ad
  • 8.080.847 stemmen

Lethal Weapon 3 (1992)

Actie / Misdaad | 118 minuten / 121 minuten (director's cut)
3,23 1.588 stemmen

Genre: Actie / Misdaad

Speelduur: 118 minuten / 121 minuten (director's cut)

Geregisseerd door: Richard Donner

Met onder meer: Mel Gibson, Danny Glover en Joe Pesci

Releasedatum: 15 mei 1992

Over Lethal Weapon 3

"The magic is back again!"

Martin Riggs (Gibson) komt eindelijk de vrouw van zijn leven tegen; de mooie en ruige Lorna Cole, die ook bij de politie zit. Samen met haar en zijn trouwe partner Murtaugh (Glover) gaan ze op zoek naar een corrupte politieman die met een wapensmokkel bezig is. Als Murtaughs familie dan ook nog wordt bedreigd wordt het pas echt serieus.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Rianne Murtaugh

Carrie Murtaugh

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Natuurlijk krijgt deel 3 ook een verhoging naar 5 sterren. Heerlijke buddyfilm gewoon met alles erop en eraan en Joe Pesci maakt de feest al helemaal compleet.

avatar van Muijs

Muijs

Deze is zeer goed en heeft een hoog entertainment en actie gehalte. Van de 4 blijft deze echter iets achter op deel 1 maar blijft dik voor op deel 2

Het blijft Hilarisch op sommige momenten. Zeer vermakelijk en de actiescenes zijn ook top.

avatar van aburex

aburex

Weer spetterende actie en humor in dir derde deel, waarin Joe Pesci de twee buddy's goed aanvult. Hoewel dir deel iets mindder is dat de vorige twee delen kan ik het toch niet nalaten om 5* te geven. Heb deze film zeker al we 3 à 4 keer gezien

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Dankzij het leuke spel tussen Gibson en Glover blijft de film quasi op het niveau van de eerste twee films. Er wordt terug wat aandacht gespendeerd aan de achtergronden van de twee personages, maar af en toe heb je wel het gevoel dat je het wel al eens eerder gezien hebt. De film speelt dus op veilig en verrast niet meer zoals weleer, een probleem dat de meeste sequels wel hebben natuurlijk. Maar de troeven worden gelukkig uitgespeeld en ook deel drie kan teren op de nodige actiescènes, de snedige humor en de vele explosieven. Rene Russo is een leuke toevoeging, maar Pesci is steeds op het randje. De toevoeging van Pesci in de reeks helpt trouwens de band die Riggs en Murtaugh hebben, wel extra in de verf te zetten.

avatar van charmed one

charmed one

dit is een goed vervolg op de vorige twee.ik heb hem gisteren nog gezien.ik heb weer genoten.hij blijft goed.terwijl ik hem al heel vaak heb gezien.

avatar van erik1677

erik1677

kan het nog beter, jawel deel 3 is gewoon weer net zo goed.

Godsamme nog nooit een actieserie waar de kwaliteit zo hoog blijft als bij deze films.

ja nou bij die hard en beverly hills cop dan, zeer vergelijkbaar met elkaar.

avatar van powerman

powerman

Nog steeds aardige film, zeker voor een deel 3, maar de routine begint er toch enigszins in te sluipen en kreeg ik toch een beetje het gevoel dat een formule iets te lang werd uitgemolken. Gibson en Glover blijft een mooie combinatie, hoewel Joe Pesci's tweede optreden duidelijk minder is dan in deel 2 en wederom het vermoeden versterkt van een routineklus.

avatar van chevy93

chevy93

Geen hoogvlieger, maar meer dan alleen amusant!

avatar van Weertenaar

Weertenaar

Structuur is deze prent vreemd, een voldoende als vanzelfsprekend dus ook: 1.50 (1.60)

