The Rum Diary (2011)

Komedie / Drama

geregisseerd door Bruce Robinson
met Johnny Depp, Amber Heard en Aaron Eckhart

Freelance journalist Paul Kemp (Johnny Depp) weet dat hij keuzes moet maken voor zijn leven en carrière, maar schuift dat moment zo ver mogelijk voor zich uit. Hij besluit naar zonnig Puerto Rico te vertrekken, om daar bij 'The San Juan Star' te gaan werken. Paul’s nieuwe, ietwat vreemde collega’s maken hem wegwijs in de wondere wereld waarover de krant dagelijks de kolommen vult. Bij gebrek aan nieuws op het ongeorganiseerde eiland komt dat er vooral op neer dat ze hun dagen slijten op het terras van hun favoriete bar. Paul kan het al snel zo goed vinden met collega Bob Sala (Michael Rispoli) dat ze huisgenoten worden. Maar dan raken ze verwikkeld in een dubieus ontwikkelingsplan van de rijke Amerikaan Sanderson (Aaron Eckhart). Dat Sanderson een bloedmooie vriendin (Amber Heard) heeft maakt het voor Kemp niet makkelijker. Haar verschijning maakt een onuitwisbare indruk op Paul’s troebele geest en zet hem er zelfs toe aan eindelijk eens een richting te kiezen.

avatar van K. V.
Deze ook eens geprobeerd en het was toch ook iets minder m'n ding. De film zag er wel mooi uit en de cast deed het ook niet slecht, maar het verhaal vond ik toch iets minder. Heb me er niet mee verveeld, maar vond het allemaal niet zo bijzonder.

Goeie film over een Amerikaanse journalist die voor een lokale krant gaat werken op Puerto Rico. Ook al is het verhaal niet bepaald evenwichtig en mist het allemaal wat richting, de film zelf kijkt gemakkelijk weg. Er gebeurd genoeg en het is hier en daar best grappig. Verder een mooie, zonovergoten locatie en een prima rol van Johnny Depp (een verademing om de man weer eens in een make-up-loze rol te zien). Een nipte 3.5 sterren.

avatar van keimpeS
Prima film, mooie omgeving, mooie Amber Heard, goed verhaal, leuke filmavond gehad

Zwakke film dankzij een belachelijk script, dat als los zand aan elkaar hangt en voortdurend alle kanten op schiet. Er is weinig mis met de schoonheid van Amber Heard, maar een paar acteerlessen alvorens voor de camera te verschijnen zou mooi meegenomen zijn.
Ik heb op verschillende momenten op het punt gestaan de film af te zetten. Had ik dat maar gedaan, want dit was gewoon zonde van mijn tijd. Hoezo komedie?