Mega Shark vs. Crocosaurus (2010)

Sciencefiction

geregisseerd door Christopher Ray
met Jaleel White, Gary Stretch en Sarah Lieving

De grote prehistorische haai uit 'Mega Shark vs. Giant Octopus' heeft het gevecht overleefd. De wereld wordt echter opnieuw bedreigd wanneer er een nog gevaarlijkere vijand ontdekt wordt in de jungle van Afrika, de Crocosaurus.

avatar van Lennert
De film was toch beduidend beter dan Mega Shark vs Giant Octopus, al is het alleen maar al vanwege de verandering in omgeving (jungles zijn toch beter dan het onderwater), de acteurs (Robert Picardo, wat doe je hier in godsnaam?) en monsters (de octopus was een lachertje, de krokodil is al iets angstaanjagender). Hoe Gary Stretch zo verdomd veel op een knappere Steven Seagal kan lijken is me nog steeds een raadsel, terwijl het feit dat Urkel in dit soort films eindigt me dan weer compleet vanzelfsprekend lijkt. Beide acteurs doen eigenlijk nog behoorlijk hun best voor zo'n crappy film, dat valt nog alles mee.

De special effects zijn heel erg slecht, daar hoeven we het niet over te hebben, maar ik ben wel blij dat men geprobeerd heeft zowel de haai als krokodil tenminste een klein beetje meer details te geven. Ook heeft de film lang niet zoveel hinderlijke herhalingen als bij de vorige film het geval was, al moet hierbij wel nog steeds gezegd worden dat de actie op zichzelf nog steeds uitzonderlijk mak is. Toch verveelt de film lang niet zo erg als de vorige, omdat de actie gespreid is en de personages gewoon een stuk minder vervelend zijn.

Het blijft allemaal echter nog steeds behoorlijk rampzalig en lang niet zo leuk als dit soort films zouden kunnen zijn. Lake Placid 2 was ook slecht, maar bij vlagen nog best vermakelijk en tenminste geschoten op locaties die nog enigszins realistisch leken. Het probleem zit hem toch vooral in scenes die steeds in dezelfde kamer zijn geschoten en heel statisch zijn. The Asylum maakt films voor een bepaald publiek, maar mist toch echt die gigantische lolfactor die ze nodig hebben voor mij om een film echt leuk te vinden.

Als komedie is deze film best geslaagd maar als actie/Sciencefiction is het natuurlijk allemaal diep triest. Tja wat wil je ook met zo'n belachelijke titel. Het verhaal (vergelijkbaar met o.a. Godzilla Vs King Kong) slaat natuurlijk nergens op en de uitvoering is om te huilen ze slecht. Maar wat echt triest is zijn de special effecten inclusief de haai en de krokodil. Dit zijn volgens mij de slechtste special effecten welke ik ooit gezien heb en we hebben het dan ook nog over het jaar 2010 waarin deze film gemaakt is. De film oogt ook zeer goedkoop want diverse beelden werden meerdere keren hergebruikt en alles is gewoon zeer nep in de film. De dialogen in de film zijn trouwens ook van een zeer bedenkelijk niveau (wel vaak om te lachen).

Ondanks dat eigenlijk alles gewoon waardeloos is in deze film keek hij wel lekker weg (je bent gewoon benieuwd naar wat voor belachelijks er nog allemaal komt terwijl het einde van de film je totaal niet interesseert) en was de cast eigenlijk nog het hoogtepunt van de film en dan eigenlijk alleen Gary Stretch als Nigel Putnam (min of meer een mislukte Indiana Jones) waar ik regelmatig om heb moeten lachen. Of het bewust bedoeld was denk ik eerlijk gezegd van niet. Waar ik ook om heb moeten lachen was dat mislukte Jay-Z figuur met zijn vissenogen die zogenaamd een wetenschapper moest verstellen. Nog nooit heb ik zo'n achterlijke wetenschapper gezien. De rol van Sarah Lieving als Agent Hutchinson was ook eentje om te lachen zo slecht. Op het einde trok ze haar jasje maar uit zodat de kijkers zich konden focussen op haar borst en niet meer afgeleid werden door de belachelijke slechte special effecten. Hannah Cowley vond ik trouwens best een schoonheid maar helaas was ze niet meer dan een snack voor de krokodil waardoor haar rol zeer beperkt was.

