American Pie Presents: The Naked Mile (2006)

geregisseerd door Joe Nussbaum
met Candace Kroslak, Steve Talley en John White

Wanneer Erik Stifler beseft dat hij het enige lid van de Stifler-familie is dat als maagd van de middelbare school zou kunnen afkomen, wordt het tijd om zijn afkomst eer aan te doen. Na goedbedoeld advies van Jims vader acht Erik de tijd rijp om zijn geluk te beproeven tijdens de beruchte jaarlijkse Naked Mile-race, die door zijn toegewijde vrienden en een paar ongeremde studentes wordt aangegrepen om er een megaspannend weekend van te maken.

avatar van maxcomthrilla
Films die om highschool draaien doen het hem nog steeds bij mij. De humor is zeker niet origineel, hoe vaak hebben we immers niet gezien hoe iemand zich masturbeerde terwijl zijn ouders binnen kwamen lopen? Toch moet ik er altijd weer om lachen, het zal je maar gebeuren....Ik leefde in zekere zin dus mee met de hoofdrolspelers. Niet doordat het dramatisch goed in elkaar stak maar doordat het allemaal zomaar eventjes luchtig wordt gepresenteerd.

De rol van Levi vond ik in tegenstelling tot in de eerdere American Pie films nu erg irritant, gewoon niet grappig, het zorgde immers alleen voor oponthoud en het verplichte moralistische tintje dat ik toch nooit oppik bij dit soort films. Verder was de footballwedstrijd tegen de dwergen ook iets teveel van het goede.

Verder leuk amusement, met jongeren die niet alledaagse dingen doen. 3*

avatar van otherfool
Zwak deel in de American Pie serie, simpelweg niet grappig. Feitelijk een ongeneerde blote borsten parade, gelardeerd met ranzigheid (honkballen met je penis, werkelijk) en irritant geschreeuw (OMG wat was deze Stifler irritant).

1*.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ach, ik houd altijd een zwak voor de American Pie reeks. Constatering is wel dat deel 1 en 2, plus deels 3 toch wel de beste waren. Daar zat de oude groep nog in. Deel 4 en 5 zijn slappe aftreksels van de filmreeks. Ze zijn wel leuk als tiener komedie, maar niet als vervolg op een hele leuke trilogie. Eugene Levy keert wederom terug als Jims pa, maar zonder Jim zelf heeft zijn rol steeds minder om het lijf.
Maar dankzij de platte humor die ik toch altijd wel leuk vind, en de bloedmooie dames in elk deel, plus toch mijn zwak voor de rol van Eugene Levy, geef ik deel 5 toch nog 2,5 ster.

avatar van rep_robert
Vond de film ook niet veel soeps.
De Stifler personages redden het allemaal gewoon niet bij de Steve!!
Zelfs de Band Camp Stifler vond ik nog beter. Ik vond het ook gruwelijk irritant hoe Dwight Stifler door iedereen verafgood wordt, Stifler werd toch altijd door iedereen gehaat? Hier gaat de serie ook de mist in
Verder is het allemaal een beetje standaard, de openingsscene kan bijna niet voorspelbaarder, hoe dom ben je eigenlijk als je midden in de woonkamer met koptelefoon op porno gaat zitten kijken???
Heb ze beter gezien, al viel Brandy me niet tegen haha

2 sterren

avatar van Shinobi
Niet al te boeiende American Pie. Wat grappig moet zijn is in het merendeel vaak niet grappig.
Genoeg woorden hieraan vuil gemaakt.

1, 0 Sterren voor de moeite.

avatar van Elineloves
Deel 5 alweer. Je vraagt je bijna af hoeveel Stifler boys er nog langs gaan komen. We begonnen met Steve, daarna Matt en nu Erik. En laten we Dwight niet vergeten! Je moet er van houden, dit soort high school komedies. Aan mooie vrouwen in ieder geval geen gebrek, en van die Eugene komen we ook nooit meer af. Af en toe moest ik wel even stiekem gniffelen om de flauwe grappen, maar verder dan dat gaat het ook niet. Als Steve Stifler er in had gezeten, had hij veel hoger gescoord. Tijd om op te houden met vervolgdelen maken. Nouja, vervolgdelen.. Zelfs dat is het niet meer.

avatar van maxroelofs
Rommel.

