• 15.805 nieuwsartikelen
  • 178.334 films
  • 12.225 series
  • 34.005 seizoenen
  • 647.550 acteurs
  • 199.097 gebruikers
  • 9.377.311 stemmen
Avatar
 
banner banner

The Green Hornet (2011)

Actie / Komedie | 119 minuten
2,77 1.608 stemmen

Genre: Actie / Komedie

Speelduur: 119 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Michel Gondry

Met onder meer: Seth Rogen, Jay Chou en Christoph Waltz

IMDb beoordeling: 5,8 (168.535)

Gesproken taal: Engels en Mandarijn

Releasedatum: 13 januari 2011

Plot The Green Hornet

"Breaking the Law to Protect It."

Britt Reid is de zoon van de bekendste en meest gerespecteerde mediamagnaat van Los Angeles. Zijn zorgeloze leventje bestaat voornamelijk uit feestvieren, totdat zijn vader op mysterieuze wijze sterft en aan Britt zijn omvangrijke imperium nalaat. Britt sluit daarop vriendschap met één van zijn vaders werknemers, de toegewijde en inventieve Kato. Ze besluiten om voor het eerst in hun leven iets zinvols te doen: de misdaad bestrijden. En de beste manier om dit te doen is door zelf crimineel te worden. Met behulp van Britts nieuwe secretaresse, Lenore Case, openen ze de jacht op de man die de onderwereld van L.A. beheerst: Benjamin Chudnofsky.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Seifer

Seifer

  • 805 berichten
  • 356 stemmen

JohnWilliams schreef:

Diaz krijgt steeds meer rollen, het gaat erg goed met haar. Ook naar deze film kijk ik weer uit!

Wie?


avatar van grid8400

grid8400

  • 669 berichten
  • 603 stemmen

M.Goodkat schreef:

3D is gewoon het grootste afzetterij van de 21ste eeuw...je merkt het alleen hard als je het in Slow Mo bekijkt =)...

IK moet in feite 3D promoten (Sony medewerker) maar ik ben in feite een grote boycotter =)...

In ieder geval verwacht ik wel veel van The Green Hornet..

Het 3D IMAX versie van Avatar vind ik nog steeds SUPER... kijk je naar de 3D van bijvoorbeeld Clash of the Titans..dan ben ik het met je eens.... er is dus wel wezelijk een verschil in 3D geschoten of achteraf even 3D gemaakt.....


avatar van JKroondijk

JKroondijk

  • 12 berichten
  • 74 stemmen

M.Goodkat schreef:

3D is gewoon het grootste afzetterij van de 21ste eeuw...je merkt het alleen hard als je het in Slow Mo bekijkt =)...

IK moet in feite 3D promoten (Sony medewerker) maar ik ben in feite een grote boycotter =)...

In ieder geval verwacht ik wel veel van The Green Hornet..

Dat ben ik niet met je eens, heb deze film in 3D gezien en het is gewoon echt vet!

Tuurlijk zou je deze film ook in 2D kunnen zien maar deze film ziet er gewoon goed uit hoor!


avatar van Captain Pervert

Captain Pervert

  • 4648 berichten
  • 2101 stemmen

Seth Rogen, cool!

Superheldfilm, cool!

Superheldfilm met een sarcastische idioot als held, cool!

Christoph Waltz die minimaal half zo goed is als in Inglorious Bastards: SUPERCOOL!!!

Ik verheug me op deze film


avatar van John Lee Hooker

John Lee Hooker

  • 14934 berichten
  • 1625 stemmen

Lijkt aardig op Defendor (2009) (2,5*), aan de beschrijving te zien.


avatar van Thorongil

Thorongil

  • 1621 berichten
  • 691 stemmen

Green Hornet, binnen een paar maand Green Lantern. Nu enkel nog Green Arrow en het rijtje groene superhelden is af... Wat is hollywood toch origineel...


avatar van Roel-

Roel-

  • 1978 berichten
  • 584 stemmen

John Lee Hooker schreef:

Lijkt aardig op Defendor (2009) (2,5*), aan de beschrijving te zien.

