Genre: Avontuur / Drama
Speelduur: 102 minuten
Oorsprong:
Verenigd Koninkrijk / Duitsland
Geregisseerd door: Christopher Smith
Met onder meer: Eddie Redmayne, Sean Bean en Carice van Houten
IMDb beoordeling:
6,4 (54.223)
Gesproken taal: Engels, Italiaans en Latijn
On Demand:
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Black Death
"In an age of darkness one man will face the ultimate battle against evil."
Het middeleeuwse Engeland wordt geteisterd door de pest. Lijken liggen bij honderden verspreid en het land is ondergedompeld in chaos. De kerk verliest zijn greep op de bevolking, bij wie de angst overheerst. Er is echter een dorp dat vooralsnog gespaard lijkt te blijven voor de ziekte. Het is veraf gelegen, omringd door moeras. Er wordt gefluisterd dat het dorp geleid wordt door een tovenares. Deze Langiva zou doden weer tot leven kunnen wekken. De gevreesde ridder Ulrich krijgt van de kerk de opdracht deze geruchten te onderzoeken.
Externe links
Acteurs en actrices
Ulric
Osmund
Langiva
Averill
Wolfstan
Hob
Dalywag
Monk
Abbot
Grimbold
Video's en trailers
Reviews & comments
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
Weer niet onder de indruk van het acteerwerk van Carice en al helemaal niet van haar Engels. Tygo geinig om te zien.
Voor de rest was het een best aardige film.
ralfsjam
-
- 2144 berichten
- 1345 stemmen
ralfsjam, min of meer indirect..
uh niet helemaal! ik merk uit veel reactie op dat veel kijkers haar afkraken, en vaak omdat ze nederlandse is en zogenaamd met een fout accent spreekt, en daar ben ik het niet mee eens. en ik zeg dat dat eigenlijk altijd de kritiek is op nederlandse acteurs of actrices die in buitenlandse film spelen! dus maak ik er uit op dat veel mensen bij voorbaat al een mening hebben.
en nu voelt niemand zich natuurlijk aangesproken.... maar die bijsmaak heb ik. ik heb ook niet zo'n hoge pet op van nederlandse acteurs en actrice op het witte doek, maar als het een keer goed gaat zal ik het zeker zeggen en er tegenin gaan als mensen het tenenkrommend vinden....
mag toch? maar ik zeg niemand wat ze moeten vinden in tegendeel, dat zou verloren tijd zijn.
shapeshifter
-
- 30 berichten
- 28 stemmen
de film laat zien hoe door ontwetenheid mensen tot rare dingen in staat zijn en zelf heel ver gaan. wat we vandaag de dag ook zien
in het buiteland .het is jammer dat sommigen de fictie van de werkelijkheid niet kunnen onderscheiden toch een aardige film
TragieStar.*
-
- 3473 berichten
- 1632 stemmen
Net zoals jij zelf bedoel je?
Maar verder stop ik ermee want anders ga ik weer offtopic! 
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
uh niet helemaal! ik merk uit veel reactie op dat veel kijkers haar afkraken, en vaak omdat ze nederlandse is en zogenaamd met een fout accent spreekt, en daar ben ik het niet mee eens. en ik zeg dat dat eigenlijk altijd de kritiek is op nederlandse acteurs of actrices die in buitenlandse film spelen! dus maak ik er uit op dat veel mensen bij voorbaat al een mening hebben.
en nu voelt niemand zich natuurlijk aangesproken.... maar die bijsmaak heb ik. ik heb ook niet zo'n hoge pet op van nederlandse acteurs en actrice op het witte doek, maar als het een keer goed gaat zal ik het zeker zeggen en er tegenin gaan als mensen het tenenkrommend vinden....
