Meet the Fockers (2004)

geregisseerd door Jay Roach
met Robert De Niro, Ben Stiller en Dustin Hoffman

Nadat voormalig CIA-agent Jack Byrnes de mannelijke verpleger Gaylord Focker toestemming heeft gegeven om met zijn dochter Pam te trouwen, is de tijd daar om de ouders van de twee eindelijk eens met elkaar kennis te laten maken. Jack reist samen met zijn vrouw, kleinzoon en het toekomstige echtpaar naar Miami, waar ze de Focker-familie leren kennen. De eigenzinnige levensstijl van de Fockers staat in schril contrast met de conservatieve Byrnes, wat nogal wat conflicten tot gevolg heeft...

avatar van zeus
Een leuk vervolg die het niet haalt bij deel 1, maar er zijn toch nog genoeg leuke grappen. Vooral ook door de kleine Jack, dit werkt best wel verassend. 3,5*.

avatar van Rujar
Hmm dit is volgens mij echt weer zo’n film dat gedoemd is om minder te zijn dan zijn voorgangers.

Ze borduren volgens mij weer voort op de oude grappen.

Teveel van hetzelfde waardoor de film gewoon minder grappig en teveel voorspelbaar zal zijn.

Maar ja trailers waren toch wel erg grappig..!!

bah sorry maar dit vond ik totaal niet tippen kunnen aan eerste deel .

Ik vond het eerste deel ook leuker. Wat had ik graag op die set als muisje gezeten, want ik geloof dat ze er met z'n allen een hele leuke tijd gehad hebben. Maar zoals met alle vervolgen van films zijn die altijd minder, al moet ik een uitzondering maken bij The Godfather, back to the future, Final destenation. Ik heb in ieder geval moeten lachen met deze film ook al was hij vooprspelbaar

avatar van Edie
Gewoon een leuke film, vond ik. Hij was laats op tv, ik keek hem.. Enja, eigenlijk niet meer geswitch van zender (das toch een goed teken? en afgekeken, soms misschien trage momenten. Het verhaal is zeker niet bijzonder te noemen, maar de leuke en vrij bekende casting maakte het helemaal goed. Soms ook best een beetje uhm.. zielig/ontroerig, en ook soms leuke humor ja! Het is geen lachen, gieren & brullen film.

3.5 sterren

? Was deze film NU AL op tv?

Ben je niet in de war met Meet the Parents?

avatar van hollywood
net gezien, echt een leuke film...

Bijzonder leuke film, ik vond hem stukken leuker dan deel 1.
****

Ik vond m zowaar nog leuker als het eerste deel, iets wat ik niet had verwacht. Een paar grapjes uit het eerste deel, die gerecyceld worden en ook een aantal grapjes die je natuurlijk ver van te voren aan ziet komen, maar dan toch nog werken. ( ass - hoooole ! )Dit komt zeker ook door het aanstekelijke enthousiaste spel van dustin en barbara en ik ben ook van mening dat ze het gegeven (bijna) maximaal hebben uitgewerkt.
Ik ben bang dat een 3e deel nog wel zal volgen...
4 *

sydney
Het eerste deel was hilarisch. In het tweede deel ligt de humor er te dik boven op. Meet the Fockers blijft qua humor ver boven deze uitsteken. I have nipples, can you milk me? --- en dan dat gebed aan tafel. ongelofelijk goede humor en een sublieme Robert De Niro. Die alleen al door zo te kijken grappig is.

avatar van BoordAppel
sydney schreef:
Meet the Fockers blijft qua humor ver boven deze uitsteken.

Meet the Parents bedoel je?

Snap ook niet waarom de film op deze site niet goed gewaardeerd wordt. En het commentaar dat De Niro al zoveel jaar geen goede rol heeft gespeeld snap ik ook niet. In Meet the Parents is hij echt geweldig. En inderdaad erg grappig door alleen maar te kijken en juist niet grappig te doen.

sydney
BoordAppel schreef:

Meet the Parents bedoel je?

Ja precies. Die bedoel ik.

avatar van Edie
Freak schreef:

? Was deze film NU AL op tv?

Ben je niet in de war met Meet the Parents?

Sorry! Wat een grote fout :$ excuses.

De film gisteren in de bioscoop bekeken, inderdaad wel minder misschien als het eerste deel, maar zeker niet slecht. Wel leuke stukken, toch viel me op dat in de bioscoop iedereen vrij stil bleef en niemand echt overdreven lachte (gelukkig ). 3 sterren.

Freak je bent behoorlijk bij de hand met je opmerking.

Heb hem gisteren gezien en ik vond hem steengoed, je moet natuurlijk wel van humor houden Freak.

hij krijgt van mij vijf sterren.

ik vond het een waardig vervolg goed in mekaar gezet en dan toch nog wel wat flauwe humor er in
ook een zeer goede bijrollen van owen wilson & dustin hoffman, ben nu benieuwd of er ook een deel 3 komt en hoe zou die dan heten meet the kids????