Een vervolg moet in de eerste plaats verfrissen om een reeks in leven te houden, maar daar is in deze derde Lethal Weapon prent slechts mondjesmaat sprake van. De magie uit de eerste twee delen moet van ver komen, als het überhaupt nog aanwezig is, het zwakke verhaal komt totaal niet uit de verf en ook de uitermate geforceerde inbreng van Pesci red deze film absoluut niet. Bovendien blijft Donner er een merkwaardig strijdplan op na houden. Langdurige scenes wisselen elkaar af met hele snelle en vice versa, hetgeen zo nu en dan behoorlijk wringt. Dan pakt men het leven van Murtaugh op, dan weer dat van Riggs, dan is het weer tijd voor actie, vervolgens komt Getz weer met zijn kop voorbij de deur en zo gaat het de gehele speelduur maar door. Op een gegeven moment lijkt zelfs Donner het spoor bijster als hele Murtaugh dik een kwartier niet met zijn kop voor de camera verschijnt, tja als dat de insteek zou moeten zijn van een komische buddyfilm.... Ik denk zelfs dat als je de totale screentijd optelt waarin Murtaugh en Riggs elkaars tegenspeler zijn dit bij velen nog vies zal tegenvallen hoe weinig dit eigenlijk is....

Glover en Gibson doen het weeral aardig, maar ik raak gewoon maar niet onder de indruk van hun samenspel, ik heb het zoveel beter gezien... Cinematografisch is het merkbaar dat we steeds weer wat jaartjes opschuiven, maar toch doet het allemaal uiterst flegmatiek aan, al weet De Bont er in zijn laatste kunststukje als cameraman nog het beste van te maken. Zowel Donner als Lethal Weapon zelf maken in dit derde deel een zeer uitgebluste indruk, wat misschien wel verklaart dat een volgende deel maarliefst zes jaar op zich deed wachten. Benieuwd wat ik daarin morgen zal aantreffen....

avatar van AjaxRulezzz

AjaxRulezzz

• 2085 berichten

Mooie actiefilm, die de 2de en de 1ste film van deze reekst overtreft.

avatar van horror3d

horror3d

Wel deze vind ik de beste van alle 4, meest vermaakt.

avatar van hardekern

hardekern

Hoe vaak hoor je wel niet "son of a bitch" voorbij komen...

Vond de vorige delen wel wat beter.

avatar van Quentin

Quentin

Minste film uit de serie, zelfs het overgeproduceerde vierde deel is leuker, verhaal heeft echt bar weinig om het lijf en de film wordt enkel gedreven door actie en slappe grappen ipv. de karakters. Jammer.

avatar van movie acteurs

movie acteurs

Tot nu toe de minste maar op zich niet slecht. Het blijft niet saai en acteurs doen het ook weer goed. Alleen is actie bij de vorige delen wat beter. Krijgt een kleine 3,5.

avatar van pumpking

pumpking

De beginscène is toch zwaar de max, één van mijn favoriete filmscènes trouwens:

Roger Murtaugh: I thought you said you were gonna cut the red wire!

Martin Riggs: Well I did, didn't I?

Roger Murtaugh: No! You cut the blue wire!

Martin Riggs: Well I meant the red wire

...

Martin Riggs: Rodge.

Roger Murtaugh: Yeah?

Martin Riggs: Grab the cat!

Jezus wat hou ik van die Lethal Weapon films!

avatar van Vinokourov

Vinokourov

Niet echt een spetterend deel in de Lethal Weapon-reeks. Allerlei karakters worden met de haren bijgesleept om Gibson en Glover te ondersteunen in hun jacht op een corrupte politie-agent. Ondertussen passeren een hoop jolige garpjes de revue. Zelfs de woordspeling Uranus (ik zag hem niet eens aankomen!) wordt van stal gehaald . Vette eindscene, dat zeker, maar meer kan ik er niet van bakken. Op naar deel 4 zullen we maar zeggen.

GuyB

Niet mis, niet spetterend zoals de twee voorgaande delen. Maar toch weel héél goed; 3,5 blijft een hoge score.

De poster toont hoe het is, Leo die constant tussen Riggs & Murtaugh wil komen en in hun gesprekken er de hele tijd zijn haak inslaat zoals ze het in het West-Vlaams zeggen.

