• 10.611 nieuwsartikelen

Geregisseerd door: Brian Yuzna

Met onder meer: Jeffrey Combs, Jason Barry en Elsa Pataky

Gesproken taal: Engels

Plot Beyond Re-Animator

"They Thought Prison Would Be The Death Of Him. But For Dr. West, Death Is Only The Beginning."

Dertien jaar na een uit de hand gelopen experiment zit Dr. Herbert West vast in de gevangenis, waar hij er nog steeds hevig op los experimenteert. Als dan de jonge dokter Howard Phillips, die gefascineerd is door het werk van West, in de gevangenis komt werken, ziet West zijn kans schoon om opnieuw te beginnen met het reanimeren van lichamen en de doden opnieuw leven geven.

logo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimagelogo tmdbimage

Dr. Herbert West

Dr. Howard Phillips

Laura Olney

Sergeant Moncho

Young Howard 'Howie' Phillips

avatar van Mr Confused

Mr Confused

4e deel komt eraan. House of Re-Animator!!!! Het verhaal focust zich op een Bush alike president die in zijn bureau sterft. De staff brengt hem naar Herbert West om ... te reanimeren.

de film zou ook de originele bezetting hebben van tijdens de 1e film

avatar van Halcyon

Halcyon

Goed nieuws met andere woorden

avatar van Edie

Edie

Wow een 4de... Regie door Stuart Gordon welke het origineel schreef, met schrijver Dennis Paoli (The Dentist) én Brian Yuzna!

Stiekem wel benieuwd ernaar, al leek het me nu al érg uitgemolken...

avatar van Chainsaw

Chainsaw

Dr. West is en blijft gewoon gaaf!

Na Re-Animator en Bride of Re-Animator is onze enige echte Dr. Herbert West weer terug. En opnieuw in een erg leuke film vol onzin en flauwekul, hoewel deze wat mij betreft wel duidelijk het minste van de drie was. Dit voornamelijk door de soms ietwat serieuzere ondertoon (die het campy sfeertje nogal wegneemt), de saaie personages en het afschuwelijke acteerwerk van de meeste acteurs.

Toch heeft Beyond Re-Animator iets wat maar weinig horrorfilms hebben; Jeffrey Combs in een geweldige rol als het hilarische typetje Dr. Herbert West. Net als in de vorige twee films steelt Combs ook dit derde deel de show en hij draagt de film met gemak. Verder zit de film vol met leuke effecten, grappige momenten (rat vs. penis) en een hoop heerlijke flauwekul. Ja, Yunza weet wel hoe hij mensen moet vermaken.

3,5 sterren.

avatar van Halcyon

Halcyon

Edie schreef:

Wow een 4de

En er zijn zelfs al plannen voor een 5de en een 6de.

avatar van Mescaline

Mescaline

Deze film gekeken zonder dat ik ooit de andere delen gezien heb ik vond dit best een leuke film en goed tevolgen(is een deel opzich leek het wel)

Ik keek de film zonder enige verwachtingen maar de film viel me best mee. special effects zijn serieus leuk gedaan acteren niet super maar wel een horror sweertje leuk gedaan en veel leuke scenes deze anderhalf uur waren voormij snel voorbij.

4 sterren.

avatar van bioscoopzaal

bioscoopzaal

Beetje traag begin, en over het algemeen nogal lamlendig geacteerd (met uitzondering dan van Jeffrey Combs, opnieuw heerlijk in vorm als West), maar zodra de experimenten goed op weg zijn, wordt dit een heerlijk over-the-top horrorspektakel. Niet op het niveau van de eerste Re-Animator, maar daarom niet minder vermakelijk. En ik kan me niet herinneren dat ik ooit eerder een afgehakte penis tegen een rat heb zien vechten.

2.5 sterren.

avatar van Boeikens

Boeikens

Nadat deel 2 het op gore wat minder deed zitten we met deel 3 weer op hetzelfde level als deel 1.

Het blijft een typische splatter film met prachtige special effects en een mooie dosis humor maar toch ernstiger dan de voorgangers.

Laat House of Re-Animator maar komen .

avatar van mikey

mikey

Hilarische horror met teveel bloed en andere onsmakelijkheden. Pas op, kan soms naar en eng worden. Lui als Yuzna komen uit de juiste genereatie en weten hoe ze horror moeten maken.