mag toch? maar ik zeg niemand wat ze moeten vinden in tegendeel, dat zou verloren tijd zijn.
Ik zie Nederlanders juist liever in het Engels acteren dan in het Nederlands. Ik denk dat het bij Carice wel met de jaren komt dat ze vloeiender gaat praten.
Lefgozer
-
- 3491 berichten
- 2256 stemmen
uh niet helemaal! ik merk uit veel reactie op dat veel kijkers haar afkraken, en vaak omdat ze nederlandse is en zogenaamd met een fout accent spreekt, en daar ben ik het niet mee eens. en ik zeg dat dat eigenlijk altijd de kritiek is op nederlandse acteurs of actrices die in buitenlandse film spelen! dus maak ik er uit op dat veel mensen bij voorbaat al een mening hebben.
en nu voelt niemand zich natuurlijk aangesproken.... maar die bijsmaak heb ik. ik heb ook niet zo'n hoge pet op van nederlandse acteurs en actrice op het witte doek, maar als het een keer goed gaat zal ik het zeker zeggen en er tegenin gaan als mensen het tenenkrommend vinden....
mag toch? maar ik zeg niemand wat ze moeten vinden in tegendeel, dat zou verloren tijd zijn.
Dus jij vindt dat ze goed Engels spreekt in deze film (of haar andere buitenlandse films)? Zou ik maar eens je oren uit laten spuiten, ralfsjam
.
Bijvoorbeeld een Famke Janssen spreekt wel goed Engels.
TragieStar.*
-
- 3473 berichten
- 1632 stemmen
Niet iedereen heeft een perfecte engelse uitspraak he, en ze komt namelijk uit nederland, natuurlijk heeft ze dan een andere soort uitspraak dan bijvoorbeeld een
Sean Bean in de film.
Als wij naar Amerika gaan kan ook bijna iedereen aan onze uitspraak horen dat we niet oorspronkelijk uit Amerika komen en dat engels onze moedertaal is.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
Dus jij vindt dat ze goed Engels spreekt in deze film (of haar andere buitenlandse films)? Zou ik maar eens je oren uit laten spuiten, ralfsjam
.
Bijvoorbeeld een Famke Janssen spreekt wel goed Engels.
Denk dat Janssen tegenwoordig wel beter Engels dan Nederlands spreekt 
ralfsjam
-
- 2144 berichten
- 1345 stemmen
ja maar, ja maar, ja maar....
Famke is al jaren woonachtig in een engels sprekend land, en spreekt de hele dag door Engels, dat maakt een hoop uit! en dat is zeker een goed voorbeeld van een goede actrice. maar moet het accentloos is mijn vraag?
hoe zit het met de pakistanen en indiers in engelse film? zullen ze in pakistan en in india net zulk commentaar leveren op hun accent?
maar goed, laten we het hier bij houden....
terug naar de film!
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4085 stemmen
ja maar, ja maar, ja maar....
Famke is al jaren woonachtig in een engels sprekend land, en spreekt de hele dag door Engels, dat maakt een hoop uit! en dat is zeker een goed voorbeeld van een goede actrice. maar moet het accentloos is mijn vraag?
hoe zit het met de pakistanen en indiers in engelse film? zullen ze in pakistan en in india net zulk commentaar leveren op hun accent?
maar goed, laten we het hier bij houden....
terug naar de film!
Das toch anders, bij die mensen kan je ook niet zeggen dat ze daar en daar vandaan komen. Van Houten speelt gewoon een Brits meisje in de film zonder Brits accent. Das toch wel fout hoor 
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1887 stemmen
Denk dat Janssen tegenwoordig wel beter Engels dan Nederlands spreekt

