American Pie Presents: The Book of Love (2009)

geregisseerd door John Putch
met Bug Hall, Kevin M. Horton en Brandon Hardesty

Tien jaar na de avonturen in American Pie, ontdekt een stel nieuwe leerlingen van East Great Falls High hun 'Bijbel', verborgen in de bibliotheek. Het probleem is echter dat het boek beschadigd is door één van die leerlingen. Ze nemen contact op met Noah Levenstein (Eugene Levy), die samen met de jongens probeert om de verhalen in de Bijbel weer terug te krijgen.

avatar van Ajax&Litmanen1
timzwolle schreef:
Back to the Roots, dat is wat American Pie Presents: The Book of Love doet. Het oude American Pie -gevoel, aangevuld met de laatste technologische snufjes als videotelefoons, komt weer helemaal boven, precies zoals het regiseurstrio onder leiding van John Putch wilde bereiken. Een subtiele verwijzing in het begin van de film doet je lachend terugdenken aan Jim Levenstein die de zelfgebakken appeltaart van zijn moeder voor andere doeleinden gebruikte: de scène waaraan de gehele reeks haar naam ontleent.

Zoals ieder jaar heeft East Great Fals ook nu weer een drietal kersverse maagden. Rob, gespeeld door Bug Hall, Nathan door Kevin M. Horton en Lube door Brandon Hardesty. De jongens komen terecht in doldwaze avonturen wanneer zij hun ultieme droom proberen te verwezenlijken: ontmaagd worden vóór zij gaan studeren. Of dat gaat lukken blijft tot de laatste minuten van de film spannend...

American Pie Presents: The Book of Love brengt inderdaad het originele gevoel naar boven, zoals dat in de delen daarvoor iets minder gebeurde. Over geloofwaardigheid valt te twisten, maar dat is iets waar je bij dit genre eigenlijk niet mee aan moet komen, gewoon heerlijk met z'n allen op de bank 100 minuten lachen. Leden van de oer-familie's Levenstein en Stifler maken ook hun opwachting, al is zeker de rol van Scott Stifler ietwat aan de kleine kant. Een absolute aanrader voor allerlei gelegenheden.

Meen je dit echt allemaal serieus?

Het oude AP gevoel komt weer terug? Nou, bepaald niet.

Of de ontmaagding gaat lukken blijft tot de laatste minuten spannend? Haha, meen je dit?

Rampzalig slechte AP rip-off die de 3 1e delen die zo leuk waren hier voor lul zet. Zeker die nieuwe Stiffler, afschuwelijk. Deel 4 tot dit moet je echt vergeten. Zet liever 1 tot 3 nog eens op.

avatar van Corcicus
Exact. Timzwolle moet haast wel een grapje maken.

avatar van Timmy757
Denk dat pieterTk deze film bedoeld. Maar voor zover ik weet valt deze niet onder de American Pie serie.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Leuk om te zien dat dit deel terug grijpt naar het plot van het eerste en origineelste deel, zeer degelijke aansluiter.

Ajax&Litmanen1 schreef:

1 tm 3 zijn de enige die leuk zijn idd
4 kon ik ook nog wel pruimen, maar alles erna had verboden moeten worden

avatar van Dee Al
Deze en American Pie zijn de enige die ik tot nu toe van deze serie heb gekeken. Ik kan dus nog niet heel veel vergelijken. Ik kan alleen vergelijken met andere komedies met als onderwerp 'seks' en dan kom ik toch tot de conclusie dat dit een vrij suffe komedie is. Er zitten nog minder grappige scènes dan in American Pie en ik moet nergens echt hard lachen. Nee, dit vind ik niet meer dan een 2 waard.

avatar van JustMike
the-hague-pride schreef:

1 tm 3 zijn de enige die leuk zijn idd
4 kon ik ook nog wel pruimen, maar alles erna had verboden moeten worden

4 te pruimen, 4 is het ergste van de hele reeks.

avatar van Ducoz
Niet echt een goede film dit, zeker de minste uit de reeks
Deze Stifler is echt beroerd, evenals de "Animaties" als de Moose en de cabine... begint meer op een B/C film te lijken!!