Leuke humor, leuke actie en een schouder uit de kom, the usual.

Theunissen

Dit is inderdaad de minste van alle 4 de delen. Beetje afgezaagd allemaal.

Tarkus

Wederom is dit een bijzonder leuke film.

Iets minder dan deel 2 maar toch geen seconde saai.

Ook in deze prent zorgt Joe Pesci weer voor de extra vrolijke noot, en ook Rene Russo is een prima aanwinst in deze serie.

avatar van Marlon Aarssée

Marlon Aarssée

Dit is zo een goede en leuke film zeg geweldig

naast Bassie & Adriaan is dit echt een heel goed duo

heerlijke film net als de andere delen in deze reeks, helemaal TOP!!!!

avatar van qwertzu

qwertzu

Vind ze zo leuk deze films, je kunt ze ook keer op keer kijken en ze blijven leuk!

avatar van mnrk

mnrk

There's more plastic then Cher

De 3e LW film is gelijk vanaf de 1e minuut geweldig...wat een opening van deze film en dat met het geweldige nummer van Sting & Eric Clapton !

Glover en Gibson zijn wederom ijzersterk als duo en dit weer aangevuld met de drukke Joe Pesci, ook de rol van Rene Russo is goed en brengt weer wat extra's.

Zelfs na de aftiteling is deze film nog goed..wel dus even helemaal afkijken

scorsese

Wederom een erg fijn deel uit de Lethal Weapon-reeks. Het begint al meteen goed met mooie openingscredits en een goed nummer van Eric Clapton en Sting. Uitstekende actiescenes waarvan twee spectaculaire achtervolgingen. Het team wordt, na Joe Pesci, opnieuw goed aangevuld met Rene Russo. Maar het leukste blijft opnieuw de wisselwerking tussen Mel Gibson en Danny Glover.

avatar van DragQueen

DragQueen

Alweer het derde deel uit de reeks. En nog steeds blijft het nivea gehandhaafd. Al is het nieuwe er misschien een beetje af. De film steekt gewoon goed in elkaar, en heeft goede actie en humor te bieden. En het moet gezegd dat de combo tussen Glover en Gibson, nog steeds werkt. Het levert weer vermakelijke situaties op. Ook Pesci keert weer terug, en Russo is een prima toevoeging. 3,5 ster.

avatar van filmliefhebber92

filmliefhebber92

Joe Pesci is ook hier weer geweldig.

GuyB

I got 8 days to my retirement, and I will NOT make a stupid mistake!

Wel, in die vertelde tijd van 8 dagen is veel gebeurd. Om te beginnen het ontmantelen van een bom. Leuker dan deze beginscène kàn het bijna niet. Riggs met zijn roekeloos gedrag en Murtaugh die liever een cappucino zou gaan drinken en wachten op de bomb squad. Riggs snijdt de blauwe draad door, of was het nu de rode? Hij wist het zelf niet meer... Een total destruction sloopscène volgt, en dan het grappige beeld als ze die kat gered hebben en een applausje van hun collega's ontvangen.

Het valt op hoe goed de personage's uit de verf komen, hoe de actie en de humor opnieuw perfect, maar dan ook echt perfect aanwezig is en vooral: hoe de film weer goed opgevuld zit. Heb een sterk vermoeden dat we dit te danken hebben aan Richard Donner, die elk Lethal Weapon-deel voor zijn rekening nam. Het bleef ook telkens in de handen van Warner Bros.? Ik weet het niet maar zou graag een verklaring hebben waarom dit opnieuw zo ontzettend goed is!

Riggs - met nog langer haar - haar er een rottweiler bij, Murtaugh - met korset - is a little bit older for this shit en Leo Getz - deze keer geblondeerd - is nu makelaar met nog meer kennissen dan ooit tevoren, maar één ding blijft hetzelfde: de perfectheid en kwaliteit. We hebben opnieuw een toevoeging en dat is de mooie Lorna Cole. Zij neemt graag de leiding in handen tijdens een scherp en krachtig verhoor en lijkt de vrouwelijke Martin Riggs.

