Four Weddings and a Funeral (1994)

Verenigd Koninkrijk
Romantiek / Komedie

geregisseerd door Mike Newell
met Hugh Grant, Andie MacDowell en Kristin Scott Thomas

Charles woont samen met zijn zus en is een typische Engelsman die altijd wel naar bruiloften gaat, maar zelf nooit zijn grote liefde kan vinden. Zodra hij in de nabijheid van een mooie vrouw is, weet hij vaak geen zinnig woord uit te brengen. Dan ontmoet hij de Amerkaanse jongedame Carrie op een huwelijksfeest waar hij direct verliefd op wordt, maar al snel blijkt dat ze op het punt staat met iemand anders te trouwen.

Hele mooie en goede film,
zeer goede cast en de ook de rollen zelf zijn heel goed. Veel beroemde engelse acteurs.
Zowel humor als drama komen er in voor.
Enige minpunt is het clichématige einde, maar voor de rest: parfait !

Prima, vermakelijke film! Heb soms erg moeten lachen, en de begrafenisscene was ontroerend.
3.5 *

kArIzMa_TuRk
ik vond het een leuke film, goeie Hugh Grant film zoals we gewend van hem zijn.. vond hem een 3*** waard.

Comanchero
Ik heb hem wéér proberen af te kijken en ik had er wéér geen geduld voor. Vind het langdradig, een draak van een film.

film_kaza
Een typische romantiek film waar ik echt weingig aanvind. De sfeer die op je word overgebracht is gewoon saai en verveeld. Soms even kort lachen maar ik erger me vooral aan het slechte verhaal.

Het grote pluspunt in de film is nog wel de rol van Rowan Atkinson. Daar moest ik wel hard om lachen maar voor de rest niet. De begravenis scene deed mij ook niks. Ik was eigenlijk wel blij dat er iemand dood ging.

Ik had deze film bijna willen huren. Blij dat ik dat niet gedaan heb!

Fantastische humor! Leuke Hugh Grant en wat is dat engels toch een leuk taaltje. Vooral de schots vriend praat hilarisch!

Lekkere droge Hugh Grant humor!

avatar van Koerok
Mijn all time favourite feel good movie (ondanks die ene funeral). Hugh Grant op z'n best en een niet eens zo mooie maar wel zeer charmante Andie MacDowell.

"I am, as ever, in bewildered awe of anyone who makes this kind of commitment that Angus and Laura have made today. I know I couldn't do it and I think it's wonderful they can. So, back to Angus and those sheep."

avatar van Lady_Movie
Hele goeie humor.
echt een leuke film.
Niet een van mijn favorieten.. maar toch een aanrader als je van komedie houdt.

een 5.0 voor het acteerwerk

avatar van nightbreed
Omdat deze film door de pers helemaal de hemel in werd geprezen viel hij een beetje tegen.
Toch is deze engelse comedy leuker dan 95% van alle amerikaanse comedies.
Hugh Grant is hier weer eens te bewonderen als knullig, sullig, stuntelend maar o zo romantisch mannetje.

Cijfer: 3,5

Best wel een grappige film, maar waarom moet ie in vredesnaam zo vaak uitgezonden worden??

Dit is werkelijk de enige film in dit genre die ik leuk vindt.

Kwam vooral door Andie MacDowell die in die film een overgetelijke indruk op me maakte.

Vanavond weer op TV!!!

avatar van jumpstylemovie
hugh grant speelt goed
verhaal langdradig
wel een 3.5*** waard

avatar van anne J
Grappige humor! Maar soms.. Al die trouwerijen en steeds hetzelfde, gelukkig was de laatste helemaal anders

avatar van MorrisJ
Enige leuke Grant, met een charmante MacDowell.
Nice!

wel een aardige film, zij het dat het allemaal wel wat voortkabbelt. Toch 3,5*

avatar van lottetje
vond hem eigenlijk erg tegenvallen.
heb hem speciaal opgenomen omdat ik dacht dat hij heel leuk zou zijn, maar dat viel tegen.

vond het heel veel hetzelfde met al die bruiloften en ook langdradig.
gelukkig speelde Hugh Grant erin mee. Hij is gewoon zoo leuk..

avatar van BlueJudaskiss
Heb 'm gister sinds een paar jaar weer eens herzien en weer tot de conclusie dat deze film de volle 4,5* verdient. Kleine, bijna onzichbare grapjes in een heerlijke parodie op de Engelse upper-class. Woorden schieten tekort.