Vind het ook ook erg op Kick-ass lijken tbh.


avatar van kos

kos

  • 46695 berichten
  • 8852 stemmen

Green Hornet was er alleen al veel eerder natuurlijk.


avatar van nesta13

nesta13

  • 19 berichten
  • 23 stemmen

Vanavond naar de bios om The Green Hornet te zien..

Laatste paar films in 3D's waren alles behalve nodig.

Volkomen onnodig die bril, waar je ten eerste last van je ogen kunt krijgen, of gewoon omdat 90% 2D is. Ik hoop dat er dit keer wel goed is gekozen voor om het 3D uit te brengen.

20:30 Aanvangstijd, eens zien of 3D-Revolutie wordt gered door The Green Hornet...


avatar van nightbreed

nightbreed

  • 3360 berichten
  • 5029 stemmen

Wow, cool, weer een nieuwe film met Rogen. Als ik het verhaal zo lees dat heb ik het gevoel dat dit een parodie is op Batman.


avatar van The One Ring

The One Ring

  • 29974 berichten
  • 4109 stemmen

nesta13 schreef:

Ik hoop dat er dit keer wel goed is gekozen voor om het 3D uit te brengen.

Alvast slecht nieuws: dit is een in 2D opgenomen film die omgezet is naar 3D, een proces dat tot nu toe vooral slechte resultaten heeft gehad.

De poster is trouwens ook echt één van de lelijkste die ooit uit Hollywood gekomen is.


avatar van timbo_

timbo_

  • 13116 berichten
  • 3862 stemmen

nesta13 schreef:

Vanavond naar de bios om The Green Hornet te zien..

Laatste paar films in 3D's waren alles behalve nodig.

Volkomen onnodig die bril, waar je ten eerste last van je ogen kunt krijgen, of gewoon omdat 90% 2D is. Ik hoop dat er dit keer wel goed is gekozen voor om het 3D uit te brengen.

20:30 Aanvangstijd, eens zien of 3D-Revolutie wordt gered door The Green Hornet...

Laat het even weten. Heb inmiddels iedere bioscoop in omgeving afgezocht maar kan hem nergens in 2D zien. Balen.


avatar van maartendri

maartendri

  • 30 berichten
  • 11 stemmen

Nou ik wil hem erg graag zien!

Michel Gondry maakt alleen maar grafische hoogstandjes!


avatar van timbo_

timbo_

  • 13116 berichten
  • 3862 stemmen

Twijfel ook niet zozeer aan Gondry


avatar van Sjoerdow

Sjoerdow

  • 1006 berichten
  • 1304 stemmen

Mweh.

Ik vond het niet geweldig. Allereerst is "3D" nog steeds een synoniem voor "zakkenrollen"; Ook The green hornet wordt geen verbluffende ervaring met de jaren '80 bril op.

Dan de film. The green hornet blinkt uit in oké-heid. De humor is oké. De actie is oké. Het verhaal is oké en Cameron Diaz speelt erin. Oké!

Het enige waar de film een beetje in uitblinkt is de fraaie montage zo nu en dan. Helaas komt het te weinig terug.

Ik vind het jammer dat The green hornet een komedie is geworden en geen mysterieuze superhero movie. De toon is niet serieus, en dat vind ik niet echt horen bij een superhero.

Rogen is niet stoer, maar lomp. Niet mysterieus maar ijdel. Niet sympathiek, maar koppig en eigenwijs.

Waltz daarentegen vind ik best leuk als bad guy. Ook gewoon een goeie acteur natuurlijk.

Een krappe voldoende omdat het geheel wel aardig is, maar volgende keer zie ik liever een wat serieuzere toon in een film die de titel van een superheld draagt.


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Oneens met Sjoerdow, een superhelden film hoeft helemaal niet serieus te zijn. Waarom eigenlijk in godsnaam?

Als ik alleen naar bloedserieuze helden a la Batman moet ga kijken word ik ook niet vrolijk.

Spider-Man is niet serieus, Kick-Ass is niet serieus, Fantastic Four is niet serieus, X-Men is niet serieus, Scott Pilgrim is niet serieus. Ook the Green Hornet past in dit straatje, al heeft deze film toch wel een eigen stijl. Genoeg pretentieloze superhelden films waarbij je niet vermaakt hoeft te worden door de serieusheid.

