Mega Shark vs. Giant Octopus (2009)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Jack Perez
met Lorenzo Lamas, Deborah Gibson en Sean Lawlor

De kust van Californië is in groot gevaar. De inwoners en bezoekers hebben namelijk niet te maken met één enorm, gewelddadig prehistorisch zeemonster, maar met twee. Een uit de kluiten gewassen haai en een gigantische octopus gaan de strijd met elkaar aan. Wie zal het gevecht overleven?

La Barca
MUAHAHAHA hij is ook gewoon op tv! Ik heb gister een stuk van xcherso gekeken, weet nog niet wat slechter is:(

Drie minuten voor wegzappen is ruim voldoende om een oordeel te vormen over deze film 0,5*, omdat lager niet mag

Ik begrijp niet dat ik het zo lang heb volgehouden, wat is dit een BAGGERfilm zeg! Echt, niet normaal. En @La Barca: Xcherso is waarschijnlijk beter ja. Ik denk, laat ik de score van deze film maar eens onderuit halen, heb ik boven het get is ook geen beetje hoger waard eigenlijk. Zoo voorspelbaar, en het ziet er NIET uit. Schandalig slecht.

avatar van boozebelly
Geloof het of niet, maar ze zijn er toch echt wel erger hoor.

Wat deze film nog enigszins het kijken waard maakt is het onbedoeld hoge komedie gehalte en de toch vrij vlotte montage. Ok, het is weliswaar een aaneenschakeling van matig acteerwerk en absurd slechte special effects, maar echt verveeld heb ik mij niet en om een film de minimale score te kunnen geven vind ik het wel een pré dat ik mij kapot heb verveeld. Als dat niet het geval is zijn er blijkbaar toch wat pluspuntjes die je in de film houden.

Maar goed, laat ik niet te positief worden, want deze film blijft natuurlijk een flopper. Matig tot slecht acteerwerk, slechtere special effect's zijn er niet en het verhaal zelf is ook niet bepaald om over naar huis te schrijven.
Trouwens, bij de scene met dat passagiersvliegtuig en die haai heb ik mij werkelijk bescheurd van het lachen

rayman
Film was al begonnen toen ik 'm opzette, heb het ongeveer een halfuur volgehouden om naar te kijken, maar toen die haai een hap uit de Golden Gate brug nam, heb ik toch echt een andere zender opgezet.
Wat een slechte, slechte film is dit.
Kan niet lager dan 0,5* geven, maar dat is eigenlijk al veel te veel.

avatar van mnrk
Dit kan natuurlijk helemaal niet....

De special effects zijn te triest voor woorden en mijn ogen ...het acteerwerk ging nog wel eigenlijk met natuurlijk "goude ouwe Lorenzo "Renegade" Lamas ".....

Maar voor de rest ....

avatar van Donkerwoud
Films die je moet zien voor het sterven gaan: 2001: A Space Odyssey, Citizen Kane, The Godfather, Schindler's List en Mega Shark vs. Giant Octopus!

avatar van 606
Wat een slechte en bomvol foute film.
Het is Mega en Giant slecht.
Gelukkig was Lamas nog leuk.

1 ster

rayman schreef:

Dat is juist een van de leukste momenten in de film.

Zeer jammer dat een film die zo leuk had kunnen zijn uiteindelijk zo saai is. De beroemde vliegtuigscene had ik al gezien, maar dit blijkt helaas ook meteen het enige hoogtepunt van een verder uitzonderlijk saai filmpje. Ik had gehoopt dat we getrakteerd zouden worden op over the top slechte special effects, maar in plaats daarvan kregen we voornamelijk een aaneenschakeling van dezelfde shots (soms gespiegeld, zodat het bijna lijkt alsof het een andere shot is) om te verhullen dat er eigenlijk gewoon niets gebeurd.

Het treurige is dat ik Deborah Gibson eigenlijk nog behoorlijk vond acteren, terwijl het gegeven dat er gewoon een romance tussen een Amerikaanse en een Japanner aanwezig was, behoorlijk origineel te noemen is voor een Amerikaanse film. Lamas was verder nog erger dan ik had verwacht, dat terwijl die gast best het charisma heeft om iets leukers neer te zetten dan dit. Vrij tragisch allemaal.

Nee, de film is net als oude Corman films gewoon een amateuristische poging om een hype neer te zetten. De titel en de al eerder genoemde scene zijn eigenlijk het hoogtepunt, want zelfs het eindgevecht was niet kitscherig genoeg om leuk te zijn. Dan toch liever een jaren '50 zwart/wit film met mannen in pakken of grote poppen, die vermaken toch een stuk meer dan dit gaapfestijn.

La Barca schreef:

haha mirko, heb je gelijk in.

Hoorde net in de kroeg gewoon iemand zeggen dat ie het een mooie film vond maar alleen de titel was voor mij al aanleiding om de film slecht te vinden. Kon me al niet voorstellen dat dit een goede film kon zijn.