Couch Potato
Koerok schreef:

Ik denk ook één van mijn all-time favourite feel good movies. Dit is een "komedie", maar ik vind dat er verdomd veel gevoel in deze film zit, dit zijn stuk voor stuk echte mensen van vlees en bloed, en dit gaat voornamelijk over gevoelens.
Schitterende film, ik wil hem nog ettelijke keren opnieuw bekijken, zij het met telkens een vijftal jaren ertussen, je mag best al wat scenes vergeten zijn natuurlijk.

4.5 sterren

****1/2

vlotte film met leuke acteurs c.q. actrices. Heb 'm al een paar keer gezien maar ga 'm weer zien met iemand die deze film nog niet gezien heeft. Ik verheug me er nu al op.

avatar van huppelepup
MorrisJ schreef:
Enige leuke Grant, met een charmante MacDowell.
Nice!

Wat dacht je van Notting Hill en Love actually?

avatar van otherfool
Dat gedicht is toch wel zo schitterend... Zag hem lang geleden maar die scene is me altijd bijgebleven, en toen ik hem zonet youtubede had ik weer een dikke laag kippenvel...

avatar van Ajax&Litmanen1
Dit was het debuut van Grant in de rom-koms he? Hij heeft daarna gelukkig betere van dit soort films gemaakt.
De film miste iets belangrijks: Humor.
Het verhaal bleef me ook niet zo lang bij, maar dat wordt vaak gecompenseerd door de grappen en de romantische momenten. In beide gevallen viel ie me wat tegen.

avatar van tommykonijn
Erg Vermakelijke Film, Hugh Grant doet het inderdaad heel Goed acteren en zonder hem zou de Film absoluut minder zijn geweest, Maar ik vond vooral de rol van Rowan Atkinson erg grappig ik zou niet weten wie zijn rol beter had gedaan.

In de naam van de vader, De zoon en de heilige beest eh ... geest .

avatar van Veruca
Wat is dat Engels zo mooi, naast dat Amerikaans..

avatar van ML Webdesign
Vond de film tegenvallen, enorm langdraderig, zou m zelf niet aanschaffen.

Hugh Grant speelt t wel weer erg goed.

Redelijke film. Hij wisselt echter de leuke momenten af met veel te veel minder leuke momenten.

En helaas was 't einde, zoals ongeveer bij elke romatische comedy, erg voorspelbaar.

Er zaten wel een aantal grappige scènes in, zoals de versprekingen van Rowan Atkinson, maar alles overziend was de film weinig boeiend.

Whoo, draak van een film.

Engelse droogheid is leuk, maar alleen als het er eigenlijk lekker overgaat. Dit was zo ongelofelijk duf

Flauwe grapjes, muffe karikaturen en een hoop dertigers gejank. De humor moet dan komen van mensen als Atkinson, die niet verder komt dan een flauw typetje dat enkele zogenaamd grappige versprekingen maakt.

Absoluut mijn ding niet. Melig en vreselijk dufromantisch, slecht geacteerd en enorm langdradig. Het ziet er ook allemaal niet uit en de soundtrack is om van te janken.

Had em ooit al een keertje gezien, vond het toen beter geloof ik. Heb me vooral geërgerd deze keer.

avatar van Koerok
Couldn't disagree with you more.
Heb 'm denk ik al wel 6 keer gezien en hij blijft geweldig. Hij had zelfs bijna in mijn top 10 gestaan. M'n all-time-favorite-feel-good-movie!

Discussie lijkt me verder niet nodig. Het is jouw ding niet, van mij duidelijk wel.

**edit**
Ik zie net dat ik bovenstaande eerder al eens had gepost. Tsja, je gaat jezelf herhalen hè, als je ouder wordt.....

avatar van Katharina
Tsja, dit is best wel mijn genre, ik kijk veel romcoms en ik vind ze vaak ook erg leuk. Maar Onderhond heeft volgens mij absoluut gelijk wat betreft de film. Ik vond de film erg saai. Het verhaal vond ik niets, zelfs irritant (meteen al toen die ring vergeten was :S ) .
Ik bleef maar kijken, want ik verwachtte dat de film me uiteindelijk zou gaan boeien, maar het was een 116 minuten durende ergernis!
Ik had er meer van verwacht, maar het werd een grote teleurstelling.