• 10.590 nieuwsartikelen

Releasedatum: 22 december 2011

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • iTunes Bekijk via iTunes

Plot The Rum Diary

"One part outrage. One part justice. Three parts rum. Mix well."

Freelance journalist Paul Kemp (Johnny Depp) weet dat hij keuzes moet maken voor zijn leven en carrière, maar schuift dat moment zo ver mogelijk voor zich uit. Hij besluit naar zonnig Puerto Rico te vertrekken, om daar bij 'The San Juan Star' te gaan werken. Paul’s nieuwe, ietwat vreemde collega’s maken hem wegwijs in de wondere wereld waarover de krant dagelijks de kolommen vult. Bij gebrek aan nieuws op het ongeorganiseerde eiland komt dat er vooral op neer dat ze hun dagen slijten op het terras van hun favoriete bar. Paul kan het al snel zo goed vinden met collega Bob Sala (Michael Rispoli) dat ze huisgenoten worden. Maar dan raken ze verwikkeld in een dubieus ontwikkelingsplan van de rijke Amerikaan Sanderson (Aaron Eckhart). Dat Sanderson een bloedmooie vriendin (Amber Heard) heeft maakt het voor Kemp niet makkelijker. Haar verschijning maakt een onuitwisbare indruk op Paul’s troebele geest en zet hem er zelfs toe aan eindelijk eens een richting te kiezen.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

avatar van K. V.

K. V.

Deze ook eens geprobeerd en het was toch ook iets minder m'n ding. De film zag er wel mooi uit en de cast deed het ook niet slecht, maar het verhaal vond ik toch iets minder. Heb me er niet mee verveeld, maar vond het allemaal niet zo bijzonder.

scorsese

Goeie film over een Amerikaanse journalist die voor een lokale krant gaat werken op Puerto Rico. Ook al is het verhaal niet bepaald evenwichtig en mist het allemaal wat richting, de film zelf kijkt gemakkelijk weg. Er gebeurd genoeg en het is hier en daar best grappig. Verder een mooie, zonovergoten locatie en een prima rol van Johnny Depp (een verademing om de man weer eens in een make-up-loze rol te zien). Een nipte 3.5 sterren.

avatar van keimpeS

keimpeS

Prima film, mooie omgeving, mooie Amber Heard, goed verhaal, leuke filmavond gehad

BBarbie

Zwakke film dankzij een belachelijk script, dat als los zand aan elkaar hangt en voortdurend alle kanten op schiet. Er is weinig mis met de schoonheid van Amber Heard, maar een paar acteerlessen alvorens voor de camera te verschijnen zou mooi meegenomen zijn.

Ik heb op verschillende momenten op het punt gestaan de film af te zetten. Had ik dat maar gedaan, want dit was gewoon zonde van mijn tijd. Hoezo komedie?

avatar van IH88

IH88

“Do not confuse love with lust, nor drunkenness with judgment.”

Mooie locaties, een zomers sfeertje, een lekker loom tempo, Amber Heard, Johnny Depp eindelijk weer in een goede rol etc. The Rum Diary doet heel veel dingen goed. Het probleem van de film is het matige script, en ondanks alle pluspunten is het op momenten ook gewoon saai. Het is best leuk om naar een stel dronken journalisten te kijken, maar hun avonturen zijn niet interessant genoeg voor een twee uur durende film. Het corruptie subplot komt ook niet goed uit de verf, en ik had liever gewoon de hele tijd naar de doldwaze avonturen van Depp en Rispoli willen kijken. Met Heard erbij uiteraard.

avatar van macrobody

macrobody

Helemaal eens met de vorige berichtschrijver. Had 'm graag willen quoten maar dat werkt niet meer in mijn browsers sinds de 'upgrade' van deze website.

avatar van Basto

Basto

Depp / Heard, de film waar het mee begon. Leek me wel gepast om deze op te zetten. Had m al eens gezien. Toen vooral omdat het een soort vervolg op Fear & Loathing zou zijn. Maar de film is veel rustiger van toon, zelfs het alcoholgebruik valt mee. Het is eigenlijk een best braaf drama rondom een zieltogende krant en een paar rijke investeerders.

Het kabbelt vooral een beetje voort.

Maar goed we keken voor Depp / Heard en die laatste ziet er echt heerlijk uit. Ik snap wel dat Depp wat ik haar zag. Maar ze heeft ook iets gevaarlijks, zoals Sharon Stone dat ook had in Basic Instinct.

Anyway, blij dat die rechtszaak erop zit en ik hoop dat ze beide gewoon weer aan het werk gaan. Dit soort privézaken zouden geen impact moeten hebben op hun carrière.

De film, een 3,5

avatar van stratmans

stratmans

Mooie omgeving, verder matige film