The Dinosaur Project (2012)

Verenigd Koninkrijk
Avontuur

geregisseerd door Sid Bennett
met Natasha Loring, Matt Kane en Richard Dillane

Wanneer er een grote toename is van amateurbeelden van een watermonster in de jungle van Congo, besluit een groep wetenschappers af te reizen naar Afrika om vast te stellen of de waarnemingen betrouwbaar zijn, of voortkomen uit de mythologie en fantasie van de plaatselijke bevolking. Onder de naam 'The Dinosaur Project' beginnen ze aan hun onderzoek, waarbij ze een aantal opzienbarende ontdekkingen doen.

ipman-99
" The discovery of a lifetime will become a fight for survival'' ... '' !!!

Fantastische beklemmende Sf van het Verenigd Koninkrijk !!! Geweldige spannende avonturenfilm met geweldige Sf en Thriller invloeden ! Wat begint als een ontdekkingsreis verandert al snel in een bloedstollend gevecht om te overleven ! Het camerawerk is 'documentair' achtig gefilmd .... dat geeft een realistisch en beklemmend gevoel ! Het zijn geen storende schokkende beelden maar eerder geweldige bewegende beelden waarin alles zeer duidelijk te zien is ... ! Sterke film met zeer goede effecten wat de dinosauriërs betreft !

Verhaal is een beetje een mix van The Blair Witch en Jurassic Park waarbij je niet ouder moet zijn dan 10 jaar.
Wat een prul, lachwekkende "spanning", slechte effecten, dun verhaaltje, matige acteurs.
Dat je met de computers van nu een leuke dinosaurus kunt tekenen weten we wel, maar steek dan ook wat tijd in de interactie met de echte beelden. En niet door de film zo donker of onscherp te maken dat de kijker er geen idee meer van heeft waar hij naar zit te kijken.

avatar van Petina
Nou, ipman-99!! Ik ga snel kijken!!! Ben nu wel heel erg benieuw naar de film!!!!! Ik hou wel van documentairachtige films!!!!!! En zeker van SF-films!!!
Als ik het gezien hebt dan geef ik ook snel een cijfer!!!!!

Ben benieuwd, binnenkort maar eens gaan zien.

Erg toffe poster trouwens, zo met dat T-rex hoofd er mega groot op.

avatar van 606
Testa-Rossa schreef:
Ben benieuwd, binnenkort maar eens gaan zien.

Erg toffe poster trouwens, zo met dat T-rex hoofd er mega groot op.
Zeker leuk eens te kijken, viel m erg mee.

Wat een slechte film, 1uur en twintig minuten van mijn leven weggegooid

avatar van galaxydriver32
Ondanks het lage gemiddelde toch maar eens kijken, omdat een dinosaurus film mij altijd wel kan boeien. Mijn stem krijgen jullie nog wel!

avatar van ibendb
Is deze te koop of te huur? Zoniet zal ik hem wel eens pindakazen.

avatar van galaxydriver32
Gebaseerd op "The Blair Witch Project" de film titels verschillen namelijk ook niet zoveel van elkaar. Verder vond ik het een mooie film met ook mooie beelden van de natuur, ik snap ook niet het lage gemiddelde!

avatar van Phantasm
Wat eigenlijk een teleurstellende film, rammelt aan alle kanten, een hele kleine 2 dus.

avatar van james_cameron
Het found footage genre begint duidelijk slijtageplekken te vertonen, getuige deze onderhoudende maar nogal vlakke en vergezochte kruising tussen The Blair Witch Project en Jurassic Park. De special effects zijn redelijk maar niet overtuigend genoeg, net als het akteer- en camerawerk. Voornaamste probleem is dat de film steeds suffer wordt naarmate hij vordert; in plaats van de spanning op te voeren wordt alles steeds suffer en ongeloofwaardiger.

avatar van DragQueen
Redelijk vermakelijke film. Het camerawerk is goed geschoten, en de effecten zijn best redelijk. Toch voelt het geheel iets te in scene gezet allemaal. Ook acteerwerk vondt ik niet altijd overtuigend. 2,5 Ster.