Een echte superhelden film kan ik het ook niet noemen eigenlijk, het is meer een loser met veel geld die zich voordoet als superheld/schurk.

De film is dus niet serieus en dat valt te merken, de film zit vol kurkdroge humor van Seth Rogen en die kan ik eigenlijk bijna altijd wel waarderen. Het eerste uur heeft de film dan ook veel lachers op de hand van mij(en de bioszaal) en dat is toch waarvoor ik voor een film als dit naar de bios ga. Ik wil vermaakt worden zonder teveel gelul erbij. Daar slaagt de film dan ook prima in. De side-kick van Rogen, Chou is behoorlijk charismatisch en zijn actiescenes zijn behoorlijk vet in beeld gebracht. De vechtscene met Rogen na een ruzie tussen hun 2 is wat mij betreft ook het toppunt van hilariteit.

Ook Waltz lijkt een koning van de bad-guys te worden, net als in Inglourious Basterds komt zijn rol erg goed en vooral ook humoristisch over. Tegelijkertijd blijft hij iets dreigends houden.

Diaz fungeert alleen als beeldvulling en voegt verder bijzonder weinig toe, maar dat neem ik dan maar voor lief.

Verhaaltechnisch is het allemaal niet zo bijzonder, maar dat verwacht ik ook niet van een film als dit. Dan heb ik ook geen zin om hier moeilijk over te gaan doen. Wel vind ik het een beetje jammer dat de film toch op een gegeven moment een iets te serieuze periode kent. Dit haalt de vaart een beetje uit de film en het valt wat uit de toon. Het einde is gelukkig wel weer iets wat typisch in het straatje van deze film past.

Eigenlijk lost deze film mijn verwachtingen wel grote deels in. Veel humor, leuke personages, vette gadgets, nutteloze 3D toevoeging en vooral toch een herkenbare film dankzij Rogen en Gondry als regisseur.

3,5*


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Sjoerdow schreef:

Rogen is niet stoer, maar lomp. Niet mysterieus maar ijdel. Niet sympathiek, maar koppig en eigenwijs.

Volgens mij snap jij z'n hele personage niet. Hij is een rijkeluiskind dat nooit aandacht heeft gekregen van zijn pa en zijn tijd doorbrengt met vrouwen, alcohol en party's.

Hij hoort dus lomp, arrogant, ijdel en onsympathiek over te komen op die momenten(zoals zijn vader dus was). Daarom krijg je die draai van hem ook op een gegeven moment, dat hij ook eindelijk is ht licht ziet. Wel een beetje standaard, maar ook de bedoeling. Denk dat iedereen wel voor Chou kiest als meest sympathieke personage, maar da's logisch


avatar van El ralpho

El ralpho

  • 1481 berichten
  • 1092 stemmen

De groene horzel

De eerste superhelden film die in 2011 in premiere gaat. En de koek is nog lang niet op aangezien we nog vele grote titels zoals Thor, The green lantern en Captain America kunnen verwachten. The Green hornet is alvast een aardige aftrap te noemen.

De titelrol is weggelegd voor Seth Rogan. Een acteur die je niet snel zou verwachten in een rol als deze maar dankzij zijn vlotte humor geeft hij het personage precies het charisma dat het nodig heeft. Hij wordt bijgestaan door Kato, -de voormalig hulp van zijn overleden vader- die al snel meer in zijn mars blijkt te hebben dan alleen het zetten van de koffie. De overige belangrijke rollen worden vervuld door Diaz, -die haar rol verdienstelijk vervuld maar verder weinig verheffend is- en Waltz die een komisch maar tegelijkertijd gevaarlijk personage weet neer te zetten waar niet mee te spotten valt.