3.5****

avatar van Die Hard,Willis

Die Hard,Willis

Mr Confused schreef:

de film zou ook de originele bezetting hebben van tijdens de 1e film

Mischien iets meer informatie (Release data etc.)?

Bedankt,

avatar van Silvio Dante

Silvio Dante

Beter dan The Bride, wellicht vanwege de toen nog knullige special FX. 2.5*

avatar van Vascago

Vascago

Niet zo goed als Re-animator, maar beter als Bride of Re-Animator.

avatar van medansavamhel

medansavamhel

Waarschijnlijk tesamen met Re-Animator en The Evil Dead de meest fascinerende B-film in het Horror genre. En wat is die muziek toch geweldig.

avatar van horrorfreak23

horrorfreak23

Vond hem wel goed. Had zo z'n gruwelijke momenten en die maakten de film wel

avatar van Legan

Legan

Als ik van iets niet hou, dan zijn het wel personages met een IQ vergelijkbaar met die van een regenworm. En dat zijn er hier een hoop. Vele personages en hun reacties op ontwikkelingen slaan kant nog wal waardoor het derde deel in de Re-Animator reeks een stuk minder genietbaarder is en juist geforceerder overkomt.

Gelukkig krabbelt Beyond Re-Animator het laatste half uur sterk omhoog qua entertainment value waardoor het de eerdere nare nasmaak van al die onlogische onzin voor een groot gedeelte weet weg te spoelen.

avatar van Vascago

Vascago

medansavamhel schreef:

Dan zou ik snel ook From Beyond kijken. Ook met Jeffrey Combs en minstens zo geniaal.

avatar van 606

Weer een leuke re- animator film met behoorlijk goede horror/ komedie stukjes erin.

Goed geacteerd en prima special effects.

3,5 ster

avatar van stephan73

stephan73

Tja, niet meer dan een aardig deel uit de Re-Animator serie. Vergeleken met de eerste twee delen is dit eigenlijk totaal niet bijzonder. Want waar de eerste twee delen de effecten en het gore echt smerig waren, lijkt het erop dat hier de gore maar niet smerig wil worden. Darmen vliegen uit lichamen, maar het ziet er allemaal te klinisch uit. Te schoon. Nee, geef mij dan toch maar het gore waar de slijm vanaf druipt.

Op zichzelf is Beyond Re-Animator helemaal niet slecht, maar als vervolg echt niet leuk genoeg.

Een kleine voldoende!

avatar van PEN15

PEN15

Ik begrijp alle lof ook niet. Brian Yuzna heeft maar een goede film gemaakt en dat is Rotld3. De langste 40 minuten van je leven gebeurt er niets en dan ineens is het één groot gekkenhuis gala waar Space Travesty bleek bij wegtrekt. Ik had ogen zo groot als schoteltjes toen ik al die belachelijkheden zag. Wel weer leuk om Jeffrey Combs zo droog weg te zien lopen uit de film, zo van: Sequel, Sequel! Gelukkig is dat er nooit van gekomen. Ik waardeer de SE wel, maar als ik zo de film nog eens zie voel ik er weinig voor om daar nog een half puntje voor toe te kennen. Dit was overigens de allerlaatste DVD die ik klakkeloos aanschafte, na deze miskoop werd ik heeeeel voorzichtig. Ik had destijds nog wel een voorproefje gezien en ik dacht dat ze die ene inmate vleugels hadden gegeven. Nou wat was ik teleurgesteld toen ik the real deal in deze film zag. Dat waren grote dieptepunten. Beyond reanimator sucks beyond belief.

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Half werk.

Na twee aardige maar niet bijster sterke cultdelen, moest er dan toch nog een derde deel komen. Wat uiterst sfeervol en redelijk begint doet soms zelfs rieken naar de echte jaren '80 en '90, maar de ontsporing die al halverwege toeslaat is misschien wel ontstaan door het eventueel op de set heersende motto 'Een goed begin..' Helaas is dit het enige positieve aan de film die naar het einde toe al slechter en flauwer wordt, ondanks een summier scheutje gore.

Gelukkig gaat Combs zonder Yuzna in de driedimensionale herkansing volgend jaar. Al doet dit derde deel weinig hoop geven.