Ik hou erg van de American Pie humor laten we dat eerst even voorop stellen. Nog maar 2 delen te gaan en dan heb ik ze allemaal gezien. The naked mile leek mij een erg leuk deel. Niet alleen door de titel maar ook door het kleine mannetje voorop de hoes.

De humor was in dit deel een stuk minder aanwezig. Het was hier vooral het hele idee van het verhaal dat hem grappig maakte. Toch werkte dit voor mij niet. Het leuke concept kwam slecht uit de verf en dit kwam voornamelijk door het gebrek aan grappen. Als je een leuk concept hebt als basis bouw je de film daar verder om heen. Bij American Pie is het natuurlijk de bedoeling dat dit met grappen gebeurt alleen ik denk dat ze zelfs de eerste etage niet af hebben gekregen. Al met al vind ik American Pie toch een teleurstellende serie. De humor die in alle dele van American ie vind is nog minder dan in Sex drive wat ik nog steeds de beste komedie vind op dit gebied.

Verder is het natuurlijk weer allemaal standaard Pie, de meeste grappen hebben we nu al wel gezien. Het weet me weinig te verbazen en de originaliteit is ver te zoeken.

De kleine mannetjes die grappig moesten zijn waren het gewoon niet. Zo waren er nog meer situaties die eigenlijk gewoon niet grappig waren.

Na afloop van Studio Voetbal nog maar een keer een American Pie geprobeerd. Maar dit is echt de laatste keer geweest. Een verzameling blote tieten af en toe en verder helemaal niks. Geen verhaal, humor van het 26e knoopsgat en acteerprestaties om 's nachts gillend van wakker te worden.

Wat een rotzooi!

avatar van Minotaures
''Stifler. My name, my legacy, my curse.''

Deel 5 van de beruchte American Pie-reeks en spin-off nummer 2.

Dit is gewoon American Pie 2 in herhaling, maar dan slechter. Véél slechter.

Het verhaal gaat over één van de vele Stifler's, een gestoorde familie vol met vrouwenverslinders. De Stifler waar dit over gaat is dat echter niet. Hij heeft wel een 2-jarig relatie met een mooi meid, maar die is nog niet klaar voor haar 1ste keer en Erik Stifler kan er maar niet op wachten om zijn familie-reputatie hoog te houden. Hij krijgt een vrijbrief van zijn vriendin om een weekend helemaal los te gaan en te doen wat die maar wilt, zonder enig vorm van consequentie. Een ware Stifler zegt geen nee en Erik dus ook niet. Samen met 2 vrienden, liters bier, drugs en gedachtes wat alleen maar over seks gaan vertrekken ze richting een universiteit met maar twee doelen; meedoen met de Naked Mile-race en Erik's maagdelijkheid laten verliezen.

De personages hier zijn de Stifler's; Erik en Dwight. Dwight is een echte Stifmeister en is een 'kampioen' van de campus, ook zijn reputatie bij de vrouwen is hoog en dat is iets wat Erik nou ook wil. Ook komen Erik zijn vrienden aanbod, die een grote rol hebben tijdens de Naked Mile-race en feestje wat volgt. Levy als Mr. Levenstein komt er uiteraard weer in voor en is, zoals elke deel, voor mij niets minder dan een pluspunt. En er komen zelfs een legioen aan 'kleine mannetjes' in voor. Tot slot mogen de vrouwen hier niet ontbreken en - tot zover ik weet - gaan ze in dit deel het meest ver wat betreft naaktheid dan alle andere delen.

Qua humor was het vaak flauw en werd het nergens echt grappig. Dit leek eigenlijk meer op een doorsnee drugs, alcohol & sex film dan een American Pie. Ik had het gevoel alsof ik niet naar een American Pie film zat te kijken toen ze begonnen met de race, het hoort er gewoon niet bij. Niet al te erg, want vanaf deel 4 beginnen ze toch vreselijk af te dwalen. Een aantal stukjes wat ik een beetje leuk vond is het beginstuk, de race zelf, het feestje daarna en wat stukjes tussendoor. De rugby wedstrijd met de kleine mannen vond ik nogal overbodig en niet grappig.

