Beyond Re-Animator (2003)

Verenigde Staten / Spanje
Horror / Komedie

geregisseerd door Brian Yuzna
met Jeffrey Combs, Jason Barry en Elsa Pataky

Dertien jaar na een uit de hand gelopen experiment zit Dr. Herbert West vast in de gevangenis, waar hij er nog steeds hevig op los experimenteert. Als dan de jonge dokter Howard Phillips, die gefascineerd is door het werk van West, in de gevangenis komt werken, ziet West zijn kans schoon om opnieuw te beginnen met het reanimeren van lichamen en de doden opnieuw leven geven.

avatar van Mr Confused
4e deel komt eraan. House of Re-Animator!!!! Het verhaal focust zich op een Bush alike president die in zijn bureau sterft. De staff brengt hem naar Herbert West om ... te reanimeren.

de film zou ook de originele bezetting hebben van tijdens de 1e film

avatar van Halcyon
Goed nieuws met andere woorden

avatar van Edie
Wow een 4de... Regie door Stuart Gordon welke het origineel schreef, met schrijver Dennis Paoli (The Dentist) én Brian Yuzna!

Stiekem wel benieuwd ernaar, al leek het me nu al érg uitgemolken...

avatar van Chainsaw
Dr. West is en blijft gewoon gaaf!

Na Re-Animator en Bride of Re-Animator is onze enige echte Dr. Herbert West weer terug. En opnieuw in een erg leuke film vol onzin en flauwekul, hoewel deze wat mij betreft wel duidelijk het minste van de drie was. Dit voornamelijk door de soms ietwat serieuzere ondertoon (die het campy sfeertje nogal wegneemt), de saaie personages en het afschuwelijke acteerwerk van de meeste acteurs.

Toch heeft Beyond Re-Animator iets wat maar weinig horrorfilms hebben; Jeffrey Combs in een geweldige rol als het hilarische typetje Dr. Herbert West. Net als in de vorige twee films steelt Combs ook dit derde deel de show en hij draagt de film met gemak. Verder zit de film vol met leuke effecten, grappige momenten (rat vs. penis) en een hoop heerlijke flauwekul. Ja, Yunza weet wel hoe hij mensen moet vermaken.

3,5 sterren.

avatar van Halcyon
Edie schreef:
Wow een 4de

En er zijn zelfs al plannen voor een 5de en een 6de.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Deze film gekeken zonder dat ik ooit de andere delen gezien heb ik vond dit best een leuke film en goed tevolgen(is een deel opzich leek het wel)
Ik keek de film zonder enige verwachtingen maar de film viel me best mee. special effects zijn serieus leuk gedaan acteren niet super maar wel een horror sweertje leuk gedaan en veel leuke scenes deze anderhalf uur waren voormij snel voorbij.
4 sterren.

avatar van bioscoopzaal
Beetje traag begin, en over het algemeen nogal lamlendig geacteerd (met uitzondering dan van Jeffrey Combs, opnieuw heerlijk in vorm als West), maar zodra de experimenten goed op weg zijn, wordt dit een heerlijk over-the-top horrorspektakel. Niet op het niveau van de eerste Re-Animator, maar daarom niet minder vermakelijk. En ik kan me niet herinneren dat ik ooit eerder een afgehakte penis tegen een rat heb zien vechten.

2.5 sterren.

avatar van Boeikens
Nadat deel 2 het op gore wat minder deed zitten we met deel 3 weer op hetzelfde level als deel 1.
Het blijft een typische splatter film met prachtige special effects en een mooie dosis humor maar toch ernstiger dan de voorgangers.
Laat House of Re-Animator maar komen .

avatar van mikey
Hilarische horror met teveel bloed en andere onsmakelijkheden. Pas op, kan soms naar en eng worden. Lui als Yuzna komen uit de juiste genereatie en weten hoe ze horror moeten maken.
3.5****

avatar van Die Hard,Willis
Mr Confused schreef:

de film zou ook de originele bezetting hebben van tijdens de 1e film

Mischien iets meer informatie (Release data etc.)?
Bedankt,

avatar van Silvio Dante
Beter dan The Bride, wellicht vanwege de toen nog knullige special FX. 2.5*

avatar van Vascago
Niet zo goed als Re-animator, maar beter als Bride of Re-Animator.