Eugene Levy trekt voor mij weer veel recht, perfectly natural...

Ben inderdaad benieuwd wie het boek nu weer te pakken krijgt en wat voor Stiffler er nu op het menu staat...

avatar van maerk
Natuurlijk is dit een slechte film.

Maar dit is dan weer een typisch geval van zo slecht dat het leuk wordt. Het verloop van het verhaal kun je zelf verzinnen, te voorspelbaar en de grappen zie je meestal ook wel aankomen. Maar als je dit bekijkt met een paar vrienden met een pilsje bij de hand kun je er nog wel om lachen. Sommige meiden zijn zo intens lelijk dat het vanzelf leuk wordt en de grappen zijn zo voorspelbaar dat twee facepalms niet genoeg zijn. Zoals ik al zei: Zo ongelooflijk slecht dat het leuk wordt.

Klinkt misschien heel vreemd, maar dat vind ik gewoon. Daarnaast helpt het misschien dat dit pas mijn 3e American Pie film is. (Die eerste twee waren wel wat beter dan deze, maar toch ook verre van geweldig). Daarnaast blijkt iemand op de filmset toch goede smaak te bezitten want tussen al die American High School Rockrotzooi draaien ze Say Yes van Elliott Smith aan het einde van de film. Kijk eens aan, dat zag ik dan weer niet aankomen.

Tsja gewoon kijken met een paar vrienden dus. Alleen die Stifler is wel schandalig veel minder leuk dan Sean William Scott zeg. 2,5*.

avatar van moviemafketel
De slechte vertolking van Stiffler, wat toch wel mijn lievelingspersonage uit de American Pie-reeks is, maakt het voor mij allemaal een stuk minder. Genoeg lekkere chicks en ook het naakt wordt niet echt geschuwd naar Amerikaanse standaards, maar veel verder dan dit komt het ook niet. De dikzak die met de lekkere chearleader aan de haal gaat is leuk hoor, maar denk dat dat in het echt 0,0001% voorkomt. De muziek vind ik wel altijd goed gekozen bij American Pie.
De vernederende zaken die voorbij komen, zijn niet lachwekkend of pijnlijk genoeg en de vriendengroep is tig keer zwakker dan de originele chemie van de cast. 2 sterren blijven staan.

wilkovw
het zijn sowiso 1 van de beste mooie vrouwen films.
stifler is geniaal, en american pie is dus briliant!
er zit humor in en zo grappig om na te kijken.
totaal niet voorspelbaar, dat heb je bij andere films wel!
hopelijk komt er nog een american pie.

aanrader:
begin met het kijken van 1 en kijk ze allemaal!

avatar van MovieHolic
Dat hele American Pie gebeuren is nu toch wel een keer uitgemolken...

avatar van Machete23
Er word vaak gesproken over iets wat uitgemolken word maar American Pie spant de kroon. Dit is toch om te huilen geef mij maar de eerste 3 delen. 1 ster voor die bolle met die cheerleader!

avatar van VincentL
Dat die dikke uiteindelijk die chick krijgt vind ik werkelijk belachelijk. Komop zeg, iets beters kan toch wel.
Verder lijkt dit deel heel veel op deel 1 en is dus niet veel verrassend.

Wel heb ik een vraag: ik heb deel 8, Hole in One gedownload, maar hij komt heel raar op mij over, niet als een American Pie film. Ook op internet en hier op Moviemeter kan ik hem niet vinden. Weet iemand meer?

avatar van maxroelofs
goed bevallen.