Zoals ik al eerder heb vermeld is dat dit een American Pie 2 in herhaling is. Hier gaat het dus om maagdelijkheid, het omgang en prutsen ermee en toch uiteindelijk voor iemand anders kiezen terwijl je voor een supermooiere kan gaan. Als je deel 2 hebt gezien, heb je deze ook al - een soort van - gezien. Alleen zal je bij deze teleurgesteld worden en bij deel 2 juist niet.

avatar van patrick17
Ach een leuke film. Deze delen zijn meer gericht op de mooie dames + blote tieten en bier.
Prima vermaak voor tussendoor. Vond hem nog niet eens zo onaardig.
Het wijkt ontzettend af van waar het mee begon maar goed het kan mij wel bekoren.

avatar van Metalfist
Amnesty International: is that some kind of rockband?

The Naked Mile was een deel uit de American Pie reeks die ik al meermaals gezien had. Het is naast het eerste deel de enige film uit de reeks die ik op DVD heb en eerlijk gezegd, dit was voor mij altijd één van de betere delen. Het is niet vanwege het vrouwelijke schoon dat het meeste van de tijd naakt door het beeld huppelt maar ik heb gewoon een zwak voor dit soort college kids go wild films. Het was alweer een aantal jaren geleden dat ik dit deel had gezien maar als je de eerste 4 films ziet, dan ben je bijna verplicht om deel 5 zien.

En ja, ik blijf de humor er nog altijd van inzien. In plaats van de gebruikelijke Stifler leden uit de familie krijgen we deze keer een atypische Stifler voorgeschoteld en dat zorgt wel voor eens wat verandering. De Stifler pret word in dit deel nog eens verdubbeld door nog een andere Stifler telg te introduceren maar eerlijk gezegd, hier knelt het schoentje een beetje. Steve Stifler, de originele Stifler dus, was een enorme eikel die dacht dat hij door iedereen geliefd was maar eigenlijk door het merendeel gehaat werd. Matt Stifler, degene uit deel 4, was daar net een beetje anders in maar vooral nog een eikel pur sang. Dwight Stifler, degene uit dit deel dus, gaat net compleet de andere kant op doordat hij juist door iedereen geliefd lijkt te zijn. Niet echt een Stifler zoals we gewoon zijn maar bon, erg storen doet het niet. Voornamelijk omdat het Stifler gevoel nog redelijk goed aanwezig is zoals bij de rugby wedstrijd met de dwergen. Voor de rest zit er nog een half uitgewerkt plot in rond een guilt free pass maar heel dat werkt niet zo enorm goed doordat Tracy zowat een droomvrouw lijkt te zijn qua looks en personaliteit. De rol van Jim's vader viel trouwens wel erg vies tegen. In de andere delen slaagt hij er altijd in om een erg pijnlijke situatie te veroorzaken maar dit is gewoonweg waardeloos.

John White doet het op zich wel redelijk leuk als de meer sullige editie van de Stifler clan. Geen bijzondere performance, dat moet je ook niet verwachten in dit soort films, maar gewoon niet goed en niet slecht. White wordt in de film ondersteund door twee vrienden in de vorm van Jake Siegel als Cooze en Ross Thomas als Ryan en die doen het ook niet al te bijzonder. De world championships zijn nog wel even leuk maar daar blijft het dan ook bij. Eugene Levy is, zoals ik daarjuist al zei, wel een serieuze miscast. Neen, miscast is niet het goede woord hiervoor want dat zou een belediging zijn voor de andere vier films waar hij soms heerlijk uit de hoek komt. Het probleem is dat hij gewoon niet goed gebruikt wordt. Jessy Schram is trouwens wel een erg mooie vrouw, jammer dat haar rol voor de rest maar redelijk beperkt is.

