Genre: Avontuur / Drama
Speelduur: 102 minuten
Oorsprong:
Verenigd Koninkrijk / Duitsland
Geregisseerd door: Christopher Smith
Met onder meer: Eddie Redmayne, Sean Bean en Carice van Houten
IMDb beoordeling:
6,4 (54.244)
Gesproken taal: Engels, Italiaans en Latijn
On Demand:
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot Black Death
"In an age of darkness one man will face the ultimate battle against evil."
Het middeleeuwse Engeland wordt geteisterd door de pest. Lijken liggen bij honderden verspreid en het land is ondergedompeld in chaos. De kerk verliest zijn greep op de bevolking, bij wie de angst overheerst. Er is echter een dorp dat vooralsnog gespaard lijkt te blijven voor de ziekte. Het is veraf gelegen, omringd door moeras. Er wordt gefluisterd dat het dorp geleid wordt door een tovenares. Deze Langiva zou doden weer tot leven kunnen wekken. De gevreesde ridder Ulrich krijgt van de kerk de opdracht deze geruchten te onderzoeken.
Externe links
Acteurs en actrices
Ulric
Osmund
Langiva
Averill
Wolfstan
Hob
Dalywag
Monk
Abbot
Grimbold
Video's en trailers
Reviews & comments
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4086 stemmen
Ik heb zelf het gevoel dat ze ook beter gewaardeerd wordt omdat ze hele tijd met dr blote tieten in beeld komt bij verscheidene films.
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1888 stemmen
Ik heb zelf het gevoel dat ze ook beter gewaardeerd wordt omdat ze hele tijd met dr blote tieten in beeld komt bij verscheidene films.
rep_robert
-
- 27517 berichten
- 4086 stemmen
Mwoah, heb hem nu 2x in een film gezien. Hier is ie wel aardig en in het Schnitzelparadijs was ie ook de enige met een leuke rol. Valt me reuze mee tot nu toe die Tygo.
johnrambo
-
- 283 berichten
- 649 stemmen
[Dus jij verbetert iedereen die in jouw ogen een te laag cijfer geeft aan een film? Haha..
Wat een kul zeg. Had ik echt een statement willen maken jegens Black Death dan had ik wel een 0,5 ster gegeven.., maar goed.. dan had jij natuurlijk je stem verhoogd naar 5*
Wie is er nou ongeloofwaardig dan?
Ik verbeter niet iedereen die in mijn ogen een te laag cijfer geeft maar in dit geval kon ik het inderdaad niet laten. Ik gebruikte zelf niet het woord verbeteren, maar in dit geval mag dat zelfs gebruikt worden.En dat je jezelf aangesproken voelde klopt ook, want ik had het over je stem. En dat heeft niets te maken met arrogantie of betweterigheid. Als je een film gaat kijken na eerst gekeken te hebben waar die over gaat en wie er mee spelen, kun je, als je jezelf serieus neemt bijna niet op één ster uitkomen. Het zou alleen kunnen als de film een B-film is met slechte acteurs en een zeer laag budget. En daar is in dit geval geen sprake van.
Wouter
-
- 18720 berichten
- 3085 stemmen