Er zitten ook enkele scènes in die los van de film ook als subliem kunnen aanzien worden: de knokpartij tussen Riggs en Murtaugh in de jachthaven bijvoorbeeld, en de emotionele uitbarsting die daarmee gepaard gaat. Erg sterk: het geeft een belangrijke wending aan het verhaal en het acteerwerk is hoogstaand. We're in the middle of a case...of scotch.

Tien zweepslagen dat ik deze film ooit de minste van de reeks noemde. Lethal Weapon 3 krijgt wat hij verdient: 5 sterren.

Tip voor de fans: blijf kijken tot na de credits!

avatar van jumpstylemovie

jumpstylemovie

Dit is samen met het vierde deel de leukste uit de reeks. Er is nog steeds een leuke chemie tussen Glover en Gibson. Het is gewoon een typische cop-film.

Joe Pesci is heerlijk bezig, ditmaal als makelaar De 80's sfeer maakt ruimte voor 90's actie, denk aan de gangs. Deel 3 heeft een leuk vijand, een ex-agent. Dit zorgt voor leuke situaties, net als Glover die nog maar een paar dagen heeft te gaan voordat ie met pensioen kan. Ik vond het ook grappig toen ze gedegradeerd werden tot straatagenten.

Het grootste minpunt van de film is die Lorna. Erg irritant en lelijk mens.

avatar van Spetie

Spetie

Meer is niet altijd beter zullen we maar zeggen.

Nog steeds een vermakelijke film, al begint de routine er hier wel een beetje in te sluipen. Net als in het vorige deel is ook Joe Pesci weer van de partij, maar hij is wat minder in vorm dan in het tweede deel. Waar hij in het vorige deel het leukst is, daar is in dit deel die eer toch weer weggelegd voor Gibson en Glover.

Rene Russo is in deze film de nieuwe toevoeging en doet het niet onaardig als pittige tante, die niet met haar laat sollen. Hoewel de film goed kijkbaar is en niet verveeld, heb ik hier al wel het idee dat de rek er enigszins uit begint te raken. Het oogt op de een of andere manier al een beetje als een herhalingsoefening en ik reeksen moet je altijd een beetje inschatten wanneer het genoeg is geweest. De koek was hier gelukkig nog niet op.

3,0* al zijn het kleine

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Gibson & Glovers chemie.

De soundtrack, die wederom in handen is van Clapton, biedt een schitterend openingsnummer met Sting en alras breekt de hel los. Pesci lijkt in dit deel echter minder goed uit de verf te komen dan bij deel 2 en ook Russo is nu niet direct een heel goede zet. Toch draait de film gelukkig voornamelijk om de chemie tussen Gibson en Glover, die al bekvechtend op komische wijze de misdaad bestrijden.

Goed.

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

Deel 3 uit de heerlijke Lethal Weapon reeks mag zich ook erg geslaagd noemen. Nadat ik deel 1 en 2 had herzien volgde gister de 3e film. Ik kijk er ook echt naar uit, de film hebben een enorm grote amusementswaarde. Het knappe aan deze reeks is dat ze steeds wel een leuk misdaadplot bedenken waarin Riggs en Murtaugh betrokken raken. En nog steeds werkt de onderlinge chemie. Helemaal in deze film, waar Murtaugh bijna aan zijn pensioen toe is. De persoonlijke band tussen de 2 voert de boventoon, met als hoogtepunt een erg sterke scene op Murtaugh zijn boot.

Maar tussen de menselijke emoties zit weer erg veel humor en actie (paar sterke shootouts waarbij Gibson erg stoer overkomt), de 2 sterke punten van deze reeks. Jammer dat Pesci eerder irritant als grappig was dit keer. Maar gelukkig had hij een niet al te grote rol dit maal. De leuke bijrol kwam in deze film van Riggs' vriendin Lorna. Eindelijk iemand die hem echt tegengas geeft, leuk gevonden!

4* (was 3,5*)