De film doet wat mij betreft een gouden greep door zichzelf voor het grootste gedeelte niet al te serieus te nemen en lekker luchtig te blijven. Het hele verhaal om de Green hornet heen is ook niet al te serieus te nemen dus is het een goede zet dat de film dit ook niet doet. Het duurt niet lang voor de actie eenmaal van het scherm afknalt wat heerlijk over the top gebracht wordt. Denk hierbij een films zoals Wanted en Kick-ass.
Met name laatstgenoemde is echter een stuk sterker dan deze prent door het inbrengen van een sterker verhaal. Het verhaal van onze titelheld wordt vrij simplistisch gebracht en kent dan ook niet al te veel diepgang. Tegen het einde van de film worden er nog enkele plot twists tegenaan gegooid waarvan je van één daarvan de uitkomst alvast gemakkelijk kan raden. Grotendeels is de hele verhaallijn voorspelbaar, oppervlakkig en weinig verheffend. Maar zojuist genoemde zaken pretendeert de film door de toon die hij zet dan ook helemaal niet nodig te hebben.

Verder is de film te bekijken in 3D alleen voegt dit bij deze film tevens weinig toe..pure geldklopperij is het.

You want action? You get action. Voeg hier verder nog de nodige (niet altijd even geslaagde) humor aan toe en je houdt er een uitstekende avond vermaak aan over.

3,5*


avatar van El ralpho

El ralpho

  • 1481 berichten
  • 1092 stemmen

Bij de omschrijving van het genre vind ik overigens Actie/Komedie beter passen..



avatar van M.Goodkat

M.Goodkat

  • 1290 berichten
  • 1463 stemmen

JKroondijk schreef:

(quote)

Dat ben ik niet met je eens, heb deze film in 3D gezien en het is gewoon echt vet!

Tuurlijk zou je deze film ook in 2D kunnen zien maar deze film ziet er gewoon goed uit hoor!

Ik heb weinig keus,in de UGC hebben ze alleen maar 3D gelukkig het voordeel dat ik mijn brillen al heb en niet meer moet betalen voor hetgeen wat ze vragen...

Als je zegt dat het goed is dan vertrouw ik u daarop =) Want op het moment de enigste films die ik echt daadwerkelijk gekozen heb voor 3D is Avatar (logisch) en Alice in Wonderland...Clash of the titans is bijvoorbeeld 3 maanden voor dat die uitkwam in 3D gemonteerd...das gewoon de reden om mensen tot 5€ meer geld lappen en zo bij te verdienen want in feite de kosten van 3D verschillen niet veel..

Allereerst heb je een digitale 3D projector nodig wat neerkomt tussen de 15.000€ en 30.000€ Op zich klinkt het veel...

Dan heb je de filmstudio die het 3D investeerst, waar neerkomt op 15 miljoen tot 20 miljoen € meerprijs....

Maar als iedereen al betaalt voor een ticket tussen de 5-7.5€ komt er meestal een meerprijs van tot 5€ voor 3D,dus snel verdiend als sommige prenten in 3D over de 100 miljoen halen...

Trouwens, in Amerika hebben de filmhuizen Paramount,Fox,Universal en New Line Studios tot over 700 miljoen samen gespendeerd aan Cinema's voor die Digitale 3D projectors...


avatar van Gabbers123

Gabbers123

  • 7 berichten
  • 214 stemmen

Seifer schreef:

(quote)

Wie?

Cameron Diaz ofzo


avatar van Sjoerdow

Sjoerdow

  • 1006 berichten
  • 1304 stemmen

rep_robert schreef:

Oneens met Sjoerdow, een superhelden film hoeft helemaal niet serieus te zijn. Waarom eigenlijk in godsnaam?

Als ik alleen naar bloedserieuze helden a la Batman moet ga kijken word ik ook niet vrolijk.

Spider-Man is niet serieus, Kick-Ass is niet serieus, Fantastic Four is niet serieus, X-Men is niet serieus, Scott Pilgrim is niet serieus.

3,5*

Das natuurlijk een rijtje van niks. In FF, X-Men en Spider-man heeft het verhaal de overhand, niet de komedie. Scott Pilgrim is geen superheld, Kick-ass is geen superheldenfilm.