Doorsnee.

avatar van Reinbo

Reinbo

Toch best weer leuk. Moet even op gang komen, maar het laatste half uur is het weer een prettig gestoorde bende die West heeft gecreëerd.

Kleine 3,5

avatar van Tonypulp

Tonypulp

Enigszins verbaasd dat dit nog (relatief) goed ontvangen wordt. Vond het voor het grootste gedeelte een gedrocht vanjewelste, met een onuitstaanbare Jason Barry en een tergende supporting cast. Verder ook geen fijn tempo of aangename sfeer te bekennen. Typische early 2000's horror wat dat betreft. Maar Yuzna is geen nobody. Er zijn diverse momenten waarbij die oude magie een beetje om de hoek steekt. Vooral de finale (een half uur voor het einde wordt die stijgende lijn al ingezet) is érg vermakelijk. Natuurlijk ook two thumbs up voor Combs, wát een geweldenaar. Kleine 3.5*

avatar van Bob Gray

Bob Gray

Enorm toffe openingsscene. Die zombie die zonder onderkaak een pak melk leegdrinkt .

Daarna zakt de film wat in maar is de finale wederom geweldig met een hoop onzin en leuke gore effecten. Jeffrey Combs was weer geweldig in vorm als Herbert West, helaas was de rest van de cast dramatisch.

Al met al weer een uiterst vermakelijke film.

avatar van jipt

jipt

Leuk filmpje! Vond de eerste Re-Animator een paar jaar geleden vrij matig en Herbert West maar een slappe Frankenstein kloon. Maar nu vond ik het allemaal lekker geflipt, ook Herbert West is een lekkere gestoorde professor. 3,5*

Gauw maar eens deel 2 kijken.

avatar van Reinbo

Reinbo

Gauw deel 1 herzien zou ik zeggen.

avatar van jipt

jipt

Goed idee!

avatar van Bottleneck

Bottleneck

• 2090 stemmen

Vermakelijk maar toch ook wel geforceerd, de magie uit het eerste en (in mindere mate) het tweede deel is weg. De gore is soms wel tof en vooral de (seks-getinte) capriolen die die blonde uithaalt mogen er zijn, eigenlijk het leukste personage. Die kale gek is ook nog wel geinig, zeker met de verwijzing naar het fantastische Castle Freak wanneer hij die tiet te grazen neemt. Maar een hoop is te gemaakt en sfeerloos, vooral te wijten aan de niet-aansprekende gevangenis-setting en de grootschaligheid van de chaos.

avatar van Leno

Leno

Lomper en bloederiger dan de voorgaande delen maar qua verhaal valt er weinig meer te melden. Toch is dan nauwelijks storend; West blijft een vermakelijk karakter en de bijna non-stop ranzige scenes zijn lekker over the top. De domme en matig geacteerde karakters van gevangenisdirecteur en journaliste passen er perfect bij.

avatar van Richard_Voorhees

Richard_Voorhees

Ik geef hem een gelijke waardering als Bride of Re-animator. Ja, deze film bevat een stuk meer gore als de voorganger, maar ik vond overall de casting van de voorganger beter. Hier is het "acteerwerk" van sommigen wel wat zwak, zoals die vage gevangenisbaas en die Spaanstalige medegevangene.

Jeffrey Combs slaagt er wederom in om het personage van Herbert West geweldig neer te zetten. Daarnaast weet men eigenlijk de film wel continu vermakelijk te houden door veel actie en krankzinnig geëxpirimenteer. Leuk pulp vermaak, maar meer ook niet.

avatar van RuudC

RuudC

Ik had de film al afgeschreven voordat ik de dvd in de speler duwde en werd getrakteerd op een erg vermakelijk horrorspektakel. Het is niet beter dan de eerste film, maar laat gelukkig wel het saaie Bride Of Re-Animator ruim achter zich. De film bevat niet de beste acteurs, maar de meeste weten alsnog te schitteren. Uiteindelijk is dit doldwaze spektakel in de gevangenis toch erg leuk. Er wordt heerlijk overdreven wat de humor, gore en idiote situaties betreft. Het is zeker niet de beste horrorfilm die je ooit zult zien, maar voorlopig de enige waardige opvolger in de Re-Animatorreeks. Ik heb regelmatig gelachen vanwege de camp en doldwaze vondsten, zoals de worsteling in de laatste seconden.

avatar van clubsport

clubsport

Na de eerste 2 delen jaren geleden eens gezien te hebben heb ik ze pas geleden opnieuw gekeken

alleen dit deel ontbrak nog op de al gezien lijst .