Toppertje, deze film!! Veel leuke scenes en goed acteerwerk. Enige minpuntje: op het eind zijn er wat minder grappige scenes. Daarentegen maakt het eerste gedeelte van de film veel goed.

avatar van Captain Pervert
Het geld voor de bioscoopkaartjes van deze film waren tot nu toe mijn beste investering in 2005. Superleuke film met veel humor en vooral dat onbetaalbare gezicht van Robert de Niro, geweldig.

4.5 sterren

MFEO
Erg leuke film. Eindelijk Barbra Streisand weer op het witte doek. 4* (Leuker dan deel 1) PS: JAmmer dat ze niet gezongen heeft in de film. Maar dat paste niet bij haar personage. Anders waren het 4 1/2 *

Volgens mij zijn Crack-Ho (uit Chinatown) en Damn-Ho (uit Beijing) fakkes!!!

En 2 onterechte 0.5 * Enigste wat deze 2 accounts ook gestemd hebben op films is alleen maar 0.5 *. Volgens mij allen maar om films express naar beneden te halen. Zoals bv ook gebeurd op profiel sites waar je persoon cijfer kan geven.

Niet best dit, ik hou hier niet zo van en vond hem ook nog eens beroerder dan het eerste deel.
Geef toe dat het soort film mij ook totaal niet aanspreekt dus dat maakt het ook lastig, maar het kwam er op neer dat ik hem gewoon niet echt grappig vond en me aandacht vaak verslapte, neej een krappe 2 sterren.

avatar van johanm3
Vond het niet echt een geweldige film. Hier en daar zaten wel leuke grapjes in, maar over het algemeen hadden deze altijd met dat krijskind te maken. Ik geef 3 sterren.

Ik werd wel helemaal vrolijk van Hoffman. Wat speelde die goed zeg!

Tessa000
Echt een geweldige film! Heb me echt kapot gelachen; vind 'm zeker beter dan deel 1!!

avatar van dartviper
Beter dan deel 1 vondt ik hem niet, maar ook niet veel slechter. Wat je met Meet the Fockers hebt is dat je weet waar je aan toe bent en dat doet je heel erg verheugen op deze film omdat deel 1 geweldig mooi was. Ik geef hem 3.5 * omdat er soms saaie en dode humor in zat maar daar tegen over zat er ook weer humor in waar ik 2 dagen later nog om kon laggen bijvoorbeeld ASS HOLE!!!!

Ik vond deze stukken beter dan het eerste deel en dat kind dat vond ik een goed pluspunt is erg goed gedaan...zkr omdat het kind gewoon heel jong is

Chapeu

Vond deze nog leuker dan de eerste en dat gebeurt niet zo vaak. Meestal wordt het zo'n uitgemolken toestand.

Goed, je hebt er dan ook een paar kanonnen extra hè in dit vervolg van Meet the Parents:-)

Dustin Hofman is dan ook één van m'n favorieten!

Deze krijgt van mij 1 * meer; dus ****

heey mensen zo te zien is het een hele leuke film maar wat loopt iedereen toch te zeuren over dat deel 1 gedoe.

kan iemand mij wat duidelijkheisd geven over hoe deel 1 heet en wat de recensie is die erbij hoort???

avatar van Quentin
Eerste deel: Meet the parents http://www.moviemeter.nl/?film=77

Een paar dagen geleden was het eerste deel nog op tv te zien. Ik dacht bij Veronica. Meet the Parents. Best wel vermakelijk!!

avatar van Naomi Watts
Gewoon een lekker wegkijk comedy. In mijn ogen heeft MtF meer geslaagde grappen dan de doorsnee comedy. 3,5*

avatar van sn@ke
Meet the fockers ****

Eén van de betere komedies van de laatste jaren. Het vervolg op meet the parents heeft een weergaloze kast en staat bol van hilarische grappen. Je kan zeggen van De Niro wat je wilt omtrent z'n laatste filmkeuzes maar ik moedig zijn stap in het komediegenre enkel aan. Enkel al z'n mimiek en serieuze uitstraling werken hier nagenoeg perfect, zelfs nog beter dan in meet the parents. Hoffman is hier tevens geniaal als vader Focker, één van de meer komische personages van het laatste jaar ... Streisand zet ook een erg leuke rol neer.Als de ouders van Stillers zijn ze ontzettend grappig. Stiller bevestigt z'n naam in de komediewereld door de laatste tijd in enkele erg sterke komische producties te spelen. Hier is hij alweer fantastisch. Er zijn teveel moppen om op te noemen maar ik heb zelden gezien dat een zaal zo opging in de grappen van een film. Dat zegt genoeg, lijkt me ...

Hilarische komedie met fantastisch komisch acteerspel van gevestigde waarden en de geniale Ben Stiller.

ik heb meet the parents nog niet gezien maar die ga k nog kijken. meet the fockers gaat er zeker te weten achteraan.;D