avatar van medansavamhel
Waarschijnlijk tesamen met Re-Animator en The Evil Dead de meest fascinerende B-film in het Horror genre. En wat is die muziek toch geweldig.

avatar van horrorfreak23
Vond hem wel goed. Had zo z'n gruwelijke momenten en die maakten de film wel

avatar van Legan
Als ik van iets niet hou, dan zijn het wel personages met een IQ vergelijkbaar met die van een regenworm. En dat zijn er hier een hoop. Vele personages en hun reacties op ontwikkelingen slaan kant nog wal waardoor het derde deel in de Re-Animator reeks een stuk minder genietbaarder is en juist geforceerder overkomt.

Gelukkig krabbelt Beyond Re-Animator het laatste half uur sterk omhoog qua entertainment value waardoor het de eerdere nare nasmaak van al die onlogische onzin voor een groot gedeelte weet weg te spoelen.

avatar van Vascago
medansavamhel schreef:

Dan zou ik snel ook From Beyond kijken. Ook met Jeffrey Combs en minstens zo geniaal.

avatar van 606
Weer een leuke re- animator film met behoorlijk goede horror/ komedie stukjes erin.
Goed geacteerd en prima special effects.

3,5 ster

avatar van stephan73
Tja, niet meer dan een aardig deel uit de Re-Animator serie. Vergeleken met de eerste twee delen is dit eigenlijk totaal niet bijzonder. Want waar de eerste twee delen de effecten en het gore echt smerig waren, lijkt het erop dat hier de gore maar niet smerig wil worden. Darmen vliegen uit lichamen, maar het ziet er allemaal te klinisch uit. Te schoon. Nee, geef mij dan toch maar het gore waar de slijm vanaf druipt.

Op zichzelf is Beyond Re-Animator helemaal niet slecht, maar als vervolg echt niet leuk genoeg.

Een kleine voldoende!

avatar van PEN15
Ik begrijp alle lof ook niet. Brian Yuzna heeft maar een goede film gemaakt en dat is Rotld3. De langste 40 minuten van je leven gebeurt er niets en dan ineens is het één groot gekkenhuis gala waar Space Travesty bleek bij wegtrekt. Ik had ogen zo groot als schoteltjes toen ik al die belachelijkheden zag. Wel weer leuk om Jeffrey Combs zo droog weg te zien lopen uit de film, zo van: Sequel, Sequel! Gelukkig is dat er nooit van gekomen. Ik waardeer de SE wel, maar als ik zo de film nog eens zie voel ik er weinig voor om daar nog een half puntje voor toe te kennen. Dit was overigens de allerlaatste DVD die ik klakkeloos aanschafte, na deze miskoop werd ik heeeeel voorzichtig. Ik had destijds nog wel een voorproefje gezien en ik dacht dat ze die ene inmate vleugels hadden gegeven. Nou wat was ik teleurgesteld toen ik the real deal in deze film zag. Dat waren grote dieptepunten. Beyond reanimator sucks beyond belief.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Half werk.

Na twee aardige maar niet bijster sterke cultdelen, moest er dan toch nog een derde deel komen. Wat uiterst sfeervol en redelijk begint doet soms zelfs rieken naar de echte jaren '80 en '90, maar de ontsporing die al halverwege toeslaat is misschien wel ontstaan door het eventueel op de set heersende motto 'Een goed begin..' Helaas is dit het enige positieve aan de film die naar het einde toe al slechter en flauwer wordt, ondanks een summier scheutje gore.

Gelukkig gaat Combs zonder Yuzna in de driedimensionale herkansing volgend jaar. Al doet dit derde deel weinig hoop geven.

Doorsnee.

Reinbo
Toch best weer leuk. Moet even op gang komen, maar het laatste half uur is het weer een prettig gestoorde bende die West heeft gecreëerd.