Tuurlijk snap ik dat karakter wel, maar dan mag ik het toch wel een anti-held vinden? Ik kon me totaal niet vinden in dat karakter, dat is gewoon een mening. Heeft niks te maken met of ik een karakter begrijp of niet, als het een drol is waar ik me niet mee kan identificeren, loopt de regisseur het risico dat hij een hoofdpersonage neerzet, waar niemand blij van word.

En je bedoelt Kato, niet Chou.


avatar van JamesB009

JamesB009

  • 58 berichten
  • 69 stemmen

Een heerlijke actie / komedie! Lekker veel actie, tikkeltje overdreven soms maar daarom juist heerlijk. De humor is leuk, niet te flauw. Zeker aan te raden dus.


avatar van nesta13

nesta13

  • 19 berichten
  • 23 stemmen

Heerlijke actie-komedie, met natuurlijk een heerlijke hoofdrolspeler. Te epische momenten waarin je echt om kan lachen. Ook leuke actie-momenten erin met leuke auto's en wapens.

3,5


avatar van Rik^

Rik^

  • 140 berichten
  • 1235 stemmen

Echt een prima film dit! Had er niet zulke hoge verwachtingen van, maar hij is best wel vet. Helaas komt ook in deze film de 3D niet goed uit de verf en kan je hem net zo goed in 2D kijken.


avatar van rep_robert

rep_robert

  • 27517 berichten
  • 4085 stemmen

Sjoerdow schreef:

(quote)

Das natuurlijk een rijtje van niks. In FF, X-Men en Spider-man heeft het verhaal de overhand, niet de komedie. Scott Pilgrim is geen superheld, Kick-ass is geen superheldenfilm.

Tuurlijk snap ik dat karakter wel, maar dan mag ik het toch wel een anti-held vinden? Ik kon me totaal niet vinden in dat karakter, dat is gewoon een mening. Heeft niks te maken met of ik een karakter begrijp of niet, als het een drol is waar ik me niet mee kan identificeren, loopt de regisseur het risico dat hij een hoofdpersonage neerzet, waar niemand blij van word.

En je bedoelt Kato, niet Chou.

Dat je er niets mee kan is natuurlijk jouw eigen probleem. Je doet alleen voor alsof Rogen zijn rol niet zo is geschreven. Hij hoort ook over te komen zoals jij bedoelt, de sympathie hoort ook bij Chou te liggen( Dat is overigens de naam van de acteur die Kato speelt, voordat je me nog een keer probeert te verbeteren ). Denk dat niemand het tegendeel durft te beweren dat Rogen geen eikel is het eerste uur van de film.


avatar van fappie

fappie

  • 2688 berichten
  • 2005 stemmen

Opzicht wel een cool filmpje .


avatar van Sjoerdow

Sjoerdow

  • 1006 berichten
  • 1304 stemmen

rep_robert schreef:

Dat je er niets mee kan is natuurlijk jouw eigen probleem. Je doet alleen voor alsof Rogen zijn rol niet zo is geschreven. Hij hoort ook over te komen zoals jij bedoelt, de sympathie hoort ook bij Chou te liggen( Dat is overigens de naam van de acteur die Kato speelt, voordat je me nog een keer probeert te verbeteren ). Denk dat niemand het tegendeel durft te beweren dat Rogen geen eikel is het eerste uur van de film.

Ik begin al mijn recensies met mijn eigen mening, daarmee geef ik aan dat onderstaande tekst tevens mijn eigen mening is. Dus het is mijn probleem natuurlijk.

Ja, ik vind Rogen sowieso zelden grappig. In deze film is hij gewoon zo lomp dat het zo nu en dan grappig is.

Neemt niet weg dat je dan een hoofdrolspeler hebt waar mensen zich aan kunnen ergeren en dat doet afbreuk aan het kijkplezier vind ik. Nogmaals, dat is inderdaad MIJN probleem. Anderen vinden Rogen fantastisch, ik vind het niet veel soeps.

Ik zeg Kato, omdat er een verschil zit tussen acteur en personage.


avatar van metalforever78

metalforever78

  • 23 berichten
  • 12 stemmen

dark knight Rip off als ik de beschrijving lees hierboven. Ik hoef hem niet te zien laat staan stemmen. Zelfs nu deze film 3D is kan het mij niet trekken