Ik kan na 4 American Pie films toch wel zeggen dat ik er goed bekend mee ben. Geen een is tot nu toe echt goed bevallen. Dit is het eerste deel dat me wel beviel. Om het verhaal kijk je natuurlijk niet na American Pie, dat is duidelijk want dat zit er hier gelukkig ook heel weinig in. De grappen waren deze keer eg leuk en ik heb heel erg vaak krom gelegen van het lachen. Het verhaal was natuurlijk niet erg goed alleen daardoor blijft er veel ruimte over voor goede grappen. Tegen het einde aan zakt het hierdoor ook wat in. Ze moeten het verhaal nog even snel afmaken. Dat is ook vaak mijn probleem met American Pie.

De grappen in dit deel waren ver boven het gemiddelde. Leuk uitgevoerd. Vooral die kop van die dikke was echt niet om aan te zien. Ik geloof dat ik dat stukje wel drie keer opnieuw heb gezien.

De keuze van de muziek was erg goed in deze film. Vooral tegen het einde toe gaf de muziek een leuke toegevoegde waarde aan het geheel.

Acteerwerk is natuurlijk zoals verwacht niet zo goed. Toch werden veel rollen erg leuk gespeeld, op een slechte manier. Zoals bijvoorbeeld die dikzak.

Had niet verwacht dat deze me zo goed zou bevallen.

avatar van mnrk
Wederom een deel die de "American Pie" naam in zijn titel gebruikt...

Het verhaal is nog redelijk,maar haalt het absoluut niet bij de originele reeks,net zoals het acteerwerk in deze film.

Maar net zoals in de andere delen is de aanwezigheid van de dames weer in orde en ook de muziek was leuk.

Het acteerwerk was redelijk, maar Curtis"Booger"Armstrong was wel helemaal super

scc-j
als je deze film een 5 geeft maak je je zelf ongeloofwaardig

Jezus, wat is de stiffler in deze film slecht zeg! Sean William Scot was echt hilarisch, maar deze stiffler bakt er echt helemaal niks van, zeker niet in vergelijking met Sean William Scott. verder was de film ook geen toppertje en waren deel 1,2 en 3 veel beter. alle films daarna kunnen we maar beter vergeten.

2 sterren voor de moeite

avatar van Mr. Chiel
American Pie 1 tot 3 zijn echt goed, 4 en 5 ERG slecht. En deze... was weer behoorlijk weer leuk.
Veel grappen die werkten dus vermakelijk. *3,5

avatar van patrick17
De minste van alle delen. Gewoon weg omdat je geen feeling hebt met de nieuwe cast.
Stifler was indd een mindere persoon dan de andere Stiflers.
Nee de grappen zijn nog wel te doen maar over het geheel de slechtste te noemen uit de reeks.

avatar van Metalfist
Het slechtste deel uit de taart

Ik dacht eigenlijk altijd dat ik maar een klein deel van de American Pie reeks gezien had maar toen ik een dikke week geleden aan de queeste begon om alle delen te kijken, kwam ik tot de conclusie dat ik alleen maar het deel uit 2009 nog niet had gezien. Qua plot leek dit me eigenlijk de interessantste uit de reeks (althans toch van de vervolgen met nieuwe acteurs) maar gisteren bleek dat dit 7e deel de doodsteek voor de reeks was.