Waardeloos.. Ik kan het maar niet mooi vinden dat gebibber met een handycam. Na deze film heb ik Over the top uit 1987 gekeken, die zit visueel 100 keer beter in mekaar.

avatar van mesa57
Je moet wel een lieverhebber zijn van wiebelende camera beelden om deze film enigzins te waarderen. Helaas word ik er misselijk van.

avatar van zyntex
De film is best wel leuk maar je moet geen jurassic park verwachten

avatar van Bijdevaate11
best wel aardig inderdaad, goed begin, best spannende scenes, ook de dino's zien er aardig uit, maar kom op vriendjes worden met een dinosaurus??

avatar van DDT
DDT
Ik zie wel graag es films met dino's enzo, zodoende ook deze............

avatar van qwertzu
voor welke leeftijd is deze film geschikt?
Is het wat voor mijn zoon van 12??

de effecten met de dino's zijn aardig te pruimen, het acteerwerk daarintegen,,,, tja maar het ergst is wel dat dino's ineens snoepjes uit handen komen eten en zo ik had met vlagen echt het idee dat ik naar Diego en het dinosaurus avontuur van mijn dochter zat te kijken. en zoals zo vaak gebeurd in dit soort b-films de hele film lang blijven haar en kleding zo netjes midden in de jungle alsof dat de eerste eis is bij overleving

avatar van ikkegoemikke
Dino's Candid Camera

Found-footage-movies ... ik zal er nooit grote fan van worden. Dat heen en weer wiebelend beeld de hele tijd. Het onscherp beeld dat naar scherp gaat om de illusie te scheppen dat er iemand effectief aan dat ding ligt te prutsen. Het te pas en te onpas uitbliepen en terug aanbliepen van de camera. Het laatste kwam veelvuldig voor in deze film.

Buiten dat was de film nu ook niet zo verbijsterend slecht (Niet zoals "Dinoshark" die ik overlaatst heb gezien). Bij momenten vond ik de dinosauriers overtuigend en schitterend in beeld gebracht. Zeker het moment waarop de drie kleine Ceratosaurussen lagen te plonzen in het water en olijk water gingen rondspuwen. Persoonlijk een sterk filmmoment in deze film.

De acteerprestaties daarentegen waren soms lachwekkend en verschrikkelijk amateuristisch. Sommige zaken waren ongeloofwaardig en te belachelijk voor woorden. Smarties voederen aan een Cerataurus ... kom aan zeg. En dan wordt het bijna een schoothondje dat ook nog eens het verstand heeft om je te beschermen met zijn stinkend speeksel zodat de enge grote pappie en mammie je niks doen .... hehehehe. Natuurlijk moest de op drift geraakte boot toevallig door de stroom in die grot worden gezogen. En een sateliettelefoon repareren met een tangetje al lopend midden in de rimboe ... geef die jonge gast een nobelprijs

Een tussendoortje met andere woorden ... maar verre van een "Jurasic Park" en (volgens geruchten) geraakt het nog niet aan de enkels van "The Blair Witch Project". Spijtig genoeg verdween Natasha Loring al snel uit het beeld , want die zag er wel appetijtelijk uit in haar tropenpakje. En dat dachten die dino's ook plots : "Njammie mals vlees ...."

avatar van Shinobi
"What happened here?"

Verrassend dat dit geen Asylum productie is, daarvoor wordt het denk ik net iets te serieus gebracht.

Dit is eigenlijk Jurassic Park (1993) meets found footage. De opzet zou garant moeten staan voor een hoop leuke dingen, maar de uitwerking valt gewoonweg vies tegen. En dan heb ik het nog geen eens gehad over het belabberde acteerwerk ondersteund door amateuristische dialogen.

Daarentegen is de CGI van de dinosaurussen best aardig gelukt, ondanks het lage budget. Er worden zo toch nog wat redelijk overtuigende dino's op het beeld getoverd. Jammer genoeg wordt er vervolgens niets boeiends meer mee gedaan; het schurkt zelfs tegen het kinderachtige aan. Het verloop zit dan ook vol met de nodige ongeloofwaardigheid en foute acties.

Al met al een gemiste kans te noemen, want hier had denk ik meer ingezeten.

1,0 Sterren.

Als groot liefhebber van Jurassic Park keek ik erg uit naar deze film. Na 15 minuten echter afgezet zoals
ik tegenwoordig al na 2 minuten doe als ik zie dat het een zg "camcorder" film is.
Ieder zijn plezier maar mijn mening is dat je een film o.a. kijkt vanwege goed camerawerk en dat
is bij dit soort films 0,0......
Word er persoonlijk misselijk van met dit soort wiebelende/slechte beelden...

avatar van mrklm
Een clubje wetenschappers reist af naar Congo om te zien of regelmatig verschijnende videobeelden en foto's van een zeemonster berust op werkelijkheid of op fantasie. De film bestaat uit 'onbewerkt materiaal' dat gefilmd is tijdens deze expeditie door respectievelijk een professionele cameraman en de zoon van de expeditieleider die als verstekeling is meegegaan. Wat volgt is een rommelige combinatie van wilde, amateuristische camerabewegingen, black-outs en - naar huidige maatstaven - niet al te overtuigende CGI-dino's en dergelijke. Matig acteerwerk en een gebrek aan plot maakt dat deze film ondanks zijn beperkte speelduur toch een bescheiden verspilling van tijd is. Zou het found-footage-genre nu eindelijk eens begraven kunnen worden?