De latere delen uit de American Pie reeks (vanaf dat de cast verandert) worden over het algemeen beschouwd als waardeloze films maar eerlijk gezegd, ik kan ze tot nu toe wel waarderen. Toegegeven, hoogstaand is het niet en het haalt het niveau niet van deel 1 maar het blijft vermakelijk om naar te kijken en meer moet ik op sommige avonden niet hebben.

Tegenvallende film over een jongen uit de Stifler-familie die nog maagd is, terwijl hij al 2 jaar verkering heeft. Het verhaal begint op zich wel aardig, maar ontaard al snel in een herhaling van zetten waarbij de grappen ditmaal nergens echt grappig worden. Zelfs het bloot tijdens de naked mile weet de film niet te redden.

avatar van EW101
Meh.

Dat het een standaard-verhaal heeft, daar leg ik mij wel bij neer. Als de uitwerking maar goed is.
De grappen in de film vallen helaas bijna allemaal in het water, omdat sommige scènes te lang doordraven (onder andere de rugby-scène). Zo erg zelfs dat ik af en toe doorgespoeld heb zonder een grap of plot te missen. De vaart ligt er dan flink uit.
Ook worden sommige situaties te veel herhaald en is het niet nieuw meer.

Verder komt de film best tam over nog. Er komt verder gewoon veel naaktheid in beeld en het lijkt dat de makers denken: oh iemand is naakt,dat is per definitie grappig! Nee, niet echt..

Ondanks alles had de film toch enkele degelijke acteurs. Eugene Levy als Jim's vader is een leuke verschijning. Ook in de andere American Pies. Daarbij mocht hij wel iets meer in beeld zijn.
Jordan Prentice is ook wel een fijne acteur. Vooral in In Bruges (2008) . Jammer genoeg konden ze niet veel van de film maken nu.

avatar van mjk87
Minder leuk dan de vorige spin off Band Camp. De film begint niet onaardig. Deze Erik Stifler is een aardige lead en de relatie met zijn vriendinnetje is eigenlijk best lief. Geen bijzondere cinema, maar ook weinig om je aan te storen Daarna zakt de film hard in. Vooral neefje Stifler is echt enorm vervelend en verpest de hele film. Verder veel borsten in beeld en allemaal vieze praatjes, maar toch blijft het wat braaf allemaal en op een enkel aardig grapje na is vooral het komediegehalte niet hoog genoeg. Zelfs Jim's Dad is niet in vorm. De film eindigt nog wel leuk. 1,5*.

avatar van Shadowed
Typische taart.

Ik kijk deze films niet in een bepaalde volgorde, al begon ik wel met deel 1 en 2 achter elkaar. Zo veel kennis heb je niet nodig ook eigenlijk, zo lang je de naam Stifler kent kom je deze al door. Deze film doet ook exact wat de andere Pie films ook doen.

Puberale humor met veel penissen en borsten, daar kijk je hem waarschijnlijk ook voor. Veel intelligenter is de humor in dit deel (ik heb al geen idee meer welk deel) niet echt. Ook hier staat weer een onzekere jongen in de hoofdrol die vastberaden is zijn maagdelijkheid te verliezen voor zijn diploma. Dit hebben we allang eerder gezien en dit deel doet er ook niks nieuws mee behalve dat er een Naked Mile inzit.

De film kent nergens hoogtepunten en is de gehele 98 minuten een beetje van hetzelfde niveau. Af en toe zit er een scene in waarvan ik denk "nou nou". Zoals de scene waarin Talley zich op de menigte laat vallen knap geschoten met camera. Maar zoals verwacht doet de film niet veel om zich op visueel niveau te bewijzen.

Zo zit de film vooral vol met puberale humor dat zich de hele film blijft herhalen. De een nog flauwer dan de andere, met af en toe een momentje waar ik van kan glimlachen. Wat de film goed blijft doen is dat het altijd vlot is en altijd lekker wegkijkt. Misschien niet de favoriete humor, maar het doet altijd een beetje zijn best er een soort lesje aan te breien en ook hier werkt dat redelijk.

Gewoon een vlot tussendoortje in zijn genre, maar nergens hoogstaande cinema. Je krijgt wat je zoekt.