Hij heeft niet zo'n Nederlands accent als de anderen naar mijn idee, vandaar dat ik hem niet noemde.
Sterker nog, hij speelt/de vaak gewoon Amerikanen.
Poppe
-
- 644 berichten
- 628 stemmen
Ik verbeter niet iedereen die in mijn ogen een te laag cijfer geeft maar in dit geval kon ik het inderdaad niet laten. Ik gebruikte zelf niet het woord verbeteren, maar in dit geval mag dat zelfs gebruikt worden.En dat je jezelf aangesproken voelde klopt ook, want ik had het over je stem. En dat heeft niets te maken met arrogantie of betweterigheid. Als je een film gaat kijken na eerst gekeken te hebben waar die over gaat en wie er mee spelen, kun je, als je jezelf serieus neemt bijna niet op één ster uitkomen. Het zou alleen kunnen als de film een B-film is met slechte acteurs en een zeer laag budget. En daar is in dit geval geen sprake van.
Waarom zou ik me totaal verdiepen in een film? Ik lees de omschrijving op MoMe, en daarna is het aan de film om mij totaal mee te slepen.
Ik vond het een flutfilm, dan verdient het in mijn ogen ook een flutscore. Dat mag jij dubieus vinden, maar ik ben wel eerlijk tegenover mezelf. Jij daarentegen niet, want je vindt de film klaarblijkelijk geen 4 sterren waard.
Wat ik al eerder zei, wie is er nou ongeloofwaardig?
Kierkegaerd
-
- 60 berichten
- 1896 stemmen
Keer op keer worden weer dezelfde discussies gevoerd over het onbegrijpelijke stemgedrag. In talloze topics vind je dat terug. Het probleem ontstaat simpelweg doordat het stemmen subjectief is en verwacht wordt dat er op objectieve gronden (wat die dan ook zijn) wordt gestemd.
Stel nu bijvoorbeeld dat voor Poppe het verhaal te moeilijk is, dan krijgt die film van hem een 1-maar in dit geval moet dat begrepen worden als een andere 1 dan voor bijvoorbeeld een 1 voor de Zeemeerman, Ernest Goes to Camp of Porky's II: The Next Day.
Kwaliteit objectief herkennen is ingewikkeld, stemmen in het licht van objectieve criteria nog ingewikkelder.
Monkey68
-
- 82 berichten
- 0 stemmen
blablablablablablabla....................................
custom22
-
- 30 berichten
- 116 stemmen
wat een draak van een film. pff de acteerprestaties van Van Houten en Bean overtuigen nergens en het camerawerk sluit daar naadloos op aan. al met al zonde van de tijd. plot is flinterdun en de plottwists (voor zover die er al zijn) zie je al bijna aankomen alvorens de intro voorbij is.
on a sidenote; hoezo dien je je te verdiepen in een film? tis vermaak geen examen. ik kijk alle films van alle genres. zelfs degene die me gewoonlijk niet zullen liggen. je weet maar nooit welke film je verrast.
ik snap de hele discussie niet echt over stemgedrag. de een vind een film goed de ander niet. zelfs discussies over camerawerk, soundtracks, plots etc. zijn subjectief.
maar wel blijven stemmen, want ik kijk altijd bij users die eenzelfde film als ik goed vinden om te kijken of ik in hun top10 nog verassingen zie staan 
dpompert
-
- 4 berichten
- 4 stemmen
Had een leuke film kunnen worden. Er valt met het thema genoeg te doen. Jammer, helemaal mislukt deze film. Carice van Houten bakte er helemaal niets van. Geef mij maar famke janssen die kun je tenminste serieus nemen.
Mister_Movie
-
- 493 berichten
- 299 stemmen
Indien geen B-film, heeft deze prent in ieder geval kenmerken van een B-film.
Wat geweldig stoort is dat deze film nauwelijks over de 'black death' gaat. De zwarte pest komt af en toe kortjes naar voren, thats it.
Een ander onderwerp heeft de film ook niet echt, een dun verhaaltje over een oplichtster, een hoopje volgers en dan enkele ruige mannen die het boeltje moeten uitklaren Zeer traag allemaal, zeer weinig actie, matig acteerwerk.
Alles wat je ziet komt ook erg minimalistisch over. Denk dat er maar enkele kleine décors gemaakt werden.
Laten liggen is mijn tip.
1,5*
Nancy1980
-
- 302 berichten
- 0 stemmen
Redelijke film, die in het begin wat traag op gang komt, jammer dat Tygo zon korte en nietszeggende rol heeft haha, had best wat meer van hem willen zien.
Carice doet het goed, al hoor je toch dat ze niet echt engels is.
De film vind ik aan het einde best spannend.
Ik geef hem een 3.
kloostb
-
- 46 berichten
- 38 stemmen
leuke film als je het verhaal waardeer.
Leuk gevonden en einde toch wel verassend niet sterk geacteerd maar als je daar doorheen kijk zie je een goede film voor op een zondag middag.
een 3.0 voor mij
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1888 stemmen
Welk verhaal?
Het hele verhaal in een paar woorden; even kijken waarom in dat stadje geen pest heerst. Meer is het niet en meer gebeurt er ook niet.
Orlibloompje
-
- 21 berichten
- 0 stemmen
Ik heb zelf het gevoel dat ze ook beter gewaardeerd wordt omdat ze hele tijd met dr blote tieten in beeld komt bij verscheidene films.
Dat is meestal in Nederlandse films... En ze heeft duidelijk acteertalent anders zou ze geen internationale films maken (zoals Black Death of Valkyrie).
