ad

Genre: Drama

Geregisseerd door: Lewis Milestone

Met onder meer: Burgess Meredith, Lon Chaney Jr. en Bob Steele

Over Of Mice and Men

"She was made for love... and tragedy."

George Milton en Lennie Small reizen in 1939 van stad naar stad om naar werk op een ranch te zoeken. Hun grote droom is om ooit zelf een eigen ranch te bezitten.

imageimage

• 20977 berichten

Uitstekende film over dromen over een betere wereld , alleen weten wij dat de meesten dromen bedrog zijn ....

De scene met de oude hond heeft na '70 jaar nog steeds een ongelofelijke impact.

Ook leuk om een jonge Burgess Meredith te zien en western star Steele als slechterik en als femme fatale Betty Field nu vergeten we ook nog Charles Bickford als voorman, al met al een prima cast in dito film.

avatar van klara

klara

Er is ook een prima remake van deze film, met dan John Malkovich en Gary sinise in de hoofdrollen.

Vind deze toch wat beter. Het verloop van de remake blijkt in mijn herinnering overigens vrijwel exact eender als dit origineel. De scene met de oude hond zoals Stinissen schrijft, komt inderdaad gevoelig binnen. Maar nog meer laat de slotscene je niet onberoerd.

avatar van MarkAjx1

MarkAjx1

Mooie drama. Alleen de moord op het einde is wel een beetje raar. Mevrouw wil hebben dat Lennie in haar haren gaat wrijven en eenmaal als ie dat doet gaan haar haren in de war en begint ze als een maf te gillen. Laat hem dan ook niet aan je haren komen!!