Want eerlijk gezegd, ik vond de vervolgen op zich nog wel vrij vermakelijk. Het niveau van het eerste deel werd natuurlijk nooit gehaald maar er zat altijd wel een voldoende in. Dat is bij The Book of Love dus overduidelijk niet het geval. Waarom? Omdat dit gewoon een film is geworden met vreselijke personages. Laat ik beginnen met de zoveelste Stifler die hierin komt opdraven. Ik heb de andere Stiflers altijd wel leuk gevonden (al kan niemand tippen aan Sean William Scott) maar dit was gewoon verschrikkelijk onleuk. Het droevigste is dan ook de rape scène met een eland die er a) belachelijk slecht uitziet en b) compleet niet grappig is. Maar dat dit een moeilijke zit ging worden qua humor werd al vanaf de degoutante openingsscène duidelijk. Mijn god, waar heb ik weer naar zitten zien.. Gelukkig komt deze Stifler op zich niet erg veel in de film voor maar ook de andere personages zijn te slecht voor woorden. Die dikzak is nog te erg voor woorden met zijn fantasieën. Het wordt dan ook nog compleet belachelijk dat hij op zo'n stomme manier nog de chick weet te scoren. Maar bon, ik denk dat het ondertussen wel duidelijk is geworden dat het qua personages en humor erbarmelijk slecht gesteld is met dit 7e deel. Erg vreemd trouwens ook dat een film die zich zogenaamd profileert als een zoektocht naar bepaalde personen om de Bijbel terug opnieuw in zijn volle glorie te restaureren maar dat dit alleen maar de laatste 10 minuten echt aan bod komt...

Daarmee is het ook wel erg jammer dat ze de rol van Jim zijn vader zo weten te verkloten. Eugene Levy is een acteur die mij alleen maar bekend is van de American Pie reeks en The Man maar juist in die eerste reeks films was hij af en toe erg de moeite waard vanwege de awkward gesprekken. Dit soort rollen passen compleet niet bij zijn personage en Levy weet ze ook totaal niet te benutten, al ligt dat toch sowieso aan het brakke script. De film probeert ook, redelijk wanhopig moet ik zeggen, om eenzelfde sfeer van personages op te bouwen qua vriendengroep maar echt werkelijk iedereen lijkt een enorm slechte afrip te zijn van de personages uit de eerste drie delen. Brandon Hardesty is enorm vervelend als Lube, wat Bug Hall als Rob er in zat te doen is mij nog altijd een raadsel en ook Kevin M. Horton is compleet verwaarloosbaar als Nathan. Het enige waar de reeks nog enigszins de moeite waard is, is voor al het schone vrouwvolk dat in de film rondloopt maar eens je wat minder afgeleid bent door het vele flashen van de boobs, dan valt het nogal snel op dat werkelijk niemand kan acteren. De enige leuke was nog die chick met dat accent maar ik ben sowieso wel een sucker voor dit soort accenten.

Normaal gezien ben ik wel een sucker voor verwijzingen naar andere delen maar zelfs dat weten ze hier te verkloten want het lijkt me wel erg sterk dat alle Stiflers en Cooze de bijbel nodig zullen gehad hebben.. Soit, het mag wel duidelijk zijn dat ik hier nu niet al te hard over te spreken ben. Het plot is ronduit slecht, de personages zijn puur karton en worden gespeeld door een stel bloempotten zonder enige vorm van charisma. Maar het zijn wel mooie bloempotten.

avatar van valtalor
de slechtste van de reeks

avatar van PsychoDonkey
Lekkere nutteloze American Pie zoals ik die ken !!

avatar van Sergio Leone
Slap.

Het verhaaltje is ook hier weer gerecycleerd: een stel snullen wil seks met een stel knappe grietjes. Dergelijke herkauwde niemendalletjes bevatten het gebruikelijke: een hoop voze dingen, blote tieten (van plastic dan nog wel) en een dosis voorspelbaarheid om U tegen te zeggen, de CG eland laat ik dan even buiten beschouwing.

Voeg daar nog een hoop non-acteurs bij en het kalf is verdronken nog voor het water ziet. Eugene Levy is de enige die er nog iets van had kunnen maken, maar de beste man krijgt amper gelegenheid.

Slecht, slecht, slecht.

Dwaas en inspiratieloos. Heimwee naar de eerste American Pie.

Bijzonder zwak in vergelijking met American Pie en American Pie 2, maar sterk in vergelijking met de misbaksels die ervoor kwamen (Band Camp? Beta House?). Enkele 'bekende' gezichten passeren de revue, maar die kunnen de film ook niet van enkele zwakke momenten redden. En het gedoe met Stifler is nu ook wel stilaan uitgewerkt.