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1888 stemmen
Heb je Valkyrie gezien? Hoeveel screentime heeft ze daar nou in? Alles bij elkaar mischien anderhalve minuut? Waarschijnlijk nog niet eens. Met die paar woorden die ze mag zeggen is ze niet veel meer dan een edel-figurant. Zelfde geldt voor Halina Reijn hoewel die (gelukkig) zelfs vaker in beeld komt dan Van Houten.
Dat ze in een paar buitenlandse films zit zegt naar mijn idee eerder dat ze een goede agent heeft dan dat ze kan acteren.
ags50
-
- 778 berichten
- 7426 stemmen
De waanzin van religie (welke dan ook) in beeld gebracht.
Een halve ster minder gegeven vanwege gebruik van met opzet verminderd verzadigde kleuren (dus onnatuurlijk, alleen maar voor de zogenaamde sfeer).
tal1b
-
- 2596 berichten
- 2329 stemmen
wat een vorschrikkelijke film.. alleen omdat CvH erinspeelde was ik nieuwschierig, anders had ik hm allang geskipt.
middeleeuwse praktijken wat nogal ruw in beeld was gebracht, was idd wel horror. redelijk geacteerd, maar camerawerk was iritant slecht. hoofdrolspeler die pater, kon me ook niet veel boeien.
snel vergeten die film.
benq
-
- 148 berichten
- 121 stemmen
Wat ags50 ook al zei, het gaat om de waanzin van religie. Verder keek de film lekker weg en was redelijk onderhoudend met als pluspunt een redelijk wrang einde.
Nadeel was het slordige camerawerk, het matige acteren en de reis leek wel op Lord of the Rings (ook met Bean) maar dan light.
En vond van Houten goed. En heb me niet gestoord aan haar Engels, vond het wel redelijk klinken en ze kon me overtuigen.
***
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1888 stemmen
was idd wel horror.
tal1b
-
- 2596 berichten
- 2329 stemmen
het in 4-en delen en met de bijl erop los hakken in beeld is nogal horror in mijn beleving, of is horror alleen met enge monsters?
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1888 stemmen
Nee niet alleen enge monsters, maar het vierendelen werd nou niet bepaald in beeld gebracht. Bij horror zie je dat dan juist weer explicieet in beeld. Dat met een bijl erop los hakken is een standaard gegeven in films met middeleeuwse setting, dat is gewoon actie en in deze film nog vrij matig ook. Een gemiddelde actie film heeft meer bloed en heftige beelden dan deze film, dus in mijn ogen absoluut geen horror...
tal1b
-
- 2596 berichten
- 2329 stemmen
ja vanuit dat oogpunt heb je gelijk ja
maar voor degene die niets gewend zijn is dit 'n genre die eventueel genoemd mag worden
2009
-
- 62 berichten
- 92 stemmen
ja vanuit dat oogpunt heb je gelijk ja
maar voor degene die niets gewend zijn is dit 'n genre die eventueel genoemd mag worden
degenen die niets gewend zijn... en dit 'n genre dat eventueel genoemd mag worden...
Moeilijk hè? Je moedertaal... 
En jij wilt een doordachte (...) mening geven over deze film?
Nou ja, vooruit dan, ik doe gewoon mee: 'k vond 'm beregoed!
tal1b
-
- 2596 berichten
- 2329 stemmen
smaken verschillen nu eenmaal...
maar als je nog ergens mee zit hoor ik 't wel :-/ als jij hm maar beregoed vind, dan zijn wij blij voor je.
Noodless
-
- 10049 berichten
- 6183 stemmen
Na een traag eerste half uur komt de film pas goed op gang met wat actie en mysterie. Het verhaal heeft een interessante gedachte : Wat of wie is de goede of de slechte ? Een andere gedachte die de kijker achtervolgt is dat je met simpele ondernemingen en door volle overtuiging een groep kunt stimuleren en leiden. Wat al doorheen onze geschiedenis is gebeurd. Dat zijn ook de redenen dat ik deze film best wel redelijk vond. Carrice van Houten deed het niet slecht ( eerste film die ik van haar zie ). Eddie Redmayne vond ik met zijn blikken soms wel wat storend. 6/10
Mister_Movie
-
- 493 berichten
- 299 stemmen
Het verhaal heeft een interessante gedachte : Wat of wie is de goede of de slechte ?
Dat was niet duidelijk dan ?
Noodless
-
- 10049 berichten
- 6183 stemmen
Voor mij wel, maar sommige kijkers zullen toch de voorkeur geven voor de zogenaamde ' goede mensen ' . Heeft ook te maken hoe je het geloof zelf een beetje ervaart.
Het laatste nieuws

Sciencefictionserie 'Person of Interest' van Jonathan Nolan komt binnenkort naar Netflix

Duitse spionageserie 'Unfamiliar' best bekeken serie van Netflix: bekijk de Top 10

Onderzoek naar overname Warner Bros. door Netflix kan veel langer duren dan verwacht

Netflix-hit ‘K-Pop Demon Hunters’ hint op mogelijk vervolg
Bekijk ook

You Don't Know Jack
Drama / Biografie, 2010
95 reacties

Johnny Got His Gun
Oorlog / Drama, 1971
76 reacties

Mountains of the Moon
Drama / Avontuur, 1990
13 reacties

Arn - Tempelriddaren
Drama / Avontuur, 2007
59 reacties

The Physician
Avontuur / Drama, 2013
40 reacties

Frailty
Horror / Thriller, 2001
260 reacties
Gerelateerde tags
inquisitionmonnikheksdorpslagveldriddermartelennecromancer middle ages (476-1453)paganpersecutionmiddeleeuwsplaguepandemicbubonic plague 14th centurypestilence
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.