Opzich stoorde ik me niet eens zo heel erg aan het accent van Carice van Houten, maar aan haar gebrek aan acteertalent.
dragonmaster
-
- 335 berichten
- 332 stemmen
redelijke film. wel een slecht acterende, houterig overkomende van Houten. Tygo heeft een kleine rol, maar doet dit vele malen beter dan Carice. niet teveel van deze film verwachten.
GroovyDrummer
-
- 150 berichten
- 146 stemmen
Wat een teleurstellende film. Gerust laten liggen, mis je weinig aan.
Catwoman1986
-
- 26 berichten
- 41 stemmen
Dus jij vindt dat ze goed Engels spreekt in deze film (of haar andere buitenlandse films)? Zou ik maar eens je oren uit laten spuiten, ralfsjam
.
Bijvoorbeeld een Famke Janssen spreekt wel goed Engels.
Appels en peren vergelijken.
Famke speelt al jaren in Engelstalige films en woont daar bovendien ook nog!
Carice daarentegen begint daar net mee en woont in Nederland.
Over 20 jaar wil ik het nog wel eens zien, grote kans dat ze het dan veel vloeiender spreekt.
In deze film vond ik het verder ook niet echt storend aangezien ze allemaal een ander accent leken te hebben.
De film verder vond ik erg tegenvallen, ik had er meer van verwacht!
Slecht uitgewerkt verhaal en vrij voorspelbaar ook.
ralfsjam
-
- 2144 berichten
- 1345 stemmen
Volgens mij speelt ze een lelijke tovenares
en lelijke tovenaressen spreken altijd engels met een nederlands of duits accent 
TragieStar.*
-
- 3473 berichten
- 1632 stemmen
Nou, ze is geen brits meisje volgens mij? En dus maakt haar accent ook weinig uit vind ik.
plankieplank
-
- 63 berichten
- 151 stemmen
Deze film wil zich laten omschrijven als Avontuur / Drama / Horror / Mysterie...?
Avontuur. NEE
Horror. 0,0
Mysterie. NO WAY
Drama. JA...
om dit te moeten kijken is één groot drama.
johnrambo
-
- 283 berichten
- 649 stemmen
[4 sterren geven raakt ook kant nog wal aangezien deze film op alle vlakken tegen valt. Zelfs Sean Bean die ik normaal erg goed vind presteert hier niets. Het feit dat je zelf over compenseren begint en een 4 geeft doet mij toch sterk vermoeden dat je zelf ook hoger geeft om te compenseren.
Je hebt helemaal gelijk Thorak dat ik zelf ook aan de hoge kant heb beoordeelt. Ik neem namelijk aan dat iedereen alvorens een film te gaan bekijken informatie verzamelt over de inhoud. Je weet dus wat je ongeveer kunt verwachten. De film is in ieder geval een genre wat je aanspreekt en de acteurs zijn je ook al bekend. De film kan dan tegenvallen maar om je oordeel te laten zakken naar 1 ster lijkt mij een beetje te zwart wit en bedoelt als statement tegen de film. Er zijn wel uitzonderingen geweest waar ik 1 ster voor gegeven heb maar dat waren dan ook films met een zeer laag budget en amateur acteurs/regisseurs.Daar is in dit geval geen sprake van.
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1887 stemmen
Ik heb inderdaad gekeken naar de plot omschrijving, de cast e.d. en had daardoor verwacht een spannende film te gaan zien. Het genre en de middeleeuwse setting vind ik doorgaans interessante films opleveren, Sean Bean vind ik ook een goede acteur. Allemaal punten waardoor ik een goede film verwachtte. Niets bleek minder waar te zijn. Acteerwer was onder de maat, verhaal was zwak, karakter totaal niet uit gediept en ga zo maar door. Deze film is in mijn ogen dus echt niet meer waard dan 1.5*
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
Prima film met een geweldige sfeer en een geloofwaardig plot.
Carice vond niet helemaal overtuigen (en dat lag niet aan haar lichte accent). Ze oogde me te "modern". Weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.
Eddie Redmayne, Sean Bean en Andy Nyman daarentegen waren geweldig.
johnrambo
-
- 283 berichten
- 649 stemmen