Ik hink dus een beetje op 2 gedachten, vandaar een middelmatige 2,5*

Dick2008
Ik ben eerst met American Pie 2 begonnen die best wel aardig is en toen met deel 1, en die vond ik echt niet best. Het idee de eerste is meteen de beste gaat bij mij niet op. Dat ze een succesvolle film gaan "uitmelken" is ook al zoiets. Zover ik weet heb je altijd al series van films gehad en daar tussen zitten goede en mindere delen.

Hoewel ik na deel 1 geen zin meer had om nog meer American Pie te bekijken heb ik later deze Book of love ook nog bekeken en vandaag nog maar eens. Ondanks de blote tieten is het een vrij milde film. De film vangt aan met een goede grap en daarna blijft het lang nogal aan de magere kant. Na de brand in de bibliotheek gaat het wel weer de goede kant op. De scène met Monique is wel hoewel ook wel wat ouderwets. (De tijd van Porky's). Het idee van de liefdesbijbel is wel grappig. De scènes met de moeder (Rosenna Arquette) zijn dat ook. En de drie jongens die de hoofdrol spelen brengen het best goed, waarmee de complexe pubertijd vrij goed tot uiting wordt gebracht. Alleen raakt de koek op en dan gaan ze de boel nog wat lopen rekken. Knappe meid verder die Jennifer Holland. Het had wat komischer gemogen, maar vulgaire grappen blijven gelukkig veelal uit en als geheel best te doen, alleen het laatste gedeelte is vrij slapjes. Eugene Levy heeft maar een heel klein rolletje dus wat die bovenaan doet bij IMDb. 4.0

avatar van riefenstahl
Tinnef.

avatar van Phantasm
Ietsje beter dan het vorige deel, op naar de laatste.

Leuk voor de jongeren onder ons, heb er ook altijd wel om kunnen lachen ! heb er
altijd met plezier naar gekeken, maar de ene is nou eenmaal leuker dan de andere...

Naar mijn mening, is dit kwa leuk, de volgorde:

1. American Pie - 2
2. American Pie - 1
3. American Pie - The Wedding
4. American Pie - Reunion
5. American Pie - presents - The Naked Mile
6. American Pie - presents - Beta House
7. American Pie - presents - Band Camp
8. American Pie - presents - The Book Of Love

de originele cast blijft voor mij het beste ! en dus ook de leukste !

maar die van book of love.... grappig verhaaltje maar voorderest...
man man man wat triest allemaal ! vond het een beetje zielig,
ook de Stifler (scott) wat een sukkeltje !

STEVE EN DWIGHT DE BESTE ! ! !

Tegenvallende film over een paar pubers die er alles aan doen om hun maagdelijkheid te verliezen. De zoveelste American Pie film waarbij enige vorm van originaliteit inmiddels ver te zoeken is. Een aantal grappen zijn eerder smakeloos dan echt grappig. De cast probeert er nog wel het beste van te maken, maar echt acteerwerk kun je het niet noemen.

avatar van Chelsea94
Ik vond Naked Mile juist heel erg saai en deze vermakelijk.

De film kan niet op tegen de "originele" films, maar het kijkt lekker weg.

avatar van mjk87
De laatste spin-off en ook veruit de minste. Drie volstrekt oninteressante hoofdpersonen, verhaal biedt echt niets nieuws, weinig chemie met de meisjes (die ook een zekere persoonlijkheid missen) en een uiterst vervelende Stifler. Matig geacteerd, visueel niets bijzonders, en Levy kan het ook niet redden. Heel af en toe wat aardige muziek en tegen het einde wordt het nog enigszins wat, tot die cgi-Eland die er niet uitziet. Dan houdt het op. 1,0*.