasse van deze acteur, hij kan zich in allerlei rollen inleven. Nu is dit blijkbaar een film waar jij niets aan vind maar dat zegt helemaal niets over de acteer prestaties van deze acteur.

Ik vond het wel een grappige film. Ik vond De Niro ook niet geweldig spelen. Hoe kan deze film trouwens 80.000.000 hebben gekost ?

avatar van Film Fan
fappie schreef:

Niet geweldig spelen is weer wat anders dan je verkopen als "hoer aan een tyfusfilm".
Tja, 80 mln is veel, het enige wat ik kan bedenken is de cast want die moet kostbaar zijn geweest. (Robert De Niro, Ben Stiller, Dustin Hoffman, Barbra Streisand)

avatar van moviemafketel
Streisand moest zelf geld meenemen geloof ik. De 80 miljoen is vooral over de echte acteurs/actrices verdeeld.

avatar van Film Fan
moviemafketel schreef:

Buiten gage om heeft ze misschien een vermogen aan verzorging gekost.

80 miljoen??

ga weg!

echt waar?

avatar van DonOswaldo
Ook deze herzien. Weet eigenlijk niet waarom ik deze (net) iets leuker vind, misschien omdat ik deze eerder zag, of omdat we nu met beide maffe gezinnen te maken hebben.

Maar ook hier plenty fun te beleven aan de grappige momenten en situaties.

Ook mooi dat de cast en regie er niet op achteruit is gegaan (wat bij veel sequels wel het geval is).

Deze film komt me net iets te vaak op tv

avatar van witboek
markq1 schreef:
Deze film komt me net iets te vaak op tv

Inderdaad deze film komt veel op televisie, maar toch blijft hij grappig.

Hopelijk komt er een vervolg met dezelfde acteurs.

avatar van MovieMind
Ze zijn zeldzaam...goede lachfilms.
Maar deze film en zeker in combinatie met deel 1is een goede film.

avatar van XboxFreak720
Pamela Martha Focker

avatar van Al DeNiro
Little Jack Brynes

peter r de vries

enfin, alweer op tv?

wel aardig maar nie meer dan dat

avatar van Jesse93
Gister weer gekeken voor de ik weet niet hoeveelste keer

lekkere weg kijker. De beste scene vind ik nog steeds wanneer dat kindje. Asshoooole begint te zeggen.

Gewoon dikke 7, *3,5

avatar van thunderball
Deze tot nu toe altijd vermeden tot -helaas- gisterenavond.

De originele film was redelijk amusant, maar dit vervolg komt maar niet op gang en wordt eigenlijk nooit echt leuk.

Je zit twee uur te kijken naar een groep van bekende sterren, die ontzettend staan te schmieren en zich zelf kennelijk heel erg leuk vinden.
Leuk doen is nog wat anders dan ook leuk zijn.
Alleen De Niro is bij vlagen nog wel geestig, maar ook zijn optreden kan niet in de schaduw staan van dat in het origineel.

De cameo helemaal tegen het einde van Owen Wilson is dan wel weer een leuke verassing!

Een vijf, ofwel 2,5 ster.

avatar van Tha-Joker
Kijkt heerlijk weg en samen met Meet The Parents zijn dit twee zeer geslaagde komedies.

avatar van 606
Vond het qua grappen beter dan deel 1.
Dat manneke was erg schattig, ook de rest van de cast is goed.
Mooie omgeving.

3,5 ster

avatar van dinal12000
Nog iets beter dan deel 1 wat mij betreft, met een aantal hilarische momenten

avatar van Ceeda7
Ik had bij deze film een "how-low -can-you-go" gevoel. Na het geslaagde Meet the Parents moest er natuurlijk weer een sequel komen, met daarin ondermaatse en platvloerse pogingen tot humor als gevolg. Gewoonweg schandelig dat topacteurs zoals De Niro en Hoffman het zelfs durven hierin mee te spelen. Vito Corleone keert zich om in zijn graf.

avatar van John Lee Hooker
Wat is dit slecht zeg. Heel veel saaier kan het niet worden, ook al kijk je het hersenloos. En net zoals Ceeda snap ik niet dat de topacteurs er voor kiezen om in zo'n film mee te spelen.

- 1 -

avatar van Minotaures
''Okay, let's toast and let's make a sandwich and mam want's to be the cheese.''

Een leuke vervolg. Vele leuke stukjes bij, met name de ouders van Gaylord. Verhaal vond ik leuk, met een klein beetje verrassingen en schoonouders-angst.

De nieuwe personages waren kleurrijk en anders dan normale mensen. L.J. was ook een lief en mooi baby, met z'n ''Ass...hooole.''

Huisje zag er grappig en apart uit en dan nog de 'Wall of Gaylord' Ook 't halfappartement busje van Jack zag er supermooi uit. Ik zou het niet erg vinden om een week op vakantie met zo'n ding te gaan

En als eindklap was het leuk om Owen weer te zien, helaas was het maar een kleine rol.

avatar van AC1
AC1
Heel grappig en dat had ik niet verwacht. Ik vergeet steeds hoe grappig Dustin Hoffman wel niet kan zijn. Het laatste halfuur (moraal en stroop) maakt veel kapot.

Meet The Fockers is in mijn ogen wat beter dan zijn voorganger en bevat enkele hilarische momenten (die baby! ). Meer dan aardig kan ik de film echter niet vinden. Leuke komedie, maar geen topper.

neli123
Slechte humor

avatar van XanderJ
Ja! dit is humor, minder dan deel 1 maar toch!

avatar van Vinokourov
Redelijk kut, deze film, die continu irriteert en nergens sense maakt. Alleen een norse Robert de Niro was te pruimen, de rest is onuitstaanbaar met als dieptepunt die vervelende huilbaby.

Stuk minder dan de eerste film. De humor vond ik toch veel minder geslaagd dan in Meet the Parents. De rol van de ouders van Focker vond ik ook niet bepaald subtiel uitgewerkt, eerder geforceerd en soms irritant zelfs. De Niro zat wel weer goed in z'n rol, wat de film toch nog op een redelijk niveau brengt. De woonbus met de geheime kamer enz... was ook een leuke vondst.

dominion
Can you believe I fathered him with just one testicle? Imagine how he would have turned out if I had had two.

Erg leuke en waardige opvolger.

Natuurlijk iets minder dan het eerste deel maar nog steeds heel erg leuk.
Alle acteurs doen het goed net als het eerste deel en de One liners zijn weer geweldig.

Erg leuk want in Meet the Parents werd Gaylord voor schut gezet en nu is het De Niro .
Heb soms toch wel heel erg gelachen en blijft een erg leuk filmpje.
Die familie bus ziet er trouwens ook erg mooi uit en zal wel erg duur geweest zijn.

avatar van moviemafketel
Dat stukje met die agent met zijn stun gun was en blijft meesterlijk. Toen lach ik helemaal dubbel van het lachen.

avatar van U-96
moviemafketel schreef:

Ik vond het erg overdreven.