Ik heb inderdaad gekeken naar de plot omschrijving, de cast e.d. en had daardoor verwacht een spannende film te gaan zien. Het genre en de middeleeuwse setting vind ik doorgaans interessante films opleveren, Sean Bean vind ik ook een goede acteur. Allemaal punten waardoor ik een goede film verwachtte. Niets bleek minder waar te zijn. Acteerwer was onder de maat, verhaal was zwak, karakter totaal niet uit gediept en ga zo maar door. Deze film is in mijn ogen dus echt niet meer waard dan 1.5*
Ik hou wel van een goed onderbouwde mening en daar is in jouw geval zeker sprake van Thorak. Ik respecteer je mening en waardering over deze film en ga dan ook niet verder in discussie.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2539 stemmen
Vond deze film niet zo interessant. Ondanks dat Bean en Houten aan meededen, was het verhaal niet boeiend genoeg om mij dit een goed cijfer te geven.
Kostuums en wapens gingen wel, vechtpartijen waren best bruut en vele scène's waren niet te voorspellen.
Poppe
-
- 644 berichten
- 628 stemmen
Je hebt helemaal gelijk Thorak dat ik zelf ook aan de hoge kant heb beoordeelt. Ik neem namelijk aan dat iedereen alvorens een film te gaan bekijken informatie verzamelt over de inhoud. Je weet dus wat je ongeveer kunt verwachten. De film is in ieder geval een genre wat je aanspreekt en de acteurs zijn je ook al bekend. De film kan dan tegenvallen maar om je oordeel te laten zakken naar 1 ster lijkt mij een beetje te zwart wit en bedoelt als statement tegen de film. Er zijn wel uitzonderingen geweest waar ik 1 ster voor gegeven heb maar dat waren dan ook films met een zeer laag budget en amateur acteurs/regisseurs.Daar is in dit geval geen sprake van.
Dus jij verbetert iedereen die in jouw ogen een te laag cijfer geeft aan een film? Haha..
Wat een kul zeg. Had ik echt een statement willen maken jegens Black Death dan had ik wel een 0,5 ster gegeven.., maar goed.. dan had jij natuurlijk je stem verhoogd naar 5*
Wie is er nou ongeloofwaardig dan?
Kierkegaerd
-
- 60 berichten
- 1896 stemmen
redelijke film. wel een slecht acterende, houterig overkomende van Houten. Tygo heeft een kleine rol, maar doet dit vele malen beter dan Carice. niet teveel van deze film verwachten.
Mijn hemel! Als je als dorpsgek zonder tekst moet rondrennen dan doe je iets al snel beter ja; ze hadden jou daar ook neer kunnen zetten.
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1887 stemmen
Mischien moet je je eens afvragen wat er nou moeilijker is qua acteren; een zin tekst op een bepaalde manier uitspreken, of zondcer tekst maar alleen met mimiek en lichaamstaal iets uitdrukken? Van Houten kan met haar stem al weinig en met mimiek zelfs helemaal niets, terwijl Gernandt een héél erg goede mimiek heeft. Wat dat betreft is hij een dus vele malen beter acteur.
De Seagal Emotion Chart is ook op Van Houten van toepassing.
Kierkegaerd
-
- 60 berichten
- 1896 stemmen
Misschien moet je je eens afvragen wat er nou moeilijker is qua acteren; een zin tekst op een bepaalde manier uitspreken, of zonder tekst maar alleen met mimiek en lichaamstaal iets uitdrukken?
Goed. Dus volgende keer moeten ze André van Duin dan maar vragen. Je zult het top vinden.
Het laatste nieuws

'The Alienist' was toch een Netflix Original, waarom is die verdwenen?

'Outlander'-spin off 'Blood of my Blood' doet het ontzettend goed op HBO Max

'Perfectly Imperfect' met Yolanthe Cabau nu te streamen op Prime Video

Goed beoordeelde misdaadfilm 'Donnie Brasco' van Mike Newell is morgen te bekijken op televisie
Bekijk ook

You Don't Know Jack
Drama / Biografie, 2010
95 reacties

Johnny Got His Gun
Oorlog / Drama, 1971
76 reacties

Mountains of the Moon
Drama / Avontuur, 1990
13 reacties

Arn - Tempelriddaren
Drama / Avontuur, 2007
59 reacties

The Physician
Avontuur / Drama, 2013
40 reacties

Frailty
Horror / Thriller, 2001
260 reacties
Gerelateerde tags
inquisitionmonnikheksdorpslagveldriddermartelennecromancer middle ages (476-1453)paganpersecutionmiddeleeuwsplaguepandemicbubonic plague 14th centurypestilence
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.



