Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (2004)

Alternatieve titel: Harry Potter en de Gevangene van Azkaban

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Alfonso Cuarón
met Daniel Radcliffe, Rupert Grint en Emma Watson

Het is Harry's derde jaar op Zweinstein. Een gevaarlijke massamoordenaar, Sirius Zwarts, is ontsnapt uit de Azkaban-gevangenis, en iedereen is er van overtuigd dat hij er op uit is om Harry te vermoorden. Terwijl hij leert om te gaan met de Dementors die naar Zweinstein zijn gestuurd om de school te beschermen leert Harry het verontrustende verhaal van Zwarts, en zijn connecties met Harry's familie.

avatar van Phoenix
Misschien oud nieuws maar Professor Dumbledore (Perkamentus) zal gespeeld worden door Michael Gambon en niet door Christopher Lee.

ik vond het vierde boek de vuurbeker het mooist en hoe dikker hoe mooier volgens mij.
De orde van de Phoenix wordt 868 blz. int engels.
En kvon die grap van: "Sirius Black, YOU SHALL NOT PASS!!!" cker gruwelijk! By the way alle zeven boeken zijn al af en liggen in een kluis in londen

avatar van Phoenix
Bron? (over die zeven boeken). Ik vind het laatste boek ook het leukst. Is het eigenlijk zo dat ze voor de Nederlandse versie van het boek hetzelfde lettertype (en belangrijker, zelfde grootte) gebruiken dan het Engelse (wat dan zou betekenen dat de Nederlandse versie ook zoveel bladzijdes heeft, wat ik niet zou geloven).

Ik ben nogal een typografie-fan maar de Nederlandse versie van Harry Potter heeft een heel rare vette letter (niet schreefloos, maar komt zo wel beetje over). Ik kan me haast niet voorstellen dat de Britse versie dat ook heeft.
Het heeft me trouwens niet weerhouden de Nederlandse versie te lezen.

renske schreef:

een heel rare vette letter (niet schreefloos, maar komt zo wel beetje over).

Zou dus betekenen dat de NL-versie ook zoveel bladzijdes heeft?

Phoenix schreef:

Bron? (over die zeven boeken).

Volgens de schrijfster worden het er meven.
En er zal een belangrijk karakter sneuvelen.

avatar van Phoenix
Nee dat wist ik wel. Maar wat ik niet wist is dat de boeken al geschreven zijn wat ik me niet kan voorstellen. Daar wilde ik een bron van.

Phoenix schreef:

Dat is ook helemaal niet zo... Complete onzin... Rowling heeft het eind van deel 7 al geschreven en DAT ligt in de kluis. Zag een klein half jaar geleden een interview met haar waarin ze dat vertelde. En in een half jaar heeft ze echt niet deel 5, 6 en 7 geschreven hoor...

Kwounèzegge.

Sjoerd schreef:

En in een half jaar heeft ze echt niet deel 5, 6 en 7 geschreven hoor...

Zou me nog niet eens verbazen

Pablito schreef:

Zou me nog niet eens verbazen

Mij wel, want het heeft haar bijna twee jaar langer dan gepland geduurd om deel vijf te schrijven.
Wat er nu precies echt in die kluis ligt vraag ik me af.

avatar van petey
in het door Sjoerd aangehaalde interview zegt ze zelf:

Het einde van 7 en de outlines van de overige delen.

Ze kan natuurlijk zo veel zeggen.

Wouter schreef:

Ze kan natuurlijk zo veel zeggen.

FisherKing

ehm, ja... maar waarom zou ze daarom liegen. Krom hoor...

Voor de gebruikelijke Commerciële redenen. Kan ze lekker in haar VijfMiljoenPond huisje blijven zitten en het volk warm houden met veel beloftes.

avatar van Jordy
goh

Jos2 schreef:

Denk dat wouter gelijk heeft.

Dat kan ook wel zonder dat de boeken af zijn hoor (zelfs beter). Die redenering is echt zo krom als een hoepel... Die mensen hebben echt niet gewacht tot die muts 7 boeken helemaal klaar had, voordat ze die dingen zijn gaan uitgeven. Waarom zou je tot morgen wachten met geld verdienen, als het vandaag ook al kan?

avatar van petey
Jos2 schreef:

Denk dat wouter gelijk heeft.

waarom zou ze dat nu nog willen, als deel 5 straks verschijnt zullen de boeken nog sneller de winkel uitvliegen dan dat ze erin gebracht worden.
Meer hype heeft echt helemaal geen zin meer.

petey schreef:

Meer hype heeft echt helemaal geen zin meer.

Ze heeft het ook niet nu net verzonnen...

over deel 4:

Potter movie for Four Weddings director

The British director behind Four Weddings and A Funeral will direct the fourth Harry Potter movie.

Mike Newell will be the first Briton to direct the boy wizard when he begins work on Harry Potter and the Goblet of Fire next April.

The 61-year-old directed gangster movie Donnie Brasco and has just finished the drama Mona Lisa Smile, starring Julia Roberts.

avatar van Mindflight
hoe houdt harry hermione op die poster vast joh?bij haar boezem of iets dergelijks?

De smeerlap.

Dustyfan
Een beetje anatomie kan geen kwaad..... Boezems zitten niet op de schouders.

Dustyfan
WAGONS ZWEINSTEINEXPRES VERNIELD

Vandalen vernielden afgelopen weekend de trein die in de Harry Potter-films te zien is als de Zweinsteinexpres. Twee wagons van de trein werd bespoten met zilveren en groene graffiti, maar de antieke stoomlocomotief viel niet ten prooi aan de vandalen. Ze braken in in een loods in Scarborough, waar de trein in de wintermaanden staat. “De trein is vreselijk vernield, en bespoten met verschillende woorden en symbolen,” zei een woordvoerder van de British Transport Police. De schade wordt beraamd op een slordige 2000 à 3000 pond.

De eigenaar van de wagons, James Shuttleworth van de West Coast Railway Company, was ontredderd door het vandalisme. “Ik denk niet dat ze het speciaal tegen de trein uit Harry Potter hebben, maar dat het gewoon gewetenloze vernielzucht was. Ik ben woedend over wat er is gebeurd. De treinen moeten opnieuw geverfd worden, en dat is heel frustrerend.”

De trein zal zijn opwachting maken in de derde Harry Potter-film. Het is niet bekend of de trein nog benodigd was voor scènes in ‘Harry Potter en de Gevangene van Azkaban’. De meeste opnames met de Zweinsteinexpres vonden dit voorjaar al plaats.

Bron: De Avondprofeet.

Dustyfan schreef:

Bron: De Avondprofeet.

Ontopic: Triest natuurlijk..

avatar van Goodfella
2000 tot 3000 pond. Toe maar, hoe moeten ze dat óóit gaan betalen!?

vin t een beetje slechte poster majah

Naar deze ben ik wel benieuwd. Deel 3 en 4 vond ik de beste boeken.

ik heb t 5de boek gelezen in t Engels. Al het nederlandse uitkomt ga ik ehm nog een keer lezen want ik kwam heel veel woorden tegen waar ik nog nooit van gehoord heb. 't Is een heel mooi boek.