Dit deel is wat minder als de eerdere delen maar toch nog wel vermakelijk genoeg voor een leuk avondje horror en gore .

avatar van De_Dorstige

De_Dorstige

Dit was hem toch niet, lieve mensen. In het begin, denk je, yes, dat wordt mooi. Maar alleen de eerste helft was erg leuk.

Ik vond het hoesje van de blurayeditie mooier.

avatar van Kondoro

Kondoro

"She's not getting any fresher.”

Ook het derde deel uit de reeks mag ik natuurlijk niet missen. Yuzna gaat er weer voor zitten en mag wederom ook deze film regisseren en het is wederom een erg geslaagde film geworden. Ikzelf vind hem een tikkeltje minder dan zijn voorganger, en hij kan uiteraard niet tippen aan het origineel. Toch weet Yunza hier wederom een vermakelijke horrorprent neer zetten, met misschien nog meer komedie erin gepleurd. Voorafgaande de film was ik een beetje sceptisch over het feit dat het zich afspeelde in de gevangenis, tijdens het kijken was het best een leuke setting (ik hou sowieso wel van gevangenisfilms) maar, ik vond het niet helemaal geslaagd voor een Re-Animator film.

Ik ben heel blij Jeffrey Combs weer terug te zien ook voor een derde deel. Zijn jongere versie vind ik wel wat geslaagder, hij zit erin en beschouwd de rol van West toch als zijn eigen creatie. Wat uiteraard ook zo is. Daarnaast is de cast helemaal vernieuwd, opzich wel fijn maar ik mis toch Cain wel een beetje in de film. Daarvoor in de plaats krijgen we Howard Phillips, die voor mij toch niet genoeg charisma wist op te werken, en ik eigenlijk niet echt wist wat ik er mee aan moest. Yuzna weet dit keer wel een aantal prachtige dames in de film te zetten. Bárbara Elorrieta als Emily, wel kort te zien maar een prachtige vrouw, Elsa Pataky als Laura, ook een aanwinst om te mogen zien, en zelfs nog even naakt te aanschouwen maar, voor mij de klap op de vuurpijl; Raquel Gribler als Vanessa, waar Yuzna duidelijk een soort pornozuster van probeerde te maken. Niet alleen qua naam al, ook qua aankleding.

Qua verhaal vond ik het niet echt héél interessant, en ik merkte dat ik het nu enigszins wel kende hoe West mensen weer tot leven wekt, en het is eigenlijk nergens héél interessant meer. Het duurt ook even na de fantastische intro, voordat de film weer een beetje op gang komt. En ik benoem het al even, de intro in deze film is fantastisch. Het is helaas wel waar Emily al vrij snel overlijdt, en die kunnen we dus niet verder zien in de film (maar, het was wel de rode draad in de film), ik vond het heerlijk hoe een kaakloos monster van West, een pak melk leeg giet in zijn mond, althans wat je nog een mond mocht noemen, hilarisch gedaan, en ik hoopte er wel echt op dat Yuzna hiermee de toon zette voor de film, dat is helaas niet zo. Na een paar kleine gorescenes (het stelt niets voor), is het laatste twintig minuten misschien wel het leukste. Hier is en de meeste gore te zien, zijn de monsters in volle getalen wat je eigenlijk de hele film door hoopt te zien, en we we zien Vanessa naakt, haar kleding wordt namelijk van haar lijf gerukt door dat eerste wezen wat ze hebben gemaakt maar, ik ben zijn naam even vergeten.

Ik las hier dat deze film bloederiger is dan het vorige deel, daar ben ik het niet geheel mee eens. Ook deze film kent aardig wat gore maar, het laat vooral even op zich wachten. De parodie van Frankenstein (wat het vorige deel was) was redelijk geslaagd, nu Yuzna weer zelf wat mag verzinnen, laat zijn creativiteit toch wat van zich afweten. Ondanks dat ben ik gewoon fan van het derde deel; althans ik vond het aardig leuk maar, wel gewoon de minste van de drie.