Het is dan ook duidelijk dat men door de titel alleen al vrij duidelijk zegt 'ja, we hebben een slechte film gemaakt, geniet er van!'. Jammer dat dit in praktijk neer komt op een bijzonder saai product.

avatar van dammit
kijk met dit soort films vraag ik me af, waarom maken ze dit soort films.
zonde van geld konden ze net zo goed aan mij geven.

dammit schreef:
kijk met dit soort films vraag ik me af, waarom maken ze dit soort films.

Voor het geld, plain and simple. The Asylum is daar ook altijd eerlijk in en hebben er geen verdere pretenties over naar de buitenwereld toe. Dit in tegenstelling tot de rest van Hollywood.

avatar van RuudC
Het is een beetje zinloos om een film op een aantal punten te bekritiseren, terwijl het hele zaakje stinkt als de tering. Het vervelende is vooral dat de effecten crap zijn. De gebeurtenissen volgen elkaar op soms totaal onlogische wijze op. Slagschepen zijn ineens torpedobootjagers. Een oude fabriekshal is een marinebasis en de professoren zijn uren bezig om de perfecte (lichtgevende) limonade te brouwen, waarmee de twee beesten verslagen kunnen worden. De ontknoping is geeneens een teleurstelling meer, maar een einde aan een martelgang. Enkele momenten zijn best grappig en eerlijk is eerlijk, de vliegtuigscene is briljant. Was de hele film zo geweest, dan had ik rustig drie sterren meer gegeven.

avatar van Aapje81
Het idee voor deze film is erg sympathiek maar de uitwerking is saai en matig. Het absoluut dieptepunt van deze film was het acteerwerk en de dialogen. Werkelijk niemand kon het niveau van een pornofilm overstijgen en tot overmaat van ramp nemen de acteurs ook nog eens het grootste deel van de film in beslag.

Als kijker verlang je naar plastic haaien en inktvisjes die alles vermorzelen wat ze op hun weg tegenkomen. Des te slechter des te beter maar het grote nadeel is dat je zo hard moet vechten om wakker te blijven dat het plezier bij het verschijnen van de monsters maar heel minimaal is. Voor de mensen die deze film nog willen zien raad ik aan om een hoop ellende te besparen en alleen de trailer te bekijken want daarin komen alle hoogtepunten wel voorbij.

Sympathiek maar slecht.

P.s. Ik zet Godzilla vs. King Kong nog maar eens op.

R-beq
MegaSlecht. Die vliegtuigscene viel me ook enorm tegen; zo te lezen vonden velen dat de beste scene uit de film, of in ieder geval de (wellicht enige) memorabele scene? Ik vond dit echter een van de slechtste scenes; kom op: hoe SLECHT waren die special effects??
de beesten leken tijdens de film ook steeds in grootte te veranderen; waren er nog meer mensen die dit opviel? om kort te gaan; een van de slechtste films die ik ooit gezien heb.

avatar van Boeikens
Dat na al deze negatieve berichten nog zovelen zich laten vangen aan deze bucht

Als de titel van de film nu was geweest "Mega Dick vs. Giant Pussy", dan had ik hem waarschijnlijk interessanter gevonden

avatar van Insignificance
Dat na al deze negatieve berichten nog zovelen zich laten vangen aan deze bucht

Omdat het stiekem ook wel een beetje lachen is om al dat gepruts? Ik erger me er althans niet echt aan, waar dat bij andere (elemenen in) films nog wel eens wil gebeuren.

avatar van RuudC
Dat na al deze negatieve berichten nog zovelen zich laten vangen aan deze bucht

Omdat het niks wil zeggen. Ik heb een grafhekel aan sommige films in de top 250 en ben dol op sommige films in de flop 100. Ik denk dat dat voor iedereen wel geldt.

Daar komt ook nog eens bij kijken dat dit soort films voor een hoop mensen ook gewoon puur ramptoerisme zijn.

avatar van Boeikens
Ik kijk ook wel een film met lage score, gewoon om een eigen mening te vormen of omdat het genre me toch wel ligt. Maar met zo'n lage score is men toch verwittigd.

Ramptoerisme, daar zit wel wat in ja

avatar van boozebelly
Theunissen schreef:

Dan liever "Mega Dick vs. Tiny Pussy" Whohohoh grof hé!

avatar van 606
boozebelly schreef:
Dan liever "Mega Dick vs. Tiny Pussy" Whohohoh grof hé!

Dat na al deze negatieve berichten nog zovelen zich laten vangen aan deze bucht

Reken maar, ik vorm namelijk graag mijn eigen mening.

avatar van WB
WB
Heb de film voor een deel gezien, maar niet genoeg om te stemmen. Daarentegen kan ik wel zeggen dat ik troep heb gekeken. Slecht acteerwerk en zeer slechte CGI voor vandaag de dag.

avatar van LimeLou
Geweldig meesterwerk zeg Lachen heb ik tenminste wel kunnen doen En die blonde dame zag er zeker niet slecht uit.

avatar van 074
hahaha prachtig! hij krijgt van mij 1 ster voor die chinees met zn cliché opmerkingen

snodaap
Toch eindelijk een film gevonden waarvan de aftiteling sterker is dan de film zelf.