Kleine 3,5

avatar van jeroentjuhhhhh
Enigszins verbaasd dat dit nog (relatief) goed ontvangen wordt. Vond het voor het grootste gedeelte een gedrocht vanjewelste, met een onuitstaanbare Jason Barry en een tergende supporting cast. Verder ook geen fijn tempo of aangename sfeer te bekennen. Typische early 2000's horror wat dat betreft. Maar Yuzna is geen nobody. Er zijn diverse momenten waarbij die oude magie een beetje om de hoek steekt. Vooral de finale (een half uur voor het einde wordt die stijgende lijn al ingezet) is érg vermakelijk. Natuurlijk ook two thumbs up voor Combs, wát een geweldenaar. Kleine 3.5*

avatar van Bob Gray
Enorm toffe openingsscene. Die zombie die zonder onderkaak een pak melk leegdrinkt .

Daarna zakt de film wat in maar is de finale wederom geweldig met een hoop onzin en leuke gore effecten. Jeffrey Combs was weer geweldig in vorm als Herbert West, helaas was de rest van de cast dramatisch.

Al met al weer een uiterst vermakelijke film.

avatar van jipt
Leuk filmpje! Vond de eerste Re-Animator een paar jaar geleden vrij matig en Herbert West maar een slappe Frankenstein kloon. Maar nu vond ik het allemaal lekker geflipt, ook Herbert West is een lekkere gestoorde professor. 3,5*

Gauw maar eens deel 2 kijken.

Reinbo
Gauw deel 1 herzien zou ik zeggen.

avatar van jipt
Goed idee!

avatar van Bottleneck
Vermakelijk maar toch ook wel geforceerd, de magie uit het eerste en (in mindere mate) het tweede deel is weg. De gore is soms wel tof en vooral de (seks-getinte) capriolen die die blonde uithaalt mogen er zijn, eigenlijk het leukste personage. Die kale gek is ook nog wel geinig, zeker met de verwijzing naar het fantastische Castle Freak wanneer hij die tiet te grazen neemt. Maar een hoop is te gemaakt en sfeerloos, vooral te wijten aan de niet-aansprekende gevangenis-setting en de grootschaligheid van de chaos.

Lomper en bloederiger dan de voorgaande delen maar qua verhaal valt er weinig meer te melden. Toch is dan nauwelijks storend; West blijft een vermakelijk karakter en de bijna non-stop ranzige scenes zijn lekker over the top. De domme en matig geacteerde karakters van gevangenisdirecteur en journaliste passen er perfect bij.

avatar van Richard_Voorhees
Ik geef hem een gelijke waardering als Bride of Re-animator. Ja, deze film bevat een stuk meer gore als de voorganger, maar ik vond overall de casting van de voorganger beter. Hier is het "acteerwerk" van sommigen wel wat zwak, zoals die vage gevangenisbaas en die Spaanstalige medegevangene.
Jeffrey Combs slaagt er wederom in om het personage van Herbert West geweldig neer te zetten. Daarnaast weet men eigenlijk de film wel continu vermakelijk te houden door veel actie en krankzinnig geëxpirimenteer. Leuk pulp vermaak, maar meer ook niet.

avatar van RuudC
Ik had de film al afgeschreven voordat ik de dvd in de speler duwde en werd getrakteerd op een erg vermakelijk horrorspektakel. Het is niet beter dan de eerste film, maar laat gelukkig wel het saaie Bride Of Re-Animator ruim achter zich. De film bevat niet de beste acteurs, maar de meeste weten alsnog te schitteren. Uiteindelijk is dit doldwaze spektakel in de gevangenis toch erg leuk. Er wordt heerlijk overdreven wat de humor, gore en idiote situaties betreft. Het is zeker niet de beste horrorfilm die je ooit zult zien, maar voorlopig de enige waardige opvolger in de Re-Animatorreeks. Ik heb regelmatig gelachen vanwege de camp en doldwaze vondsten, zoals de worsteling in de laatste seconden.

avatar van clubsport
Na de eerste 2 delen jaren geleden eens gezien te hebben heb ik ze pas geleden opnieuw gekeken
alleen dit deel ontbrak nog op de al gezien lijst .
Dit deel is wat minder als de eerdere delen maar toch nog wel vermakelijk genoeg voor een leuk avondje horror en gore .