R-beq
MegaSlecht natuurlijk, maar toch een ietsjepietsje beter dan MegaShark vs. Giant Octopus. Doordat een deel zich op het land afspeelt, krijg je al iets meer binding met de gebeurtenissen. Bovendien gebeurde er meer in de film. De special effects blijven natuurlijk dramatisch slecht en de acteerprestaties ook (al waren die een tikkeltje beter). daarom toch nog een 1*

avatar van Decec
Een matige Actie/SF film...
Het is nadeel: een nep dier, zelf gemaakt, klopt beweging
(zoals water, die dier springt) niet...
Het is voordeel: een mooi HD kwaliteit...
Een redelijk acteerwerk...
Het is geen topper...
Zoals cijfer kloppen allemaal, maar niet slecht...
Geen aanrader...

hahaha waar SLAAT DEZE FILM op, ik schrok gewoon toen er 2010 stond.
Dit was aan de gang op SFC en door de idioterie blijven hangen.
Zelfs een project van groep 8 kan betere effecten maken.

Zoals iemand hierboven al zegt-je wacht op het volgende belachelijke moment.

En sinds wanneer kan een haai iets van 100 meter hoog uit de lucht grijpen

Curry schreef:

En sinds wanneer kan een haai iets van 100 meter hoog uit de lucht grijpen

Met een goeie aanloop spring jij toch ook wat verder dan normaal?...geldt voor die haai ook

avatar van RuudC
In Megashark vs Giant Octopus springt hij nog veel hoger.

nu weer 1 aan de gang maar nu met Megapythons die nog nepper zijn dan Anaconda met JLo

zijn dit parodies op parodies?

ik wacht tot zo'n python rechtop springt 200 meter

Trein die bij Python naar binnen rijdt en Zappelin uit de lucht geplukt :):):)
Maar dit hoort eigenlijk dan bij die film op deze site

avatar van galaxydriver32
Wow wat een spoiler! Staat er dat de Mega Shark het gevecht heeft overleefd nou dan kun je die andere film net zo goed overslaan.

avatar van Hansjepansje
Beter dan Mega Shark vs Giant Octopus, maar zonder de typische charme te verliezen die films uit de Asylumstal zo eigen maken. Crocosaurus is veel cooler dan die belachelijke octopus, er zitten veel minder slepende momenten in en de karakters zijn een pak toffer. Nigel Putman, een criminele versie van Crocodile Dundee; Admiral 'Ik wil gewoon mijn sigaar roken' Calvin en de knappe Sarah Lieving als harde tante Agent Hutchinson. Er zitten nog genoeg fouten en memorabele ideeën in de film om het leuk te houden, en dus was het toch weer genieten.

1.5*.

avatar van DragQueen
Ontieglijk slechte film, die op alle vlakken te wensen over laat. Vreselijk acteerwerk, Zwak uitgevoerd verhaaltje, en bizar slechte effecten. De algehele montage was ook lachwekkend zwak. 0,5 Ster.

avatar van Ajax&Litmanen1
Iets beter in vergelijking met Mega Shark vs Giant Octopus, puur en alleen omdat de krokodil een leukere tegenstander is. Tevens is de jungle een leukere setting en zien we niet 20 keer dezelfde beelden zoals in de vorige film. Buiten dat is er niet al te veel goed te schrijven over deze film. Nog altijd schandalig slechte special effects, hopeloos acteerwerk en een wanhopig plot. Maar, ik zie er wel de humor van in dat een bedrijf zulke troep produceert. De ideeën zijn best vermakelijk, maar er is gewoon geen kwaliteit om er iets goeds van te maken. Tevens zijn de gevechten tussen de 2 hoofdrolspelers wederom net als in de vorige film erg karig en flauw. Had ieder geval daar meer spektakel van gemaakt. Dit soort films zouden zichzelf niet serieus moeten nemen en gewoon de film vol moeten proppen met de meest idiote scènes, zoals deel 1 deed met die befaamde vliegtuigscène..

avatar van Shadowed
Eigenlijk best lollig.

Maar nog steeds erg slecht. Het is wel een vooruitgang in vergelijking met Mega Shark vs Giant Octopus. Hierin komen de monsters vaker in beeld en kan je dus veel vaker lachen en genieten. Vooral met een grote bak popcorn is dit erg leuk om te doen.

De monsters zien er natuurlijk weer heel slecht uit, maar ze hebben tenminste dat lelijke geflits eruit gehaald en minder schuddende cameragebruik. De film kent geen scenes die er bovenuit steken maar het is leuker te doen dan zijn voorganger.

Meer actie en meer humor hebben de film dan ook goed gedaan. Lieving vervangt Gibson in erg slecht acteerwerk maar het duo was nog wel te doen. Special effects lijken natuurlijk helemaal nergens op en daarom krijgt deze film nog steeds geen voldoende. Maar dat verwacht je ook niet met zo'n titel.