American Pie Presents: The Naked Mile (2006)

geregisseerd door Joe Nussbaum
met Candace Kroslak, Steve Talley en John White

Wanneer Erik Stifler beseft dat hij het enige lid van de Stifler-familie is dat als maagd van de middelbare school zou kunnen afkomen, wordt het tijd om zijn afkomst eer aan te doen. Na goedbedoeld advies van Jims vader acht Erik de tijd rijp om zijn geluk te beproeven tijdens de beruchte jaarlijkse Naked Mile-race, die door zijn toegewijde vrienden en een paar ongeremde studentes wordt aangegrepen om er een megaspannend weekend van te maken.

Dick2008
Deze na Beta House gezien, en zoals daar geschreven, je weet waar je aan begint. Hier en daar toch wel een wat ouderwets concept die American Pie-films en doet me denken aan de oude Carry-on-films en de Happy days-serie. Behalve dat er wat meer bloot te zien is, zitten er aardig wat clichés in. Dat hij tegen het einde tegen de verkeerde deur zit te praten, heb ik toch al tientallen keren gezien. Niet dat ik dat verder erg vind. Het hoort er gewoon bij, hoe meer films je ziet hoe minder origineels je nog tegenkomt

De film begint weer met een goede grap en daar zijn die American-Pie-films wel heel sterk in. Waarna het nog wel een tijdje plezierig blijft. De film kan je alleen beter onder "party"-films indelen dan onder "highschool"-films. Meer dan gezuip, seks en feesten komt er eigenlijk ook niet echt voorbij. Zodra de modderwedstrijd begint, gaat de film wat mij betreft zwaar naar beneden. Maar wordt daarna wel weer leuker met o.a. dus de Naked-mile race. De stijve piemel-wedstrijd die later volgt is dan opnieuw een dieptepunt. Beetje flauw allemaal, bovendien duren die twee slechte gedeelten vrij lang. Maar daarna wordt het toch opnieuw weer beter.

Steve Talley doet het wel aardig als Dwight Stifler. Wat zeker ook wel een groot pluspunt is in de film, is het verhaal tussen een lief meisje (Jessy Schram als Tracy) en een lieve jongen (John White als Erik) die van elkaar houden en dat hebben ze erg leuk gemixed tussen het gezuip en gefeest door. Ook Eugene Levy als Levenstein heeft zeker een meerwaarde, eerst als luisterend oor en later met zijn toespraak over het Adam en Eva-kostuum. Je zit wel met censuur, je zit ook met het feit dat de één wat gemakkelijker uit de kleren gaat voor de camera dan de ander. Maar ik vind dat ze in deze film toch al weer heel ver gaan met al dat bloot, voor Amerikaanse begrippen.
Tot slot zitten er hier en daar wel weer goeie grappen in. De kots-scène zie je natuurlijk alweer aankomen, maar het meisje geeft vervolgens een ferme dreun, haha. En die dwergen of ja de kleine mensen zijn ook wel grappig.

Alle min en pluspunten tegen elkaar opwegen. Toch best weer een aardige film. 4.0

avatar van Capablanca
Bij het zien van zo'n film schaam ik me voor mijn menszijn.

avatar van Phantasm
Vermakelijke komedie die me geen moment heeft verveeld.

Dick2008
Dick2008 schreef:

Ja, ik weet waar ik aan begin. Maar ja hij is toch minder leuk dan de vorige, Band Camp. Ik meende eigenlijk dat deze twee de leukste waren waarna de serie weer afzwakt.
Het is probleem is vooral dat de film begint met sex en daarna zuipen en dat is het dan, veel meer dan dat biedt de film niet. Daarnaast gooien ze er weliswaar nog een zijverhaal tegenaan, over een Stifler, die anders is dan de rest van de familie maar het komt door het gefeest niet helemaal goed uit de verf. Toch zorgt dit nog wel voor een leuke eerste helft. De film met een hilarische grap en daarna volgen nog wat meer grappen. Zodra ze met die football-wedstrijd beginnen stagneert het en hoewel het later wel weer iets leuker wordt, blijft het verder zwakjes, ook die naaktrace weet de zaak niet echt te redden. 4.0/3.0

mijn favoriet , van de american pie films

Leuk voor de jongeren onder ons, heb er ook altijd wel om kunnen lachen ! heb er
altijd met plezier naar gekeken, maar de ene is nou eenmaal leuker dan de andere...

Naar mijn mening, is dit kwa leuk, de volgorde:

1. American Pie - 2
2. American Pie - 1
3. American Pie - The Wedding
4. American Pie - Reunion
5. American Pie - presents - The Naked Mile
6. American Pie - presents - Beta House
7. American Pie - presents - Band Camp
8. American Pie - presents - The Book Of Love

de originele cast blijft voor mij het beste ! en dus ook de leukste !

maar die van book of love.... grappig verhaaltje maar voorderest...
man man man wat triest allemaal ! vond het een beetje zielig,
ook de Stifler (scott) wat een sukkeltje !

STEVE EN DWIGHT DE BESTE ! ! !

Tegenvallende film over een jongen uit de Stifler-familie die nog maagd is, terwijl hij al 2 jaar verkering heeft. Het verhaal begint op zich wel aardig, maar ontaard al snel in een herhaling van zetten waarbij de grappen ditmaal nergens echt grappig worden. Zelfs het bloot tijdens de naked mile weet de film niet te redden.

avatar van Chelsea94
De minste uit de serie, maar opzich wel oke

avatar van EW101
Meh.

Dat het een standaard-verhaal heeft, daar leg ik mij wel bij neer. Als de uitwerking maar goed is.
De grappen in de film vallen helaas bijna allemaal in het water, omdat sommige scènes te lang doordraven (onder andere de rugby-scène). Zo erg zelfs dat ik af en toe doorgespoeld heb zonder een grap of plot te missen. De vaart ligt er dan flink uit.
Ook worden sommige situaties te veel herhaald en is het niet nieuw meer.

Verder komt de film best tam over nog. Er komt verder gewoon veel naaktheid in beeld en het lijkt dat de makers denken: oh iemand is naakt,dat is per definitie grappig! Nee, niet echt..

Ondanks alles had de film toch enkele degelijke acteurs. Eugene Levy als Jim's vader is een leuke verschijning. Ook in de andere American Pies. Daarbij mocht hij wel iets meer in beeld zijn.
Jordan Prentice is ook wel een fijne acteur. Vooral in In Bruges (2008) . Jammer genoeg konden ze niet veel van de film maken nu.

avatar van mjk87
Minder leuk dan de vorige spin off Band Camp. De film begint niet onaardig. Deze Erik Stifler is een aardige lead en de relatie met zijn vriendinnetje is eigenlijk best lief. Geen bijzondere cinema, maar ook weinig om je aan te storen Daarna zakt de film hard in. Vooral neefje Stifler is echt enorm vervelend en verpest de hele film. Verder veel borsten in beeld en allemaal vieze praatjes, maar toch blijft het wat braaf allemaal en op een enkel aardig grapje na is vooral het komediegehalte niet hoog genoeg. Zelfs Jim's Dad is niet in vorm. De film eindigt nog wel leuk. 1,5*.