Mega Shark vs. Giant Octopus (2009)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Jack Perez
met Lorenzo Lamas, Deborah Gibson en Sean Lawlor

De kust van Californië is in groot gevaar. De inwoners en bezoekers hebben namelijk niet te maken met één enorm, gewelddadig prehistorisch zeemonster, maar met twee. Een uit de kluiten gewassen haai en een gigantische octopus gaan de strijd met elkaar aan. Wie zal het gevecht overleven?

avatar van LimeLou
074 schreef:
hahaha prachtig! hij krijgt van mij 1 ster voor die chinees met zn cliché opmerkingen

Japanner....

De maker van de film zou zich moeten schamen. Geldt overigens ook voor deel twee!

avatar van sangha
Tsja..vermakelijk was het wel. Ik heb hier harder om gelachen dan om de meeste komedies die ik gezien heb.
CGI die werkelijk om te huilen is, en het verhaal dat nergens op slaat. De vliegtuigscene is natuurlijk prachtig, ik heb er helemaal dubbel om gelachen. Je moet toch wel behoorlijk stoned zijn om zoiets te verzinnen.
Het acteerwerk was ook ontzettend triest. Helemaal in het begin van de film vond ik Gibson verschrikkelijk acteren, maar toen bleek dat zij de beste uit de cast was, begon ik eigenlijk te vergeten hoe slecht ze was. Die Japanner was toch wel echt het dieptepunt. Nog nooit zo'n slechte delivery zien. Maar goed, het leverde wel een aantal lachbuien op.

Al met al ga ik deze film 1 ster geven omdat ik er wel hartelijk om heb kunnen lachen.

avatar van Hostelg
mega slecht

verkelijk wat een slecht cgi en dat voor 2009!
eigelijk had ik hier ook niks anders van verwacht maarja ik wou toch even weten als dit echt zo slecht was, de vliegtuig scene was het enige grappige aan de film voor de rest 89minuten ergeren.

avatar van dammit
BlueJudaskiss schreef:

Voor het geld, plain and simple. The Asylum is daar ook altijd eerlijk in en hebben er geen verdere pretenties over naar de buitenwereld toe. Dit in tegenstelling tot de rest van Hollywood.

Maar hierop kunnen ze gewoon geen winst maken, toch?

avatar van BlueJudaskiss
Gezien de vele vervolgen die de film heeft gekregen... blijkbaar wel

Eigenlijk heb ik wel een zwak voor het genre 'slechte actiefilms' maar deze kon me niet 'overtuigen'... Zoals eerder al verteld werd op dit forum, iets meer memorabele momenten en mijn score had misschien wel verachtvoudigd kunnen worden Maar er was slechts één enkele scène die uitblonk in goedkope stompzinnigheid (en die zie je al in de trailer) en het einde is naar de normen van het genre echt rommelig en magertjes.

avatar van galaxydriver32
Serieus?? Mega Shatk VS Giant Octopus?? Dit soort dingen moeten ze op Discovery Channel uitzenden maar dan natuurlijk wel veel beter...

Mijn hemel , anderhalf uur van m,n leven weggegooid

avatar van Curriculum
Alleen vanwege de naam al zal ik deze film nooit bekijken en als ik de trailer zie.
Werkelijk lachwekkend.

avatar van jipt
Leuke pulp maar net ondermaats, 2,5*

avatar van FILM!BOY!
Heb de film net bekeken. Met het verhaal kon ik wel leven, ook al waren er genoeg punten waar hij wankelde. De special effects daarin tegen; mijn hemel, wat een zielig zooitje. Als het geen robots zijn in haaienfilms, zijn wel te digitaal voor woorden, maar deze is zonder twijfel de allernepste en meest slecht gemaakte haai die ik ooit heb gezien, en dan moet ik Supershark nog kijken. Die octopus vond ik beter gemaakt dan de haai, maar ook een flink stuk onder de maat, zeker wanneer de haai zijn tentakels afbeid. Deborah Gibson vond ik nog aardig acteren, Lorenzo Lamas te overdreven. Al met al heb ik me redelijk vermaakt. Een 3,0 omdat ik geen idee heb wat ik er anders voor moet geven.

avatar van Hansjepansje
Prima Asylum.

Verhaal is weer heerlijk absurd, acteerwerk is lachwekkend genietbaar, Deborah Gibson heeft een leuk snoetje (fijn dat ze weer terug is voor Mega Shark vs. Mechshark ),en de monsters zien er gelukkig niet uit. Film kent ook een geweldig hoogtepunt met de vliegtuigscène

Erg vermakelijk zoals altijd. 1.5*

Waarom krijgt deze film zo'n slechte beoordeling ??
Ik heb er heel wat van opgestoken en er nog geld mee verdiend ook.
Ik wilde net het boek te kopen "Hoe leer ik vissen in 2 weken". Dat kostte 15 euro.
Ik weet nu zelfs hoe ik vliegtuigen uit de lucht kan vissen in 2 seconden !!!
En dat zonder boek te kopen.

Even ernstig : half sterreke zeker ?

avatar van Ajax&Litmanen1
Meestal negeer ik dit soort troep, maar ik vind het af en toe ook wel leuk om mezelf expres te pijnigen door naar dit soort bagger te kijken. En een tijdje terug heb ik toch best kunnen lachen om de Sharknado films, dus wie weet is deze Mega Shark reeks ook wel zo slecht dat het leuk wordt.

Helaas valt dat vies tegen. Ik kijk dit soort pulp om slecht uitgevoerde actiemomenten te zien, niet om een hoop C acteurs een hele film vol te zien lullen met droevige dialogen. Die Chinees heeft werkelijk alle clichés eruit gekregen zeg. De film kent wel 1 briljante scene, die iedereen wel zal opnoemen wie de film heeft gezien: Mega Shark vs Giant Octopus - Plane Attack!? - YouTube

Voor dit soort lachwekkende onzin kijk ik dit. Jammer genoeg was dit het enige hoogtepunt, want daarna zien we alleen nog maar dezelfde scenes, soms gespiegeld, soms ietsjes anders, maar wel heel goedkoop. Om nu de halve film een haai te zien die steeds naar de camera toe zwemt is zelfs voor dit soort films wel sneu. Het eindgevecht viel ook zwaar tegen, je kijkt ook daar constant naar hetzelfde. Toch jammer dat een concept waar potentie in zit, ook op C film niveau, zo hopeloos matig wordt uitgevoerd. Meer humor, meer zelfspot en meer slechte actie had de film zoveel leuker gemaakt. Nogmaals, de Sharknado films doen dit veel beter.

Ik had stiekem gehoopt hier nog wel 2* of 2,5* voor te kunnen geven als guilty pleasure, maar het zit er gewoon niet in. Misschien dat de andere delen nog iets vermakelijker zijn.